حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنل LCD شش اینچی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در تمام سطح پنل توسط شرکت تایوانی AU Optronics رسما معرفی شد

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کنید می دانید که حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر به معنی این است که پنل نمایشگر از نوع OLED خواهد بود. این بار هم همانطور که احتمالاً تیتر را خواند و تعجب کرده اید خبر چیز دیگری را می گوید. پنل LCD شش اینچی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در تمام سطح پنل توسط شرکت تایوانی AU Optronics رسما معرفی شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می‌کنیم.

در حال حاضر نمایشگرهایی که در زیر پنل آنها سنسور اثر انگشت قرار دارد تنها در یک نقطه کار می‌کنند و به همین دلیل باید انگشت خود را همان جایی که باید، قرار دهید. گزارشات جدید خبر می‌دهند این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد و شاهد عرضه نمایشگرهای با حوزه عملکرد سنسور اثر انگشت تمام صفحه خواهیم بود.

شاید بزرگترین ایراد نمایشگر با سنسور اثر انگشت این باشد که شما هر بار مجبورید انگشت خود را تنها در نقطه‌ای قرار دهید که سنسور اثر انگشت در زیر آن است و این کار به مرور به مهارتی تبدیل خواهد شد که شما باید آن را کسب کرده و انگشت خود را در آن نقطه مد نظر و صحیح قرار دهید تا بتوان عملیات صفحه گشایی را با سرعت دلخواه و دقت بالا صورت داد.

نکته بسیار مثبت دیگر این است که با استفاده از نمایشگرهای با سنسور اثر انگشت تمام صفحه و کمی خلاقیت در طراحی رابط کاربری می‌توان بسیاری از نرم‌افزارهایی که نیاز به احراز هویت مداوم دارند، مانند نرم‌افزارهای پرداخت و امثالهم را با ساختاری بسیار جذاب‌تر طراحی کرد و این امکان سخت‌افزاری تأثیری ویژه بر نرم‌افزار نیز خواهد داشت و می‌تواند تا حد زیادی آن را متحول کند.

به تازگی شرکت AU Optronics که شرکتی تایوانی و فعال در حوزه ساخت دستگاه‌های الکترونیک با تمرکز روی صنایع نوری و نمایشگر است، پنلی معرفی کرده که به صورت واقعی اولین حسگرهای اثر انگشت داخلی را به صورت سلولی در همه جای نمایشگر پخش می‌کند.

این نمایشگر که ابعاد 6 اینچی داشته و با فناوری LTPS LCDساخته می‌شود دارای سنسورهای اثر انگشت به صورت نوری و داخل سلولیست که یک سنسور اثر انگشت را زیر ساختار پنلLCD جای‌گذاری کرده است.

این نمایشگر به همراه تکنولوژی AHVA طراحی شده و می‌تواند رزولوشن قابل قبول 1080 در 2160 پیکسل با تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر اینچ مربع را ارائه دهد. نکته مهم این است که سنسور اثر انگشت دستگاه در تمامی تراکم 403 پیکسل بر اینچ مربع این نمایشگر عمل می‌کند و زمان پاسخگویی آن تنها 30 میلی‌ثانیه است.

این نمایشگر در رویدادی SID Display Week 2019 برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است. نظر شما درباره این فناوری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

خیلی عالیه
اینطوری شرکت هایی که هنوز دوست ندارن میانرده هاشون رو مجهز به پنل اولد کنن مثل هواوی یا دیگر شرکت ها راحت میشن
و همچنین خریدار هاشون

_V_

خوبه

Mortazavi

ایولللل خیلی خوبه چون تمام صفحه هم هست فقط مهم کیفیت پنل و قیمت تمام شدشه

منکه جز تریلومینوس هیچ lcd یی رو دوست ندارم و واقعا از کیفیت نمایشگر عشقم(Xperia X) راضیم مخصوصا تو حالت سوپر ویوید
البته نمیگم بهترینه ها میگم من ازش خیلی راضیم و حتی از اولد هم خیلی خیلی بیشتر قبولش دارم ولی خوب تکنولوژی با من موافق نیست و میگه اولد بهتره

Star

نمایشگر X واقعا لذت بخشه، حیف که سونی قدر خودشو نمیدونه.

amer

ایول دمش گرم.جالبتر اینکه حسگر تمام صفحه هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)