حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ١٠ هم اکنون پرکاربرترین نسخه در میان کاربران است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آپدیت اندروید ۱۰، اخبار، گوگل

گوشی‌های هوشمند به خوبی جای خود را در میان مشتریان جهانی باز کرده‌اند. در این بین، گوشی‌های اندرویدی بیشترین سهم را از این بازار دارند. سیستم عامل اندروید، در هر نسل کاربران زیادی را جذب می‌کند. هم اکنون، سیستم عامل اندروید ١٠ بیشترین استفاده را در میان کاربران دارد.

سیستم عامل اندروید ١٠ هم اکنون بیشترین کاربر را دارد

مدتی پیش از ترجیحات کاربران برای خرید گوشی صحبت کرده بودیم.

 

پارامترهای خرید گوشی از نظر کاربران در فصل گذشته چه بوده است؟

 

به نقل از GizChina، در پایان سال ٢٠١٨ میلادی بود که کمپانی Mountain View، یعنی گوگل، اعلام کرد که ارائه گزارشات ماهانه از وضعیت کاربران اندروید را متوقف می‌کند. بنابراین، این گزارشات به صورت دوره‌ای منتشر شدند. گزارش‌های مورد اشاره، به خوبی نشان می‌دادند که کاربران اندروید، ترجیح می‌دهند تا بیشتر از کدام نسل استفاده کنند و قابلیت‌های کدام نسل از سیستم عامل اندروید، بیشتر باب میل کاربران است.

با این حال، گزارشات ارائه شده در اندروید استودیو، به خوبی آمار و ارقام علاقه کاربران به نسل‌های مختلف اندروید را نشان می‌دهد. این داده‌های آماری، برای تعیین نسخه مناسب توسعه برنامه در اندروید استفاده می‌شوند. از آن جایی که سیستم عامل اندروید ١٢ به تازگی معرفی شده است و کاربران به طور گسترده به آن دسترسی ندارند، خبری از آن در این داده‌ها نیست. بنابراین، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید در این داده‌ها، اندروید ١١ است. البته این نسخه از اندروید، محبوب‌ترین نیست. بلکه در میان کاربران، اندروید ١١ از نظر محبوبیت در رتبه دوم قرار گرفته است. محبوب‌ترین نسخه اندروید در شرایط کنونی، اندروید ١٠ است! سهم استفاده از اندروید ١١ و اندروید ١٠ در میان کاربران، به ترتیب ٢۴.٢ و ٢۶.۵ درصد می‌باشد. به طور دقیق‌تر، لیست محبوبیت نسل‌های مختلف سیستم عامل اندروید در میان کاربران، به شرح زیر است:

١- اندروید ١٠: سهم ٢۶.۵ درصدی

٢- اندروید ١١- سهم ٢۴.٢ درصدی

٣- اندروید ٨: سهم ١٣.٧ درصدی

۴- اندروید ٧ و ٧.١: سهم ۶.٣ درصدی

۵- اندروید ۶: سهم ۵.١ درصدی

۶- اندروید ۵: سهم ٣.٩ درصدی

٧- اندروید ۴.۴: سهم ١.۴ درصدی

٨- اندروید ۴: سهم ٠.۶ درصدی

هم اکنون توسعه دهندگانی که از اندروید استودیو استفاده می‌کنند، می‌توانند این آمار و ارقام ارائه شده را مشاهده کنند. از این اطلاعات، می‌توان فهمید که بسیاری از کاربران ترجیح داده‌اند در Android Q بمانند. در کنار آن، خیل عظیمی از گوشی‌ها، مانند گوشی‌های هواوی، در صف دریافت اندروید ١١ مانده‌اند و اجباراً در Android 10 به سر می‌برند.

نظر شما در مورد این آمار و ارقام و محبوبیت Android Q چیست؟ فکر می‌کنید که تا چند وقت دیگر، این عنوان به اندروید ١١ برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️