حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی رایگان مایکروسافت از ویندوز ۷ فقط ۱ سال دیگر ادامه دارد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | Windows، مایکروسافت

هفته پیش بود که در ترنجی دیدیم سهم ویندوز ۱۰ از ویندوز ۷ پیش گرفت و پایان سلطنت هفت خوش شانس رقم خورد. امروز اما قرار است بخوانیم که پایان عمر این ویندوز محبوب مایکروسافت نیز نزدیک است. خبر می رسد که پشتیبانی رایگان مایکروسافت از ویندوز ۷ فقط ۱ سال دیگر ادامه دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

پایان عمر ویندوز ۷

پایان عمر ویندوز ۷

ویندوز ۷ ویندوز بسیار محبوبی است و این از سهم بازارش هم مشخص است. در ایران و کشورهایی مانند ما نیز نسخه های قدیمی مانند نسخه ویندوز ۷ درصد نصب بالایی دارد. اگر شما هم جز این دسته هستید باید کم کم خود را آماده کنید تا ویندوز ۱۰ رداستون ۵ (Redestone 5) را نصب کنید.

طبق برنامه ریزی قبلی مایکروسافت، یک سال دیگر از چنین تاریخی (۱ روز را به بزرگی خود ببخشید!) پشتیبانی رایگان مایکروسافت از ویندوز ۷ به پایان می رسد. مایکروسافت در تاریخ ۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ (۲۴ دی ۱۳۹۸) انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی رایگان را برای این سیستم‌عامل متوقف خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که ویندوز ۷ حتی در آن زمان نیز سهم زیادی از بازار رایانه‌های ویندوزی داشته باشد.

ویندوز ۱۰ نسبت به ویندوز ۸ موفق تر بود، همانطور که ویندوز ۷ نسبت به ویستا. همانطور که دیدی مایکروسافت با بهبود چندساله ویندوز تحت برند ویندزو ۱۰ توانسته سهم زیادی از بازار را با آن از آن خود کند. با پایان یافتن پشتیبانی رسمی رایگان مایکروسافت انتظار می رود که سیل کوچ به ویندوز ۱۰ بیشتر شود.

شما چه سیستم عاملی روی دسکتاپ خود دارید؟ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

ویندوز ۷ رو بازیهای قدیمی بهتر بود ولی با اومدن بازیهای جدید به نظرم ۱۰ بهتره
البته برای کارهای اداری و مغازها ۷بهتره

کهکشان

برای ادارات و مغازه ها هم نسخه LTSC رو از ویندوز ده زده که خیلی سبک و تمیزم هست و فقط اپدیتای امنیتی رو دریافت میکنه تا ده سال

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)