حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی کیو (Realme Q) با اسنپدراگون ۷۱۲ و دوربین چهارگانه با قیمت ۱۴۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | ریلمی

گوشی موبایل ریلمی کیو رسما معرفی شده و می تواند دستگاه فوق العاده جذابی باشد که قیمت جذاب تری دارد. ریلمی کیو در حقیقت همان ریلمی ۵ پرو است که به دوربین چهارگانه پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی تجهیز شده و دارای قیمت اقتصادی است. به هر صورت ریلمی کیو (Realme Q) با اسنپدراگون ۷۱۲ و دوربین چهارگانه با قیمت ۱۴۰ دلار رسما معرفی شده و با هم در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم، با ترنجی همراه باشید.

ریلمی کیو (Realme Q)

ریلمی کیو (Realme Q)

ریلمی کیو (Realme Q)

پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی مرتبط با گوشی ریلمی کیو طی هفته‌های گذشته این شرکت زیرمجموعه‌ی کمپانی اوپو رسما از گوشی جدید خود در چین پرده برداری کرد. همانطور که انتظار داشتیم، این دستگاه در واقع هماند مدل ریلمی 5 پرو مجهز به دوربین چهارگانه پشتی است که ماه گذشته میبادی در هند رونمایی شده بود.

ریلمی کیو به یک نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نسبت ابعاد 19.5:9 مجهز است. همچنین به لطف حاشیه‌های باریک دو طرف نمایشگر و یک بریدگی قطره‌ای شکل در بالای پنل٬ نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی این گوشی نیز 90.6 درصد است. در زیر قاب چیپست اسنپدراگون ۷۱۲ قرار دارد. این گوشی همچنین در سه پیکربندی مختلف شامل رم 4 یا 6 گیگابایتی با حافظه‌ی 64 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی با حافظه‌ی 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در پشت قاب همانطور که گفته شد ماژول دوربین چهارگانه حضور دارد. سنسور اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.79 به نام Sony IMX586 است که یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی (زاویه دید 119 درجه‌ای) با دیافراگم ٬f/2.25 یک لنز پرتره 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و یک لنز 2 مگاپیکسلی اولترا ماکرو با محدوده کانون 4 سانتی‌متری و دیافراگم f/2.4 آن را همراهی می‌کنند.

در جلوی گوشی نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 به نام Sony IMX471 قرار دارد که می‌تواند عکاسی سلفی و مکالمه‌ی تصویری را به ارمغان بیاورد. دوربین‌های این گوشی از قابلیت‌های جذابی همچون Chroma Boost ٬ Nightscape Mode ٬ فوکوس خودکار تشخیص فاز ٬ لرزشگیر الکترونیکی (EIS)٬ فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای و فیلمبرداری 4K با نرخ رفرش 30 فریم بر ثانیه‌ای بهره می‌برد.

در راس بخش نرم افزاری این گوشی چینی، رابط کاربری ColorOS 6 بر پایه‌ی اندروید 9 پای قرار دارد. این گجت همچنین به فناوری‌های نرم افزاری ارتقاء قدرتی نظیر HyperBoost 2.0 ٬ SystemBoost ٬ GameBoost و AppBoost نیز مجهز شده است. تمام گزینه‌های ارتباطی معمول را در کنار بلوتوث 5 و درگاه USB-C می‌توان در این دیوایس یافت. همچنین یک باتری 4035 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 20 وات VOOC 3.0 زیر قاب گوشی قرار دارد که می‌توان عمر باتری طولانی را با هر بار شارژ ارائه کند.

قیمت ریلمی کیو

بر اساس آنچه سازنده اعلام کرده٬ قیمت نسخه‌های مختلف گوشی ریلمی کیو به ترتیب زیر است:

4GB رم + 64GB حافظه = 140 دلار
6GB رم + 64GB حافظه = 168 دلار
8GB رم + 128GB حافظه = 210 دلار

نظر شما درباره ریلمی کیو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

حس میکنم انتخاب بهتری نسبت به نوت ۸ هست
البته فعلا عمیق مقایسه نکردم

MohsenHiradian

اقای واعظی عزیز همون نوت 8 هم قیمتش داخل ایران واقعی نیست من برای بازار ایران سامسونگ وهواوی رو ترجیح میدم واین دلیلی بر بد بودن برند شیاعومی نیست حتی شیاعومی برند خیلی باکیفیتی هست اما نه واسه بازار ایران که دلالا قیمت بهش اضافه میکنن در اخر هم بگم که این نظر شخصی منه و نظر هرکسی محترمه

_V_

میدونم قیمت اصلیش نیست و میدونمم که بعضیا نسبت به هواوی یا سامسونگ حس بهتری دارن ولی باید اعتراف کرد تو همین ایران با قیمت الکیش بازم ارزش خریدش بالاتره

mehrdad_ma

خب امروز یه تست منتشر شده دمای نوت ۸ پرو به ۵۰ درجه رسیده
که همونحا گفتن باعث لگ شدید و داغی و تخلیه سریع باتری میشه
گوشی های ریلمی زیبا و خوش قیمت هستند ولی در ایران متاسفانه اینجوری نیست

UnderTaker

والا هرکس یچیزی میگه. چون یه تست دیگه انجام شده و مشخص شده که این گوشی پس از یک ساعت بازی دمای خیلی خوب و معمولی داره و مشکلی از بابت گرما نداره.

عکسش رو زیر میزارم.

http://8upload.ir/uploads/f35937085.jpg

MohsenHiradian

فک نکنید تو ایران هم 140دلار میشه اگه مثل سام و هواوی به بازار ایران هم عرضه رسمی میشد الان میبایست 2میلیون میبود ولی دلالان محترم اینو 3میلیون یا حتی بیشتر میفروشن تازه اگه به ایران وارد بشه در کل برای بازار ایران سامسونگ و هواوی رو ترجیح میدم

UnderTaker

قیمت و سخت افزار این گوشی واقعا عالیه و به هیچ عنوان قابل کتمان نیست ولی از لحاظ کیفیت ساخت و پشتیبانی ، گوشی‌های شیائومی و ردمی رو بهتر از ریلمی میدونم و امتحان خودشون رو هم برای همه پس دادن دیگه.

بعنوان مثال گوشی اوپو K1 که یکی از پرفروش‌ترین میانرده‌های سال قبل شرکت اوپو بود، هنوز که هنوزه به اندروید9 آپدیت نشده ، درصورتیکه پایین‌رده‌های شیائومی هم آپدیت شدن.

_V_

البته توجه شه که گویا ریلمی مستقل از اوپو هست

نیما عرفانی

رابط کاربریش شباهت بسیاری به رابط اوپو داره یعنی از همون پوسته ی Color os استفاده می‌کنه پس یعنی بی ارتباط با اوپو نیست.

_V_

میدونم این هارو خیلی جاها هم گفتن مال اوپو هست ولی گویا اشتباهه حالا دقیق نمیدونم و یادم نیست

UnderTaker

بله آقای عرفانی ، رابط کاربریِ گوشی‌های ریلمی همون ColorOS اوپو هست.

m.b

گوشی عالی هست…
ارزش خرید خودشو داره…
خوشحالم که برای شیائومی حداقل در هند رقبای سرسختی از نظر مشخصات روی کاغذ به نسبت قیمت، داره پیدا میشه…

Amir galaxy

ای جاااان عجب قیمت خوبی

afsoon

فوق العاده هست .از نوت۸ که خیلی بهتره .واقعا عالیه

Milad7

بد نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)