حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام اسنپدراگون ۷۱۲ رسما معرفی شد، همان اسنپدراگون ۷۱۰ با فرکانس بالاتر و شارژر سریع ۴+

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

حدودا ۸ ماه پیش بود که اسنپدراگون 710 با معماری 10 نانومتری و پشتیبانی از هوش مصنوعی (AI) برای میان رده های لوکس معرفی شد. این چیپست در میان‌رده‌های لوکس استفاده شده است و حالا یک نسخه ارتقا یافته یواش (!) نسبت به آن ارایه شده است. کوالکام اسنپدراگون ۷۱۲ (Snapdragon 712) رسما معرفی شد که اگر بخواهیم آن را خلاصه توصیف کنیم، همان اسنپدراگون ۷۱۰ با فرکانس بالاتر و شارژر سریع ۴+ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مقایسه اسنپدراگون ۷۱۲ با اسنپدراگون ۷۱۰

مقایسه اسنپدراگون ۷۱۲ با اسنپدراگون ۷۱۰

این جدول مقایسه اسنپدراگون ۷۱۲ با اسنپدراگون ۷۱۰ به راحتی می تواند اسنپدراگون ۷۱۲ را برای ما بهتر ترسیم کند. در حقیقت هر دو چیپست معماری ۱۰ نانومتری است، هر دو پردازنده گرافیکی Adreno 616 دارند و فقط در فرکانس پردازنده مرکزی با هسته های Kryo 360 شاهد ۱۰۰ مگاهرتز سرعت بیشتر هستیم.

این افزایش فرکانس به اسنپدراگون ۷۱۲ (Snapdragon 712) کمک می کند تا عملکرد این چیپست تا ۱۰٪ نسبت به اسنپدراگون ۷۱۰ افزایش پیدا خواهد کرد.

اسنپدراگون ۷۱۲

اسنپدراگون ۷۱۲

همچنین در بخش سرعت شارژ شدن شاهد نسل جدید Quick Charge 4.0+ هستیم که می تواند دستگاه شما را سریع تر شارژ کند البته اگر سازنده بخواهد پشتیبانی کند و شارژر مناسب را ارایه نماید.

به لطف TrueWireless Stereo Plus این چیپست اسنپدراگون ۷۱۲ می تواند روی بلوتوث صدای بهتری را نیز ارایه نماید. همچنین شامل مودم X15 LTE است که حداکثر سرعت دانلود را تا 800 مگابیت در ثانیه ارائه می دهد. به لطف وای فای MIMO 4×4 امکان سرعت 70 درصد سریع دانلود را در مناطق با سیگنال ضعیف فراهم و به لطف فناوری LLA در مکان های پرجمعیت سرعت دانلود بهتری ارایه می کند.

چیپست پردازش سیگنال (DSP) از اسنپدراگون 845 به این چیپست اضافه شده است که مدل Hegaxon 685 است. همینطور پردازشگر تصویر Spectra 250 نیز در آن استفاده می شود. به لطف استفاده از این چیپست ها ویژگی هایی مانند عکاسی بهتر در شرایط کم نور، فوکوس اتوماتیک سریع تر، تثبیت کننده تصویر، حس عمق و بوکس مصنوعی ارائه می شود. فیلمبرداری فیلم های حرکت آهسته و فیلم های 4K روی تلفن های SD712 مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. همچنین، گوشی های با چپست جدید، تشخیص سریع و دقیق صورت را ارائه می دهند.

نظر شما درباره این چیپست جدید کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

الان چیپ اسنب ۸۲۱ از اسنب ۶۶۰ قویتره؟

Pouya

اسنپ ۷۱۰ ک کم استفاده کردن شرکتا با اینکه پردازنده خوبیه در رده ی خودش نمیدونم چرا کم استفاده شد

✔ TVKade

گیگ بنچ 710: https://browser.geekbench.com/v4/cpu/search?utf8=%E2%9C%93&q=mi+8+se
گیگ بنچ 675: https://browser.geekbench.com/v4/cpu/search?utf8=%E2%9C%93&q=sm6150
10 درصدم قوی تر از 710 باشه بازم اسنپ 675 ازش سریع تره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)