حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد فروش آیفون در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ متوقف می شود

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

از بدی های تولید محصول با کیفیت و با دوام این است که بازه تعویض آن طولانی می شود. اپل این را می دانست و با کندکردن عمدی آیفون های قدیمی تلاش داشت تا بازه به‌روزکردن آیفون ها کوتاه تر شود. پس از هویدا شدن این رسوایی حالا به نظر می رسد از یک سو که بازه به روزکردن آیفون ها طولانی تر شده و از سوی دیگر موبایل های بسیار مقرون به صرفه اندرویدی در بازار هستند راه را برای اپل سخت تر کرده اند. طبق پیش بینی ها رشد فروش آیفون در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ متوقف می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

قیمت آیفون Xs

آیفون Xs

آقای Ming-Chi Kuo تحلیل‌گر شرایط بازار اپل چنین نظری دارد. ایشان یکی از معروف ترین و دقیق ترین پیش بینی های بازار را برای برند اپل انجام می دهند و اولین شخصی بود که کاهش فروش ۲۰٪ را برای فروش تعطیلات آخر سال، از چارک قبلی پیش بینی کرد.

به عقیده آقای Ming-Chi Kuo فروش آیفون برای چارک پایانی سال ۲۰۱۸ می تواند بین ۳۶ تا ۳۸ میلیون دستگاه باشد. این عدد بسیار کم و به دلایل مختلف از جمله قیمت بالای دستگاه و مشکلات تجاری با چین است. همچنین فروش کل اپل در سال ۲۰۱۸ پیش از این بین ۱۸۸ تا ۱۹۲ میلیون دستگاه پیش بینی شده بود که حالا روی ۱۸۰ میلیون دستگاه تاب می خورد. این یعنی هوآوی با عبور از فروش ۲۰۰ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۸ به راحتی در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا می نشیند.

او پیش بینی فروش ۳۴ تا ۳۷ میلیون دستگاه آیفون برای چارک دوم سال ۲۰۱۹ را دارد اما پس از آن با ارایه آیفون های جدید و افزایش تقاضا برای تعویض آیفون های قدیمی احتمالا اوضاع برای اپل بهتر شود و نسبت به سال گذشته رشد آن روی یک خط صاف، متوقف شود.

به صورت کلی و با این اوصاف به نظر می رسد که فروش کل اپل برای سال ۲۰۱۹ کمتر از ۲۰۱۸ باشد. نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید اپل نوکیای دوم می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

بستگی داره برای فروش 2019چه استراتژی برای بازار فروش در پیش میگیره .ولی اگه تنوع محصولات و نواوری و قیمت مصرف کننده در سال 2019همانند 2018باشه بعید نیست به جایگاه چهارم جدول ساقط بشه.
به نظرم میتونه گوشی هایی باسیستم اندروید وارد بازار بکنه کمک میکنه موفق بشه

amer

البته ناگفته نماند که جدیدا شرکت کوالکام (دراگون خاکستر کننده)اپل تهدیده کرده و گفته اپل بدون همکاری با کوالکام حتی یک گوشی نمیتونه تولید کنه

BLACK

“از بدی های تولید محصول با کیفیت و با دوام این است که بازه تعویض آن طولانی می شود”

مشکل باکیفیت بودن محصولات نیست، مشکل اینه که ترند ها جای نوآوری رو گرفتن و محصولات جدید چیز جدیدی واسه ارائه ندارن فقط هرسال چند میلیمتر از حاشیه های نمایشگرشون کم میکنن، یه لنز دوربین اضافه میکنن و چند میلیون دلار سود به جیب میزنن، نمیگم اینا بده ولی واقعاً خریدار چرا باید واسه چند میلیمتر حاشیه کمتر اونهمه پول بده؟ یا اون حجم از حافظه رم یا قدرت پردازنده به چه کار کاربر میاد که تشویقش کنه موبایلشو عوض کنه؟ خیلی سادس وقتی نهایت سرعتی که با ماشینت قراره بری ۱۵۰ کیلومتر درساعته دیگه فرقی نمیکنه ماشینت ۲۰۰ کیلومتر درساعت بتونه حرکت کنه یا ۲۰۰۰ کیلومتر درساعت.

به نظرم تا همینجاش هم خیلی بیشتر از چیزی که حقشون بوده پول درآوردن، راستش از کاهش فروششون خوشحالم شاید یه تلنگر باشه واسشون.

Mortazavi

آخه چه ربطی داره که هی میگید اپل نوکیا دوم میشه؟!
بخدا از شما بعید
یکم فکر کنید

نوکیا بخاطر همسو نبودن با تغییرات و استفاده از سیستم عامل قدیمی و نابود شد

اپل چی؟
اپل سوار بر موج تغییرات هست و سیستم عاملش بسیار محبوب و حتی بهتر و سریع تر از اندروید هست
بله ممکن فروشش کمتر بشه اونم فقط به خاطر قیمتشه وگرنه همیشه جزو ده تای اول و پدر تغییرات و نوآوری موبایل میمونه و سامی و هوآوی و بقیه چینیا هم دنباله رو استراتژی های اپل میمونند

علی شیخ زاده

##همچنین فروش کل اپل در سال ۲۰۱۸ پیش از این بین ۱۸۸ تا ۱۹۲ میلیون دستگاه پیش بینی شده بود که حالا روی ۱۸۰ میلیون دستگاه تاب می خورد. این یعنی هوآوی با عبور از فروش ۲۰۰ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۸ به راحتی در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا می نشیند..##

کیا بودن میگفتن هواوی فقط تو چارک پایانی سال از اپل بیشتر فروخته؟😂
اونم با کلی اعتماد به نفس و توهین دیگران!

خدایی من جای شماها بودم اصلا کامنت نمیذاشتم چه برسه به اینکه با کسی بحث کنم😑

علی شیخ زاده

# از بدی های تولید محصول با کیفیت و با دوام این است که بازه تعویض آن طولانی می شود. #

این جمله درسته و ما قبول داریم که آیفونها بسیار با کیفیتن اما مهم ترین دلیل افول این روزای اپل همین سیاسته و تفکره که به انتظار نشسته بلکه مشتریان اصلی به فکر تعویض آیفون خود بیافتن!
و اینجوری فروش سالانه آیفون ها کم نشه.

و درمقابل، دلیل موفقیت این روزای برندهایی مثل هواوی و شیائومی علاوه بر انتظار تعویض موبایل مشتریان فعلی، تلاش بسیار زیاد برای فتح بازارهای جدید و کسب درصد فروش هرچه بیشتره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)