حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گفته می شود وزارت ارتباطات مصوبه فیلترکردن فیلترشکن ها را اجرا نکره است

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی

معاون فضای مجازی دادستانی کشور گفت وزارت ارتباطات مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر مقابله با فیلتر شکن ها و وی پی ان‌ها را اجرا نکرد و به همین دلیل فیلترینگ آنچنان موفق نبود. گفته می شود وزارت ارتباطات مصوبه فیلترکردن فیلترشکن ها را اجرا نکره است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کشور در مصاحبه‌ای عنوان کرد در حال حاضر جنگ رسانه‌ای ایجاد شده است، چراکه پرونده‌های زیادی وجود دارد که به خوبی نشان می‌دهد بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات شبکه های اجتماعی آسیب دیده‌اند. به ما پیشنهاد دادند با تلگرام برای حذف کانال‌های غیراخلاقی و مستهجن مذاکره کنیم، اما پس از 45 روز که آن کانال‌ها مسدود بودند، کانال‌های جایگزین ایجاد می‌شد.

معاون فضای مجازی دادستانی کشور در خصوص مقابله با فیلترشکن ها عنوان کرد شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را برای مقابله با فیلترشکن ها صادر کرده بود، اما از سوی وزارت ارتباطات اجرایی نشد. این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه کسانی خواهان عدم مقابله با فیلترشکن ها هستند عنوان کرد باید ببینید چه کسانی از این موضوع سود می‌برند. وی افزود در خصوص تلگرام و توییتر شکایت‌های زیادی وجود دارد، چراکه در این فضاها عکس‌های خانوادگی کاربران به آسانی منتشر می‌شوند و مشکلات زیادی را به همراه داشته است. ما در رابطه با امنیت مردم وظایفی داریم و می‌بایست پاسخگو باشیم.

اینستاگرام و تلگرام

جایگزین داخلی برای اینستاگرام

معاون فضای مجازی دادستانی کشور در ادامه افزود ما در گذشته نیز عنوان کردیم باید برای شبکه‌های خارجی جایگزین داخلی داشته باشیم. در این خصوص از وزارت ارتباطات درخواست کردیم که صفحه‌های مستهجن و غیر اخلاقی در اینستاگرام را مسدود کند تا این شبکه برای عموم مناسب باشد، اما این موضوع عملی نشد. در واقع فیلترینگ هوشمند اینستاگرام شکست خورد، به همین دلیل باید برای مسدودسازی صفحه‌های غیر اخلاقی شبکه های اجتماعی راهکارهای دیگری را انجام دهیم. هدف ما مسدودسازی نیست، اما برای جلوگیری از خروج دیتای کشور می‌بایست راهکار مناسبی اندیشیده شود.

جواد جاویدنیا در ادامه عنوان کرد در دی ماه سال 96 شاهد بودیم که تلگرام بیگ دیتاهای کشور را به خارج منتشر می‌کرد و این پیام رسان قصد داشت ارز دیجیتالی گرام را عرضه کند که اگر چنین موضوعی عملی می‌شد، 50 میلیارد دلار از اقتصاد کشور غارت می‌شد. به همین دلیل با یک جمع‌بندی توانستیم تلگرام را فیلتر کنیم. این مقام مسئول افزود اگر برخی از محتواها در شبکه های اجتماعی شناسایی نمی‌شوند به این دلیل است که مرز حقوقی مشخصی وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده فضای مجازی ما به کجا می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi69

پس این همه فندق شکن ک کار نمیکنن رو کی انجام داده؟ تو ایران از هر وزارت دوتا هس یکی انجام نمیده اون یکی انجام میده ک مخفیه جالبه

jilibilina

همه چی رو فیلتر کردن، ولی باز سر ملت منت میذارن که میخاستن فلان کنن ولی ما قبول نکردیم.
ولمون کنین بابا، اصلا آخرین توانتون رو به کار بگیرین و تا میتونین فیلتر کنین ببینیم میتونید جلو تکنولوژی و گردش آزاد اطلاعات رو بگیرید!؟؟
معلومه که نمیتونید و بازم مثه همیشه فقط روسیاهیش واستون میمونه!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)