حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیامک های جعلی کارت سوخت به نیت سرقت اطلاعات کارت بانکی شما هستند

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به پیامک‌های جعلی ثبت‌نام کارت سوخت هشدار داد. پیامک های جعلی کارت سوخت به نیت سرقت اطلاعات کارت بانکی شما هستند و در چند روز اخیر با داغ شدن تب و تاب ثبت نام مجدد کارت سوخت و نزدیک شدن موعد اجرایی شدن سهمیه بندی سوخت، تعداد این پیامک های جعلی پیرامون کارت سوخت بیشتر هم شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به پیامک‌های جعلی ثبت‌نام کارت سوخت هشدار داد. اخیراً پیامک‌هایی جعلی مبنی بر ضرورت ثبت‌نام کارت سوخت با دعوت به مراجعه به سایت‌های جعلی جهت تکمیل مدارک، برای مردم ارسال شده است که اطلاعات کارت بانکی مردم را سرقت می‌کند لذا مردم هوشیار باشند.

پیامک جعلی کارت سوخت برای سرقت اطلاعات کارت بانکی

پیامک جعلی کارت سوخت

پیامک جعلی کارت سوخت (پیامک تکمیل مدارک کارت سوخت)

همانطور که در پیامک بالا می بینید، آدرس وب سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تقریبا شبیه به این آدرس تقلبی است. اگر دقت کنید کاراکتر i آخر آدرس اضافی بوده و آدرس صحیح به قرار زیر است:

niopdc.com

اما با تپ کردن روی آدرس نشان داده شده در پیامک به آدرس زیر هدایت می شوید:

niopdc.ir

جای سوال است که چرا وب سایت یک نهاد داخلی و دولتی باید با دامنه خارجی .com ثبت شود و سودجویان بتوانند از دامنه .ir داخلی آن کلاهبرداری کنند!

اگر شما یا دوستانتان به اشتباه وارد این وب سایت نشان داده شده در متن پیامک یعنی آدرس www.niopdci.com شده اید، حتما در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات کارت بانکی خود را که وارد نموده اید را تغییر دهید.

این پیامک برای شما یا اطرافیان‌تان ارسال شد هاست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)