حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به قاب آیفون ۱۱ (iPhone 11) و مقایسه با آیفون XS

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

تقریبا ۵ ماه می شود که ما می دانیم طراحی آیفون ۲۰۱۹ که شاید آیفون ۱۱ یا آیفون XI نامیده بشود، چیست. این روزها اما به صورت متناوب اخباری پیرامون همان طراحی مشهور برای دوربین سه گانه دستگاه ارایه می شود. امروز به نظر می رسد که یک قاب از آیفون ۱۱ لو رفته و به دست رسانه ها رسیده و آن ها نیز این قاب را با بدنه آیفون Xs مقایسه می کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به قاب آیفون ۱۱ (iPhone 11) و مقایسه با آیفون XS داشته باشیم.

قاب آیفون ۱۱ (iPhone 11)

قاب آیفون ۱۱ (iPhone 11)

قاب آیفون ۱۱ (iPhone 11)

از روی طراحی قاب‌ها اینطور به نظر می‌رسد که هر سه آیفون ۲۰۱۹ اپل از جایگیری مربعی دوربین در قسمت بالای سمت چپ خود استفاده خواهند کرد. البته این در صورتی درست است که طراحی قاب‌های مذکور را بر اساس مدل واقعی و نهایی آیفون‌ها بدانیم.

گزارش‌ها بیان می‌کنند که آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس قرار است از یک دوربین سه گانه جدید در این قسمت مربعی استفاده کنند و ماژول فلش هم در همین قسمت قرار بگیرد. مدل مقرون به صرفه و ارزان‌تر یعنی آیفون XR 2019 با پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود، به جای یک دوربین به یک آرایه دوتایی از حسگرها مجهز شده است.

اینطور به نظر می‌رسد که اپل سومین حسگر را برای این در آیفون ۱۱ و ۱۱ مکس به کار برده که بتواند یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی به آیفون نسل جدید اضافه کند، یعنی مشابه همان حسگری که در پرچمدار سامسونگ گلکسی اس ۱۰ دیده‌ایم. گزارش‌ها همچنین بیان می‌کنند که در لنزهای جدید از یک پوشش سیاه مخصوص استفاده شده تا برآمدگی دوربین زیباتر به نظر برسد.

نکته قابل توجه دیگر این است که از روی این کیس‌ها می‌توان چینش سوییچ قطع صدا، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه جانبی را نیز متوجه شد. اگر قاب‌ها بر اساس مدل‌های واقعی طراحی شده باشند، دکمه‌ها و سوییچ قطع صدای آیفون ۱۱ مکس جایگیری متفاوتی نسبت به آیفون XS مکس خواهند داشت و کمی پایین‌تر از آن قرار خواهند گرفت. با این حال چنین تغییری در آیفون Xr 2019 اعمال نشده و با قرار دادن XR در قاب آن، دکمه‌ها کاملا در جای مخصوص قرار می‌گیرند.

با رندرهایی که تا به حال انجام شده به نظر می‌توان گفت که سوییچ قطع صدای آیفون ۱۱ طراحی جدید و متفاوتی خواهد داشت. بنابراین این موضوع می‌تواند جابجایی کوچک دکمه‌ها را توجیه کند. شاید هم طراحان اپل اینطور فکر کرده‌اند که برای دستگاهی با این ابعاد، پایین‌تر آوردن دکمه‌ها منجر به دستیابی راحت‌تر به آن‌ها خواهد شد.

البته همه این موارد ممکن است با آنچه در نسل جدید آیفون های اپل می‌بینیم متفاوت باشد، اما نباید از این موضوع گذشت که سازندگان قاب و کیس‌های اپل همیشه انگیزه زیادی برای عرضه زودتر و البته نزدیک به واقعیت محصولات و لوازم جانبی برای این موبایل ها داشته‌اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این طراحی آیفون های ۲۰۱۹ را دوست داشته باشید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

جدیه داستان انگار

Milad7

ظاهرا طرح نهایی همینه 🙂

_V_

No😨
البته اگه این اپلی که من میشناسم این گوشیو بده بیرون جوری براش تیزر و مراسم درست میکنه که بازم همه شرکتا دوربینو اینجوری کنن(جز سامسونگ و الجی و سونی)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)