حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمونه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اوپو با 10X زوم اپتیکال را ببینید

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو

اوپو چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد یک گوشی جدید مجهز به دوربین سه گانه با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار کند و حالا نمونه پیش تولید آزمایشی این محصول در اختیار خبرنگاران وب‌سایت‌های مختلف قرار گرفته تا آنها بررسی این قابلیت را بر روی گوشی ناشناخته‌ی اوپو انجام دهند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نمونه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اوپو با 10X زوم اپتیکال را ببینید.

زوم اپتیکال 10X اوپو

زوم اپتیکال 10X اوپو

در ترنجی خواندیم که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اوپو با زوم 10X اپتیکال بر مبنای لنز ۱۶-۱۶۰ میلی متری امسال وارد بازار می شود.

البته قبل از این که به سراغ بررسی تصاویر گرفته شده توسط زوم اپتیکال ۱۰ برابری گوشی اوپو برویم لازم است بدانید که هم از حیث نرم افزاری و هم از حیث سخت افزار دوربین، این محصول یک نمونه آزمایشی است و به مرحله نهایی نرسیده و ممکن است مشکلاتی در آن دیده شود و یا برخی ویژگی‌های آن هنگام عرضه محصول نهایی تغییر کند.

در مراسم رونمایی از این محصول، گوشی آزمایشی اوپو درون یک کیس محافظ قرار گرفته تا طراحی ظاهری آن در راس توجه قرار نگیرد. دوربین سه گانه با طراحی عمودی بر روی پنل پشتی دیده می‌شود و لوگوی کمپانی سازنده در زیر آن تنها آیتم‌های قرار گرفته در این قسمت به شمار می‌روند. طبق اعلام اوپو طراحی این محصول به طور کامل قرار است در یک تاریخ دیگر به نمایش دربیاید.

مقایسه روم دوربین اوپو با گلکسی اس ۹ پلاس

مقایسه روم دوربین اوپو با گلکسی اس ۹ پلاس

دوربین اصلی این پروتوتایپ آزمایشی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تشکیل شده که البته عکس‌هایی با ۱۲ مگاپیکسل رزولوشن ضبط می‌کند و برای این که از رزولوشن کامل بهره ببرید لازم است که وارد حالت Pro mode شوید که البته در این نمونه‌ی آزمایشی برای خبرنگاران قابل استفاده نبوده است.

ویژگی زوم ۱۰ مرحله‌ای بدون افت کیفیت با نرخ تصویر دوربین فوق عریض ۱۶ میلی‌متری و دوربین تله فوتو ۱۶۰ میلی‌متری ثبت می‌شود. دوربین فوق عریض این گوشی یک سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد که ۱۲۰ درجه زاویه دید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و دوربین تله فوتو نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و جالب است بدانید که هم این دو دوربین و هم دوربین ۴۱ مگاپیکسلی همگی از قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) برخوردار هستند.

نمونه تصاویر ثبت شده با زوم اپتیکال 10X گوشی اوپو

حالا که مشخصات فنی دوربین را متوجه شدید به سراغ نمونه عکس‌های گرفته شده توسط این گوشی می‌رویم. در این سه عکس، اولین تصویر از سمت چپ با دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض گرفته شده و دومی یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی گرفته شده توسط دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است و تصویر سوم نیز همان‌طور که احتمالا از مشاهده آن حدس می‌زنید، یک عکس گرفته شده توسط سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که در حالت زوم ده برابری ثبت شده است:

نمونه های تا 20X زوم دیجیتال

در چهار تصویر زیر نیز به ترتیب همان روال بالا ادامه داده شده اما در نهایت یک قابلیت زوم دیجیتال دو مرحله‌ای اضافه شده تا مجموعا ۲۰ مرحله زوم ترکیبی در عکس چهارم مشاهده کنیم:

شات‌های زیر نیز با بهره‌گیری از زوم دیجیتال ثبت شده‌اند که یک قاب ثبت شده توسط لنز ۱۶ میلی‌متری را به زوم ۳۲۰ میلی‌متری یا همان 20X زوم دیجیتال شبیه‌سازی شده می‌برد:

گفتنی است که هنوز نام این گوشی اوپو با دوربین سه گانه مجهز به زوم اپتیکال ده مرحله‌ای اعلام نشده و خبری هم از مشخصات سخت افزاری آن در دست نداریم. اما کمپانی سازنده اعلام کرده که بین ماه‌های آوریل و ژوئن سال جاری میلادی (حوالی اردیبهشت ۱۳۹۸)، رونمایی رسمی از آن انجام خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آینده دوربین های موبایل به سمت زوم بیشتر پیش می رود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

برای رو کمکونی بعضیا خوبه

mehrdad_ma

یا خدا به این میگن نوآوری
بعد یه عده میان به صنعت چین توهین میکنن
حتماً استفاده از منشور و سنسور عمودی پتنت شرکتهای با اصالت بوده که چینی ها دزدیدن
از قابلیت منشور دوربین ها چشمی الهام گرفته
در واقع میشه گفت بهترین ایده برای زوم هست بدون افزایش ضخامت دستگاه

علی شیخ زاده

بسیار عالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)