حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزییات سهمیه بندی بنزین = هر کد ملی یک لیتر بنزین

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | اخبار داخلی

حسینعلی حاجی دلیگانی در توضیح طرح پیشنهادی خود در خصوص سهمیه بندی بنزین، اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این بود که اگر بنا است سهمیه بندی صورت بگیرد ارزش اصلی به انسان ها داده شود نه به خودرو و سرمایه. دولت ممکن است بگوید که کارت سوخت احیا شده است و به ازای هر کارت سوخت سهمیه بنزین داده شود، اما ما می گوییم این سهمیه را به خودرو ندهید،‌ بلکه سهمیه بنزین بر اساس کد ملی به سرپرست خانوار اختصاص یابد. فارغ از این که آن خانواده‌ خودرو دارد یا خیر.

وی اضافه کرد: بنزینی که به قیمت هزار تومان ارائه می‌شود بر اساس فوب خلیج فارس بین 50 تا 55 سنت قیمت گذاری شده که حدود شش هزار تومان می‌شود (با چه دلاری جناب نماینده؟!). بنابراین افراد با خرید یک لیتر بنزین هزار تومانی پنج هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. ما معتقدیم این یارانه باید به فقرا داده شود.

وی با بیان این که بر اساس بررسی‌ها 20 درصد از مردم کشور اصلا خودرو و موتورسیلکت ندارند، خاطرنشان کرد: همچنین 20 درصد از مردم بیش از سهمیه تعیین شده بنزین مصرف می‌کنند. ما می‌خواهیم این 20 درصد سهمیه اضافه روی آن 20 درصد قبلی سرشکن شود. در چنین شرایطی اگر قیمت بنزین احیانا افزایش پیدا کند این به ضرر افراد ضعیف نیست،‌ بلکه به نفع آنها خواهد بود، زیرا هر قدر قیمت بالاتر برود مابه التفاوتی که آنها می‌توانند دریافت کنند بیشتر است و در اندوخته شان قرار می‌گیرد.

انتقال مالکیت کارت سوخت

بر این اساس یک خانواده‌ چهار نفره در ماه 120 لیتر بنزین سهمیه دارند

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه یادآور شد: در این طرح پیش‌بینی شده است که به ازای هر کد ملی در روز یک لیتر به حساب سرپرست خانوار واریز شود که بر این اساس یک خانواده‌ چهار نفره در ماه 120 لیتر بنزین سهمیه دارند و می‌توانند هر قدر می‌خواهند از این سهمیه مصرف کنند. طبق پیش‌بینی‌ها این سهمیه ها در کارت افراد قرار می‌گیرد و می‌توانند تمام یا بخشی از آن را به قیمت آزاد بفروشند و یا صادر کنند. در واقع بر اساس این طرح سهمیه بنزین قابل نقل‌ و انتقال است.

بر اساس این طرح سهمیه بنزین قابل نقل‌ و انتقال است

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان، تصریح کرد: پیش‌بینی دیگری که در این طرح داشتیم این بود که وزارت نفت سامانه ای به عنوان بورس معاملات بنزین ایجاد کند. ما معتقد هستیم که در صورت اجرایی شدن این طرح صرفه جویی در مصرفبنزین هم صورت می‌گیرد، زیرا مابه التفاوت میزان مصرفی بنزین به جیب خود فرد می‌رود.

نظر شما درباره این طرح سهمیه بندی بنزین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shamim1362

میخوان یه جور قیمت را ببرن بالا ، شما که مجلس هستید که خیر سرمون باید حافظ منافع ما باشید نه جیب خودتون را نگاه کنید و قانون بذارید

Mohammadsoly

هیچوقت به نفع مردم نبوده و نخواهد بود کلاهبردارا

ronin

خیلی جالبه بار ها تکذیب کردن که قرار نیست سهمیه بندی شه
آخر شد😐

Soheylz

تو ایران کلا دیگه با این فیلترینگ و قیمت گوشی باید از نامه استفاده کنیم.
با این قیمت ماشین و بنزین هم دیگه باید خر سروار شیم.
خوبه داریم برمیگردیم به دوران قدیم.
فقط خدا کنه دایناسورها زنده نشن دوباره

hamid reza

احتمالا از هزینه های زیاد تمبر خبر ندارین

Milad7

تا خر هست خر سوار هم هست😐

Mohammad 13759

تا خر هست………..اجرا میشود

amer

اگه راست میگن به جای اینکه بنزین به مردم بدن .مثل روسیه.عمان.کویت پول فروش نفت ماهیانه به هر خانواده ایرانی بدن.فروش گاز و محصولات پالایشگاهی و درامد کشاورزی و معادن طلا و محصولات شیلاتی هم بماند واسه خودشون عیش و نوش کنن.ولی اینا حتی فرهنگ عیش و نوش هم بلد نیستن

amer

البته جسارت به کسی نباشه اینا خر نیستن این اقایون بلانسبت ما رو خر گیر اوردن چون اقایونی که درس شیمی الی پاس کردن اطلاع دارن تنها و تنها یکی از مشتقات نفت بنزین هست و خیلی محصولات دیگه میشه از نفت استخراج کرد گازوییل.الکل صنعتی و الی اخر .به خاطر همین حاضر نیستن به جای بنزین. نفت یا پول فروش نفت خام به مردم بدن و اومدن یکی از مشتقات نفت که همون بنزین هست به مردم دادن

silver30

اختلاسی دیگر در راه است

pedram_01

یعنی با ماهی 30 لیتر کجا میشه رفت ؟!! نهایت ماشین رو روزی نیم ساعت روشن کنیم خراب نشه تا سهمیه ماه بعدش بیاد تا یه پمپ بنزین بریم مسافرت برگردیم خونه .

ARMTIN

این طرح وقتی به نفع قشر ضعیف جامعه است که ۳۰ لیتر بنزین به نرخ آزاد به هر فرد ایرانی بدند
.
.
.
وگرنه این طرح هم مثل طرح یارانه هست که مردم بیشتر به خاک سیاه میشونه

hamid reza

درس خوندن من و عملکرد و طرح های دولت بدجور هم ارزن اصلا این همه تشابه تو هندسه نیست هردو نیتمون پاکه ولی به جایی نمیرسیم😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)