حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک به نوکیا ۹ پیورویو با دوربین پنج گانه

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | MWC 2019، تماشا کنید، نوکیا

نوکیا ۹ پیورویو با دوربین پنج گانه خود بالاخره معرفی شد و همانقدر که من شخصا در معرفی هواوی میت ایکس هیجان زده شدم، همانقدر در کنفرانس نوکیا هیجان زده نشدم! نوکیا ۹ پیورویو با دوربین پنج گانه و قیمت ۶۹۹ دلار رسما معرفی شد که ۳ دوربین سیاه و سفید + ۲ دوربین رنگی داشت و حالا می خواهیم نگاه نزدیک به نوکیا ۹ پیورویو با دوربین پنج گانه داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نوکیا برای ساخت این دوربین با شرکت Light همکاری کرده و از تراشه کنترل Lux Capacitor در نوکیا 9 استفاده کرده است؛ چرا که اسنپ‌دراگون 845 کوالکام تنها قادر به مدیریت ۳ دوربین به‌صورت همزمان است. بله! نوکیا از تراشه اسنپ‌دراگون 845 در پرچم‌دار خود استفاده کرده و نه نسخه جدیدتر اسنپ‌دراگون 855 مشابه گلکسی اس 10 یا جی 8 ال‌جی.

پردازش هر تصویر می‌تواند تا ۱۰ ثانیه هم طول بکشد

با وجود ثبت تصاویر باکیفیت، متأسفانه در این گوشی خبری از لنز اولتراواید و یا تله‌فوتو برای ثبت تصاویر زوم یا واید نیست؛ قابلیتی که در گوشی‌های رقیب وجود دارد. همچنین عکاسی با فرمت خام RAW DNG کند است و پردازش هر تصویر می‌تواند تا ۱۰ ثانیه هم طول بکشد. با این‌حال ثبت تصاویر عادی JPEG سریع‌تر خواهد بود و همچنین باید در نظر داشت نرم‌افزار گوشی هنوز نهایی نشده است.

نوکیا دقایقی پیش در نمایشگاه MWC 2019 از گوشی جدید پرچم‌دار خود نوکیا ۹ پیورویو رونمایی کرد. این گوشی در پشت خود نه یک، نه دو و نه حتی سه بلکه ۵ دوربین را جای داده است. دو عدد از این دوربین‌ها رنگی (RGB) و سه‌ عدد دیگر مونوکروم یا سیاه و سفید هستند. نوکیا می‌گوید با هوش مصنوعی، پردازنده تصویر قدرتمند کوالکام و اطلاعات بیشتر از سنسورهای اضافه تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بی‌نظیری را می‌توانید با این گوشی ثبت کنید.

۵ دوربین و ۵ اپتیک یکسان!

در واقع همه دوربین‌های پشتی نوکیا 9 دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f/1.8 هستند. وقتی دکمه شاتر دوربین را فشار می‌دهید همه دوربین‌ها تصاویری با نوردهی متفاوت ثبت می‌کنند. سرانجام نرم‌افزار دستگاه همه تصاویر را با یکدیگر ترکیب کرده تا تصویر نهایی حاصل شود. بسته به موقعیت و فضا نوکیا می‌گوید ممکن است هر دوربین شاید چند تصویر نیز ثبت کند تا به کیفیت تصویر نهایی اضافه کند. به این ترتیب دامنه دینامیکی، جزئیات و رنگ‌ها باید نسبت به دوربین عادی سایر گوشی‌های پرچم‌دار برتر باشد.

نظر شما درباره نوکیا ۹ پیورویو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

یه جوری شدم دیدمش 🤮🤮🤢. این دیگ چجورشه .

mostafa3

یک سنسور TOF هم داره
همه سنسورها ساز 1.28 اینچ هستن
که سنسور کوچکی هستن
بیشتر از 699دلار هم ارزش نداره
جز دوربین هیچی نداره
دوربین هم باید تست بشه چیزی که خودشون میگن نمیشه اطمینان کرد
با دوتا عکس نمیشه در مورد دوربینش نظر داد
سه تا مونو کروم واسه چیش بود
به قول آقای عطایی مونو کرم دکوریه

amer

دمش گرم خیلی خوشکله.و با قیمت700دلار تناسب داره ایول نوکیا

ARMTIN

اگه طراحی دوربین نوکیا 9 نادیده بگیریم
بنده بادیدن نوکیا 9 ناخودآگاه یاد طراحی
G6 ال جی می افتم 🤔
.
.
شما هم با من موافقید؟؟

BLACK

بعید میدونم این گوشی تو عکاسی در شرایط عادی تفاوت چندانی با پرچمدار های برندای دیگه داشته باشه، تنها برتریش همون داینامیک رنج بالای تصاویرش موقع عکاسی تو شرایط خاص هست.

Mortazavi

عجببب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)