حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی اس ۱۰ پلاس با اکسپریا ۱

هفته پیش بود که گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس رسما معرفی شدند و همین چند روز پیش بود که در MWC 2019 دیدیم اکسپریا ۱ (Xperia 1) با نمایشگر 4K OLED HDR با نسبت تصویر ۲۱:۹ و دوربین سه گانه رسما معرفی شد. این دو دستگاه هر کدام با نگاه خود به آن چه که بهترین موبایل هوشمند دنیا باید باشد طراحی شده اند و ما امشب در ترنجی می خواهیم مقایسه گلکسی اس ۱۰ پلاس با اکسپریا ۱ را داشته باشیم، با ترنجی همراه باشید.

مقایسه گلکسی اس ۱۰ پلاس با اکسپریا ۱

مقایسه گلکسی اس ۱۰ پلاس با اکسپریا ۱

مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با سونی اکسپریا ۱

هر دو شرکت سامسونگ و سونی جزو بزرگترین غول‌های دنیای فناوری محسوب می‌شوند، اما در دنیای موبایل، رقیب کره‌ای چند سر و گردن بالاتر قرار دارد. سامسونگ از سال‌ها قبل، در بالای لیست پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا ایستاده است، اما سونی چند سالی است حتی در زمره ده گوشی‌ساز پرفروش دنیا نیز قرار ندارد! سونی اکسپریا ۱ جدیدترین پرچمدار اندرویدی این شرکت بوده و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، از تلاش سونی برای جلب توجه کاربران خبر می‌دهد.

در این مطلب به مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با سونی اکسپریا ۱ خواهیم پرداخت. هر دو گوشی ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای داشته و برای دسته‌ای خاص از کاربران، ایده‌آل تلقی می‌شوند.

مقایسه طراحی گلکسی اس ۱۰ پلاس با اکسپریا ۱

حین مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با سونی اکسپریا ۱ نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند، بدن کشیده و بسیار دراز پرچمدار سونی است. در حال حاضر نمی‌توان به طور دقیق درباره خوب یا بد بدون این سبک طراحی قضاوت کرد، اما زبان طراحی پرچمدار جدید غول ژاپنی واقعا خاص است!

استفاده از نسبت ابعاد تصویر 21:9 و از طرفی وجود حاشیه‌های بیشتر در مقایسه با بسیاری از گوشی های بدون حاشیه امروزی در بالا و پایین نمایشگر، سبب شده قد اکسپریا ۱ به طور قابل ملاحظه‌ای از گلکسی اس ۱۰ پلاس بیشتر باشد. دوست داریم درباره مشکل‌ساز بودن قد بلند پرچمدار سونی حرفی به میان نیاوریم، هر چند انکار قابل توجه بودن افزایش ارتفاع آن غیر ممکن است.

به عنوان نمونه، حمل آن درون جیب جلویی شلوار ممکن است کمی با سختی همراه شود. حتی اگر در زمان راه رفتن، گوشی دردسری درون جیب ایجاد نکند، حین نشستن، احساس بدی خواهید داشت! طول گوشی سبب می‌شود همیشه از حضور آن درون جیبتان آگاه باشید. از طرفی بعد از بیرون آوردن گوشی از جیب، کار با آن به وسیله یک دست تقریبا نشدنی است!

قد اکسپریا ۱ به طور قابل ملاحظه‌ای از گلکسی اس ۱۰ پلاس بیشتر است

با این حال، بعد از مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 سبک طراحی آن را به پرچمدار پیشین (اکسپریا XZ3) ترجیح دادیم. این گوشی به لطف داشتن قدی بلند، پنل جلویی و پشتی تخت و گوشه‌های دارای انحنا، با اولین نگاه از دیگر گوشی های هوشمند متمایز خواهد شد.

در هر دو گوشی اکسپریا ایکس زد 3 و اکسپریا 1 رساندن انگشت به اسکنر اثر انگشت یک معضل است! در پرچمدار سال گذشته، اسکنر اثر انگشت در ارتفاعی پایین از پنل پشتی قرار داشت. در اکسپریا 1 این ماژول به لبه کناری بدنه بازگشته است، اما همچنان ارتفاع کمی دارد. برخلاف مدل‌های پیشین که در آن‌ها کلید پاور، منزلگاه اسکنر اثر انگشت بود، برای ماژول اسکنر اکسپریا وان مکان منحصربه‌فردی روی کناره بدنه در نظر گرفته شده است.

ضخامت گلکسی اس ۱۰ پلاس کمتر از اکسپریا ۱ است

به وسیله مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 از نظر سبک طراحی، علاقه‌مند ضخامت پایین پرچمدار شرکت کره‌ای خواهید شد. کاهش ضخامت را در صورت در دست گرفتن گلکسی اس 9 پلاس پیش از این، بیشتر احساس خواهید کرد. در گلکسی اس 10 پلاس با وجود افزایش 0.2 اینچی اندازه صفحه نمایش در مقایسه با مدل پلاس سری S سال گذشته، اندازه بدنه کمی کوچکتر شده است! این موضوع از پیشرفت طراحی بدون حاشیه پرچمدار سال 2019 سامسونگ خبر می‌دهد.

حفره قرار گرفته در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس، به خاطر جای دادن دوربین سلفی دوگانه، ابعاد بزرگتری در مقایسه با گلکسی اس 10 دارد. حین نگاه به گوشی، این خاص‌ترین عنصری است که سریعا جلب توجه می‌کند. شاید حفره روی نمایشگر، زیبایی دستگاه را کمی تحت تاثیر قرار داده باشد، اما در مقایسه با ناچ، کمتر آزاردهنده است.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 از نوآورانه‌تر بودن سیستم امنیتی آن خبر می‌دهد. در پرچمدار کره‌ای، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گرفته است. این اسکنر از نوع اولتراسونیک بوده و به همین دلیل در مقایسه با اسکنرهای زیر صفحه نمایش اپتیکال دو بعدی متداول، سریع‌تر و دقیق‌تر است. با این حال، در مقایسه با اسکنرهای عادی همچون ماژول قرار گرفته روی اکسپریا وان، کار با آن چندان سریع و راحت نیست.

در مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 از نظر طراحی، پرچمدار کره‌ای برنده است. البته این انتخاب با در نظر گرفتن نظر و سلیقه بیشتر کاربران بوده است. احتمالا کاربران طرفدار اجرای بازی روی گوشی یا تماشای فیلم روی آن، جذب بدنه کشیده و قد بلند اکسپریا وان (Xperia 1) خواهند شد.

 

مقایسه سخت افزار گلکسی اس ۱۰ پلاس اکسپریا ۱

بر اساس اولین مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا وان، هر دو گوشی روی کاغذ ویژگی‌های سخت افزاری مشابه زیادی دارند. این قابلیت‌ها و عناصر سخت افزاری را در بیشتر پرچمداران امروزی می‌توان پیدا کرد. البته هنر گوشی‌سازان در نحوه سر هم کردن قطعات و مخصوصا نحوه سفارشی‌سازی سیستم عامل اندروید، سبب می‌شود با وجود تشابه اجزای سخت افزاری در دستگاه‌های مختلف، عملکردهای پردازشی متفاوتی حاصل شود.

رزولوشن نمایشگر سونی اکسپریا وان 4K است. این نخستین پنل 4K OLED است که تاکنون مشاهده کرده‌ایم. با این حال، تعدد پیکسل‌های روی صفحه نمایش پرچمدار ژاپنی احساس نخواهد شد. سامسونگ در عوض تصمیم گرفته به همان وضوح تصویر QHD+ بسنده کند، چرا که برای نمایشگرهای در ابعاد و اندازه یک فبلت، از حد کفایت نیز بیشتر است!

تکنولوژی پشت صفحه نمایش هر دو گوشی OLED است، اما پرچمدار سامسونگ همانند همیشه، از نظر کیفیت و شفافیت صفحه نمایش موبایل بالای دست محصولات سایر شرکت‌ها قرار می‌گیرد. سامسونگ امسال به جای پنل‌های Super AMOLED همیشگی، از پنل جدیدی با نام Dynamic AMOLED استفاده کرده است.

نمایشگر 4K اکسپریا ۱ رزلوشن بیشتری نسبت به نمایشگر QHD+ گلکسی اس ۱۰ پلاس دارد

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 نشان داد هر دو از تراشه‌ای یکسان قدرت می‌گیرند، به همین دلیل انتظار داریم توان پردازشی ‌آن‌ها نزدیک به هم باشد. گلکسی S10 پلاس به دو گیگابایت حافظه رم بیشتر مجهز شده است، اما 6 گیگابایت رم اکسپریا وان نیز برای تمام نیازهای 90 درصد کاربران کفایت می‌کند.

البته فقط در گوشی کاربران گلکسی اس 10 پلاس ساکن آمریکا و چین از اسنپدراگون 855 استفاده شده است. کاربران سایر نقاط دنیا، از چیپست اگزینوس 9820 بهره خواهند برد. تا امروز، عملکرد نسخه اگزینوس همواره بهتر از نسخه اسنپدراگون بوده است، اما امسال انتظار داریم با توجه به تفاوت فرآیند ساخت این دو (8 نانومتری در برابر 7 نانومتری)، نتایج متفاوتی در بنچمارک‌ها حاصل شود.

اکسپریا ۱ با اسنپدراگون ۸۵۵ ارایه می شود گلکسی اس ۱۰ پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ (در بازار ما) یا اسنپدراگون ۸۵۵

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 در بخش دوربین شدیدا نزدیک و جذاب است. ماژول دوربین اصلی هر دو گوشی سه گانه بوده و ترکیب سنسورهای آن (رنگی + تله فوتو + اولترا واید) یکسان است. روی کاغذ، تنها تفاوت دوربین دو گوشی، 4 مگاپیکسل افزایش رزولوشن سنسور اولترا واید گلکسی اس 10 پلاس محسوب می‌شود. در پرچمدار ژاپنی، رزولوشن هر سه سنسور 12 مگاپیکسل است. در پرچمدار سامسونگ وضوح تصویر سنسور رنگی و تله فوتو 12 مگاپیکسل بوده و برای اولترا واید، به 16 مگاپیکسل رسیده است. با توجه به یکسان بودن مشخصات فنی دوربین دو گوشی، تا زمان انتشار نمونه تصاویر آن‌ها نمی‌توانیم به طور دقیق درباره برتری هر یک نسبت به دیگری قضاوت کنیم.

استفاده از دوربین سلفی دوگانه در پرچمدار کره‌ای، مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 را جذاب‌تر می‌کند. این مرتبه نه تنها فقط روی کاغذ، بلکه در عمل نیز گلکسی S10 پلاس توانمندتر است. نه تنها رزولوشن دوربین سلفی گلکسی اس 10 پلاس از اکسپریا وان 2 مگاپیکسل بیشتر است (10 مگاپیکسل در برابر 8 مگاپیکسل)، بلکه یک سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی نیز در کنار خود دارد. افزایش کیفیت تصاویر پرتره، اولین انتظار ما از دوربین سلفی دوگانه گلکسی S10 پلاس است. برای مقایسه دقیق دوربین‌های جلویی دو گوشی نیز باید تا زمان انتشار نمونه تصاویر آن‌ها منتظر بمانیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 نشان داد در پرچمدار سونی خبری از قابلیت تشخیص چهره نیست. این سیستم، امنیت کمتری در مقایسه با اسکنر اثر انگشت دارد،‌ اما همچنان سریع‌تر و کاربردی‌تر عمل کرده و امروز شاهد استفاده از آن در محصولات میان‌رده نیز هستیم. بعید نیست سونی آن را پیش از عرضه گوشی به بازار یا بعدها از طریق انتشار آپدیت نرم افزاری، به اکسپریا وان بیفزاید.

آخرین بخش مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 از نظر سخت افزاری، باتری دستگاه‌ها است. باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی سونی اکسپریا 1، با در نظر گرفتن ابعاد و رزولوشن نمایشگر آن ناکافی به نظر می‌رسد. در گلکسی اس 10 پلاس از یک باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که برای یک فبلت 6.4 اینچی کافی است.

ویژگی Wireless PowerShare گلکسی اس 10 نیز هیجان‌انگیز است، هر چند کمتر در عمل از آن استفاده خواهید کرد. به لطف این ویژگی می‌توان سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری شارژ وایرلس را با گوشی هوشمند خود شارژ کرد.

نرم افزار و سایر ویژگی‌ها

بستر نرم افزاری اکسپریا وان هنوز در دست توسعه قرار دارد، چرا که زمان عرضه گوشی هنوز مشخص نیست. به همین دلیل مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با سونی اکسپریا 1 از دید نرم افزاری، با توجه به عرضه گلکسی اس 10 پلاس تا چند هفته دیگر، عادلانه نیست.

با این حال توانستیم طی کنگره جهانی موبایل، برخی از قابلیت‌های نرم افزاری آن را تست کنیم. به عنوان نمونه می‌توان به ویژگی Eye AF (فوکوس خودکار) دوربین اشاره کرد. در اولین نگاه نزدیک به گوشی، فوکوس خودکار دوربین اکسپریا وان فوق‌العاده به نظر رسید. ارزیابی دقیق آن را باید به زمان بررسی تخصصی گوشی موکول کرد.

اپلیکیشن ضبط ویدیوی Cinema Pro اکسپریا وان، یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزاری مربوط به دوربین است. به لطف آن خواهید توانست کنترل همه قسمت‌های دوربین را حین ضبط ویدیو در دست گرفته و ویدیوهایی بسیار حرفه‌ای ضبط کنید. این نرم افزار به حدی حرفه‌ای است که احتمالا بیشتر کاربران فقط یک مرتبه آن را از روی کنجکاوی باز خواهند کرد.

منحصربه‌فرد بودن نمایشگر اکسپریا وان را حین اجرای برخی برنامه‌ها و مخصوصا بازی‌ها احساس خواهید کرد. به عنوان نمونه گشت و گذار در وب روی این صفحه نمایش، به خاطر عدم نیاز به اسکرول زیاد، لذت‌بخش است.

سامسونگ همانند همیشه، به مناسبت عرضه پرچمداران سال جدید، دستی به سر و روی رابط نرم افزاری اختصاصی خود کشیده است. یکی از قابلیت‌های جدید One UI، فراهم شدن امکان تغییر کاربری دکمه اختصاصی فراخوانی دستیار هوشمند بیکسبی است.

نرم افزار دوربین گلکسی اس 10 پلاس با هوش مصنوعی ادغام شده و به همین دلیل توانایی بالایی در تشخیص صحنه‌های مختلف دارد. بیکسبی در نرم افزار دوربین گوشی نیز کاربرد داشته و درباره اشیای قرار گرفته رو به روی منظره‌یاب دوربین، اطلاعاتی مفید ارائه می‌کند.

نظر شما درباره این دو پرچمدار سونی و سامسونگ چیست؟‌ کدامیک را می پسندید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir026

بدون شک +S10

Amir026

طرفدارهای سونی که در تلاشید یه نگا به کانال ترنجی هم بندازید خوبه،اونجا هم نتیجه رو ببینید بد نیست
چون از این حرکتا نمیتونید بزنید

Milad7

اس ۱۰ پلاس با قیمت ۲۰ میلیون وارد بازار ایران شده 🙂

.Alireza.

نمیگم سونی بد هست ولی خداییش طراحی رو نگاه کنین مگه کنترل تلوزیونه:|

عرض گوشی خیلی کم میشه انگار خط کش یا دستگیره در رو گرفتی دستت

Saeed Mohammadipouya

چه بخای چه نخای اینده اینه

Pouya

اس ۱۰ پلاس😁👌

Hadiii

قطعا سونی!! چون به نظرم گوشی های که عرض کمتری دارن خوشدست ترن.جالبه شما میگین اگزینوس بهتره با این که در عمل اینطوری نیست.از نظر شما 4kهم که بدرد نمیخوره چون سامسونگ نتونسته بذاره.دوربین سونیم که ۲ مگاپیکسل کمتره پس بدتره.!!!!فروش کم سونی هم دلیل بر بی کیفیتی نیست.

Ashiba

من‌خودم یکی از عاشقان سونی بودم ولی واقعا باید قبول کرد که سامسونگ یک سر و گردن بالاتره واقعا طراحی بهتری داره شما میگین عرض گوشی کمتره پس بهتره پس طولش چی؟؟مشکل داخل طول گوشیه که حتما باید با دو دست کار کنی من تعجب میکنم چرا 4k زده چون هیچ تاثیری نداره و مطمئنا همانند روال سالهای قبل سامسونگ بهترین نمایشگر موبایل رو بدست میاره، …فقط و فقط شاید 4k در هدست های مجازی بهتر باشه که خود شرکت هم هیچ اشاره ای بهش نداشته …در با کیفیت بودن سونی شکی نیست ولی هیچوقت بهترین رو نزده اصلا وضعیتش طوریه انگار خودشون نمیخوان و واقعا تلاشی نمیکنن از نحوه اسم گذاریش مشکل داره تا قیمت واقعا با عقل جور در نمیاد اکسپریا 1 از اس ۱۰ پلاس گرونتر باشه حالا شاید به خاطر صفحه نمایشش باشه که اونم در عمل بی کاربرده اگر سونی پشتکار و تلاش هواوی رو داشت هیچ رقیبی الان نداشت

Pouya

ادم حس میکنه سونی موبایل خستست کلا حس نداره جدی تر کار کنه البته به اعتقاد بنده از xz2 بهتر شد

Sadeghh

یعنی با گوشی سامسونگ میشه با یه دست کار کرد؟!!

Pouya

حقیقتا من تو وان یو ای با یک دست کار میکنم برای پایین اوردن نوتیفیکشن هم گزینه

Quick-open notifiiation panel
رو فعال کردم که اگه تو هوم اسکرین اسکرول کنم به سمت پایین نوار نوتیفیکیشن میاد پایین

گفتید با گوشی سامسونگ این پایخ رو دادم وگرنه با اس ۱۰ پلاس رو تجربه کار باهاشو که ندارم طبیعتا ولی نباید بشه

کهکشان

الان نظر سنجی بین این دو گروهه

سامسونگ vs حبابی ، اپل ، سونی ، شیائومی ، ویوو ، اپو ، htc

سامسونگ در برابر همه ضد سامسونگیا خخخ سندروم ضد سام

Quality

بدون شک اکسپریا 1!
این گوشی واقعا انقلابی بود در گوشی های سونی و هرچی نقص در گذشته داشت رفع شده و تکنولوژی هایی داره که شرکت های دیگه سال ها باید منتظر بمونن تا بهش برسن!
اول از چند تا نقص که سال ها همه از سونی ایراد میگرفتن و رفع شده بگم
اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال به دو دوربین از سه دوربین عقب که در بهبود کیفیت عکس ها تاثیر زیادی داره و ترکیبش با لرزشگیر دیجیتالی 5 محوره در فیلمبرداری فوق‌العاده میشه
دومین نقص که رفع شده محدودیت در تنظیمات دستی در عکاسی بود که الان شاتر اسپید تا 30 ثانیه و ایزو تا 12800 در دسترس هست

اما از تغییرات مهمش بگم
– اولین صفحه 4K HDR با پنل اولد
– اولین صفحه نمایش 10 بیتی در دنیای موبایل (باقی گوشی ها همه 8 بیتی هستن) یعنی اولین گوشی HDR واقعی
– استاندارد صفحه 21:9 که استاندارد فیلم های سینمایی هست بدون هیچگونه ناچ یا بریدگی صفحه که تجربه فیلم دیدن و بازی باهاش فوق العاده است
– مالتی تسکینگ فوق‌العاده با این نسبت صفحه
– اولین گوشی 3 دوربینه که سونی زده با 3 اپتیک متفاوت
– اولین گوشی با اتوفکوس روی چشم که از دوربین های حرفه ای جدید سونی به گوشی هاش اومده برای عکاسی در شب هم تکنولوژی Dual Pixel به گوشی های سونی اومده
– اضافه شدن پردازشگر تصویر X1 که در تلوزیون های پرچمدار سونی هست و برای بهبود بافت ها و جزییات تصاویر هست و تصاویر SDR رو به HDR تبدیل میکنه
– اضافه شدن پردازشگر دوربین Bionz X مخصوص موبایل مانند دوربین های حرفه ایش (قبلا Bionz عادی استفاده میشد) با امکان RAW Noise Reduction برای کاهش نویز و بهبود شفافیت تصاویر و ذخیره در فرمت JPEG
– اضافه شدن قابلیت Creator Mode برای صفحه نمایش و برای اولین بار تبدیل صفحه به یک صفحه نمایش برای کار های حرفه ای (امکان تغییر پروفایل رنگ و… بصورت کاملا دقیق و حرفه ای) با همکاری CineAlta
– اضافه شدن اپلیکیشن فوق‌العاده Cinema Pro برای تنظیمات فوق حرفه ای فیلمبرداری و ضبط فیلم های 4K HDR با نسبت سینمایی 21:9 و تنظیمات بسیار گسترده مثل امکان تغییر اپتیک، ایزو، شاتر، پروفایل رنگ، فریم ریت، انکود و… با همکاری CineAlta
دقیقا مثل یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای
– اضافه شدن قابلیت دالبی اتموس
– اضافه شدن قابلیت Game Enhancer با تنظیمات عالی و بهبود گیمینگ
– بهبود قابلیت های Battery Care و Side Sense
باز متاسفانه همه شروع کردن به ایراد گرفتن از سونی! یک گوشی انقلابیه این گوشی! تازه اون گوشی 5G سونی هم نیست!
گوشی 5G سونی بصورت آزمایشی نمایش داده شده که یکسری قابلیت اضافه تر از همین اکسپریا 1 هم داشته!

من هیچ موقع لذت فیلم دیدن و بازی در این صفحه استاندارد و فوق‌العاده، دو قابلیت حرفه ای CinaAlta رو به S10 نمیدم

این نظر منه و نظر باقی دوستان محترمه

Sadeghh

واقعا این گوشی سونی فوق العادست
امکانات خیلی خاص و منحصر به فردی داره
اگه شرایط خرید رو داشتم قطعا اکسپریا 1 رو به s10 ترجیح میدادم

Mortazavi

ایول خیلی کامل گفتی
عجیبه cmتو پاک نکردن و اجازه دادن امکانات گوشی غیر از سامی و هوآوی پخش بشه

Sadeghh

جالب بود
تمام نقاط قوت سونی رو با تلاش زیادی داشت کمرنگ میکرد و حتی عیب تراشی میکرد (مثل محل حسگر اثر انگشت که کاملا منطقی و مناسبه که ازش ایراد گرفته بود)
و ویژگی های مثبت خیلی جزیی سامسونگ رو بولد میکرد (مثل ضخامت کمتر فقط 0.4 میلی متری)
و نکات منفیش رو هم تقریبا ندیده میگرفت مثل طراحی دوربین سلفی سامسونگ

در مجموع به نظرم هردو گوشی به معنی واقعی عالی هستن

علی شیخ زاده

هرکدوم مزیت های خاص خودش رو داره

اما در کل اس ۱۰ پلاس خیلی بهتره و کار رو برای نماینده سونی سخت میکنه

Saeed Mohammadipouya

100 درصد اکسپریا 1

JAVAD

من طرفدار هیچ برند خاصی نیستم و همه برندا و کلا تکنولوژی رو دوست دارم ، اما واقعا اون پیکسل های بالای دوربین واقعا چه کاربردی داره ؟ خب دوربین رو میزاشت وسط و مثل یه ناچ کوچیک طراحی میکرد که خیلی بهتر بود ( البته این نظر شخصی منه و نظر باقی دوستان کاملا محترمه )

Saeed Mohammadipouya

موافقم

Mortazavi

دقیقاً

Saeed Mohammadipouya

ولی جدا از همه چی داره جانبدارانه قضاوت میشه ها طرفدار سامسونگین خب باشه باشید فقط لطفا تو مقاله ها از یه برند خاص حمایت نکنید بیشتر منصفانه سعی کنید عمل کنید

Vahid

طرفدار سونیم اونم شدید
ولی اگه بحث طراحی باشه قطعا ارگونمی سام بهتره
اینکه دوستی گفت سونی چون عرضش کمه بهتر برعکس بنده میگم زیادی عرضش کم باشه احساس خوبی دست نمیده
بحث طراحی جولو خوب من از حفره و این قبیل مدلها بدم میاد و چ در پشت و جولو طراحی سونی رو بیشتر میپسندم
امکانات هر دو سه دوربین ک باید تست بشن نمیشه رو هوا نظر داد
سرعت هم همین طور
تو بقیه امکانات تقریبا یر ب یر
ولی امکانات سام طیف وسع کاربرا رو هدف قرار میده مثل باطری بیشتر
تا ی صفحه نمایش 4K
باید بازم منتظر موند و این مقایسه بیشتر نوشتاری هست
عیب هم سونی درازی و باطری
سام حفره جولو
من اگر واقعا بخام بین گوشی های که معرفی شدن یکی انتخاب کنم با احترام ب برند مورد علاقم سونی
ال‌جی g8 یا v50 رو‌انتخاب میکنم

Mortazavi

بعید میدونم شما طرفدار سونی باشی چون در مقابل جی۸ خیلی سرتره و البته آواتار شما هم v هست!!!

Saeed Mohammadipouya

هرکی میخواد سونیو خراب کنه اولین چیزی که مینویسه اینه من طرفدار سونیم

Vahid

خخخ باشد ک رستگار شوی

Vahid

V بخاطر اول اسممه
من یکم با طرفدارهای متعصب سیستمم فرق داره

Naranj

یک بخش مهم از این مقاله رو حذف کردید اینکه نویسنده در پایین هر بخش گفته اس ده رو ترجیح میده. البته نظر شخصیم اینه که این گوشی اصلا در حد مقایسه با اس ده پلاس نیست حتی به پای اس ده ای هم نمیرسه

Mortazavi

داداش این پیام رو به مدیرعامل سامی موبایل نشون بدن میگه نویسندش ترول بوده

Pouya

دیگه بی انصافیه بگیم به پای اس ۱۰ ای هم نمیرسه

Mortazavi

هر دو شون عالین به نظر من اس10 از لحاظ باتری و رم بهتره

Shiral

هردو امسال عالی کار کردن خصوصا سونی که جبران چند ساله رو یک دفعه انجام داد.اما خوب همچنان سامسونگ یک سرو گردن بالاتره

javad1370

به قول فیلم مختار مطلبو نخونده ایه رو خواندم. باز هم پیش داوری باز قضاوت زود. اگه میخواستید بگید سامسونگ خوبه چرا سونی رو خراب میکنید دیگه. این مطلبم ماشالا ی سره کپی پیست میشه همه جا. ی سرو گردن بالاتر هستش کجا بالاتر هستش کسی که تو این حوزه ها و بحث ها واردن میدونند که سونی بیشترین سازنده ماژول های دوربین گوشی های موبایله. بد هم هر سال ی تکنولوژی جدیدی رو به گوشی هاش اضافه میکنه اما سامسونگ ماشالا فقط کپی بلده. خواهشا اول اینکه مطالب رو از رسانه های جیره خواره دیگه کپی پیست نکنید وقت بزارید بررسی واقعی کنید. بدهم خواهشا رسانه بی طرف باشید مثله صدا سیما عمل نکنید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geralt 24

مقاله خوبی اصلا نبود
شما که میگین طرفدار برند خاصی نیستین همچین مقاله ای بعید بود, هنوز حتی تست هاشون کامل نیومده و نقد و برسی درستی ازشون نشده مخصوصا نماینده سونی پس این مقاله عملا هیچ ارزشی نداره و فقط وقتم رو حروم کرد
نظر شخصی خودم هم, از لحاظ طراحی نمیشه گفت کدوم برترن چون هر کدوم جذابیت خودش رو داره, از نبود بریدگی صفحه و طراحی پشت سونی تا خمیدگی صفحه و خوش دست تر و کم حاشیه تر بودن سامسونگ, و این مساله سلیقه ایه
دوربین هم که هنوز هیچ کدوم درست حسابی برسی نشدن, dxo هم که اعتباری بهش نیس و باید منتظر نقد و برسی های جدید باشیم ولی بنظرم جفت گوشی خیلی پیشرفت کردن, ولی انتظارم بیشتر به نماینده سامسونگه
از لحاظ صفحه, به سونی امید بیشتری دارم
از لحاظ سرعت هم, فکر کنم سونی بخاطر رابط کاربری خیلی سبک تر, عمل کرد بهتری داشته باشه ولی باتری صد در صد برتری مال نماینده سامسونگه
بهرحال از نظر من هر کدوم خوبی و بدی های خودشون رو دارن و مهم نیاز کاربره تا ببینه کدوم گوشی بیشتر به کارش میاد
موفق باشین

armin sat

۰جناب گوشی هارو خودت از نزدیک ندیدی تا حالا چطوری میگی اشتباهی درش ندیدم ،ندیده نظر میدی, واضح داره سر سونی میزنه مثلا رو بخش صفحه نمایش خیلی تابلو بود اصلا نامی از پردازنده ایکس وان که از تلویزیون های سونی اورده شده رو گوشی نبرد،تلوزیون های سونی مخصوصا اولد هاش که از وقتی اومدن بهترین در میان!

Amin

کدوم مقاله‌ی این سایت درسته که این دومیش باشه دوست من؟
این مقاله‌ها به درد امثال شیخ‌زاده می‌خوره تا از فرط بی‌کاری بیان زیرش شر و ور ببافن

amer

صد در صد XPERIA 1دلیلش:دوربین بی نظیر و برتری نسبت به اس10داره دوم اینکه صفحه نمایش با کیفیت تری نسبت به اس 10داره
سوم اینکه طراحی خاص و زیبایی نسبت به اس10داره و البته خوراک فیلم و دوربین و بازی و وبگردی هست

Farzad1997

خدایی طراحی سونی خیلی ضایصت😑😑
در کل اس ۱۰ برتره
دلیله تعصب ببجای بعضیا رو نمیدونم

Saeed393

از نظر امکانات نرم افزاری سونی بهتره
من موزیک پلایر سونی و البومشو رو با کل اپ های سامسونگ عوض نمیکنم
امکانات دوربین و پردازشگرهای تصویر جدید که تو این گوشی استفاده شده و همچنین دک با کیفیت صدا که همیشه سونی داشته و بهتر از همه برندا بوده درسته هندزفری معمولی و بی کیفیت میزاره رو گوشیاش ولی اگه هندزفری ها یا هدفونای جدا از خود سونی یا مارکای معروف دیگه مثل سنهایزر یا بایر داینامیک و یا اودیاتکنیکا تهیه کنید اونموقع تفاوت کیفیت و شفافیت صدا رو متوجه میشید
درمورد صفحه نمایش و عمق رنگ رو کاغذ یه سرو گردن سونی بالاتره مخصوصا با پردازشگهای جدید و صفحه اولد hdr 4k
در مورد طراحی دوربین جلو سامسونگ خیلی ضایعست ولی در کل طراحی خوبی داره و اینکه همیشه فن سونی بودم و هستم ولی خودم به شخصه از این نسبت تصویر یکم میترسم تا بهش عادت نکنی یه مدت دستت نباشه برات غیر طبیعی جلوه میده و فعلا تا از نزدیک نبینمش دستم نگیرم نمیتونم نظری بدم
یه مدت ما گوشی صفحه برگ میگرفتیم 4.7 اینچ که اون موقعها ملت مسخره میکردن چقدر بزرگه ولی الان خیلی هم بنظر کوچک میاد، این نسبت 21به 9 هم شک ندارم میتونه تو نظر ملت بعد یه مدت طبیعی بشه

Tanhavash3

حاجی من نمیدونم سونی خار داره ک اینطور میکنید باو باشه شما خوبید همه بدن سونی ژاپنی بد سامی کره ای خوب، مگ میمیرید مثه آدم مقایسه کنید چن نفر هم یاد گرفتن میگن من طرفدار سونی ام اما سامی بهتره، حاجی چی زدی ناموسا، مگ مجبوری دروغ بگی بگو طرف سامی ام من طرف سونی ام یا این ک الان از سامسونگ پایینتر ه باتری سونی هم با بهینه سازی و صفحه‌اش جواب میده خدایی مگ سونی با شما دعوا داره من خودم از سونی عصبانیم بخاطر سیاست های نادرستش ولی دیگ نیاید هر چی گ سونی برتری داره رو ضدش کنید مثه جای اثر انگشت ی عده هم هستن فقط میخان ایراد بگیرن الان از صفحه ایراد میگیرن ناموسا این صفحه رو سامسونگ میزد میگفتید انقلاب صنعتی ۲حالا برا سونی شده صداش در نمیارید این سایت هم با زومیت و گجت هیچ فرقی نداره همه جیره خوار سامسونگ و خود فروخته در برابر پول

CAPCOM

سامسونگ عالی هستی

Meysam_shiri

آقای عطایی واقعا شما یکبار این مقاله رو خودت بخون
قشنگ تعصب به سامسونگ تو کل کلمات موج میزند
صفحه نمایش سامسونگ روی کدام مقایسه سرتر از صفحه نمایش4k سونی هست؟روی کدوم مقایسه دوربین است ۱۰ عملکرد بهتری نسبت به اکسپریا داره؟
آقا جمع کن بساطتو و فش نخر برای خودت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)