حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرط ثبت گوشی مسافری : داشتن بلیط برگشت

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی

دیروز در ترنجی خواندیم که سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی های قاچاق بسته شد. این هر چند در جهت اجرای صحیح قانون بود اما به هر حال همین روزنه قانونی که به عقیده من آگاهانه تا کنون وجود داشت، به تعادل بازار و قیمت ها کمک کرده بود و با بسته شدن آن شوک نامناسبی به بازار وارد شد. حالا این اعمال قانون از حالت کاملا بی منطقی بسته بودن کامل تغییر کرده و برای کسانی که واقعا به صورت مسافری وارد می شود، شرطی گذاشته شده است. شرط ثبت گوشی مسافری حالا داشتن بلیط برگشت عنوان شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شرط ثبت گوشی مسافری : داشتن بلیط برگشت

مهدی محبی افزود: از چهارشنبه ۸ اسفند سایت همتا برای دریافت کارت ملی خریداران گوشی تلفن همراه و پرداخت عوارض گمرکی گوشی برای ریجستر آن به نوعی محدود شد و تنها کسانی که کثیرالسفر هستند با داشتن مدارک مسافرت خارجی خود می‌توانند اقدام به ریجستر تعداد محدودی گوشی همراه نمایند.

وی گفت: البته این طرح پیش از این باید اجرا می‌شد و جزء قانون است، اما شاید بهتر بود مثل طرح ریجستری قبل از اجرا مدت زمانی به فروشندگان و واردکنندگانی که گوشی‌های خود را در بازار پخش کرده بودند فرصت داده می‌شد تا با اجرای ناگهانی این قانون دچار ضرر و زیان نشوند.

محبی افزود:

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی گوشی تلفن همراه در فروشگاه‌ها انبار شده است، همچنین بسیاری از خریداران گوشی هم ممکن است در لحظه خرید، تلفن خود را ریجستر نکرده باشند که اکنون با اجرای این طرح امکان ریجسترکردن گوشی‌ها حتی در صورتی که خریداری شده باشد و مبلغ آن توسط مشتری پرداخت شده باشد هم وجود ندارد.

آموزش ثبت IMEI گوشی مسافرتی در سایت گمرک

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: البته از اجرای قانون نمی‌توان سرباز زد، اما بعد از اجرای طرح ریجستری مدتی شرکت‌های اصلی واردکننده گوشی اقدام به واردات موردنیاز کشور کردند که به دلایلی شاید توانایی پوشش کل بازار را نداشتند و همین واردات مسافری بود که در این مدت بازار را متعادل نگه داشت.

وی در ادامه بیان داشت که:

باید تاکید کرد که اجرای این گونه طرح‌ها اگر با اطلاع رسانی قبلی و تعیین زمان بندی باشد مشکلی برای خریداران و فروشندگان ایجاد نمی‌کند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه به بازار شب عید نزدیک می‌شویم اجرای این طرح ممکن است هم باعث ضرر و زیان مالی برای فروشندگان و خریداران شود و هم در روزهای پایان سال قیمت گوشی تلفن همراه را افزایش دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چه زمانی قرار است اوضاع بازار گران قیمت موبایل به سامان برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کدفعالسازی برا من اومد خدارو شکر میترسیدم رجیستر نشه

ashkan_v

با این طرح های لحظه ای خودشون به نوعی موجب افزایش شدید قیمت ها میشن تا قبل این میشد گوشی با 500 تومن کمتر خرید حالا با این وضعیت خدا میدونه چی میشه

Milad7

همین الان هم اگر گوشی با گارانتی (مثلا همراه سرویس)بخرید مشکلی برای رجیستری ندارید

lovenokia

تموم شد
گوشی 2 تومنی رو دیگه 6 تومن خریداری کنید .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)