حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عکس تراول ۵۰ هزار تومانی جدید منتشر شد: توزیع از امروز

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی

یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم ایران چک ۵۰ هزارتومانی جدید با فناوری چاپ اسکناس یورو رونمایی شد. پس از آن دیدیم که حذف ۴ صفر از پول ملی جدی شد، طراحی تراول ۵۰ هزارتومانی جدید این را می گوید. با اینکه پیش از این تصویری از تراول ۵۰ هزار تومانی جدید دیده بودیم اما نسخه با کیفیت تر عکس تراول ۵۰ هزار تومانی جدید منتشر شده و توزیع آن از امروز ۱۵ بهمن در سطح بازار انجام می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عکس تراول ۵۰ هزار تومنی جدید

عکس تراول ۵۰ هزار تومنی جدید

از روز دوشنبه پانزدهم بهمن امسال، بانک مرکزی، ایران‌چک‌های جدید را در بانک‌های عامل توزیع می‌کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌میزان نیاز مبادلات مردم در ایام پایانی سال به‌صورت روزانه و تا ۲۹ اسفند اقدام به توزیع ایران‌چک جدید خواهد کرد. ایران‌چک‌های فعلی نیز همچنان معتبر بوده و در چرخه مبادلات باقی خواهد ماند.

عکس تراول ۵۰ هزار تومنی جدید

عکس تراول ۵۰ هزار تومنی جدید

نظر شما درباره طراحی ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید یا همان تراول ۵۰ هزار تومانی جدید چیست؟

نکات امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید

نکات امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید + عکس

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

الان ۵۰ هزار تومن ارزش ده هزار تومانی اول سال رو نداره!

Vahid

چقدر زشت
ما اگه نخوایم گنبد و مسجد باشه باید کیو ببینیم

Naranj

ما خودمون انتخاب کردیم!

علی شیخ زاده

حداقل از نظر روانی یه حرکت مثبته اگه مثل بقیه حرکات مسئولین نصفه کاره رها نشه

Mosi

هر چند سال یه بار یه طرح مسخره ای رو رو نمایی میکنن و باز از نو، روزی از نو‌…..معلومم نیست هزینه طراحی و کلیشه و … چقدر آب میخوره، آدم دلار میبینه ، اینارو میبینه،حالش بهم میخوره

REZA

خوب معلوم شد خبر حذف چهار صفر فقط حرف بود و اومده بود یکم فضا رو عوض کنه!
و اینکه تورم از اینی که هست بیشترم میشه با چاپ پول.
یکی از دوستامومم تو کامنت هم گفت از نظر روانی حرکت خوبیه منکه متوجه نشدم کجاش خوبه!

Miladkheyri

دوست عزیز یکی از دلایلی که حتی برخی کشورهای همسایه حاضر به معامله با پول ایران نیستند برمیگرده به مسائل امنیتی پول کشور ما که استانداردهای بین‌المللی رو نداره و این اسکناس اولین اسکناس ایران با استانداردهای یورو هست که این خودش نکته مثبتیه، درباره حذف صفر هم باید بگم که هنگام رونمایی تو کامنتها گفته بودم که برای حذف صفر باید برخی مسائل مهیا باشه که حداقل دو سال طول میکشه مهیا بشه،یکیش هزینه های حذف صفر و چاپ اسکناس هست که باید تو بودجه پیشبینی بشه و نکته مهمتر اینکه برای حذف چند صفر نرخ تورم باید تقریباً تک رقمی باشه که قطعاً سال بعد همین موقع نرخ تورم اعلامی پایین 20درصد خواهد بود، و سال 99 هم پایینتر که بهترین زمان اجرای طرح هست.

REZA

حالا بعد این یعنی همه کشورت بامون معامله میکننن؟تا الان بخاطر پول بود؟ما اثلا دیگه هیچ معامله انچنانی نداریم با اروپا هم نفت میدیم غذا میگیریم.
مطمن باشین چاپ پول تورم رو پایین نمیاره.بیست درصد الان میدونی چقد میشه؟

Miladkheyri

در مورد اروپا اینو بگم که غذا هم بهمون نمیدن، طرح اینستکس هم قطعاً اجرایی نخواهد شد، اما من منظورم اروپا نبود، ما اگه بخواهیم مثل چین و روسیه دلار رو از مبادلات حذف کنیم نیاز هست که یک سری پیش نیازها رو انجام بدیم یکیش پول با مسائل امنیتی استاندار هست، اخیراً حتی تجار چین هم با پول ما مبادله نمیکنن و در مبادلاتشون تقاضای یوان و دلار رو دارن، البته مشکل فقط این نیست و ارزش پول ایران بسیار کاهش یافته که با حذف صفر این مشکل هم تا حدودی حل میشه.

REZA

با اصل حرفتون موافقم ولی واقعا هیچ یک از کار هایی که میخوان بکنن یا کردن کمکی نمیکنه مشکل پیچیده تر از این حرف هاس و ابن ها قدرت حذف دلار و ندارن،چندین بار تلاش کردن ولی نتونستن.

Miladkheyri

اول اینو بگم که بنده فارغ التحصیل رشته کارشناسی اقتصاد هستم،حذف دلار خیلی کار سختی نیست ولی دولت خیلی ضعیف داره عمل میکنه، طرح حذف دلار از مبادلات رو اولین بار چند سال پیش رهبر تو دیدار با پوتین مطرح کرد که روسیه خیلی استقبال کرد که روسیه و چین خیلی خوب اجرا کردن، حتی پوتین تو یکی از دیدارهاش از دولت ایران انتقاد کرد که مقدمات مبادلات با پول دو کشور هنوز از طرف ایران اجرایی نشده.

khers khofteh

خیلی تخمی شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)