حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم هواوی توسط گوگل و قطع دسترسی به گوگل پلی و آپدیت های اندروید

نوشته

4 سال قبل | 43 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

همانطور که می دانید هفته گذشته یکی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده، خبر تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و اضافه شدن نام این شرکت و هفتاد شرکت تابعه آن به لیست افراد حقوقی شامل تحریم‌های دولت آمریکا بود. امروز اما تحریم هواوی توسط گوگل و قطع دسترسی به گوگل پلی و آپدیت های اندروید بسیار خبرساز شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تحریم هواوی توسط گوگل

اما همانطور که می‌شد حدس زد اضافه شدن نام هواوی به این لیست صرفا آغاز کار بود و حالا گزارش‌های منتشر شده خبر از آن دارد که گوگل به عنوان اولین شرکت فناوری آمریکایی این تحریم‌ها را آغاز کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، گوگل با اجرای این تحریم‌ها رسما مجوز استفاده هواوی از اندروید را پایان می‌دهد که ضربه بزرگی به یکی از بزرگترین سازندگان تلفن همراه هوشمند جهان خواهد بود. این موضوع رسما از سوی گوگل در گفتگو با این خبرگزاری تائید شده است.

سخنگوی شرکت گوگل در واکنش به این گزارش اعلام کرده که به دقت این حکم و پیامدهای آن را بررسی و پیگیری می‌کند. منظور گوگل از حکم در واقع تصمیم اخیر وزارت بازرگانی ایالات متحده در قرار دادن نام هواوی و هفتاد شرکت تابعه آن در لیست افراد حقوقی مشمول تحریم‌های آمریکا است و نمی‌توانند فناوری‌ها و محصولات آمریکایی را از شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز رسمی دولت ایالات متحده خریداری کنند.

سیستم امنیتی پیشرفته گوگل

تحریم گوگل شامل گوشی‌های فعلی هواوینمی‌شود

در عین حال سخنگوی گوگل در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده که گوشی‌ها و دستگاه‌های فعلی هواوی همچنان از پشتیبانی گوگل پلی و سرویس امنیتی گوگل پروتکت برخوردار خواهند بود و گوشی‌ها و دستگاه‌های هواوی که هم‌اکنون از این سرویس برخوردارند از تحریم در امان خواهند بود اما دریافت آپدیت‌های بعدی اندروید توسط این گوشی‌ها و گوشی‌های آینده هواوی همچنان در هاله ابهام قرار دارد.

هواوی در حال حاضر از استفاده از پروژه منبع باز اندروید (AOSP) منع شده است، و دسترسی این شرکت به برنامه‌ها و سرویس‌های حیاتی گوگل که کاربران خارج از چین بر روی دستگاه‌های اندرویدی از آنها بهره می‌برند، قطع می‌کنند. این بدان معنی است که هواوی تنها زمانی قادر خواهد بود که آپدیت‌های امنیتی برای اندروید را انجام دهد که در پروژه منبع باز اندروید (AOSP) در دسترس قرار گیرد، با فرض اینکه این شرکت از سیستم آپدیت خود استفاده می‌کند.

هنوز روشن نیست که تحریم هواوی از سوی گوگل به طور دقیق و به چه میزان دستگاه‌ها و گوشی‌های فعلی هواوی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باید منتظر روشن شدن بیشتر ابعاد این تصمیم گوگل از سوی دو شرکت هواوی و گوگل ماند.

آپدیت اندروید ۱۰ هواوی

بهانه تحریم هواوی سوی آمریکا، اتهام امنیتی است

هواوی مدتی است تحت فشارها و اتهام‌های روزافزون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت این کشور در خصوص استفاده امنیتی از تجهیزات شبکه این کشور از سوی دولت چین برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی است. این موضوع از سال 2018 و پس از گزارش نهادهای امنیتی ایالات متحده و هشدار در خصوص استفاده از تجهیزات ZTE و هواوی آغاز شد و سیاستمداران آمریکایی در اقع هواوی را بازوی دولت چین در این خصوص توصیف کرده‌اند.

هواوی اما در این خصوص ضمن رد تمام اتهام‌های دولت آمریکا اعلام کرده که برای دولت چین غیرممکن است که تجهیزات شبکه این شرکت را آلوده کند و همچنان به آینده کسب و کار خود با ایالات متحده خوشبین است.

کایرین او اس (Kirin OS)

کایرین او اس (Kirin OS)

سیستم عامل اختصاصی هواوی Kirin OS تنها امید چینی ها در مقابل تحریم گوگلی

تحریم هواوی از سوی آمریکا و پیرو آن تحریم هواوی از سوی گوگل مطمئنا ریسک بزرگی را برای کسب و کار هواوی در بازار تلفن همراه در پی خواهد داشت که در سال‌های گذشته بسیار قدرتمند شده است. اگرچه هواوی به نوعی با پیش‌بینی این شرایط و تحریم اندروید و ویندوز، پیش از این از مقدمات تهیه سیستم عامل اختصاصی خود خبر داده بود اما با توجه به تبلیغات دولت آمریکا و هراس‌افکنی از این شرکت، مطمئنا سیستم عامل اختصاصی هواوی نیز نگرانی‌های امنیتی را به ظاهر برای کاربران به همراه خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که مشکل آمریکایی با چینی ها تاثیر قابل توجهی روی رشد هواوی خواهد داشت. فکر می کنید این تنش تا کجا بالا بگیرد و جدی شود؟

اشتراک در
اطلاع از
43 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

پس تکلیف افرادی که گوشی هواوی دارن چی میشه؟😐

abolfazlbt

برا گوشی های قبلی مشکلی پیش نمیاد متنو بخونین هست

mostafa3

حالا خوبه هواویی هیچ فعالیتی در آمریکا نداره
چطور میگه از شهروندان آمریکایی جاسوسی می‌کنه عجیبه
آمریکا کشوری که سر تاپاش جاسوس هستن
همین مشکل برای پردازنده های اگزینوس سامسونگ هم هست
یه جورایی میخواد مجبور کنه از پردازنده اسنپ دراگون استفاده کنه

Dariushrd

به به با چه خبر خوبی صبحمون آغاز شد⁦;-)⁩

vahid abedi

فقط انسانهای ناتوان و انسانهای کوچک از شکست و مشکل دیگران خوسحال میشوند.

با هواوی کاری ندارم و تایید اش نمیکنم.

ولی با انسانهای بی ظرفیت و کم توان و مشکل داری که به جای توانمند کردن خودد یا پذیرش ایرادات خود یا برند خود منتطر شکست و خوشحالی از مشکل و شکست دیگران هستند مشکل دارم.

بنی ادم اعضای یکدیگرند.

شما ها از مشکل و شکست انسانها نیز خوشحال میشوید چون توانمند و دل بزرگ نیستید و به شدت… هستید.

واقعا نیت و دل افراد رو رفتار های انسانها نشان میده.

با این ه فن سونی نیستم اما همیشه از برگشت سونی به رقابت دفاع کردم و ارزوی برگشت سونی به رقابت رو کردم.

چون رقابت به نفع مصرف کننده هستش.
واقعا متاسفمم برای طرز فکر افرادی چون شما و طبیعنا خروجی جامعه ما با افرادی چون شما همین وضعیت میسه و جای تعجب نداره.

Ebinem

نوبک تجربه نشون داده هر جا تک قطبی ایجاد بشه اون شرکت میتونه از اون به عنوان اهرم فشار استفاده کنه. یه نمونش اپل تحریم کرد یه سریا رفتن سمت اندروید . حالا اگه همین گوکل ایران رو تحریم کنه وضعیت ناجور میشه.

Amir galaxy

خیلی هم عالی

majidbolhasani

نه هواوی و چین و نه گوگل و آمریکا هیچکدوم نه پسرخاله من هستن و ثنمی هم باهاشون ندارم با این حال که از هر دوتاشونم بسیار خوشم میاد ولی خداییش هواوی با پیشرفت خیره کنندش بزرگترین تهدید جدی برای اپل و آیفون که پردرآمدترین شرکت آمریکایی هستش شده و تمام این موش دوندنها و بهونه گیری های آمریکایی ها به خاطر همین موضوع هستش وگرنه تمام این قصه بافتن ها و غیره کذب محض هستش و آمریکایی ها نه تنها هواوی و چینی ها رو بلکه دوست ندارن و خوششون نمیاد که هیچ کشوری قدرت بگیره و رقیب سرسختش بشه و برای دست یافتن به این قدرت دست به اتهام میزنن.پس بدونید که ترس از پیشرفت هواوی و امثال هواوی هستش و اونایی که مطالعات زیادی در این زمینه ها دارن میدونن که آمریکا از رقیب خوشش نمیاد.

aadel

دقیقا
هیچ دلیل دیگه ای نمیتونه داشته باشه
تازه این اتهامات سال های قبل هم بود ولی الان از سهم بالای هواوی در بازار ترسیدن
و تحریم شرکت های ارتباطی اون هم به دلیل جاسوسی تا زمانی که اثبات نشه عملی نمیشه
این ترامپ فقط آمار سال های ریاست جمهوریش براش مهمه به هر قیمتی هم که شده میخاد اقتصاد آمریکا رو رونق ببخشه
از قرارداد پاریس اومد بیرون ، فروش نفتش رو زیاد کرد ، الآن هم که داره برای جلوگیری از ضربه خوردن اپل هواوی رو تحریم میکنه
کاش این چینی ها و کره ای ها و ژاپنی ها بزنه به سرشون آمریکا رو تحریم کنن تا حالشون جا بیاد
خخخخخخخ

ronin

امریکا چه سیاست کثیفی پیش گرفته
اینکارا واقعا احمقانس

Amir galaxy

اصن قدرت نباید دست چینی ها باشه به فنا میرن همه

ronin

اون موجوداتی که با این خبر خوشحال میشن و آرزوی نابودی یه برندو دارن دست کمی از کسایی که شعار مرگ بر امریکا و …. میدن و پرچم میسوزونن ندارن
جای تاسف داره

Amir galaxy

کار خوبی میکنه
مدیر عامل هواوی گفته این تحریما فقط سرعت رشدمون رو کم میکنن
که خیلی هم خوبه….میدونی اگه قدرت بیوفته دست چینی ها و تک قطبی بشه میتونه به همه فشار بیاره و فنا بدن همه رو

afsoongaregisoo

سیاست کثیف

amer

خداحافظ هواوی.بای

vahid abedi

جناب عامر ما دلمون اونقدر بزرگ هستش که هر خبری منیی از سونی اومد اما هیچ وقت نگفتیم خدانگهدار سونی و بای سونی.

فعلا نه به باره و نه به داره.

منتها یک انسان واقعی هیچ وقت از مشکل و شکست دیگران خوشحال نمیشه.

نابودی هواوی هم ساید دلیل نسه برخی کمپانیها بتونن موفف بسن.

عامل شکست رو به جای دیگران دانستن باید با مسوولیت پذیری در خودمون جستجو کنیم.

x هم از بین بره اونوقت y چی میسه

نمیسه مه ارزوی نابودی برای همه کنیم تا بلکه ما تنهایی بمونیم و شاید موفف بشیم

لذت موفقیت در رقابت هستس.

در کل تصمیم سیاسی نباید بر تکنولوژی اثر بزاره.

فردا این بدعت یقه شرکتهای دیگر را خواهد گرفت یعنی هر کسی که خطری براشون باسه با این بهونه محدود میکنن.

طبق قانون باید برخورد بشه و اگر اثبات شد از کل دنیا باید کنارش بزارن نه فقط امریکا.

ولی بدون اثبات با سیاسی کاری بدعت خطرناکی هستش که بعدا مشکل ساز برای برندهای دیگر خواهد شد

amer

دیگه کسی جرات نداره هواوی بخره

RS.R

اول. اینکه. اروپا پاشو از دعوایه. آمریکا هواوی. بیرون کشیده. میگه دخالت نمیکنم دوم به تحقیقات بررسی شده 48 ملیون دکل مخابراتی سراسر جهان ساخت هواوی هست. و.89 کشور. دنیا از جمله کل اروپا از هواوی. تامین میشن کمپانی هایه. بزرگی. مثل. بنز. بی ام و پورشه. آئودی بوگاتی ولو ماژور ها و پنتهاشون ساخت هواوی هست وشرکتهایه. ماهواره غول مثل استوس پی اچ تی واینر مگ سیتی داستر. همه. زیر نظر گارانتی. تجهزات هواوی هستن … من خودم. قبلم. پنج نسل از گوشی هایه سامسونگ داشتم. حتی سری ویو داشتم خیلی سامسونگ بازها رنگشم ندیدم با سیتم عامل بادا منظور اینه که اگه روزی سامسونگ پا فشاری کنه بخاد با چیپ اختصاصی خودش گوشی به آمریکا صادر کنه. همه داستان واسش پیش میاد. بعد باید گوش هاشو یه لول از اپل پاین تر نگه داره. آمریکا خیلی از. سامسونگ. هواوی. عقب افتاده همش سر این چیزاس

majidbolhasani

دوست عزیز منم دقیقا همین نظر رو دارم و با شما کاملا موافقم اون بی شعور که پایین تر با بی تربیتی نوشته خندم میگره به اون ((یارو))کا گفته آمریکا میترسه که آیفون فروشش از هواوی کمتر بشه اولا با ادب کامنت بنویس و ادب جمعی خودت رو نشون بده بعدشم منم خودم شب و روز توی کانال های تلگرام مثل ترنجی و جی اس ام و گجت نیوز و و و و و و خیلی سایت های دیگه در مورد دنیای م بایل و اخبارهاش دارم مطالعه میکنم و این که داره فروشش از اپل بالاتر میره واقعیتی هست که هاواوی بهش دست پیدا کرده بازم میگم آقای به ظاهر محترم برو نگاه کن میزان فروش سامسونگ و هواوی و اپل رو الان به ترتیبی که گفتم مقام اول تا سوم دنیا رو از سه سال پیش تا کنون این سه شرکت در اختیار دارن و اینکه شرکت معروف و بزرگی مثل اپل بخواد یه پله سقوط کنه و پایین تر از سامی و بیشتر هواوی مخصوصا که کمتر از ده ساله که به دنیای موبایل پا گذاشته رو از خودش بالاتر ببینه براشون سخته و خیلی گرون تموم میشه و از بعد جایگاهی و اقتصادی براشون خیلی جبران ناپذیره

vahid abedi

با هواوی کار ندارم اما این حرکت سیاسی حرکتی ناجوانمردانه هستس

چه بر علیه هواوی باسه چه سامسونگ چه سونی

این بدعت اگر ایجاد بسه فردا با این بهانه میتونن به سامسونگ یا سایرین هم ضربه بزنن.

بدون رای دادگاه جهانی و بدون محکومیت صرفا با انگیزه سیاسی تحریم و محروم کردن کار غیر اخلاقی هستش.

کسانی که از این تصمیم دفاع میکنن حق انتقاد از ییاست های داخلی رو ندارن.

از محرومیت های داخلی و تبعیض و محکومیت های بدون حکم قطعی در داخل انتقاد میکنین بعضی ها اما از همین رفتار توسط امریکا دفاع میکنن.

کسی که به ارزشهای ازادی و انسانی معتقد باشه اونوقت این ارزشها توسط هر کسی زیر پا گذاشته بشه تاییدش نمیکنه

اما ما ملتی متناقض و پر ادعا هستیم

منتقد وضع موجود هستیم اما خودمون رفتاری دیکتاتورمابانه داریم

ادعای شاعرانی چون سعدی و تاریخ و فرهنگ داریم اما از شکست و مشکل دیگران خوشحال میسویم.

بازم میگم اگر اتهام هواوی با سند در دادگاه های جهانی اثبات بشه و رای صادر بسه و پس از فرجام خواهی تایید بسه نه فقط از امریکا بلکه از کل دنیا باید دست هواوی رو قطع کرد. نه هواوی بلکه هر شرکتی که این کار رو بکنه.

اما بدون اثبات و رای دادگاه با سیایی کاری این رویه و بدعت در اینده مشکل به وجود خواهد اورد

ایا برای برند شما این کار رو امریکا بکنه بازم خوشحال میسیین؟؟.

در کل باید طرفدار منطق و قانون و ارزسهای انسانی و اخلاقی باسیم.

از تحریم هواوی ناراجت نشدم زیاد.

مال پدر و نادر ما مه نیست.

خوسحالی و بشکن زدن برخی ها واقعا منو شوکه کرده.
انسانهای بزرگ و پاک دل و مرد هبچ وقت از مشکل و شکست دیگری خوسحال نمیسن

چه سونی چه هواوی چه هر شرکتی.

_V_

با اینکه قشنگ معلومه آمریکا بزرگ نمایی کرده و یه چیزیش تو خطر افتاده
ولی اون یارو که میگه چون از آیفون زده بالا دیگه خیلی مسخرس حرفش
انگار کل آمریکا انگشت به دهنه تا اپل آیفون بفروشه اینا نون در بیارن(بماند که درصد بالایی از آیفونو خود همین امریکاییا میخرن)
هرچی که باشه سر بالا رفتن از آیفون نی

_V_

آمریکا میترسه که چینیا به همه جای دنیا مسلط بشن و تمام ارتباطات هم زیر نظر چینیا بره و واش یواش کل دنیارو بگیرن که البته واقعا چیز ترسناکیم هست

MR.CAMPER

این وضعیت پیش اومده زیاد جالب نیس ولی اگ هواوی هم تو چین بفروشه واسش بسه نا سلامتی ۱.۵ میلیارد جمعیت داره بگذریم
این کاری ک امریکا کرده میخواد مجبورش کنه واسه بازار کشور خودش از چیپست های اسنپ استفاده کنه مث کاری ک با سامسونگ کرده
ولی خب از پلشت بازیای شرکت های چینی نمیشه غافل شد

_V_

سر مسائل ارتباطیه که اسنپ میذارن

nima.1987

باید منتظر موند ببینیم عکس العمل عواوی چیه
اولش خبرو خوندم باورم نشد

nima.1987

هواوی#

علی شیخ زاده

با وجود تمام مشکلات پیش اومده به آینده این شرکت خوشبینم

amer

بنده اعتقاد دارم این تحریم ها هیچ تاثیری منفی بر فروش هواوی نداره.اتفاقا هواوی قراره سیستم اندروید مختص خودش داشته باشه و مطمئنم موفق میشه همانگونه که الان هم هر چی گفته بهش عمل کرده
به امید موفقیت برندهای مطرح جهانی

CAPCOM

خدا کنه که طوری نشود که مردم فکر کنن طوری شده است هواوی خوب اومد بالا واقعا تلاش کرد
ماهم طرفدار برندهای مطرح هستیم بخصوص سامسونگ

majidbolhasani

شما همون طرفدار برند مطرحت باش کافیه مگه ۲۰ سال پیش کسی میدونست نوکیا چیه و کیه اصلا نمیدونستن خوردنیه یا پوشیدنی یا ابزاری برای ارتباطات ولی دیدین که اومد و دنیا رو فتح کرد و مدتی کوتاهی کرد ولی مدتی هست که دوباره داره تلاش میکنه که اوضاعش رو سر و سامان بده البته نوکیایی که میگم اگه عقب نشینی نکرده بود الان احتمالا هنوزم دنیا در دستانش بود ولی شرکت های آسیای شرقی مخصوصا این چینی ها و کره ای ها به این راحتی عقب نشینی نمیکنن و کوتاه نمیان چون انسانهای خیلی خیلی جدی و پرتلاش و هدفمند و آینده نگری هستن.

CAPCOM

هواوی تقصیر خودش بود با اینکار ضرر سنگینی خواهد کرد شایدم جبران ناپذیر
خسته نباشی آقا عطایی آقا سایت پر تبلیغ شده حتی میخوام کامنت بذارم بازم یکی دوبار سایت تبلیغاتی باز میشه خواهش میکنم بررسی کنید

_V_

سایتم خرج داره بالاخره😑

حاج حسن ملقب به ماشالله خان

ک س‌خ ل تا ته ما تح تش در حال سوزشه داره اتهام جاسوسی به این شرکت بزرگ میزنه
شرکتی ک چپ و راست داره م ی ر ی ن ه به هیکل ترولای سامسونگی و اپلی
الان تو ک و ن شون عروسیه که با این کارا هواوی داره افت میکنه ولی این فایده نداره هواوی بازم فروشش رشد میکنه و سه ماهه بعدی با گ و ه ترولای سامو یکسان میکنه

@ماشی
باز یواشکی رفتی گوشیو از کمد بابات برداشتی بیای کامنت بدی گوگولی مگولی 😂😂😂😂😂😂

بعدشم تا جایی که من میونم هواوی خیلیم اوضاعش افتضاحه
۱-اپل سومه در حالی که فقط پرچمدار داره😂😂😂😂
۲-هنوز سامسونگو رد نکرده با اینکه سامسونگ هنوزم تو میانرده و پایین رده گرونتره نسبت به رقباش
۳-مثلا برند دولتیه کل حکومت چین پشتشه بیچاره😂😂😂😂

راستی از دکلات چه خبر دادی تعمیرات؟چنتاشون زنگ زده
#دکل_نورد
😂😂

majidbolhasani

آقای vaeez خان همین اینترنت دست و پا شکسته هم که من و شما داریم از قبل دکل های هواوی هستش و سرعت دانلود و آپلودشون اگه دولت ما پیچش رو نبنده و برامون بازش کنه بالای ۲۰۰ مگابیت هستش و خداییش از بعد تجهیزات مخابراتی جزو دو شرکت برتر دنیا هستش.به جای ایراد گرفتن از اینها یعنی ((هواوی))بیاید ایرادهای خودمون رو ببینیم برید توی اینترنت و به لاتین جمله تصاویر و فیلم های پیشرفت چین رو نگاه کنید بعد به قدرت چین و پیشرفت سرسام آور چین ایمان میارید پل ها و جادهایی در جاهای عجیبی با عظمت باورنکردنی دارن برای خودشون میسازن و ساختن که ما تا ۱۰۰ سال دیگه این تکنولوژی رو بهش دست پیدا نخواهیم کرد.من که تحسینشون میکنم چون هر شرکتی در هر زمینه توی دنیا هست یه خط تولیدش رو هم به خاطر همت و تلاش زیاد چینی ها برده توی چین زده مثل سامسونگ و سونی و شارپ و فیلیپس و زیمنس و وُدافون و …‌‌ الی هزاران هزار شرکت دیگه.

ای کاش کمی فرهنگ از پدرانمان به ارث میبردیم

Amir galaxy

@ماشالله خان

Star

بهانه آوردن تا جلوی رشد هواوی رو بگیرند ولی رشد بیش از حد یک شرکتی مثل هواوی هم میتونه خطرناک باشه.

majidbolhasani

هواوی ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل فروشش در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در آمریکا و کانادا بوده و آمریکایی ها برای اینکه بتونن فروشش هواوی و کسب جایگاه دومی هواوی رو از بین ببرن و با اینکار جایگاه دومی خودشون رو از دست ندن دست به اینکار و اتهامات کذب زدن کردن.مگه میشه هواوی بلد باشه جاسوس افزار درون گوشیش بزاره اونوقت آمریکا بلد نباشه و نزاره به هر کی این اخبار رو نشون دادم میگه آمریکا از ترس اینکه آیفون و اپل جایگاه دوم رو از دست بده و به سوم سقوط کنه داره اینکارو میکنه یه دو دوتا چهارتا کنید خودتون بهتر میفهمید که جایگاه دوم رو با سوم
عوض کردن((سقوط کردن)) برای شرکت اپل یعنی چی و این چه ضربه مهلکی به آمریکا و اقتصاد آمریکا میزنه.درسته که امریکا بیشتر جاها حرف حساب رو میزنه اما در جایی که به ضررشون باشه صد در صد سیاست آمریکا هم زورگویی برای از دست ندادن منافع هستش

_V_


داداش پس چرا من اینجا کسیو نمیبینم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)