حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستگاه جوجه کشی بخریم یا بسازیم ؟

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

صنعت جوجه کشی به دلیل درآمدزایی بسیار بالا و کارآفرینی توجه افراد بسیار را به خود جلب کرده است . توجه داشته باشید که برای درآمدزایی بالا باید جوجه کشی از حالت سنتی خارج شده و به شیوه صنعتی انجام شود و این نیازمند دستگاه جوجه کشی می باشد تا تخم های نطفه دار به دست آمده در آن قرار داده شده و به جوجه تبدیل شوند . بیشتر فعالان در پرورش مرغ ، پرورش بلدرچین ، پرورش کبک و به طور کلی پرورش پرندگان گوشتی،  افراد صاحب نظر و حتی افرادی که در زمینه جوجه کشی تجربه ندارند در مورد جوجه کشی به شیوه صنعتی با سوال بزرگ ” آیا دستگاه جوجه کشی بخریم یا بسازیم ” مواجه هستند . برای یافتن پاسخ برای این سوال با ما همراه باشید.

ساخت دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی تخم نطفه دار را به جوجه تبدیل می کند ولی این پروسه نیازمند خلق برخی شرایط از جمله دمای و رطوبت ثابت می باشد و تغییر اندک این شرایط می تواند جنین داخل تخم را به خطر بیندازد . از این رو باید ساخت دستگاه جوجه کشی بسیار اصولی و پیرو استانداردهای خاصی باشد . فاکتور هایی چون دما ، رطوبت ، اکسیژن و تهویه مهم ترین نقش را در یک جوجه کشی موفق بر عهده دارد . در ساخت دستگاه جوجه کشی بدنه ای که برای دستگاه در نظر گرفته می شود باید عایق بوده و در برابر عوامل خارجی از مقاومت کافی برخوردار باشد . یکی از مهم ترین عوامل موثر در جوجه کشی تامین رطوبت دستگاه می باشد . اصولاً افرادی که قصد ساخت دستگاه را دارند تا خرید آن از ظرف آب استفاده می کنند چرا که بهره گیری از مه ساز التراسونیک در دستگاه جوجه کشی دست ساز امکان پذیر نمی باشد . باید به این نکته نیز توجه داشت که استفاده از ظرف آب برای تامین رطوبت دستگاه به دلیل نداشتن دقت لازم و عدم ایجاد شرایط ایده آل تخم های نطفه دار را به خطر بیندازد .

دما یکی دیگر از عوامل مهم در جوجه کشی می باشد . اساساً تامین و تنظیم دما در دستگاه جوجه کشی دستگاه با استفاده از دو دو روش انجام می شود .

روش اول : یک عدد لامپ به همراه یک ترموستات به دستگاه وصل کنید تا دمای لازم را تامین نماید . در این روش لامپ روشن باعث بالا رفتن دما شده و بعد از رسیدن دما به یک نقطه ترموستات لامپ را خاموش می کند . بعد از گذشت مدتی که دما از حد استاندارد پایین آمد دوباره ترموستات لامپ را روشن می کند و این پرورسه ادامه می یابد . یکی از مشکلات اساسی در این روش احتمال زیاد سوختن لامپ به دلیل خاموش روشن شدن مکرر وجود دارد .

روش دوم : یک لامپ را به همراه یک دیمر به دستگاه متصل کنید . در این شیوه دیمر نور و گرمای لامپ را تنظیم می کند و باعث افزایش یا کاهش دما در داخل دستگاه می شود . حائز اهمیت است بدانید که این روش بهتر از روش اول می باشد ولی باز امکان سوختن لامپ وجود دارد .

آخرین موردی که می توان به آن اشاره کرد تهویه و تامین اکسیژن می باشد . همواره باید در طی فرایند جوجه کشی دی اکسید کربن از داخل دستگاه به بیرون دفع شده و اکسیژن به داخل دستگاه وارد شود . برای خارج کردن دی اکسید کربن می توان یک فن کامپیوتر در داخل دستگاه قرار داد تا گاز مضر را گرفته و به بیرون دستگاه منتقل کند . برای وارد کردن اکسیژن به داخل دستگاه نیز باید تعدادی سوراخ کوچک در دیواره دستگاه ایجاد شود . افرادی که علاقه به ساخت دستگاه جوجه کشی دارند برای بهتر شدن عملکرد کلی دستگاه می توانند کنترلر دستگاه جوجه کشی خریداری کرده و با استفاده از سنسوری که جداگانه تهیه می شود تمامی موارد اشاره شده از رطوبت ، دما ، اکسیژن و … را به صورت اتوماتیک تنظیم و به اطلاع سازنده می رساند.

در هنگام خرید لوازم ساخت دستگاه جوجه کشی توجه داشته باشید که تمام مواد و تجهیزات تهیه شده استاندارد بوده و ایده آل با کار شما باشد .

به طور کلی ساخت دستگاه جوجه کشی با صرفه تر و ارزانتر از خرید آن می باشد . ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که شرایط ایجاد شده برای تخم های نطفه دار در داخل دستگاه جوجه کشی دست ساز همواره فاصله زیادی با حالت استاندارد دارد و امکان از دست رفتن جنین تخم ها در آن بالا می باشد . برای ساخت یک دستگاه جوجه کشی دقیق همراه باید چند بار دستگاه را توسط آزمایش و خطا مورد تست و بررسی قرار دهید که این کار هم باعث تلف شدن چند ماه وقت و از دست رفت تخم های نطفه دار و در نتیجه سرمایه شما می شود .

 

خرید دستگاه جوجه کشی

 

خرید دستگاه جوجه کشی بسیار بهتر از ساخت آن می باشد چرا که محصولات تولید شده در ایران اکنون چند سالی میشود که مطابق با استانداردهای جهانی و با اتکا بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا انجام می شود . علاوه بر این رقابت نیز باعث شده برخی از شرکت ها دست به وارد کردن و همچنین طراحی و تولید دستگاه هایی بزنند که بسیار با کیفیت تر و دقیق تر برخی نمونه های خارجی باشند .

حائز اهمیت است بدانید که با خرید دستگاه جوجه کشی شما می توانید بدون آزمایش و خطا آن را مورد استفاده قرار دهید چرا قبلاً توسط کارشناسان تست شده و از چند مرحله کنترل کیفیت عبور کرده است .

گارانتی و خدمات پس از فروش مورد دیگر است که با خرید دستگاه جوجه کشی عاید شما می شود . گارانتی یا ضمانت شرکت عرضه کننده را متعهد می سازد که تا یک بازه زمانی در صورت بروز مشکل یا اختلال در کارکرد دستگاه ، آن را به صورت رایگان تعمیر نماید . خدمات پس از فروش نیز به این معناست که شرکت عرضه کننده دستگاه تا یک بازه زمانی تمام قطعات یدکی دستگاه را تولید و تامین نماید . این امر باعث می شود که کاربر در صورت نیاز به سهولت اقدام به خرید قطعه لازم نماید .

توجه داشته باشید که دستگاه های جوجه کشی مختلف دارای قیمت متفاوتی می باشند و شما می توانید با خرید دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت نیز تمام نیاز های خود را برطرف کنید .

 

تهیه و تنظیم : www.joojekeshi.com

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TVKade

جوجه را اخر پاییز میشمارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)