حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ تا ۸ برابر سریع تر از پلی استیشن ۴ پرو در اجرای بازی ها ظاهر می شود

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | پلی‌استیشن، کنسول بازی

می دانیم که کنسول نینتندو سوئیچ محبوب ترین کنسول گیمینگ بازار به شمار می‌رود، اما بدون شک از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس برتری چشمگیری نسبت به این کنسول دارند و بدون شک این برتری در نسل بعدی کنسول گیمینگ هم حفظ خواهد شد. حال به تازگی سونی با اجرای برخی از تست‌ها و انتشار تصاویری مدعی شده است که کنسول پلی استیشن ۵ نزدیک به هشت برابر سریع‌تر از PS4 Pro است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تا به امروز اطلاعات مختلفی در خصوص نسل بعدی کنسول‌های گیمینگ منتشر شده است و طبق اعلام شرکت سونی، کنسول پلی استیشن 5 از نسل جدید حافظه‌های SSD پرسرعت بهره می‌برد و به لطف آن سرعت بارگذاری بازی‌ها به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است.

به تازگی تصاویری از مقایسه سرعت بارگذاری مراحل بین دو کنسول پلی استین 4 پرو و پلی استیشن ۵ منتشر شده است که در آن شاهد سرعت چشمگیر PS5 خواهید بود. در ویدئو منتشر شده، کنسول پلی استیشن 4 یک بخش از مرحله بازی اسپایدر من را در مدت زمان 8 ثانیه رندر می‌کند، اما مدت زمان رندر و بارگذاری مراحل این بازی در کنسول پلی استیشن 5 کمتر از 1 ثانیه است.

همچنین به تازگی مدیر عامل سونی مدعی شده است که با نسل جدید کنسول پلی استیشن در هر مکان و هر زمان می‌توانید به بازی خود ادامه دهید؛ در واقع کازوئو هیرای به وجود قابلیت انجام بازی‌ها به صورت آنلاین و بدون نیاز به دسترسی مستقیم به کنسول اشاره دارد.

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

در واقع کاربران می‌توانند از راه دور از طریق اینترنت به بازی خود ادامه دهند که البته برای انجام این کار به اینترنت قدرتمندی نیاز خواهید داشت؛ البته این قابلیت در نسل فعلی کنسول گیمینگ هم در سطح محدود اجرا شده است، اما بدون شک در نسل آینده این قابلیت به شکل بهینه تر ارائه خواهد شد تا کاربرانی با اینترنت‌های متوسط هم بتوانند بدون قطع شدن از آن استفاده کنند.

همچنین در روزهای گذشته سونی و مایکروسافت دو رقیب بزرگ حوزه گیمینگ و کنسول‌های بازی، اعلام کردند که قصد دارند در یک همکاری نزدیک، فناوری ها و قابلیت های جدیدی را در این حوزه و پردازش ابری بازی ها معرفی کنند. نسل هشتم کنسول پلی استیشن به لطف استفاده از تراشه‌های ساخت AMD موفق شد تا قابلیت‌های سخت افزاری چشم‌گیری را برای عرضه بازی‌های جدید با گرافیک خیره کننده به نمایش بگذارد و بدون شک روند استفاده از تراشه‌های AMD در این کنسول ادامه خواهد داشت و در نسل آینده شاهد استفاده از ریز معماری‌های جدید و قدرت پردازشی بالاتر در کنسول پلی استیشن 5 خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ مشخصا کنسول های بازی قرار است پس از مدت ها یک ارتقا سخت افزاری معنادار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

پلی استیشن ۵ باید بتونه بازیهایی با رزولوشن 8k رو براحتی اجرا کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)