حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم LPDDR5 با سرعت دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبل معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | موبایل

JEDEC یا انجمن فناوری جامدات، از یک چیپ رم LPDDR5 جدید رونمایی کرد. آنها وعده داده‌اند به کمک این محصول جدید، کارایی، سرعت و قدرت گوشی‌های هوشمند آینده، بهبود چشمگیری خواهد یافت. حافظه رم LPDDR5 با سرعت دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبل معرفی شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

در مقایسه با رم LPDDR4 فعلی این رم جدید (LPDDR5) قادر است دو برابر داده بیشتری را در آن واحد منتقل نماید. به عبارتی نرخ انتقال داده‌ها از 3200 مگاترانسفر در ثانیه به 6400 مگاترانسفر در ثانیه خواهد رسید. استاندارد جدید همچنین با 16 بانک (4 گروه 4 تایی) قابل برنامه‌دهی با معماری مولتی‌کلاک همراه است که برای انتقال داده‌ها می‌تواند به راحتی به سرعت 51 مگابایت بر ثانیه دست پیدا کند.

برای بهبود بهره‌وری نیرو علاوه بر افزوده شدن حالت دیپ‌اسلیپ، ویژگی‌های دیگری شامل دیتا‌کپی و رایت‌ ـ X نیز معرفی شده‌اند. اولین داده‌های کپی شده از یک تک پین I/O به دیگری، بدون انتقال اطلاعات به باقی صورت می‌گیرد. از سوی دیگر قابلیت رایت ـ X، در زمان انتقال داده‌ها نیاز به ارسال داده از SoC به چیپ LPDDR5 را حذف می‌کند و مسیر و زمان انتقال را کاهش می‌دهد. همچنین گفته می‌شود تحت این شرایط، مصرف انرژی نیز به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد.

به نظر می رسد که پیشرفت های دوست داشتنی در بخش سخت افزاری موبایل ها و تبلت ها رخ خواهد داد. اینطور نیست؟ این پیشرفت ها واقعا از رزلوشن دوربین و تعداد آن یا دیگر اعداد و ارقام مهم تر است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

یکی از دلایل بنچمارک های بسیار زیاد سونی همین رم هست و حافظه ufs 3

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)