حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سه گانه وان پلاس ۷ با 3X زوم اپتیکال و دوربین فوق عریض ارایه می شود

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | مطالب ترنجی

مدیر عامل و بنیانگذار وان پلاس چند روز پیش اولین ویدیوی رسمی از وان پلاس ۷ را منتشر کرد. حال او برخی شایعات قبلی را تایید کرده و اطلاعات تازه‌ای از تلفن‌های هوشمند جدید این کمپانی منتشر نموده است. گفته می شود که احتمالا دوربین سه گانه وان پلاس ۷ با 3X زوم اپتیکال و دوربین فوق عریض ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیت لاو فاش کرده که قرار است نسخه‌ی پیشرفته‌تری به نام وان پلاس ۷ پرو نیز به همراه مدل معمولی عرضه شود. به گفته‌ی مدیر عامل وان پلاس، مدل پیشرفته‌تر قرار است قیمتی معادل گلکسی اس ۱۰، هواوی P30 پرو و آیفون XS داشته باشد.

قیمت وان پلاس ۷ پرو هم‌قیمت گلکسی اس ۱۰، آیفون XS و هواوی پی ۳۰ پرو

همانطور که می‌دانید آذرماه سال قبل، این کمپانی همکاری نارنجی رنگی را با  مک لارن آغاز کرد و نسخه‌ی ویژه و قدرتمندی از وان پلاس 6T را عرضه کرد. این نسخه‌ی ویژه محبوبیت زیادی میان طرفداران این برند پیدا کرده و وان پلاس سعی کرده به دنبال موفقیت این موبایل ویژه، نسخه‌ی قدرتمندی از پرچمدار بعدی‌اش نیز عرضه کند.

طبق گفته‌های لاو، کمپانی یاد شده برای نمایشگر‌ سری وان پلاس 7 سه برابر بیشتر هزینه کرده و انتظار دارد این پنل تازه بتواند عملکرد سریع و روان پرچمداران بعدی را تضمین کند.

گفته شده که وان پلاس 7 و 7 پرو به یک نمایشگر سوپر امولد مجهز شده‌اند که می‌توانند تصاویری با کیفیت +qHD و نرخ رفرش ۹۰ هرتز بر ثانیه را به تصویر بکشند. علاوه بر این به احتمال قوی مدل پیشرفته‌تر یعنی وان پلاس 7 پرو قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی یعنی 5G را خواهد داشت.

در ویدیویی که هفته‌ی پیش از این موبایل منتشر شده بود، صفت روان بودن به شکل متفاوت Smoooth نوشته شده بود و در آن زمان کارشناسان تخمین زدند که وان پلاس برای پرچمدار جدیدش، آرایه‌ی دوربین سه گانه در نظر خواهد گرفت.

تیزر رسمی وان پلاس ۷ و اشاره به دوربین سه گانه

حال این شایعه تایید شده و وان پلاس 7 پرو قرار است آرایه‌ی دوربین سه گانه‌ای متشکل از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی، یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با ضریب f/2.4 به همراه یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 داشته باشد که می‌تواند تصاویر را با زاویه دید ۱۱۷ درجه‌ای‌ ثبت کند.

از سوی دیگر گفته شده که در بدنه‌ی پشتی نسخه‌ی معمولی وان پلاس 7 یک دوربین دوگانه تعبیه خواهد شد که از دو سنسور ۴۲ و ۲۴ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

تاریخ معرفی وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو هنوز رسماً اعلام نشده اما به احتمال قوی از پرچمداران بعدی وان پلاس در اول خردادماه رونمایی خواهد شد و کاربران می‌توانند آنها را در سه رنگ مختلف خریداری کنند.

منتظر پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری احتمالی وان پلاس هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

هواوی توقعات را بالا برده دیگه دوربین با زوم کمتر از 5X اپتیکال پذیرفتنی نیست 🙂

Shiral

اگر بخواد هزار دلار برای نسخه پیشرفته بزنه دیگه قاتل پرچمداران نخواهد بود میشه مقتول اونها😂😂
با وجودی که طرفدار وان پلاس هستم اما با این قیمت توجیهی برای خریدش ندارم چون اولا این قدر توجیه ندارم برای تهیه یک گوشی .دوم توجیه هم داشته باشم پولشو ندارم.سوم وانپلاس با مشخصات نزدیک پرچمدار های مدعی و قیمتی معادل حداکثر ۶۰ درصد قیمت اونها جذاب بود نه قیمتی معادل آنها.

_V_

Shiral
بله دوست عزیز امیدوارم شایعات اشتباه باشن چون اگه وان پلاسم قیمت ببره بالا دیگه فقط یه شیائومی میمونه برا خرید اقتصادی

Shiral

خوب متاسفانه اگر این صحبت مدیر عامل باشه بعیده شایعه باشه و احتمال بالا درسته.مگر اینکه از ایشان نقل قولی به دروغ آورده شده باشه.البته این موضوع در مورد وان پلاس و برادرهایش صادقه.چون‌چینی ها نشان دادن همیشه بعد از دانه پاشی های اولیه قیمتها را بالا می‌برند.اما وان پلاس با شعار پرچمدار کشی این موضوع اگر صادق باشه براش زیاد معقول نیست

نیما عرفانی

بله دوست عزیز صحبت های شما درست هستش اما نیاز به ذکر هست که برای من این تغییر روال و تغییر قیمت گذاریِ وان پلاس قابل پیش بینی بود, یعنی از زمانی که وان پلاس نسخه ی مک لارن ۶ تی رو عرضه کرد و مورد استقبال قرار گرفت ، انتظارشو داشتم که رو پرچمدارِ بعدیش یعنی وان پلاس ۷ با اضافه شدن قابلیت های جدید سنگ تموم بذاره و از طرفی هم وان پلاس از امسال دیگه مجبور شده تغییر رویکرد بده چون با وجود رقبای قدری همچون سری گلکسی إس ۱۰ و سری پی ۳۰ و حتی سری می ۹ ( سونی و الجی و نوکیا رو فاکتور میگیریم!) اگه قرار بود وان پلاس مثل قبل عمل کنه دیگه نمیشد در برابر این رقبا بهش گفت قابل پرچمداران !!! .
اینم باید بگم اگه دقت کنید تقریباً تمام برندهای چینیِ مادر( اصلی) ، برا خودشون یک زیر برند تعیین کردن برای تولید و عرضه ی محصولات اقتصادی مثل : شیائومی با زیر برند ردمی ، هواوی با زیر برند آنر، و از اونجایی که هر سه شرکت ویوو Vivo, اوپوoppo , وان پلاس OnePlus جزو شرکت مادر BBK electronics هستن پس طبیعیه که طرح ها و سیاست یکسان و مشابه داشته باشن، که ویوو از ۲،۳ ماه پیش یعنی اوایل ۲۰۱۹ میلادی با ایجاد زیر برند IQOO برای تولید و عرضه ی محصولات اقتصادی خودش نشون داد که میخواد تغییر سیاست بده و به سمت عرضه ی جهانی و گسترش محصولات لوکس و گران تر برای برند ویوو پیش بره، در عین‌حال این تغییرات در خصوص اوپو و وان پلاس هم می‌تونه صادق باشه و مطمئناً نزدیک بودنِ کنفرانس های اوپو و وان پلاس با فاصله ی زمانیِ ۱ ماهه بدون ارتباط نیست، یعنی وقتی که اوپو پرچمدار جدیدش تحت عنوان رینو Reno ، رو با طراحیِ جدید معرفی کرد پس طبیعیه که برند برادرش یعنی وان پلاس برای معرفی محصول جدیدش با طراحیِ مشابه اوپو رینو ( در برخی جهات) ، کنفرانسی رو در طی همین چند روز ترتیب بده . و برداشتِ من از تغییر قیمت گذاریِ وان پلاس اینه ، به نظرم محصولات اقتصادی با تنوع بیشتر(پایین رده ، میان رده و پرچمدار) رو اوپو میزنه و در طرف مقابل وان پلاس به سمت رقابت مستقیم با برندهای مطرح بازار پیش می‌ره ، با تولید و عرضه ی صرفاً پرچمداران لوکس و با قیمت هم سطح با رقبا.
شخصاً خیلی به سری وان پلاس ۷ خوش بینم.

نیما عرفانی

اصلاح :
برند IQOO در واقع زیر برند ویوو به منظورِ تولید و عرضه ی پرچمداران لوکس و با قیمت بالاتر هستش و برای محصولات اقتصادی، تحت برند خودِ ویوو تولیدات و عرضه به بازار صورت میگیره .

Shiral

سپاس از توضیحات مبسوط شما نیمای عزیز.
بله موافقم اما توجه کنید اوپو از همون اول هم قیمتهاش آن چنان پایین نبوده خصوصا توی پرچمداران.با IQOO موافقم اما میدونید قیمتش اندازه وان پلاس ۶ هست تقریبا اما نه رابط کاربری نه دوربین نه خیلی چیزای دیگه اش ازش پایین تره.
منظورم اینه این سه یا چهار زیر برند برادر وقتی بخوان فقط میان رده اقتصادی تولید کنند و پرچمدار خوش قیمت نزنند خوب میان رده اقتصادی که هواوی داره میزنه خوبشم میزنه.یا شیامی داره محصولات مناسبی میزنم سامسونگ هم بزودی وارد بازار میان رده های اقتصادی میشه که اینها رقیبای قدری هستند .مهم اینه مثل شیامی بتوانند رقیب پر چمدار بزنند .نگاهی به find X و Vivo nex بیندازید قیمتهاشون اندازه پرچمداران پارسال سامسونگ هستند پس رقیب قدری محسوب نمیشن در پرچمدار .البته این نظر شخصی کنه شاید اشتباه باشه.شک نکنید ردمی و هونور هم تفاوت قابل ملاحظه ای ندارند با پرچمداران اصلی شون

نیما عرفانی

سپاس از توجه شما.
بردار عزیز اگه تفاوت نداشتن که تحت برند جداگانه فعالیت نمیکردن( قطعاً محصولات آنر در قیاس با هواوی و محصولات ردمی در قیاس با شیائومی از نظر کیفیت و قابلیت های متمایز کننده تفاوت دارن وگرنه توجیهی برای اختلاف قیمتشون وجود نداشت). این تغییرات در ساختار برندها به این دلیل انجام شده که در قیمت گذاری و طراحی و امکانات تنوع به خرج بدن که نتیجش میشه پوشش دادن انواع سلایق مشتریان و کاربران.
همون اوپو فایند ایکس و ویوو نکس و به علاوه ویوو اپکس که شما ذکر کردی، در زمان خودشون دارای نوآوری های کاربردی و جذاب در زمینه ی طراحی و دوربین و نمایشگر داشتن که حتی در تولیدات گوشی های سال ۲۰۱۹ هم از اون نوآوری ها استفاده میشه .
قاعدتاً برندهایی که به عنوان زیر برندِ شرکت اصلی شکل گرفتن ، برندهای نوظهوری هستن و برای جلب توجه و پیشرفت و ارتقاء سطح کیفی محصولاتشون و در نهایت رقابت با بهترین ها ، به زمان نیاز دارن چون توانایی محقق شدن چنین هدفی رو دارن .
همون‌طور که هواوی در طی ۴،۵ سال رسید به رتبه ی دوم و شیائومی هم در طی ۳،۴ سال تونست به مقام چهارمی در سطح جهانی برسن پس قطعاً سایر برندهای چینی هم میتونن در آینده ای نه چندان دور
ارتقاء قابل توجهی در رتبه و سطوح کمی و کیفی ایجاد کنن.

Shiral

حداقل توی ایران بدون گارانتی بدون تامین قطعات مکفی و…هزار دلار ارزش ریسک نداره
هزار دلار فقط برای گوشیهایی ارزش ریسک داره که یا نمایندگی رسمی داشته باشند یا اگر نداشته باشند راحت بشه تهیه کرد مثل اپل.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)