حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت به گروه تریلیون دلاری ها پیوست

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

حتما بهتر از من می دانید که آمازون (Amazon) و اپل (Apple) دو برند بسیار معروف در سراسر دنیا می‌باشند. این دو کمپانی برای تبدیل شدن به اولین کمپانی آمریکایی با ارزش یک تریلیون دلار، مدتی باهم در رقابت بودند که سرانجام در اگوست سال قبل، اپل و سپس یک ماه پس از آن آمازون، به این عنوان دست یافتند. پس از آن، کمپانی مایکروسافت در اواخر سال 2018، به عنوان ارزشمند ترین کمپانی آمریکایی انتخاب شد. مایکروسافت به گروه تریلیون دلاری ها پیوسته و در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این امر به خاطر یک سری از اصلاحات اساسی در بازار مایکروسافت رخ داد که باعث شد آمازون و اپل به ترتیب 27 درصد و 32 درصد در بازار، کاهش سهم داشته باشند. اما با این شرایط مایکروسافت تا به امروز هرگز به جمع دو کمپانی یک تریلیون دلاری نپیوسته بود. بر اساس منابع موثق، با ثبت کل درآمد مایکروسافت در دیروز، که به اندازه 131 هزار دلار بوده‌است، ارزش کلی این کمپانی به یک تریلیون دلار رسید.

مایکروسافت ۱ تریلیون دلاری

با سود کردن سرمایه گذاران کمپانی مایکروسافت، ارزش کلی این کمپانی دوباره به زیر یک تریلیون رسید اما هنوز هم از مایکروسافت در لیست کمپانی‌های یک تریلیون دلاری نام برده می‌شود. در همین حال، بازارهای اپل و آمازون نیز که در زمستان قبلی ضربه‌های متعددی دریافت کردند، در حال بهبود یافتن می‌باشند. به طوری که در حال حاضر دو کمپانی اپل و آمازون به ترتیب 975 میلیارد دلار و 944 میلیارد دلار ارزش دارند.

در حالی که ممکن است بعضی‌ها با مطرح کردن ویندوز موبایل و ویندوز فون، به شکست مایکروسافت در حوضه موبایل اشاره کنند، بعضی دیگر نیز از موفقیت مایکروسافت با تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سرفیس (Surface) صحبت می‌کنند. اما چیزی که برای مایکروسافت اهمیت بیشتری دارد، بازار و خدماتش در اندروید است که سالانه درآمد بسیاری را برای کمپانی به همراه دارد.

نظر شما درباره عملکرد مایکروسافت چیست؟ فکر می کنید در این گروه سه نفره باقی بماند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)