حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع شیائومی برای نمایشگر چهار لبه خمیده

نوشته

5 سال قبل | 24 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

ابتدا موبایل یک لبه خمیده و سپس موبایل دو لبه خمیده توسط سامسونگ معرفی شد. پس از آن شرکت های دیگر در تجارب محدود و نسخه‌های خاص تلاش کردند تا نمونه مشابه آن تولید کنند. اولین تلاش جدی تجاری را می توان هواوی میت ۲۰ پرو دانست که در مقیاس قابل توجه و مدل پایه یک موبایل با نمایشگر دو لبه خمیده تولید شد. امشب اما درباره حق اختراع شیائومی برای نمایشگر چهار لبه خمیده می خواهیم صحبت کنیم که می تواند جذاب و شاید حتی آزاردهنده هم باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شیائومی چهارلبه خمیده

شیائومی چهارلبه خمیده

حق اختراعی از شیائومی در دفتر جهانی حقوق مالکیت معنوی یا WIPO ثبت شده است که در ان یک دستگاه با نمایشگری عجیب دیده می شود. این نمایشگر عجیب چهار لبه خمیده دارد. برای تصور آن می توان یک گلکسی اس ۹ را به شما نشان بدهیم با دو لبه خمیده دیگر در پایین و بالای نمایشگر.

ما با تمام لبه های خمیده می توانم کنار بیایم اما لبه پایین را نه، هرگز و نه! یک لحظه موبایل خود را در دست بگیرید، انگشت کوچک دست شما عموما کجا قرار می گیرد؟ تمام! نمی شود اینطور!

به هر صورت شیائومی و مهندسانش وقتی حق اختراعی ثبت می کنند به همه جوانب آن توجه می کنند اما فعلا برای این مشکل راه حلی به ذهن من نمی رسد. همچنین برای تحقق این طرح نیاز است که حاشیه های نمایشگر بسیار کم شود. شیائومی جز اولین شرکت هایی که موبایل کم حاشیه را در خانواده Mi Mix تولید و به بازار ارایه کرد اما این طرح جاه‌طلبانه واقعا اگر به تحقق بپیوندد یک شاخص تمایز ویژه برای شیائومی خواهد بود.

نظر شما چیست؟ تخیل شما با این حق اختراع شیائومی چه می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

با سلام.به نظرم خمیده بودن نمایشگر موبایل معنی نداره که هیچ زیبایی گوشی از بین میره.(خواهشی که دارم یه لحظه تجسم کنید) البته شاید بی ربط باشه شما فکر کنید نمایشگر pc یا لپ تاپ شما از 4جهت خمیده باشه چقدر زشت میشه

raminrx7

تا قبل از اج شدن سونی هم همیشه زیر همه پست هایی که مربوط به طراحی یا صفحه نمایش بودن اینجور کامنتا رو میدیدیم از طرف فن های یه برند خاص که اسم نمیبرم کسی هم نمیدونه اصن ! 🙂
و اینکه این طرح “”شاید”” 3 4 سال دیگه استفاده شه و طبق عادت سونی اگه این طرح اجرا بشه سونی هم بعد چند سال تن میده به این تغییر درست مثل اج 2 طرفه بعد از 5 سال 🙂
اون موقع دیگه اینجوری هست که چقدر خوبه اج 4طرفه :)))))))))))))))))))
پ.ن البته اگه تا اون موقع تو صنعت موبایل فعالیت داشته باشه!

amer

لطفا کمی مراعات کن داری سونی با یه برندی که هیچ اصالتی نداره مقایسه میکنی عجب!

Mortazavi

#به_ترولها_غذا_ندهید

m.b

دوست عزیز صفحه لپ تاپ رو چطوری از چهار طرف خمیده کردید؟
یه طرفش که وصل به بدنه هست…😅

amer

گل پسر اگه منظورت از بدنه کیبورد لپ تاپ هست باید بدونی لپ تاپ های جدید بیشترشون به قول خودت وصل به بدنه! نیستن.اوکی

m.b

پس وصل به کجا هستن؟
لپ تاپ رو که باز میکنی میای ترنجی که پیام بدی، رو هوا باز نمیشه که…
رو لولایی که داره باز میشه…
بعد pc رو دیگه چطور از چهار طرف خمیده کردید؟ لابد اون هم رو هوا میمونه، نه روی پایه؟
جداً ولی عجب زهن پویا و خلاقی…😅

نیما عرفانی

فکر کنم منظورِ عامر لپتاپ-تبلت هیبریدی باشه که قسمت نمایشگر به صورت مغناطیسی از کیبورد جدا میشه مثل سرفیس پرو و سرفیس بوک و امثال اینا. ولی درحال حاظر هیچ لپ تاپ و تبلتی تولید نشده که چهارطرفش خمیده باشه. فقط یه مدل لنوو داخل نمایشگاه ces 2019 رونمایی کرد به اسم s940 که پوشش شیشه‌ای نمایشگر با انحنا در سمت چپ و راست داره که برای اولین بار در لپ تاپ انجام شده و در نوع خودش تکه.

amer

نیما جان علاوه بر مواردی که گفتی تا وقتی که این پتنت چهار طرف خمیده شده هنوز عملی نشده خیلی از لپ تاپ ها به قول دلقک کوچولو تا اون موقع دیگه وصل به بدنه نیستن و شاید طرح های باز و بسته از پشت بدنه باز و بسته بشن که نیاز به لولا ندارن

✔ TVKade

Mi Mix 4

m.b

فکر نمیکنم شرکتی که هدفش آینده هست، به این زودی ها دست خودش رو رو کنه…
هر چند بر خلاف سری های قبل mix که پیش بینی میشد که در آینده قراره شیائومی چی رو کنه (مثلاً طراحی اسلایدی میکس 3 قابل پیش بینی بود) ، mix 4 واقعاً برام مجهوله…
نمیدونم دیگه قراره چه ابتکاری رو کنه…

m.b

به هر حال این پتنت مفید و سود آوره برای شیائومی…
اگر بتونه تولید انبوه کنه که فوق‌العاده هست…
اگه یه نمونه کانسپت طراحی کنه ارزش سهام خودشو تو چین کلی بالا میبره…
اگر هم بقیه شرکت ها بخوان اینطوری طراحی کنن باید حق پتنت بدن…
چند وقت پیش خبر هدف اسنشال برای ساخت دوربین یکپارچه با صفحه نمایش اومد…
تلفیق اون دوربین و این گوشی واقعاً گوشی هارو به چیزی که تو فیلم ها بود تبدیل میکنه…
فقط مشکل تو دست گرفتن گوشی هست (دست میمونه رو صفحه لمسی و مختل میکنه کار ها رو) که میشه با برنامه نویسی حل کرد این مشکل رو…

نیما عرفانی

موافقم اما همونطور که در چند پست گذشته کامنتی گذاشتم مبنی بر اثرات منفی کاهش بیش از حد حاشیه ها به ویژه استفاده از صفحه نمایش خمیده در مقاومت نمایشگر ، این پتنت شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست و هرچند که در بحث ظاهری باعث میشه گوشی خیلی شکیل و زیبا طراحی بشه اما اینم باید در نظر گرفت که نمایشگر خمیده از 4 سمت علاوه بر اینکه تجربه ی کاربری رو مختل میکنه ، که به قول شما این قضیه شاید تاحدودی با برنامه نویسی حل بشه اما برای مقاومت در برابر ضربه و سقوط چه راه حلی پیشنهاد میدین؟ قطعاً برای چنین نمایشگری محافظ صفحه نمایش جواب نمیده چون به احتمال زیاد در کوتاه مدت از سمت یکی از این چهار طرف گِلَسش وَر میاد و دیگه چسبندگیِ اولیه رو نخواهد داشت. استفاده از کاور محافظ بدنه هم زیاد منطقی به نظر نمیرسه چون به جهت خمیده بودن و اینکه فریم فلزی اطراف گوشی ضخامت کمی داره، قسمت صفحه نمایش از کاور میزنه بیرون و بازم نمایشگر آسیب میبینه. مگراینکه در آینده نسل جدید محافظ های گوریلاگلس با مقاوت بسیار بالا برای صفحه نمایش های خمیده عرضه بشه.
درکل هرشرکتی وقتی پتنتی ثبت میکنه و تصمیم داره از طرحش در محصول آیندش استفاده کنه باید تدابیرِ لازم برای پیشگیری از مشکلات و اتفاقات پیش بینی شده هم انجام بده.
من فکر میکنم شاید mi mix 4 چنین طراحی داشته باشه اما برای mi 10 احتمالش بیشتره .

m.b

سلام نیما جان
راجب مقاومت در برابر ضربه و سقوط تو سایتای خارجی شایعه شده بود که wakanda قراره یه کاری بکنه…
اما چون در حد شایعه هست منم دامن نمیزنم بهش…
و ترجیح میدم مثل شما بگم، فعلاً راه حل مناسبی برای محافظت از صفحه نمایش های edge وجود نداره…
اما میدونم که شیائومی هم قطعاً اگر بخواد تولید انبوه کنه همچین گوشی رو، به مسئله ی مقاومتش هم قطعاً فکر میکنه…
در نهایت باید ببینیم دیگه چی رو میکنه شیائومی…
اما راجب اینکه این گوشی کدوم مدل شیائومی خواهد بود، به نظر من اگر بخوان تولید انبوه کنن، mix 5 خواهد بود…
سری mi که نیست، چون همیشه طراحیش ساده تر از سری mix هست…
سری mix 4 هم فکر نمیکنم باشه چون فعلاً خیلی زوده برای عرضه این ایده…

نیما عرفانی

سلام دوست خوبم
( به جز این پتنت ، شیائومی پتنت دیگه ای هم جدیداً ارائه داده بود در خصوص حالت های مختلف سوراخ نمایشگر که روی صفحه نمایش ۲ تا سوراخ نمایشگر در قسمت چپ و راست داشت و این پتنت با اون پتنت به نظر ارتباط ریزی داره). اطلاعاتی که در این پتنت نشون داده شده ضد و نقیض هستش . از یه طرف مشخصه که هیچ شیاری جز یو إس بی تایپ سی نداره یعنی یه چیزی تو مایه های میزو زِرو و ویوو اپکس ۲۰۱۹ و از یه جهت هم دوربین سلفی و حسگرها مشخص نیستن یعنی برده زیر صفحه نمایشی که می‌تونه عملکردِ شفاف داشته باشه مثل پتنت اسنشال ۲ و شاید دوربین سلفی رو حذف کرده باشه ، یعنی طراحی جدید داره اما اینجاش ضد و نقیضه که نوشته این گوشی دوربین “دوگانهٔ” اصلی داره! که خب می ۹ و می میکس ۴ طبیعتاً دوربین ۳ گانهٔ اصلی دارن و این پتنت مربوط به اونا نمیشه و اگه طبق این قضیه بخوایم پیش بینی کنیم مربوط به می میکس ۳ إس میشه یا پرچمدار اقتصادی سری می ۹ که اونم به خاطر اینکه یکی دوماه دیگه معرفی میشن احتمالش خیلی کمه که چنین طراحی داشته باشن . به نظرم بعضی از مشخصات این پتنت نادرست هستش و اگه محصول آینده براساس این پتنت و دوربین دوگانه تولید بشه شاید مربوط به سری ردمی باشه.
البته که زیاد هم زود نیست برای عرضه ی این ایده چون اگه ملاک فقط خمیدگی چهار طرف باشه ، ۳ سال پیش آنر مجیک ۱ چهار طرفش خمیده بود با این تفاوت که اون موقع صفحه نمایش اون گوشی حاشیه های زیادی داشت و فقط شیشه ی جلوییش خمیده بود اما پتنت شیائومی میگه خودِ صفحه نمایش چهار طرفش خمیدست .
البته من یه برداشت دیگه ام از این پتنت داشتم، دقت کنید به نمای کنار، قسمت صفحه نمایش از بدنه پشتی با یک خط به صورت مساوی جدا شده ، شاید طراحی اسلایدی مثل می میکس ۳ داره با این تفاوت که قسمت بالا کلا صفحه نمایش باشه و فریم شیشه ای به کار ببره و قسمت پایین فلزی یا سرامیک باشه.
فعلاً نمیشه دربارش دقیق صحبت کرد و باید صبر کرد اطلاعات بیشتری ازش ارائه بشه.

_V_

حق پتنت؟هواوی و بلک بری برای اینکارشون به سامسونگ حق پتنت دادن؟

Naranj

اگر می نوت۷ رو ببینید بعد این خبر رو بخونید از خنده دل درد میشید!

m.b

همچنین m10 و s10 سامسونگ رو…
tft و پلاستیک ارمغانی برای سال 2019…😅
ضمناً می نوت 7 نیست…
ردمی نوت 7 هست که همه گفتن برای قیمت 150 دلاریش فوق العاده هست…
همچنین دل‌درد شدنی نیست، گرفتنیه…😅
یعنی انقدر فشار ردمی نوت هفت 150 دلاری زیاد بود که مجبور شدید بیاد اینجا ترول بشید؟

_V_

الان تو داری پایین ترین گوشی سامسونگ رو ایراد میگیری ازش /: راستی اس۱۰ این وسط چی بود غلط املایی بود؟

Mohammad 13759

چه میکنه شیائومی کم کم داره جای اپل و سامسونگ رو میگیره کاشکی یه همچین شرکتی تو ایران بود . نظرم تو این دوسال درمورد شیائومی عوض شده برند خوبیه با محصولات خوب.

Mohammad 13759

راستی تو این طرح مشخصه اسپیکر،دوربین جلو و اسکنر اثر انگشت با صفحه یکی هست جک ۳.۵ هم نداره . دکمه کم وزیاد هم نداره

_V_

مهندس!همه پتنتا و ثبت اختراعا همینه /-: هدفش ثبت ایج ۴ طرفه بوده نه نشون دادن گوشی آینده

MohammadFarhaadi

ملت با دیدن مشخصات و کیفیت در کنار قیمت ردمی هفت کف و خون قاطی کردن عمرا فکر نمیکردم کسی جرآت کنه این گوشی رو زیر سؤال ببره!!!شیائومی نشون داده تو نوآوری دست و پا بسته نیست و میبینی یه دفه یه چیز تاپ میده بیرون مثل سری میکس.واقعا شرکت قابل احترامیه و همیشه از پرچمداراش واقعا بی نقص بودن و میانرده هاش بی رقیب.

Sadeghh

شرکت شیاعومی واقعا شرکت خلاق با محصولات باکیفیت و در عین حال ارزونی هست
ولی اگر همچین چیزی تحقق پیدا کنه دیگه چیزی به اسم مقاومت تو گوشی های موبایل باقی نمیمونه
فمر کن از چهار طرف حاشیه صفر و اونم اج!!
مگه اینکه مقاومت شیشه صفحه نمایش پیشرفت چشمگیری کنه و به راحتی با افتادن گوشی چیزیش نشه که بعیده به این زودیا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)