حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه Test G گلکسی اس ۱۰ پلاس اگزینوس ۹۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۵۵

نوشته

5 سال قبل | 34 دیدگاه | تست، تست سرعت، تماشا کنید، سامسونگ، مقایسه

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم بنچمارک نسخه اسنپدراگون ۸۵۵ گلکسی اس ۱۰ بهتر از نسخه اگزینوس ۹۸۲۰ است. این بار اما به شکلی دیگر قرار است این دو نسخه از گلکسی اس ۱۰ پلاس با یکدیگر مقایسه شوند که سعی می کنم تا پیش دیدن ویدیو آن را اسپویل نکنم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه Test G گلکسی اس ۱۰ پلاس اگزینوس ۹۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۵۵ را داشته باشیم.

مقایسه Test G گلکسی اس ۱۰ پلاس اگزینوس ۹۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۵۵

 

همانطور که می بینید، طبق این تست که همزمان تست گرافیکی و پردازش مرکزی (CPU and GPU) است، عملکرد گلکسی اس ۱۰ پلاس نسخه اگزینوس پایین تر از گلکسی اس ۱۰ پلاس نسخه اسنپدراگون است.

همانطور که گری می گوید عملکرد گلکسی اس ۱۰ پلاس نسخه اگزینوس ۹۸۲۰ در حدود عملکرد یک دستگاه با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ است که سال گذشته عرضه می شد.

اگر به صورت مجزا زمان تست گرافیکی و پردازش مرکزی را می خواهید، می توانید پایین تر آن را بخوانید:

Snapdragon 855: CPU – 22.7s, Mixed CPU/GPU – 38.2s, GPU – 31.7s
Exynos 9820 CPU – 27.7s, Mixed CPU/GPU – 42.6s, GPU – 39.3s

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تفاوت در خرید شما تاثیر بگذارد؟ به صورت کلی این بنچمارک ها به دلیل توالی تست ها و فعالیت های بسیار متنوع با استفاده روزمره شما متفاوتند و این به آن معنا نیست که در استفاده روزمره شاهد یک اختلاف فاحش هستید اما مشخصا اختلاف وجود دارد.

این اختلاف بین اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ مشخصا در هنگام اجرا تست گرافیکی به شدت مشخص است و گلکسی اس ۱۰ پلاس اگزینوس ۹۸۲۰ مشخصا لگ داشت.

اشتراک در
اطلاع از
34 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

آقای ع ط ا ی ی راجب قفل منطقه ای گوشی های سامسونگ با پردازنده اسنپ اطلاع دقیقی دارید؟ اس ۱۰ پلاس اسنپ داخل ایران قابل استفاده هست یا طبق قفل منطقه ای بعد مدتی لاک میشه؟

mehrdad_ma

بله قابل استفاده هست فقط نسخه اپراتوری نباشه
نسخه آنلاک جهانیش مشکل مداره .
نسخه های اپراتوری رو با باکس رام میزنن مدل F میزنن روش .
نسخه اسنپ تو چین هنگ کنگ امریکا کانادا چند کشور امریکای جنوبی فروخته میشه
بازم میگم اگه نسخه شما فکتوری انلاک باشه یعنی پول کامل گوشی به اپراتور پرداخت شده باشه هیچ مشکلی نیست . ولی خوب نسخه های اپراتوری آپدیت دستی لازم دارن .
اما میتونید نسخه چین هنگ کنگ کانادا و کشورهای آمریکای جنوبی رو خرید کنید و بدون مشکل آپدیت و زبان و ….. ازش استفاده کنید .
ترجیحاً نسحه چین بخرید چون هردو نوع آنتن رو داره و نسخه هنگ کنگ تمام آنتن ها رو پوشش میده یعنی تمام فرکانس ها رو

Milad7

منظورم گوشی تحت اپراتور و یا انلاک فکتوری نیست.خود سامسونگ تو دفترچه گوشی اشاره کرده که نسخه اسنپ برای بازارهای امریکا و چینه.و برای اینکه بشه از این گوشی ها در کشورهای دیگه استفاده کرد می بایست یه تماس ۱۰ دقیقه ای با سیم کارت این کشورها برقرار بشه و بعد از اون قفل منطقه ای این گوشی ها از بین میره

SAVANA

Mehrdad_ma تو تلگرام با آیدی @mhnext چنتا سوال پرسیدم
ممنون میشم جواب بدی

erfan520

یه دو سه تا دوست معلوم الحال هستن که میان میگن این تست ها چرته و در هر حالتی اگزینوس بهتره

من اگه قصد خرید داشته باشم مطمئنن به اگزینوس فکر نمی‌کنم

BLACK

اینکه فکر کنی یه شرکت تو بازار های رقابتی مثل آمریکا و چین نسخه ضعیف تر پرچمدارشو عرضه میکنه و تو کشور عقب افتاده ای مثل ایران نسخه قویتر رو یه توهمه، کسی هم که رو این قضیه پافشاری میکنه یا متوهمه یا متعصب، بهتون پیشنهاد میکنم هیچوقت سعی نکنید باهاشون بحث منطقی کنید.

shatk

به نظر من s10 اصلا اون چیزی نشد که انتظار رو داشتم. بحث ظاهر و حفره داخل نمایشگر که سلیقه است میذاریم کنار، اما مبحث قیمت فوق العاده این وسط تاثیر گذاره که سامسونگ فک میکنم خیلی تند رفته ، در خصوص اطلاعات فنی دیگه مثل بنچمارک ، سرعت ، باتری تا به اینجای کار (بر اساس فیلم های مقایسه و آمار های بررسی ها) در مقابل حریفی مثل Mi9 ضعیفتر عمل کرده.
مخصوصا باتری که اصلا با این حجم از باتری نا امید کننده است (بر اساس تست های GsmArena و PhoneArena). در خصوص آیتم های دیگه ای هم مثل دوربین اختلاف آنچان محسوس نیست که بخوایم سرش بحث و تردید کنیم. به نظر من تا به اینجای کار و با توجه به معرفی نشدن گوشی های پیش رو مثل p30 و oneplus7 ، گوشی Mi9 بهترین انتخاب بر اساس میزان ارزش خرید و کارایی هست.

mehrdad_ma

قطعا نسخه اسنپ ۸۵۵ کسی رو ناامید نمیکنه
باتری لایف خیلی بهتر ( شاید فردا gsm بزنه ۷۰ ساعت اما توجه نکن )
کیفیت عالی خروجی صدا
کیفیت عالی تصاویر
اینها بخاطر دیکودر های صوتی تصوری کوالکام هست
سنسور سونی که قطعا از ایزوسل بهتره
کویک شارژ ۲ هرچند با فست سامی زیاد تفاوت نداره اما فست ۲ کپی کویک ۲ هست
سرعت بهتر و بهینه بودن هم در برنامه ها هم بازی ها

قطعاً برتری های دیگری داره که به مرور زمان مشخص میشه

m.b

p30 رو با توجه به مشخصاتش منم خوب میدونم…
البته قیمت بالایی خواهد داشت و پارامتر ارزش خرید نسبت به قیمت mi 9 رو نداره…
چون سود 25 درصدی خودشو میگیره…
تازه اگر هزینه های جانبی که میاد روش رو بذاریم کنار…
به هر حال تنها شرکتی که حاشیه سودش کمتر از 5 درصده شیائومی هست…
اما راجب وانپلاس
120 دلار گرونتر از mi 9 هست…
ولی باتریش احتمال زیاد قویتر خواهد بود…
در سرعت شارژ و شارژدهی…
اما به ظاهر امسال زیاد عام پسند نیست…
چون پاپ آپ شده دوربینش…
مدیرانش باید میدونستن که طرح های پاپ آپ هنوز اونقدر اطمینان کاربرا رو جلب نکردن که برای یه پرچمدار که تو تمام سری هاش عام پسند بوده، استفاده بشن…

✔ TVKade

“این اختلاف بین اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ مشخصا در هنگام اجرا تست گرافیکی به شدت مشخص است و گلکسی اس ۱۰ پلاس اگزینوس ۹۸۲۰ مشخصا لگ داشت.”
کاش فقط گرافیک بود. سایت های انالیز تست باتری نشون میدن که امسال باتری سری گلکسی هیچ پیشرفتی نسبت به پارسال نداشته و پارسال هم هیچ پیشرفتی نسبت به سال قبلش نداشت و سال قبلشم همینطور تا اس 7. سه ساله که سامسونگ در زمینه عمر باتری داره درجا میزنه به این خاطر که اگزینوس زبالست و سامسونگ دوست نداره مثل بقیه کمپانیا در این زمینه هزینه کنه چون باعث کاهش درامدش میشه.

“همانطور که گری می گوید عملکرد گلکسی اس ۱۰ پلاس نسخه اگزینوس ۹۸۲۰ در حدود عملکرد یک دستگاه با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ است که سال گذشته عرضه می شد.”
:لول تست سرعت بین وانپلاس 6 و اس 10 بذارید ببینیم اس 10 میتونه از پس این دستگاه یکسال پیش بربیاد.

shatk

یکی از موارد که من بهش دل بسته بودم باتری بود ، ولی … واقعا خراب کرده سامسونگ به نظر من از گوشی سال قبل ضعیفتر هم هست.

✔ TVKade

موضوع ناامید کننده بعدی در مورد باتری سری گلکسی اینه که سامسونگ طی 6 ساله گذشته یعنی از زمان اس 5 تغییری در تکنولوژی شارژ خودش نداده و از اون زمان داره از تکنولوژی qc2.0 استفاده میکنه. از تکنولوژی های جدید استفاده نمیکنه چون هزینه بره و باعث کاهش درامد شرکت میشه. یکی از دلایلش اینه که باید به کوالکوم هزینه لایسنس پرداخت کنه. الان روی گوشی های 150 دلاری کویک شارژ 4 فعاله و اون کمپانی هزینه لایسنسشو به کوالکوم تمامو کمال پرداخت کرده.
واقعا باعث تاسفه 1000 دلار پول گوشی بدی اونوقت 2 ساعت طول بکشه شارژ بشه.
مقایسه کنید با گوشیایی که طی 15 دقیقه 50 درصد شارژ میکنن.

Rog_Pc_Gamer

شما آزادین با ۱۰۰۰ دلار هرکاری خواستین بکنین کسیم جلو دارتون نیست

UnderTaker

و جالبیش اینه که قسمتِ پردازش گرافیکیه همین تست رو پیکسل3 XL با پردازنده اسنپ 845 صاف و روون و بدون هیچگونه لگی انجام میده که توی کانال گری میتونید ببینید که این مسئله نشون میده در زمینه پردازش های گرافیکی ، اسنپ 845 هم که مربوط به نسل قبلی هست از اگزینوس فعلی قدرتمندتر عمل میکنه .

amer

خخخ.9820در حد اسنپ دراگون 845هست واقعا بیراه نگفته البته لگ داشتن با ارفاق بی خیال شیم

Pouya

دیگه صد در صد مشخصه که گرافیک نسخه اسنپ همیشه بهتر از اگزینوس بوده ندیده گفتم اگزینوس ضعیف تره

mehrdad_ma

قابل توجه دوستانی که میگن قدرت تک هسته و مجموع اگزینوس بیشتره .
لینک این تست رو چند وقت پیش تو تست سرعت با ایفون گذاشتم .
نسخه اگزینوس هیچ برتری نسبت به اسنپ نداره
فقط انلاک کردنش و کاستوم رام و…. داره
ولی کسانی که امنیت براشون مهمه خیالشون راحت باشه نسخه اسنپ آنلاک نمیشه که روش ریکاوری و…. زد مگه اینکه از خود سامسونگ مجوز بگیرید که بابد ۲۵ دلار بدین .

نسخه اسنپ تو کیفیت خروجی تصویر و صدا هم برتری کامل داره .
اگر کسی واقعا قصد خرید داره نسخه اسنپ بخره شاید ارزانتر هم باشه اما مطمین باشید فکتوری انلاک هست و رام با باکس روش نصب نشده که آپدیت کنید دیگه گوشی بی مصرف بشه و آنتن دهی قطع بشه .
قطعا تو باتری لایف نسخه اسنپ برتری کامل داره و تمام نیکه های اسنپ سنسور سونی دارن .
پس گوشی مخصوص هنگ کنگ و چین بخاطر پشتیبانی از تمام انتن ها و سیگنالهای دریافتی بهترین نسخه اسنپ هستند .
نسخه های اپراتوری اگر فکتوری انلاک نباشن نمیتونید گوشیو آپدیت کنید اگر رام هم بخواین بزنید آنتن دستگاه میپره .
چندتا سایت هست برای تست که شماره سریال و IMEI گوشی رو وارد کنید بفهمید نسخه اپراتوری هست و فقط با اون اپراتور خودش آنتن میده که تو ایران دیدم رام سری F زدن رو گوشی و بیلد پراپ رو ویرایش میکنن که گزینه آپدیت ندارن و اگرم دیتی آپدیت کنید دیگه گوشیو دور بندازین .
شاید بخاطر همین برتری نسخه اسنپ دلالان شروع کنن به وارد کردن و گوشیی که با ۲۰۰ دلار خریدن رو به قیمت نسخه های آنلاک بفروشن.

اگر کسی در این مورد سوالی داشت
@mhnext پیام بده کامل راهنماییش میکنم

mehrdad_ma

دوستانی که منفی میدن یه برتری نسخه اگزینوس نسبت به اسنپ دراگون رو بگن خودمونم به خودمون منفی میدیم .
به جز اون امتیاز تک هسته که پارسال دیدیم ۳۷۰۰ سامسونگ در حد ۲۴۰۰ اسنپ هم نبود
اگه با بنچمارک ها میخواید برتریش رو ثابت کنید باید بگم تست تک هسته و off screen اصلا مهم نیست
مگه شما با صفحه خاموش از گوشی استفاده میکنید که off screen براتون مهم باشه ؟

amer

ایول.تست چند هسته ای مهم تر هست به خاطر درگیر کردن قدرت نهایی تمام هسته های پردازشی هست کاملا با نظرت موافقم.راستی منتظرتست قدرت دراگون اتشین Xperia 1با اولین نمایشگر تدوینگر جهان و با دوربین سخت افزار الفا حرفه ای باشید

علی شیخ زاده

مهم اینه که اگزینوس میتونه فیلم ۸کی ۳۰ فریم بگیره 😊

Naranj

تو بحث باتری،ضعیف نیست فعلا قدرت باتری ها همینقدر هست،بجز ایفون که بحثش جداست یک پرچمدار مثال بزنید که با تفاوت فاحشی بهتر از اس ده
وان پلاس هم چون رابط کاربری نداره و اندروید خام بدون هیچ رنگ و لعابی گذاشته حدود یکساعت بیشتر هست پس لطفا مثل بچه ها غر نزنید.۱۶ ساعت پخش ویدئو و ۱۳ ساعت وبگردی نمیدونم کجاش بد هست؟
میگه از اس۷ تا الان یکی بوده! خب این حرف رو یک نادان هم نمیزنه.اولا اس۷ اج ۷ ساعت بیست دقیقه بود و الان ۸ ساعت و مهمتر ببینید نسبت به اون گوشی چقدر اپشن های بیشتری اضافه شده و پردازش های سنگینی اجرا شده.این یعنی با یک شیبی قدرت شارژ دهی بیشتر شده تا ثابت نگه داشته شده.اینکه خیلی ساده هست

MohammadFarhaadi

اولین نفری هستی که میبینم میگه miui اندروید خامه و بی رنگ و لعاب!!!رابط کاربری شیائومی اگه پر امکانات ترین نباشه دومی هست خیلی هم با اندروید خام اختلاف داره از نظر رنگ ولعاب!ولی از اندروید خام هم سریعتره و اینکه شما فکر میکنی چون سریعتره پس بی امکانته و خامه همه چیز رو مشخص میکنه.

Naranj

برادر گفتم وانپلاس

m.b

عزیزم…
وانپلاس اندروید خام نیست…
نزدیک به اندروید خام هست…
ضمناً چطور وقتی یه باتری 4100 میلی آمپری به اندازه یه باتری 3300 میلی آمپر هم اسکرین ننیده، میگید عادی هست…
اصلاً مقوله شارژدهی رو هم بذاریم کنار…
آقا حتی با سرعت برابر هم، یه باتری 3300 سریعتر از 4100 پر میشه…
حالا بماند که گفتم در سرعت برابر… 👌
چون در واقعیت اون باتری 3300، بخاطر توان شارژ 27 واتی خیلی سریعتر شارژ میشه…
در واقع s10 plus هم شارژ رو خوب نگه نمیداره و هم زود شارژ نمیشه…
در نهایت منتظر تست باتری نسخه اسنپ هستم که ببینم مشکل از پردازنده سامسونگ هست (که احتمالاً همینطوره)، یا نه…
ممکنه بخاطر الگوریتم های اشتباه هم باشه…
یا رابط کاربری و…

Naranj

اقا اصلا ای ده خوب نیست شما وانپلاس و شیائومی بخر

mehrdad_ma

باتری قویتر از s7 ? از لحاظ اعداد
اگر آپشن ها اضافه شده لیتوگرافی از ۱۴ به ۷ رسیده یعنی مصرف خیلی کمتر از چیپ ۸۸۹۰
تمام قطعات نسبت به قطعات s7 کم مصرفتر هستن
اما باتری لایف s10+ با باتری ۴۰۰۰ مقایسه کن با باتری ۳۳۰۰ گوشی mi9
قطعا گوشی هایی که با چیپ ۸۵۵ و باتری ۴۰۰۰ میان مثل بلک شارک ۲ اونوقت s10 مقابلشون حرفی برای گفتن نداره

Naranj

شما درست میگید
گفتید بلک شارک؟!
اکی

HasanHoseinPoor

لعنت به سامسونگ که همه رو نسخه اسنپ‌ نمیرنه‌
سامسونگ نوت فقط نسخه اسنپدراگون

_V_

نوت هم اکسینوسه

_V_

نمیدونم کدوم دانشمندی انداخته سر زبونا که اکسینوس از اسنپ بهتره که ترولا منتظر بودن این ویدیو بیاد بگن “ها دیدی؟اسنپ بهتره!” معلومه اسنپ بهتره،،هر تستی در برابر هواوی انجام دادن باید با اسنپ دوباره انجام بدن ایندفعه نتیجه رو ببینیم😂😂😂آره داش!چیپست ۸ نانومتری سامسونگ با هسته A75 اون بلارو سر میت ۲۰ پرو اورد ببین این یکی چ میکنه،،،تازه باتریم هست😂و دوربین😂
بعدشم،،،،اگه اکسینوس تو اون گرافیکی لگ میزنه پس قطعا کرین۹۸۰ تو اون بخش وای میسه!چون اینجا به بنچمارک ربط نداره فقط کافیه برید گرافیک چیپ هواوی جونتونو بخونید😂ببینید چه نسخه ایه!
اون دوستمونم که ترول سونیه از برق بکشید

✔ TVKade

وقتی نوب های سامسونگی کم میارن میگن باید با اسنپ مقایسه بشه یا میگه نهايتا نسخه اسنپدراگونو ميخرم انگار داره توي خيابوناي نيويورک قدم ميزنه. چیزی که توی ایران و 99 درصد مناطق جهان دستت میدن اگزینوسه.
کایرین 980 و اسنپ 855 در حد هم هستن ولی اگزینوس 9820 زبالس بطوری که حتی سامسونگ روش نمیشه توی همه محصولاتش استفاده ازش کنه میره سراغ اسنپدراگون.
جهت اطلاعت پی30 پرو در تست سرعت اس 10 پلاسو نابود کرد: https://www.youtube.com/watch?v=vpoXBoNPsik
اینم مقایسه تست جی: https://www.youtube.com/watch?v=6MSZxiviLTw
اینم مشکل Throttling افت عملکرد و فرکانس بعد از چند دقیقه که فقط اگزینوس داره: https://www.youtube.com/watch?v=DjGE8AIADek

_V_

اولا که من کاری به چیپ سامسونگ ندارم که هسته هاش مال سال پیشه و اینا و همیشه خودم اسنپو بهتر میدونستم
دوما نوب خودتی:))
سوما باز همون اکسینوس تو گرافیک و رندر ویدیو بهتر از هواویه :))
چهارما اتفاقا اسنپ یه سر و گردن از کرین بالاتره تو همه چی! اگه اس۱۰ پلاس نسخه اسنپو بیارن که هواوی باید جمع کنه بره،دوربین بهتر،باتری بهتر،سرعت و قدرت بیشتر،،،تازه این اس ۱۰ پلاسه اس ۱۰ فایو جی هم هست که هم دوربینش مونده بررسی شه هم سرعتش هم باتریش!بعدشم،،هنوز رقیب پی ۳۰ پرو رو نداده سامسونگ!نوت۱۰!
هرچیم دوست داری به قول خودت تفت بده
بعدشم همچین میگی از اسنپ مایه میذارن انگار اون نسخه اسنپدراگون سامسونگ نیست اپله :)))))

✔ TVKade

بازم نوب هاي سامسونگي وقتي کم میارن میگن بزودي اس 10 5جي و نوت 10 مياد. :لول
نسخه اسنپدراگون اس10 برای ما که ایران هستیم اهمیتی نداره. سامسونگ نسخه آشغالشو توی ایران میفروشه.
لول گلکسی نوت 10 رقیب پی30 پرو؟ داش چی میزنی؟ رقیب نوت 10 که با پردازنده اعظم اگزینوس 9820 میاد، میت 30 پرو با پردازنده کایرین 990 7nm euv هست که حادثه فاتحان برلین 2 رو قراره برای سامسونگ رقم بزنه.
اشتباه نکن خیلی نوبی، ما امثال شما رو بزرگ کردیم.

_V_

بعدشم،،کدوم ۹۹ درصد چرا فاز میدی برادر :)) آمریکای شمالی،چین،و برخی کشورای دیگه هم انگاری دارن دوستان میگن حالا من اطلاعات کاملی ندارم! ولی میدونم میشه تهیه کرد اسنپ!حالا شما ناراحتی؟
اهان تو همونی که از اینکه هواوی اولتراسونیک نزده و اسپیکر مونو گذاشته داشتی میسوختی؟نمیخوام به بحث پماد وارد شم ولی بدون اولتراسونیک قرار نیست سریعتر باز کنه امنیتش بیشتره البته که سرعتشم خیلی خوبه
اگه سرعت دوست داری یه نسخه اس۱۰ فیک هست ۱۰۰ دلار برو بخر بعد سرعت وا شدن اثرانگشتشو ببینی پشمات میریزه:)))
انگار دارن فیس آی دی و تشخیص چهره قدیمی اندرویدو مقایسه میکنن!در ضمن خم گلس میخوره روش هم خش بخوره یا کثیف شه کار میکنه!مشکل داری؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)