حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Deep Press اندروید ۱۰ شبیه به 3D touch آیفون ها عمل خواهد کرد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰

قابلیت 3D Touch که اپل به آن Peek and Pop می‌گوید، با گوشی‌های آیفون 6s و 6s پلاس معرفی شد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به آپشن‌های بیشتر از یک اپلیکیشن به صورت سریع دسترسی پیدا کنند. امروز خبر می رسد که قابلیت Deep Press اندروید ۱۰ شبیه به 3D touch آیفون ها عمل خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قابلیت Deep Press اندروید ۱۰

اندروید کیو

اندروید کیو

در حالت عادی در تمام گوشی‌ها ابتدا باید برنامه مورد نظرتان را باز کنید و بعد از باز شدن برنامه به قسمت‌های مختلف آن بروید اما با وجود این تکنولوژی، فقط کافی‌ست روی برنامه مقداری فشار دهید. یک پنجره پاپ آپ باز می‌شود که از آن‌جا می‌توانید قسمت‌های مختلف آن برنامه را مشاهده و انتخاب کنید.

گوگل در اندروید 8 با ژست‌های فشاری سعی در پیاده سازی این قابلیت داشت که به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌داد میانبرهای اپلیکیشن‌های خاص را مشاهده کنند. به طور مثال با فشار روی آیکون یوتیوب، گزینه‌های میان‌بر آن نمایان می‌شوند اما دقت آن نسبت به تکنولوژی اپل کمتر است.

نام اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q) چه خواهد بود؟

حال طبق ادعای 9to5 Google در اندروید ۱۰ با استفاده از deep press که مشابه با تاچ سه بعدی اپل است، کاربران می‌توانند با فشار بیشتر به نمایشگر از قابلیت‌های متنوعی بهره ببرند اما برخلاف گوشی‌های آیفون احتمالا قادر به تشخیص کم یا زیاد بودن فشار نخواهند بود.

لازم به ذکر است قابلیت مورد نظر در دسترس تمامی گوشی‌هایی که به اندروید Q مجهز خواهند بود قرار نمی‌گیرد؛ زیرا برای عملی کردن آن علاوه بر الگوریتم‌های خاص نرم‌افزاری نیاز به سخت‌افزارهای مخصوص است اما به هر حال با توجه به این قابلیت، مطمئنا بسیاری از گوشی‌های اندرویدی چنین قابلیتی را ارایه خواهند داد.

کنفرانس گوگل I/O 2019 از تاریخ 17 تا 19 اردیبهشت برگزار می‌شود و حتما اطلاعات بیشتری درباره اندروید Q ارایه خواهد شد.

نظر شما درباره قابلیت Deep Press احتمالی در اندروید ۱۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

خیلی این خبر رو دوست داشتم چون بیشترین کمبودی که بعد کوچ به اندروید احساس میکردم همین نبود تاچ سه بعدی بود

Milad7

زمان دقیق ارائه اش مشخص نیست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)