حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵ برابر با چیپست اپل A12 و بهتر از کایرین ۹۸۰ ظاهر شده است

تقریبا یک ماه پیش بود که پس از معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۵۵ ما با هم در ترنجی مقایسه بنچمارک اسنپدراگون ۸۵۵ با اپل A12 بایونیک، اگزینوس ۹۸۲۰ و کایرین ۹۸۰ را دیدیم. امروز اما به نظر می رسد که عملکرد چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ شده و نتایج بهتری ثبت می شود. بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵ برابر با چیپست اپل A12 و بهتر از کایرین ۹۸۰ ظاهر شده است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اسنپدراگون ۸۵۵

اسنپدراگون ۸۵۵

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ را به عنوان «اولین پلتفرم تجاری برای موبایل های با پشتیبانی از شبکه 5G چندگیگابیتی» معرفی شد. همچنین واحد پردازش عصبی یا NPU که برای پردازش های هوش مصنوعی بهتر ارایه می شود در این SoC پرچمدار کوالکام نیز حضور خواهد داشت. این سه برابر عملکرد بهتر در زمینه پردازش هوش مصنوعی را ارایه خواهد کرد. پیش از این نیز در ترنجی دیدیم که بنچمارک هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ (اسنپدراگون ۸۵۵) و مدیاتک هلیو پی ۸۰ بسیار بهتر از کایرین ۹۸۰ است. در حقیقت در پردازش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۵۵ با NPU خود تا ۳ برابر سریع تر از اسنپدراگون ۸۴۵ است.

بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵

بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵

همانطور که در نمودارهای بالا می بینید، بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۴۵ مرجع، اسنپدراگون ۸۴۵ وان پلاس 6T و کایرین ۹۸۰ هوآوی میت ۲۰ دیده می شود. همانطور که می بینید، امتیاز بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵ برابر ۳۶۲ هزار بوده که با این حساب بسیار قابل تامل ظاهر شده است.

امتیاز بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۵۵ برابر ۳۶۲ هزار است

پیش از این ما امتیاز ۳۶۳ هزار را برای چیپست اپل A12 بایونیک روی آیفون Xs مکس دیده بودیم. حتما شما هم مثل من به یاد بنچمارک Antutu اکسپریا ایکس زد ۴ که روی مرز ۴۰۰ هزار است افتاده اید، بله! با مقایسه بنچمارک نسخه مرجع چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ با وان پلاس 6T مجهز به اسنپدراگن ۸۴۵ می توان حدس زد که سونی با بهینه سازی خوب بتواند امتیاز ۳۶۲ هزار نسخه مرجع اسنپدراگون ۸۵۵ را ارتقا بدهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کوالکام چیپست خوبی را برای رقابت در سال ۲۰۱۹ آماده کرده است؟ از یاد نبرید که این چیپست تقریبا ۶ ماه جدیدتر از چیپست های اپل و هوآوی به شمار می رود.

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

اقایون دراگون ۸۲۱ از ۶۷۰ قویتره ؟جواب بدید لطفا؟

نیما عرفانی

بله قطعاً بهتره ، اسنپ ۸۲۱ پردازندهٔ پرچمداره کوالکام در سال ۲۰۱۶ بود و اسنپ ۶۷۰ جزو پردازنده های میان رده در سال ۲۰۱۸ هستش و این دو پردازنده تفاوتی باهم دارن، مثلا در اسنپ ۸۲۱ هوش مصنوعی دخیل نیست و برخی فناوری های جدید مثل بلوتوث نسخه ۵ و چیپ جدیدتر برای ارتباطات وای فای و مودم رو ساپورت نمیکنه اما به دلایل پرچمدار بودن فرکانس بالاتر و گرافیک قوی تری داره ، در مقابل اسنپ ۶۷۰ از هوش مصنوعی بهره میبره و مصرف انرژی پایین تری داره و لیتوگرافیش متفاوت و جدیدتره( اسنپ ۸۲۱ فناوری ۱۴ نانومتری داره و اسنپ ۶۷۰ فناوری ۱۰ نانومتری) و بیشتر در میان رده های لوکس استفاده شده و امکانات به روزتری رو ارائه میده ، البته باید این نکته هم بگم که اسنپ سری ۷۰۰ بهتر از سری۶۰۰ هستش و پردازنده ی بالارده ی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کوالکام به حساب میاد.

Alif16

یه سوال دیگه اسنب ۷۱۰ در حد ۸۳۵ هست دیگه؟

نیما عرفانی

نمیشه دقیقا گفت کدوم بهتره چون این دوتا هم وجه اشتراک و تمایزی باهم دارن ، هردو بر پایه ی فناوری ۱۰ نانومتری تولید شدن و باز در مواردی همچون هوش مصنوعی و قابلیت های جدید اسنپ ۷۱۰ برتری داره اما اسنپ ۸۳۵ چون پردازنده ی پرچمدار ۲ سال گذشته ی کوالکام هست قدرت بیشتری داره و عملکرد روون تری رو ارائه میده.

CAPCOM

835 بیشتر از لحاظ گرافیکی قویتره اما 710 از لحاظ هوش مصنوعی برتری داره

نیما عرفانی

البته بستگی داره به اینکه برتری رو از چه جنبه ای بهش نگاه کنیم .
اسنپ ۶۷۰ و ۷1۰ به دلیل جدیدتر بودن، پشتیبانی نرم افزاری بهتری هم دارن ولی پرچمداران ۲،۳سال پیشِ کوالکام هم برتری هایی در قدرت و توانایی گرافیکی دارن .

amer

علی جان صد در صد 670بهتر از 821. دراگون 670یا 710یا675به خاطر تکنولوژی به روزتر و جدیدتر مصرف انرژی کم تری دارن .سرعت اینترنت cat16دارن که از4.5یا فورجی پلاس پیشتیبانی میکنه ولی821به خاطرcat12فقط تا فورجی ساپورت میکنه تو گرافیک بازی یا GPUاز821قویتره

CAPCOM

چیپست های جدید از لحاظ مصرف انرژی بهینه ترند

ARMTIN

دوست عزیز
تمام ها مودم ها با کتگوری 6 به بعد از نسل 4.5G پشتیبانی میکنند
….
بزرگترین مزیت مودم ها نسل جدید اینکه علاوه بر سرعت بالا بر بستر 4.5G ….. در مبحث کنترل دما موبایل خیلی موثر هستند ، چون با نانومتر پایین ساخته شدند ، که به خنگ بودن موبایل کمک شایانی میکنه و عمر دستگاه بالاتر میبره
👌

Soheylz

چرا شعر میگی؟
من با نوت اج با اسنپدراگون ۸۰۵ الان ۴g+ دارم

bi taasob

نه ضعیف تره.
۶۷۰ قوی تر باید باشه

amer

بفرمایید این هم سند و مدرک تو متن هم ذکر شده سونی با بهینه سازی نرم افزار و ارتقا نرم افزاری تونسته امتیاز400000کسب کند.پس با این مدراک پی به درست بودن قدرت و سرعت دراگون 400000xz4میبریم و با این اوصاف دراگون XZ4با امتیاز400000از لحاظ قدرت و سرعت در حال حاضر اول هست و انشا…جایزه طراحی لاکچری سال 2019را هم از ان خود میکند. تعدادخاکستر شدن موبایل فعلا 4تابعدی

Soheylz

داداش این xz4 سونی کی رو نمایی میشه ؟

Jahandar

همونطور که در نمودارها مشخصه، کایرین ۵۳ هزار امتیاز عقب تره از اسنپ ۸۵۵. که از این ۵۳ هزار اختلاف ، ۴۳ هزارتاش مربوط به امتیاز GPU میشه. نمیدونم چرا هوآوی همیشه در گرافیکش کم میذاره؟! 🤔

نیما عرفانی

دقیقا همینطوره . دلیل اصلیِ اختلاف پردازنده های هواوی ، گرافیکه و امیدوارم در سال های آتی هواوی با تولید گرافیک اختصاصی خودش این فاصله رو جبران کنه.

کهکشان

هوش مصنوعی اسنپ ۸۴۵ از کایرین ۹۸۰ بسیار بهتره !
و هوش مصنوعی تک هسته ای اسنپ ۸۵۵ ۳ برابر قوی تر از اسنپ ۸۴۵
یعنی npu دو هسته ای کایرین ۹۸۰ یک دهم npu تک هسته اسنپ ۸۵۵ !
زیبا نیست ؟

نیما عرفانی

فکرو ذکرت فقط شده کوبیدن هواویا!

کهکشان

آره چون خیلی دارن الکی گندش میکنن تبل توخالی رو باید رسوا کرد
از طرفی وقتی سامی رو میکوبن من چرا حبابی رو نکوبم ؟ حساب بی حساب
طرفدارای حبابی و سونی و خزفون به هم گیر نمیدن فقط نقطه اشتراکشون شده کوبیدن سامی
البته ما خوشحالیم که سامی یه تنه همه رو چزونده ولی خب واقعیتارم باید گفت
الان همین npu که گفتم آیا حرفم اشتباهه ؟ یادت نیست تو پست معرفی اگزینوس 9820 چقدر تک هسته ای بودن npuشو مسخره کردن ؟ پس بد نبود یه یادآوری بشه ! تا ترول ها جولان ندن

نیما عرفانی

در مورد خودم ، هرچی فکر میکنم یادم نمیاد جایی بوده باشه که برندی رو کوبیده باشم . همیشه معایب و مزایای همرو گفتم .مسئله ی من اینه که هر موقع شما کامنت گذاشتی در خصوص هواوی فقط ضعف هاشو به رخ عموم میکشی و تاحالا ندیدم مزایا و برتری هاشو بیان کنی ،این روش گفتمان که شما پیش گرفتی منطقی و عادلانه نیست. واقعیت ها از نظر شما چیه؟ هربرندی که می‌تونه با سامسونگ رقابت کنه و در برخی موارد برتر ظاهر بشه، به مذاق شما خوش نمیاد. طرفداران دارای تعصب کاذب و به قول شما ترول ها بحثشون جداست و من هیچ وقت برای بحث کردن بیهوده با این اشخاص و به اثبات رسوندن حرفام وقتمو تلف نمیکنم چون هرچی بگیم باز این افراد بهونه ای برای بحث و جدل دارن.
اتفاقات حقیقی در هر زمینه ای نیاز به گفتن نداره و همه چی واضح و مبرهن هستش.
در مورد بحث مقایسه ی NPU کایرین ۹۸۰ و اسنپدراگون ۸۴۵، حدود ۲ هفته پیش اگه اشتباه نکنم در پستی که مربوط به یکی از بنچمارک های اسنپدراگون ۸۵۵ روی سونی اکسپریا XZ4 بود ، به صورت جامع و کامل در این باره توضیحاتی دادم بهت، دیگه تکرارکردنش خارج از حوصلست و احساس میکنم فایده ای نداره چون اگه در همون بحث گذشته حرفای من شمارو قانع میکرد، مجدداً روی حرفات پافشاری نمیکردی.

Arrow

داره حقوق میگیره بخاطرش

CAPCOM

دوست ما هالک حرف حساب رو زد

کهکشان

درود بر هر چی آدم با منطق و با شعوره

کهکشان

البته یه چیزی بگم – اینجا این طرز فکر جا افتاده هر کی از هواوی و بقیه برندا انتقاد کنه آدم خوبیه و هر کی از سامسونگ دفاع کنه آدم بد !
همین چیزی که من در مورد npu گفتم مگه حقیقت نیست ؟ چرا طرف اومده میگه حبابیو میکوبی ؟ اگه بیان حقیقت کوبیده شدنه و نباید حقیقت رو بیان کرد دیگه چه فایده ای داره ؟

نیما عرفانی

الان دیگه پردازنده ها به حدی رسیدن که تمام نیازهای هر کاربری رو پوشش میدن و در استفاده‌ی طولانی مدت هم شاهد کندی و لگ در عملکردشون نیستیم . هر پردازنده ای نقاط ضعف و قوتی در برابر همدیگه دارن و طبق گفته های قبلیم بهترین پردازنده ی نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود و در بیشتر موارد برتری های مهم و کاربردی نسبت به بقیه رقبا داره به ویژه در گرافیک و ارتباطات 5G و بنچمارک ها ( البته طبق نکته ای که در متن مطلب هم اومده ، این پردازنده فاصله ی ۶ ماهه با کایرین ۹۸۰ و A12 داره و این فاصله بی تأثیر در برتری هاش نیست). با این وجود همیشه گفتم و باز هم مجدداً بازگو میکنم پیشرفت های هواوی در این چندسال چشمگیر و قابل تحسین بوده و سال به سال داره فاصله ی پردازنده هاشو نسبت به رقبا کاهش میده و کایرین ۹۸۰ این فاصله رو به کمترین حد رسونده.
جمع بندی : هر شرکتی که بتونه بهینه سازی های بهتری در یکپارچگی نرم افزار و سخت افزار انجام بده ، در بنچمارک ها عملکرد بهتری داره مثل اپل و سونی و وان پلاس . همه ی پردازنده ها حتی پردازنده های میان رده نیازهای بیشتر کاربران رو جوابگو هستن و شرکت ها باید دیگه روی قابلیت های جدید و نوآورانه ی نرم افزاری مانور بدن و فقط پیشرفت رو محدود به پردازنده و سخت افزار نکنن.
مشتاقم ببینم اگزینوس ۹۸۲۰ روی گلکسی إس ۱۰ چه عملکردی رو ارائه میده و از اون جایی که ساختار و فرآیند متفاوتی در تولیدش داشته ، به نظرم اگزینوس ۹۸۲۰ بهترین چیپ از لحاظ مصرف انرژی وبهره وری خواهد بود.

Danialll

سلام آقای عرفانی لطف میکنید درمورد چیپست ۸۳۵ اسنپدراگون هم اطلاعات بدید و یک مقایسه بکنید با چیپست های دیگه.ممنون

نیما عرفانی

سلام دوست عزیز. شبت بخیر
در کامنت های بنده و برخی دوستان توضیحاتی درباره ی مشخصات پردازنده ها و قیاسشون با رقبا موجوده و برای اطلاعات بیشتر و جامع تر میتونید با سرچ کردن این موضوع در سایت ترنجی و سایت های همسایه مراجعه کنید اما برای مطالب چکیده و خلاصه گویی ، توضیحاتی میدم در خصوص پردازنده های پرچمدار چندسال اخیر .
اسنپدراگون ۸۳۵ در اصل پرچمدار پردازنده های کوالکام در سال ۲۰۱۷ بود و از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در فرآیند ساختش بهره میبرد که اولین پردازنده ی ۱۰ نانومتری کوالکام به همراه پردازندهٔ اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ بودن که در همون سال پردازنده ی کایرین ۹۷۰ هواوی که از واحد پردازش عصبی مجزا از بخش سی پی یو بهره میبرد و A11 اپل هم با فناوری ۱۰ نانومتری معرفی شدن که همگی این پردازنده ها ۸ هسته ای هستند جز a11 اپل که ۶ هسته ای هست.و لازم به ذکر هستش که شرکت مدیاتک هم در همون سال ۲۰۱۷ چیپست پرچمدار خودش رو تحت عنوان هلیو ایکس ۴۰ معرفی کرد که برخلاف چیپست نسل قبلی خودش یعنی هلیو ایکس ۳۰ که ۱۰ هسته پردازشی داشت ، هلیو ایکس ۴۰ ساختار متفاوت تری داره و از ۱۲ هسته پردازشی بهره میبره.
سال بعدش یعنی ۲۰۱۸ پردازنده ها ارتقاء پیدا کردن و امکانات جدیدتری رو به کار بردن. سامسونگ و کوالکام پردازنده های اگزینوس ۹۸۱۰ و اسنپدراگون ۸۴۵ رو معرفی کردن که هردو با نسل دوم فناوری ۱۰ نانومتری بودن و هواوی هم نسل دوم پردازش NPU رو در کایرین ۹۸۰ به کار برد که اولین پردازنده ی ۷ نانومتری در مقیاس وسیع بود که تجاری سازی شد و اولین بار در گوشی های سری میت ۲۰ این برند پیاده سازی شد به همراه پردازنده ی A12 اپل که اون هم ۷ نانومتری بود و از واحد پردازش عصبی مجزا ۸ هسته ای بهره میبره و در آیفون های ۲۰۱۸ استفاده شدن. فاصله‌ی زمانی معرفی پردازنده های هواوی و اپل و کوالکام و سامسونگ تقریبا باهم برابر و حدود ۱تا ۲ ماه فاصله دارن اما پردازنده های کوالکام و سامسونگ که در نیمه ی اول سال معرفی میشن با پردازنده های هواوی و اپل که نیمه‌ی دوم سال معرفی میشن حدود ۵ الی ۶ ماه فاصله دارن که قطعا تأثیر گذاره در چگونگی فرآیند تولید و قرار دادن قابلیت های به روز که درنهایت منجر به رقابت بهتر و برتر بودن نسبت به رقبا میشه. و در نهایت پردازنده های سامسونگ و هواوی خط تولید مختص به خودشون رو دارن ( اگزینوس رو خوده سامسونگ و کایرین رو یکی از زیر مجموعه های هواوی یعنی های سیلیکون تولید می‌کنه) و پردازنده های اپل و کوالکام و مدیاتک در خط تولید شرکت tsmc تولید میشن که در خصوص هواوی از سال ۲۰۱۸ قرار شده که تولید بخشی از پردازنده هاشو به tsmc اختصاص بده.
برای آگاهی از جزئیات و قابلیت های هرکدوم از پردازنده ها با سرچ کردن در اینترنت و مرور کامنت های موجود در سایت ترنجی میتونید به اطلاعات کامل تری برسین .
موفق باشید😊

کهکشان

آقای عرفانی میشه بگید هواوی غیر از چند درصد فروش بیشتر اونم تو چین( بخاطر فروش کمتر آیفون ) و یه امتیاز ( پر ابهام ) دگزو دقیقا چه پیشرفتی داشته ؟ فقط خواهشا شارژر 2.5 واتی رو فاکتور بگیر

نیما عرفانی

چند درصد فروش بیشتر در چین اونم به خاطر فروش کمتر اپل؟؟؟! چرا این قضیه رو از یه زاویه بهش نگاه می‌کنی؟ در بازار چین با وجود برندهای چینی ، نه تنها اپل بلکه سامسونگ هم فروشش پایین اومده در مقابل ، هواوی مگه در بازار آمریکا که خودش جزو بزرگترین عامل بازاریابی حساب میشه فعالیت داره که شما فروش هواوی در بازار چین رو به دلیل فروش کمتر اپل میدونی؟!!
امتیاز پرابهام دوربین؟؟؟؟ هیچ ابهامی وجود نداره و همون طور که گفتم شما و سایرین باعث به وجود اومدن ابهام میشین چون پذیرفتن واقعیات براتون سخته و میخواین به هر طریق ممکن ارزش ها و پیشرفت های هواوی و سایر برندهای درحال توسعه رو کم اهمیت جلوه بدین.
شارژ ۲.۵ واتی معکوس مگه کم چیزیه؟ کدوم شرکتی تونست قبل از هواوی این کارو انجام بده؟؟؟ حالا من نمیگم می‌تونه گوشی رو با سرعت مناسب شارژ کنه اما هیچ جوره نمیشه منکر این شد که این قابلیت برای شارژ کردن وسایل جانبی همچون ساعت هوشمند و إیرباد بیسیم کاربردیه و به حدی به چشم اومده و مهم شده که همین سامسونگی که شما همیشه سنگشو به سینه میزنید میخواد در سری إس ۱۰ این قابلیت رو تخت عنوان power share به کار ببره.
در بحث پیشرفت های هواوی هم نیازی به توضیح نمی‌بینم چون در طی این چند ماه در پست های مربوط به هواوی به اندازه‌ی کافی کامنت گذاشتم و از تمام ابعاد به اثبات برتری ها و ضعف های هواوی پرداختم.

Arrow

سامسونگ چه پیشرفتی داشته داری غیر از افت فروش؟

amer

سلام اقای عطایی پس با این اوصاف و مدارک چقدر احتمال میدین امتیاز انتوتوxz4درست باشه؟باتشکر و خسته نباشید

amer

ایول

CAPCOM

چیپست هواوی با این همه تبلیغ و ادعا حتی از اسنپ 845 ام ضعیف تره

Jahandar

حالت خوبه؟ خوش میگذره؟ هوا اونورا انگار زیاد خوب نیست!!! 😂
کسی که حداقلی از سواد رو داشته باشه نمودارو نگاه کنه متوجه میشه کایرین ۴۳ هزار امتیاز بیشتر از اسنپ ۸۴۵ بدست اورده . اما تو فکر کن امتیازش کمتر شده و در دنیای خودت خوش باش 😂😂

پ.ن : شایدم مشکل از بینائیه و عدم تشخیص درست رنگهای زرد و نارنجی 😂

CAPCOM

چیپست خوبیه درسته 6 ماه جدیدتره اما همون تکنولوژی و هسته های بکارفته که در چیپستای قبلی بکار رفته

کهکشان

باید منتظر عملکردهاشون در دنیای واقعی باشیم
یادته یه بار یه شات اومده بود از آنتوتوی کایرین 980 که حدود 365000 بود ؟ اما با واقعیت حدود 65000 تا فاصله داشت
همین اتفاق ممکنه در مورد xz4 بیفته
من میگم نه باید جو مثبت بدیم و بگیم واااااااااااو چ قدرتی ! و نه جو منفی که بگیم دروغ و شایعس
فقط باید منتظر موند و دید

amer

من به سابقه سونی و کوالکام ایمان دارم به خاطر اینکه این دو شرکت غول تکنولوژی تا حالا تبلیغات دروغین و اغراق تو کارشون جایی نداره و با قاطعیت میگم امتیازش شاید بیشتر هم بشه به خاطر اینکه این یه نسخه ازمایشی بوده

CAPCOM

موافقم

CAPCOM

باید صبر کرد

Naranj

جالبه یکی از دوستان گفتند منتظر چیپ گرافیکی اختصاصی هواوی هستند! ، سامسونگ که الان چند سال هست این برنامه رو دنبال میکنه و میلیونها دلار هزینه تحقیق و توسعه این کارو داده هنوز بهش دست پیدا نکرده ولی ایشون امیدوار هست 😅
هواوی فعلا اطلاعات فناوری منعطفی که دزدیده رو مطالعه کنه تا به اون هم برسه!!

نیما عرفانی

🙂 محض اطلاع شما
شرکتی که در طول ۴،۵ سال چنین پیشرفت چشمگیری داشته و تونسته به رتبه ی دوم برند موبایل برسه و در بحث دوربین هم بالاترین امتیاز رو اورده( آخ ببخشید که DXO معتبر نیست و هواوی بهش پول داده!!! إن شاء الله در آینده ای نه چندان دور شاهد عملکرد بهتر برای سامسونگ و سایرین در این زمینه خواهیم بود⁦;-)⁩ ) و طبق آماری که یکی دوهفته پیش ارائه شد رتبه ی سوم یا چهارم در تحقیق و توسعه رو داره پس مطمئناً باید امیدوار بود به موفقیت های فراتر از زمان حال . چه در خصوص هواوی چه سامسونگ .
من واقعاً نمی‌فهمم چرا هرکسی از هواوی برداشت و ذهنیت مثبت داره، مثل خاری میمونه تو چشم بعضیا.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)