حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید + عکس

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی

یک ماه پیش بود که در ترنجی دیدیم ایران چک ۵۰ هزارتومانی جدید با فناوری چاپ اسکناس یورو رونمایی شد. دیروز نیز در ترنجی خواندیم که توزیع تراول ۵۰ هزارتومانی جدید آغاز شده و عکس این اسکناس جدید نظام بانکی کشور را با هم دیدیم. اجازه بدهید کمی وارد فناوری چاپ ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید بشویم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نکات امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید را روی اینفوگرافیک دنبال کنیم.

نکات امنیتی ایران چک ۵۰ تومانی

نکات امنیتی ایران چک ۵۰ تومانی (برای کیفیت اصلی روی عکس تپ یا کلیک کنید)

بانک مرکزی در توضیح ویژگی های امنیتی ایران چک های جدید ۵۰ هزار تومانی اعلام کرد: ایران چک جدید که از امروز پانزدهم بهمن ماه توزیع خواهد شد، با تکنولوژی پیچیده ای تولید شده و امکان جعل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این فناوری در سال 2013 بر روی اسکناس یورو اعمال و پس از آن تنها کشورهای معدودی موفق به انتقال دانش فنی، خط تولید و بهره برداری از این ویژگی امنیتی بر روی اسکناس های خود شده اند.

نکات امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی

  • ۱- یکی از ضرایب امنیتی مهم و جدید در این ایران چک که آن را از ایران چک های قبلی متمایز می کند، نخ امنیتی پنجره ای با قابلیت تغییر رنگ است که بر روی ایران چک قرار دارد. رنگ این نخ با تغییر زاویه ایران چک ازطلایی به سبز تغییر می کند.
  • ۲- ضمناً در پشت ایران چک نیز عدد 50 به وسیله مرکب نوری مغناطیسی چاپ شده است که در صورت تغییر زاویه ایران چک از طلایی به سبز تغییر رنگ می دهد.
  • ۳- همچنین بخش دیگری از پشت ایران چک با مرکب درخشان  به صورت نوار عرضی چاپ شده است که با تغییر زاویه، به صورت درخشان نمایان می شود.

تشخیص جعلی بودن ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید

به صورت خلاصه فناوری های تراول ۵۰ هزارتومانی جدید از قرار زیر است:

  1. ۱- نوار درخشان
  2. ۲- چاپ نوری مغناطیسی متغیر
  3. ۳- نخ امنیتی با قابلیت تغییر رنگ

نکته مهم ، در رونمایی از اسکناس‌های 50 هزار تومانی این است که در طرح جدید این اسکناس‌ها تغییر واحد پول ملی به تومان عملاً اجرایی شده است.

همان‌طور که در ظاهر ایران‌چک‌های جدید 50 هزار تومانی پیداست، بانک مرکزی 4 صفر را کمرنگ کرده و با برجسته کردن 50 عملاً تومان را در این اسکناس‌ها زنده کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

چاپ پول جدید یعنی تورم

REZA

تو این چند سال عمرم یاد گرفتم ما قراذ نیست هیچ خبر خوشی تپ این کشور بشنویم هرچیم انگار خوبه یکم صبر میکنیم می بینیم به ضررمونه.
اینم که مشخصه تهش چی میشه تپرم هم که همیشه هست متاسفانه حالا ممکنه با این حرکت بیشتر هم بشه

و بازم میگم که مبادله ای با جایی نداریم که به پول نیاز باشع!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)