حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماژول دوربین دارای زوم 5X سامسونگ را ببینید و بدانید که شاید به گلکسی نوت ۱۰ نرسد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

با وجود آن‌که بسیاری منتظر معرفی قابلیت‌های جدیدی در دوربین گلکسی نوت ۱۰ هستند، اما بعید به نظر می‌رسد که در این دستگاه شاهد عرضه ماژول زوم ۵ برابری جدید سامسونگ باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ماژول دوربین دارای زوم 5X سامسونگ را ببینید و بدانید که شاید به گلکسی نوت ۱۰ نرسد.

ماژول دوربین با زوم 5X اپتیکال سامسونگ

ماژول زوم 5X سامسونگ

ماژول زوم 5X سامسونگ

به گزارش رسانه‌های کره‌ای، کمپانی سامسونگ الکترو-مکانیکس (SEM) موفق به ساخت ماژول دوربینی با توانایی زوم ۵ برابری شده که آماده تولید انبوه است. ضخامت این ماژول تنها ۵ میلی متر است، در حالی که ضخامت لنرهای تله‌فوتوی عادی که قادر به زوم ۲ برابری بودند ۶ میلی متر بود.

سامسونگ این موفقیت را درست مثل هوآوی و اوپو از طریق شکست نور در منشور داخلی ماژول دوربین انجام داده و شکل لنز را به جای مدوّر به صورت مسطح درآورده است. SEM با انتشار تصویر زیر نشان داده که عملکرد ماژول جدید دوربین آن‌ها چگونه است. تصویر سمت چپ تصویربرداری در حالت عادی، تصویر وسط تصویربرداری با زوم ۲ برابری و تصویر سمت راست تصویربرداری در حالت زوم کامل ۵ برابری را نشان می‌دهد.

بدیهی است که زوم پریسکوپ روشی مختص سامسونگ نیست و توسط این شرکت ابداع نشده چرا که سال‌هاست آن را در بازار مشاهده کرده‌ایم. با این حال سامسونگ یکی از اولین سرمایه‌گذاران شرکت Corephotonics بود که از پیشگامان حوزه زوم با دوربین دوگانه، لنز تله‌فوتو و لنز پریسکوپ به حساب می‌آید.

آیا دوربین گلکسی نوت ۱۰ از این ماژول با زوم 5X پشتیبانی می‌کند؟

گلکسی اس ۱۰ نسخه 5G در مجموع شش سنسور دارد، اما قابلیت زوم آن از مرز ۲ برابر فراتر نمی‌رود. هرچند انتظار داریم که در گلکسی نوت ۱۰ شاهد تقویت قابلیت زوم باشیم، اما بعید به نظر می‌رسد که ماژول زوم ۵ برابری را در این دستگاه ببینیم.

رسانه‌های کره‌ای ماه گذشته با تفحص در منابع زنجیره تامین سامسونگ متوجه شدند که گلکسی نوت ۱۰ نیز مثل گلکسی اس ۱۰ فایو جی شش سنسور خواهد داشت که چهارتای آن‌ها در عقب و دوتا در جلو تعبیه می‌شوند.

بنابراین ماژول زوم ۵ برابری سامسونگ احتمالا در دستگاه دیگری قرار خواهد گرفت که هنوز اطلاعاتی از آن در دسترس نیست اما مطمئنا محصول جذابی خواهد بود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید که سامسونگ در چه دستگاهی از این ماژول زوم 5X اپتیکال بهره خواهد برد؟ طبق آخرین اظهارات منابع مطلع، گفته می شود که گلکسی نوت ۱۰ ویژگی انقلابی نخواهد داشت و بیشتر در خانواده گلکسی A باید به دنبال نوآوری ویژه بود.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoongaregisoo

دم کمپانی های چینی گرم .یکی دو سال جلو هستن

کهکشان

خانم محترم این فن آوری مال شرکتای چینی نیست ! مال شرکت کورفوتونیکه که چینیم نیست و سرمایه گذارشم سامسونگه بیخودی جو نده

Arrow

🤣🤣🤣🤣🤣

_V_

زرشک

Milad7

خدا قوت پهلوان 🤔

علی شیخ زاده

واقعا دوربین های موبایل در زمینه زوم حرفی برای گفتن نداشتن که کم کم دارن این ضعف رو برطرف میکنن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)