حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاناسونیک نیز به تحریم هواوی پیوست

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | هواوی

به نظر می رسد که هر روز می توان خبر یک شرکت را خواند که به تحریم هواوی پیوسته است. بعد از اینکه شرکت ARM به دلیل اینکه برخی فناوری‌های آن در خاک امریکا توسعه داده شده‌اند، از ارائه آنها به هواوی امتناع کرد حالا نوبت به یک شرکت غیر امریکایی دیگر یعنی پاناسونیک ژاپن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این شرکت مشهور که مرکز آن در شهر اوزاکا ژاپن قرار دارد امروز به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل محدودیت اعمال شده بر علیه شرکت هواوی توسط دولت امریکا، به تمامی مراکز پاناسونیک ابلاغ شده که در ۶۸ مورد از محصولات و خدمات خود که توسعه اصلی آنها در ایالات متحده صورت گرفته، هیچ خدماتی به شرکت هواوی عرضه نکنند.

پاناسونیک از معدود شرکت‌های خارجی است که شرکت‌های بزرگی در جهت تولید محصولات خود در داخل خاک امریکا دارد و در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد از محصولات این شرکت یا در داخل امریکا تولید شده و یا توسط ایده‌هایی هستند که در این کشور به ثبت رسیده‌اند.

همانند موارد قبلی، هواوی در خصوص تحریم پاناسونیک نیز هنوز بیانیه‌‌ای منتشر و یا واکنشی نشان نداده است. پاناسونیک در حال حاضر قطعات الکترونیکی متنوعی تولید می‌کند که هواوی از آنها در صنایع مختلف خود مانند گوشی‌های هوشمند، صنایع مرتبط با خودروی و اتوماسیون استفاده می‌کند که البته تحریم جدید باید بیشتر در خصوص محصولاتی باشد که در زمینه گوشی‌های هوشمند توسط هواوی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

البته شرکت پاناسونیک به این مورد نیز اشاره کرده است که تجارت این شرکت با هواوی بخش بسیار گسترده‌ای از خروجی محصولاتش را تشکیل نمی‌داده و قطع همکاری با هواوی نمی‌تواند تأثیر زیادی روی درآمد این شرکت داشته باشد.

بنابر گزارش گاردین، اپراتورهای ژاپنی نیز قصد دارند محصولات هواوی را از لیست خدمات تحت قرارداد خود خارج کنند و در آن سوی کره زمین اپراتور EE انگلستان نیز هواوی را از برنامه توسعه صنعت 5G خود خارج کرده و به دنبال راهکارهای جایگزین است.

به هر حال همانطور که می‌دانید داستان تحریم هواوی توسط شرکت‌های امریکایی و هم‌پیمانان آن با سرعت در حال پیشرفت است و به نظر هواوی باید از خیر هر فناوری که حتی کوچکترین بویی از حمایت آن از سرزمین یانکی‌ها شنیده می‌شود دوری کند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی این چالش را چطور مدیریت خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

عجب! این خبر مربوط به قبل
خبر جدید اینکه پاناسونیک تحریم لغو کرده که حتی مدیر عامل هواوی تشکر کرده (گجت نیوز،فون ارنا)

Dariushrd

اگه سونیم تحریمش کنه دیگه تیر خلاصه، تنها برتری گوشیاش که دوربینه ازش گرفته میشه جایگزینیم براش نداره مگه اینکه بخاد سامسونگ بخره که اونم کیفیت سنسور سونی رو نداره، البته احتمالا سامسونگم بخاطر تحریم باهاش همکاری نکنه

Star

تحریم کرده بود ولی الان با توجه به منافع خودش تحریم هارو برداشته.

amer

اطلاعیه تحریم هواوی:
گوگل دو گوشیp30proو میت ایکس را از وبسایت اندروید حذف کرد
لطفا پوشش بدین
و اینکه کره جنوبی به صورت ضمنی تحریم هواوی را تایید کرده

علی شیخ زاده

تحریم هواوی تیتر اخبار سر تا سر دنیا😑
هر سایتی باز میکنی تحریم هواوی توسط فلان شرکت.😂

chalton

😏😏😏😏😏😏 ادامه دارد…

Amir.66

نمی دونستم ترامپ انقدر شیطونه. بلا بگیری که هواوی رو اذیت میکنی 🤣

Amir galaxy

اخرش برداشته میشه و انگار همش تبلیغات هست که میخوان هواوی بیاد تیتر یک

_V_

دقیقا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)