حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اوپو با زوم 10X اپتیکال بر مبنای لنز ۱۶-۱۶۰ میلی متری امسال وارد بازار می شود

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اوپو

کمپانی اوپو، در بهار سال آینده شمسی (چارک دوم سال میلادی جاری) گوشی جدید خود را که دوربینی با توانایی زوم 10X اپتیکال دارد عرضه می‌کند. اما زوم 10 برابر واقعا به چه معناست؟ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اوپو با زوم 10X اپتیکال بر مبنای لنز ۱۶-۱۶۰ میلی متری امسال وارد بازار می شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

سیستم تصویربرداری این گوشی، با یک دوربین بسیار عریض ۱۲۰ درجه‌ای با لنزی به فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر شروع می‌شود. دوربین دوم و اصلی نیز سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی و لنزی به فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متری دارد. در آخر لنزهای دوربین سوم، با لنز به فاصله کانونی ۱۶۰ میلی‌متر تصویربرداری می‌کند. این دوربین سنسوری با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل دارد. در نتیجه، توانایی زوم تا ۱۰ برابر (به نسبت ۱۶۰ به ۱۶ میلی متر) در این دوربین فراهم می‌شود. در اینجا یک نمونه تصویر گرفته شده با دوربین‌ بسیار عریض ۱۲۰ درجه‌ای و تصاویر زوم شده با دوربین اصلی به کمک دوربین سوم مقایسه شده‌است.

زوم 10X اوپو

زوم 10X اوپو

توجه داشته باشید که هنوز بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند، توانایی تهیه یک عکس با زوم بالا توسط یک لنز بسیار عریض را ندارند. اگر بخواهیم عکس بسیار عریض دوربین‌ هواوی میت ۲۰ پرو را زوم کنیم، حداکثر تا ۵ برابر توانایی انجام این کار وجود دارد. همچنین تصویر در دوربین بسیار عریض سامسونگ گلکسی اس ۱۰ تا حداکثر تا ۴.۳ برابر زوم می‌شود.

لنز دوربین تله فوتو این گوشی، در واقع طرحی از یک پریسکوپ به همراه یک منشور است که نور ورودی را تا 90 درجه بازتاب می‌کند. به طور شگفت‌انگیزی، از منشور این دوربین، برای ایجاد ثبات در تصاویر استفاده شده است. همچنین دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی دارای سیستم OIS است، سیستمی که باعث ثابت ماندن تصویر هنگام لرزش دوربین می‌شود.

دوربین گوشی جدید اوپو به دلیل طراحی خاص خود، 55 بار نازک‌تر از نسخه قبلی‌اش است. در واقع ضخامت این دوربین در حدود 6.76 میلی‌متر است، این خیلی عالی به نظر می رسد.

اوپو هم‌اکنون تولید انبوه این گوشی را آغاز کرده و اولین عرضه آن به بازار، در بهار سال ۹۸ خواهد بود. نظر شما چیست؟ فکر می کنید عکاسی موبایل قرار است متحول شود؟ تیزر هواوی برای پی ۳۰ پرو را به یاد دارید؟

زوم فوق العاده دوربین هواوی پی ۳۰ پرو را در پوستر رسمی این شرکت بینید

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

بد میان میگن چین اشغال میزنه
فقط مونده کیفیت صفحه نمایش رو هم از سامسونگ جلو بزنن

mostafa3

مراسم معرفی نوکیا ۹ کی هست ساعت چند
امروزه یا فردا

amer

امروزه ساعت 5که احتمالا دوربین nokia9عکاسی با موبایل وارد فاز حرفه ای میکنه

ARMTIN

امروز کلی کلی کنفرانس خبری در کنگره جهانی موبایل MWC 2019 داریم :
« شیائومی »
۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰ به‌وقت تهران
« هواوی »
۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران
« نوکیا »
۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران
« مایکروسافت »
۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت تهران
« ال‌جی »
۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰ به‌وقت تهران
.
.
.
.
فردا هم به شرح زیر هست
« سونی »
۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰ به‌وقت تهران
« سامسونگ »
۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران
❤️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)