حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی جدید نرم افزار جیمیل اندروید و iOS عرضه شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

نسخه جدید اپلیکیشن جیمیل بر پایه طراحی متریال گوگل است. این طراحی از سال پیش عرضه شده و در حال حاضر نسخه وب جیمیل و بسیاری از دیگر سرویس‌های گوگل از این طراحی استفاده می‌کنند. طراحی اپلیکیشن به صورت کلی تغییر کرده است. هنگامی که اپلیکیشن خود را آپدیت کنید دیگر خبری از نوار قرمز سنگین نیست و همه چیز سبک‌تر و ساده‌تر شده است. طراحی جدید نرم افزار جیمیل اندروید و iOS عرضه شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

در بازطراحی نسخه جدید اپلیکیشن جیمیل شرکت گوگل از فونت Google Sans استفاده کرده است. این فونت در سایدبار اپلیکیشن به شدت خودنمایی خواهد کرد. همچنین قابلیت تعویض اکانت هم به قسمت بالا سمت راست اپلیکیشن تغییر مکان داده است و با قسمت جستجو ادغام شده است. قسمت جستجو اصلی‌ترین مسیر شما برای حرکت در اپلیکیشن است.

آموزش فعال کردن طراحی جدید جی میل (Gmail) برای همه کاربران

این بازطراحی چندین قابلیت تازه هم به همراه دارد. می‌توانید از این پس به روش‌های مختلف ایمیل‌های خود را مشاهده کنید. سه حالت معمولی، راحت و فشرده، حالت‌های مختلف نمایش هستند. در حالت معمولی فضای بین ایمیل‌ها زیاد است و دکمه‌ها کوچک هستند. در شکل راحت، ظاهر اپلیکیشن شبیه نسخه فعلی است. حالت فشرده هم اجسام را کوچک‌تر کرده و آواتار فرستنده ایمیل را تبدیل به چک‌باکس خواهد کرد.

با عرضه این اپلیکیشن جدید باید منتظر باشیم که اپلیکیشن Inbox هم از کار بیفتد. این نسخه از جیمیل قابلیت‌های Inbox را به همراه ندارد. برخی از قابلیت‌های ضمیمه فایل اضافه شده اما امکان هماهنگی و اتصال به Google Tasks را نخواهید داشت.

اگر اپلیکیشن را آپدیت کنید تمامی تنظیمات پیشین خود را در اختیار خواهید داشت. نوع چینش صندوق دریافت، آیکون‌ها، دکمه و فضای سفید همانند تنظیماتی خواهند بود که از پیش انجام داده‌اند. در کنار تمام این بازطراحی، اپلیکیشن همانند جیمیل پیشین شما کار خواهد کرد.

گوگل گفته که نسخه جدید اپلیکیشن جیمیل آرام آرام در چند مرحله عرضه خواهد شد. امروز این اپلیکیشن برای اندروید عرضه شده و تا چند هفته آینده شاید عرضه آن برای محصولات اپل خواهیم بود.

شما این طراحی جدید نرم افزار جیمیل اندروید و iOS را تجربه کرده اید؟ می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

چقد خوب من این طراحی جدید گوگل و خیلی دوست دارم،کلا همیشه تغییر ظاهر اپلیکیشن ها واسم جالبه.من چک کردم واسم اپدیت نیومده هنوز.
طبق چیزی که تو عکس پست دبدم یه چیزی شبیه به طراحی جدید keep notes شده،اون هم واقعا روون و عالی و دوست داشتنبه فقط کاشکی سریعتر این گوگل موزیک رو طراحیش و عوض کنه بابا خیلی بده!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)