حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هواوی هونگ منگ (Hongmeng) نام سیستم عامل جایگزین اندروید است

ما می دانیم که هواوی در حال توسعه سیستم عامل خودش است و نام “سیستم عامل کایرین” یا “Kirin OS” برای آن عنوان میشد. حالا به نظر می رسد که سیستم عامل هواوی هونگ منگ (Hongmeng) نام سیستم عامل جایگزین اندروید است و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

سیستم عامل هواوی هونگ منگ (Hongmeng)

سیستم عامل هواوی

سیستم عامل هواوی

در حالی که  هوآوی توانایی فراهم کردن برنامه نویس به منظور ایجاد برنامه های کاربردی برای سیستم عامل هونگ منگ (HongMeng) را دارد، ممکن است چندین سال طول بکشد تا برنامه های آن برای اپ استور قابل دسترس باشند در حالی که  برنامه های مربوط به سیستم عامل اندروید آن در حال حاضر در گوگل پلی استور موجود می باشند.

با توجه به دستور دونالد ترامپ، گوگل بسیاری از همکاری های  خود را با هواوی متوقف کرده است. این اعلامیه بر روی دسترسی به نرم افزارهای اندروید این مدل و فروش آن ها تاثیر خواهد گذاشت. با این حال، وزارت بازرگانی ایالات متحده به طور موقت به مدت 90 روز ممنوعیت ساخت تلفن های چینی را لغو کرده است.  هوآوی این حرکت را پیش بینی کرده و سیستم عاملش را برای دستگاه های خود آماده کرده است. در حال حاضر، با توجه به گزارش های رسانه های چینی، به گفته گلوبال تایمز، سیستم عامل هونگ منگ HongMeng می تواند نام سیستم عامل گوشی های هوآوی باشد که جایگزین اندروید می شود.

با این حال، هیچ جزئیات دیگری در مورد سیستم عامل هونگ منگ HongMeng مشخص نشده است و همچنان روشن نیست که آیا هوآوی سیستم عامل هونگ منگ HongMeng را  جایگزین سیستم عامل اندروید گوشی های فعلی خود خواهد کرد تا به روز رسانی ها انجام شود یا خیر؟!

ریچارد یو، در مصاحبه ای در ماه مارس در رابطه با سیستم عامل خود گفت: “ما سیستم عامل را آماده کرده ایم. اگر این اتفاق بیفتد که  دیگر نتوانیم از سیستم عامل اندروید استفاده کنیم، آماده هستیم. این در واقع برنامه دوم ما می باشد، اما البته هنوز ترجیح میدهیم با اکوسیستم هایی همانند  گوگل و مایکروسافت کار کنیم. “این نشان می دهد که هوآوی در حال حرکت است. با این حال حتی اگر هوآوی سیستم عامل هونگ منگ را به عنوان جایگزین اندروید راه اندازی کند، چالش هایی مانند پشتیبانی از برنامه و متقاعد کردن مخاطبانش، به ویژه در بازارهایی نظیر هند نیز وجود دارد. در حالی که این برنامه بتواند برنامه های کاربردی برای این پلتفرم را بسازد، هنوز هم سالها طول خواهد کشید تا این برنامه ها  بتوانند به برنامه های 2.6 میلیونی اپلیکیشن گوگل پلی برسند.

حدود سه ماه دیگر، به طور کامل  گوگل پشتیبانی از هوآوی را متوقف می نماید، به همین دلیل آن ها باید سیستم عامل جایگزین  را برای یک نسخه پایدار آماده نمایند. به طور جداگانه، Honor در حال آماده سازی برای راه اندازی گوشی های Honor 20 و Honor 20 Pro خود است. از آنجا که گوگل قبلا هر دو گوشی را تایید کرده است، در اندروید 9.0 با EMUI 9.0  اجرا خواهند شد.

آیا فقط یک سیستم عامل جدید کافی است؟

موضوعی که اما باید به آن توجه داشته باشید این است، اندروید بدون گوگل و البته توسعه دهندگان هیچ چیز نیست! اگر هواوی حتی بتواند یک بستر پرپتانسیل مانند اندروید را ارایه کند، اگر سرویس های جهانی و فراگیر گوگل نباشند یا از آن مهم‌تر، اگر توسعه دهندگان سرویس های بزرگ امریکایی مثلا مانند گوگل، مایکروسافت، فیس بوک (اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک) سرویس های خود را برای این پلتفرم چینی ارایه نکنند، رسما هونگ منگ یا هر سیستم عامل دیگری، زمین خواهد خورد. مشابه این اتفاق توسط گوگل برای ویندوزفون رخ داد و این شرکت هیچ کدام از سرویس های خود را روی ویندوزفون ارایه نکرد!

شما درباره سیستم عامل هواوی هونگ منگ (Hongmeng) چطور فکر می کنید؟ آیا فقط یک سیستم عامل جدید کافی است؟

اشتراک در
اطلاع از
34 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mamad_zed terul

ایران باعث شد هواوی به روز بیوفته خدا نعلت کنه جهرمی رو

mostafa3

فروش بالای گوشیهای هواوی باعث شد
فروش آیفون بشدت تحت تاثیر قرار بگیره
چه ربطی به ایران داره ترامپ میگه هواوی داره با گوشیاش جاسوسی می‌کنه

_V_

دوست عزیز چن بار دیگه هم بت گفتم انگار ندیدی کامنتمو
فکر کردی اینهمه جنجال و جنگ سر چنتا دونه آیفونه؟!
بحث خیلی فراتر از این حرفاس

mostafa3

این وسط گوگل هم بشدت ضرر می‌کنه
خاک بر سرش

afsoongaregisoo

وقتی تمامی چینی ها بیان سمت چنین سیستم عاملی دو سوم سهم دنیای موبایل میشه .پس بازار خیلی بزرگی هست و هر کمپانی دوست داره داخلش برنامه اش رو بزاره.اروزی موفقیت برای این برند دوست داشتنی .

Farcry

رقابت و دشمنی بین خود شرکت های چینی خیلی زیاده. به نظرت شیائومی قبول میکنه که از این سیستم عامل که همچیش دست هوآوی هست استفاده کنه؟؟؟ باز گوگل رقیبی توی صنعت گوسی سازی محسوب نمیشه ولی هوآوی چی؟

afsoongaregisoo

آینده نزدیک بهت ثابت میشه .چینی ها وابستگی رو کم و کمتر میکنن .از قبل هم میخاستن این کار کنن اما با یه شیب کم اما الان دیگه شیب رفت بالا .سیستم عامل اختصاصی هم تنها واسه هواوی نیست همه همین الان پشت صحنه دارن هزینه میکنن براش .فقط صبور باش .

mehrdad_ma

بعد میشه بفرمایید این دو سوم بازار هدفشون کجاست ؟
فکر میکنی اتحادیه اروپا و کشورهای دیگه اجازه ورود این گوشی ها رو میدن ؟
اگه پیام رسان سروش از تلگرام جلو بزنه
سیستم عامل چینی هم از اندروید جلو میزنه

afsoongaregisoo

شما به چه دلیلی میگی که اتحادیه اروپا نمیزاره گوشی با این برند وارد بازارش بشه؟ حرفهای مسخره و بی منطق و بی مدرک رو هی باز تکرار میکنی؟ قانون تجارت آزاد میفهمی چیه؟ کل زیرساخت های مخابراتی اروپا واسه هواوی هست امروز انگلیس گفت هشتاد درصد هواوی .گفت که خیلیم خوبه و هیچ مشکل جاسوسی وجود ندارد .

amer

اسم سیستم عاملش که عجیب و غریب!منگ! خوب بگذریم احتمال اینکه این سیستم موفق بشه 50درصد یا کمتر!
تازه بهینه سازی نرم افزار و پچ امنیتی،ساپورت برنامه متداول اجتماعی مثل واتس اپ (تحریم شده) یا فیس بوک(تحریم شده)
بعدش تا بیاد جا بیفته اصلا شدنی نیست !خدا رحمتش کنه

amer

به نظرم هر دو شرکت مطرح ارم و گوگل باید به هر قیمتی راضی کنه و مصالحه کنن بهتر از اینکه
راه هزار راه نرفته رو بره!
عجب چیزی گفتم

ronin

امیدوارم موفق بشه
هیچ چیزی از این غول بعید نیست
حتی اگه با گوگل به توافق ام برسه باید با جدیت روی سیتم عاملس کار کنه
در صورت موفقیتش این امریکاست که ضرر میکنه

Amin B3DA

اسمش جالب نیست. بجز اپ هایی چون فیس بوک و واتساپ و اینستا ک خیلی برای همه اهمیت داره فک نمیکنم به مشکل دیگه ای بخوره (چون صددرصد برنامه خاصی دارند)

درضمن یه جا خوندم سیستم عاملشون از روی نسخه اپن سورس اندرویده و شاید اپ های اندروید روش اجرا بشه

علی شیخ زاده

باز خدا رو شکر که اسمش هانگ منگه و kirin نیست 😐
فکرشو بکنید هواوی با این سیستم عامل موفق بشه و ازت بپرسن سیستم عامل گوشیت چیه😃
همین الانشم دهن سایت های ایرانی برای تلفظ چیپست هواوی سرویسه هرکدوم یه جور تلفظ میکنه😅

_V_

@علی شیخ زاده
😂😂😂
کایرین،کرین،کایرن،😐

Amin B3DA

اینم حرفیه 😂😂

_V_

۱- امید دارم هواوی بتونه از این اوضاع خلاص شه(فقط به خاطر فناش)
۲- هنوزم امید دارم که تحریمارو لغو میکنن اصلا!
۳- متاسفانه احتمال موفقیت این او اس کمه مگه اینکه خیلی!روش کار کرده باشن و بستر سازی کرده باشن

Amin B3DA

1- منم همینطور
2- فکر نمیکنم. آمریکایی که من میشناسم نمیکنه همچین کاری
3- حس میکنم رابطه کاربری الانش که یکپارچه نیست و ضعیفه بخاطر اینه که درحال توسعه و کار روی سیستم عاممل خودشون بودن و خیلی صدا میکنه. وگرنه برا یک شرکت بزرگ کاری نداره حتی یک ماهم زمان نمیبره گرافیک و زبان ارتباطی اپ هاشو یکی کنه و عین الان جوری نباشه انگار هرکدوم را دادن یک نفر طراحی کرده. شاید سیاسیت اینه خوبش نکنه تا بعدا بتونه راحت طرفداراشو با ظاهر و رابط خیلی بهتر جذب کنه. یه جورایی الان تشنه نگه داشته

_V_

گزینه سومت واقعا محشر بود!
تا ب حال به این فکر نکرده بودم

Farcry

من خودم هوآوی دارم ولی اصلا حاضر نیستم از این سیستم هلمل استفاده کنم. آخه این چه کوفتیه.

etemadian

مطمئنا کشوری مثل چین و همچنین کمپانیهای بزرگ آن که براساس ضابطه نه رابطه جرکت میکنند در پشت این تحریمها به پیشرفتهای چشمگیری دست پیدا خواهند کرد به کشور ما نگاه نکنید که تحریمها برای توده مردم است و مسئولین در رفاه کامل اصلا تحریمها رو حس نمیکنند و انگیزه پیشرفت ندارند.
ضمن اینکه هماهنگی مسئولین چین با پشتوانه جمعیت میلیاردی این کشور هرگونه پیشرفت علمی و فنی بازتاب وسیعی خواهد داشت ، به نظر من همانگونه که بمباران جنگ دوم جهانی از ژاپن یک کشور ابرتکنولوژیک ساخت این فشارهای تحریمی نهایتا به سود چین خواهد بود و چین چند سال آینده با امسال قابل مقایسه نخواهد بود

Amin B3DA

دقیقا. اونا به قول یاس تو محدودیت ها فرشته میشن. مردمش فک کنم بخاطر این حرکت ناجوانمردانه آمریکا هم شده میرن میخرن هوآوی را تا جبران کنن و کمک بهش. اونا عین مردم ما نیستن

_V_

ستاره میشه

Amin B3DA

اره همون موقع فهمیدم اما متاسفانه ادیت نداره. اینم از تاثیر تایپ و حرف زدن با یکی دیگه همزمان بود 😅 وگرنه زندگیم رپه و خودمم توش دست دارم

chalton

هونگ منگ بهترین سیستم عامل دنیای موبایل 👏😂
طرفدارای عزیز هوآوی خروج از اندروید رو تسلیت میگم پیشاپیش.
سامسونگ با همه هین غولیش هنوز به طور کامل تایزن رو روی گوشی هاش نیاورده و داره کم کم تایزن رو رو گوشیهاش میاره اون وقت هواوی میخواد سریع با سیستم عامل جدیدش فروش میلیونی هم کنه 😏😏😏😏
البته هوآوی واسه دولت چین هست و دولت چین صاحب اصلیش هست و هزینه‌های زیادی رو پرداخت میکنه برای اینکه به جاسوسیش ادامه بده.
هوآوی خدانگهدارت باشد البته کمونیست ها که خدارو نمیشناسن.

_V_

عجب

آهان یادم نبود باید بخندیم الآن
هههههه
😒

chalton

از اون نچسبایی هستی که تو محلتونم هیچکی باهات نمیگرده انقدر اسکولی.
پسر جان سن پدرتو دارم برو با هم سن خودت کل کل کن،ما سال 85 تو جی اس ام کل کلامونو کردیم تموم شد رفت.
پلشت هر کی کامنت میزاره مثل این عقب مونده ها سریع میری ریپلای میزنی،کلا از این به بعد دایورتی به ت…. اسمشم گذاشتم اشکان از این به بعد با اون صحبت کن.در کل اسکول خوبی هست.

vahid

برادر منم سال 93بنا به دلایلی اسم اون قسمتو اشکان گذاشتم،،خیلی برام جالب بود دلیل گذاشتن این اسم رو برای اون عضو شریف،، دلیل من این بود که از ی اشکان نامی ضربه خورده بودم و هیچ راهی برای تلافی ضربه ای که بهم زده بود نداشتم و فقط برای آروم شدن و کمی خالی کردن عصبانیتم این اسم رو گذاشتم، خوشحال میشم دلیل شما رو هم بدونم

_V_

chalton
های بچ!
ببین من نه فن سونیم
نه فن هواویم
نه اپل
نه نوکیا
نه الجی
نه اچ تی سی
شیائومی
اوپو و…
من خودم فن سامسونگم😂ولی متاسفانه چیزی که هست اینه که تو فن سامسونگ نیستی!تو یکی از فنای همین برندای بالایی که برا بدنام کردن سامسونگ داری تمام عیار اسکلی و ترولی رو نمایش میدی اینجا
مظهر فنای سامسونگ تو همه سایتای ایرانی تکنولوژی شدی توی بی وجود احمق

هزار بار گفتی دایورتی ولی دایورت بودن نبودن برا من فرقی نداره حرفمو میزنم چوم میدونم حرفی نداری که در جواب بزنی و در ضمن اونی که تو داری اشکان نیست لیلائه😂😂

سال ۸۵ بند نافتو میبریدن من داشتم دنبال سیسمونیت میگشتم گل پسر
گمشو خودتو به سامسونگ نچسبون
بعدشم معلومه کی نچسبه 😂 باز چن نفر هستن حداقل از روی منافعشون منو تایید کنن
توی پشمک رو حتی خود فنای سامسونگم پس میزنن
گورتو گم کن
هر سایت تکنولوژیی میرفتم تورو میدیدم که داری کاملا از روی بی منطقی با بقیه بحث میکنی.حاصلشم شد اینکه هرکی فن سامه یکی دوبار باهاش بحث کنن دیگه بش میگن ترول

_V_

یه بار دیگه هم ببینمت این ورا باید با رفیق من که صبحا زودتر از خودم بیدار میشه خبردار تا من بهش آزاد باش بدم، بحث بکنی

Amin

اسمش خیلی باحال و خنده داره هونگ منگ 😂😂

Amir galaxy

یعنی میتونه رقابت کنه با اندروید؟؟؟

majidbolhasani

سلام به همه دوستان گرامی.من یه نظری رو اینجا کامنت میکنم اینو توی ذهنتون بسپاریدش تا بعدا دوباره همین سایت ترنجی براتون یادآوریش میکنم تا ببینید اینی که من گفتم شد یا نه اولا چون هواوی بدجوری داره پیشرفت میکنه و نه فقط توی موبایل بلکه توی تجهیزات مخابراتی هم دنیا رو در دست گرفته و یکه تازی میکنه و در خیلی ابعاد دیگه که پاگذاشته مثل چیپ اختصاصی و تولید سخت افزار لازم برای گوشی و سایر گجت هاش به پیشرفت های خیلی عجیبی دست یافته آمریکا به این پیشرفت سرسام آور هواوی ایمان پیدا کرده و داره به همین خاطر میخواد با توافق و لای منگنه گذاشتن هواوی برای استفاده از چیپ های اسنپ دراگون و بدنام کردن و تهمت زنی بازار فروش هواوی در بخش تجهیزات مخابراتی و گوشی رو پایین بیاره تا بلکه هواوی تن به توافق بده ولی به یاد داشته باشید تاکید میکنم یادتون باشه هواوی توافق بکنه بازم به همین سرعت پیشرفت خواهد کردو اگه توافق نکنه هم آنقدر پشتکار و جدیت در کارشون دارن و به فردای بهتر و بزرگتر و مهمتر و پیشرفت فکر میکنن که به زانو در نخواهند که آمد هیچ بلکه مردم کشورشون در یه حرکت ملی و با اتخاذ سیاست های درست با حمایت و خرید محصولاتش به پیشرفت بیشتر این شرکت کمک خواهند نمود و به قول یکی از دوستان جنگ بر سر ۲۰ یا ۳۰ میلیون گوشی بیشتر فروختن فقط نیست بلکه آمریکا از اینکه تجهیزات و نصب تجهیزات مخابراتی دنیا داره کلا و انحصاری می افته دست هواوی احساس خطر زیادی کرده و اینکه آیفون هم به روزگار نوکیا گرفتار بشه رو پیش بینی کرده و میخوان جلوی این شکست رو گرفته و اینو مطمئن باشید جنگ و تحریم هواوی فقط بر سر بخش موبایل نیست و خیلی ابعاد دیگری رو که داره هواوی دراون زمینه ها فعالیت میکنه رو شامل میشه و خطری جدی برای آیفون شده و حتی سامسونگ هم از تحریم هواوی حمایت کرده و خوشحال شده چون رقیب سرسخش در دنیای موبایل های اندرویدی رو دوست نداره پشت سرش ببینه و دعا کنید که در نهایت این تحریم هواوی منجر و باعث رقابت بشه چون به نفع من و شمای مصرف کننده خواهد بود.

_V_

درسته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)