حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رفع فیلتر مشروط تلگرام محتمل است

یک سال و ۱۰ روز پیش بود که در ترنجی خواندیم تلگرام رفع فیلتر شد و همچنان که دوست داریم این تیتر تکرار شود و روزی دسترسی آزاد به اینترنت برای تمام سرویس ها میسر شود، امروز از نماینده البرز شنیده می شود که رفع فیلتر مشروط تلگرام محتمل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

آپدیت شد: دادستان کل کشور می گوید رفع فیلتر تلگرام منتفی است

 

تلگرام رفع فیلتر شد

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا، در رادیو البرز با اشاره به مباحثی که این روزها در خصوص محدودیت فضای مجازی مطرح شده است توضیح داد: در موضوع فیلترینگ تلگرام در کشور تلاش کردیم، پایه‌ای را برای پیام رسان‌های داخلی ایجاد کنیم، در ابتدا این موضوع به مسخره گرفته شد اما بالاخره از جایی باید شروع کرد.

صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است

در حال حاضر صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است اما مطمئناً شورای عالی فضای مجازی برای این موضوع شروطی خواهد گذاشت.

در این مدت کارهای خوبی برای ایجاد بستر پیام رسان های داخلی انجام شده و اگر این اتفاق رخ دهد بعد می‌توان تلگرام را رفع فیلتر کرد تا هر کسی برای استفاده از پیام رسان داخلی و خارجی حق انتخاب داشته باشد.

موضوع رفع فیلترینگ تلگرام از مدت‌ها قبل نیز مطرح بود. دبیر شورای عالی فضای مجازی حدود ۶ ماه قبل خبر احتمال رفع فیلتر تلگرام را مطرح نمود. وی اعلام کرد که در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود و بتواند به فعالیت خود در کشور ادامه دهد.

در حال حاضر برای رفع مسدودسازی تلگرام موضع گیری های متفاوتی از مسولان کشور دیده می‌شود. رئیس جمهور حسن روحانی چندی قبل در سخنان خود با انتقاد از فیلترینگ گفت:

ما نمی توانیم با خواست مردم مبارزه کنیم، این نه قانونی است و نه شرعی. ما فکر می‌کنیم اختیاراتی داریم که از آسمان‌ها آمده و می توانیم به زمینیان هر فرمانی را صادر کنیم، اینطور نیست ما هر اختیاری داشته باشیم؛ خداوند هم به پیامبرش فرمود تو وکیل مردم نیستی و فقط باید پیام را به آنها برسانی. مردم خودشان می دانند که انتخاب کنند یا نه.

امام جمعه اسالم درخواست رفع فیلتر تلگرام را دارد، اظهار نظر مثبت امام جمعه قم درباره فضای مجازی

اگر به یاد داشته باشید هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم امام جمعه اسالم درخواست رفع فیلتر تلگرام را دارد و اظهار نظر مثبت امام جمعه قم درباره فضای مجازی را شاهد بودیم. به هر حال این سیگنال ها به ما خبر می دهند که خبری در راه است!

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید سرانجام تلگرام به کجا خواهد رسید؟ شما از چه پیام رسانی استفاده می کنید؟ تلگرام یا اغیار؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

اگر به زودی این خبر تکذیب شد،عجیب نخواهد بود.

pedy6990

الهم اشف کل مسئولین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)