حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل واچ ۴ جان کاربر دیگر را نجات داد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

این همان قابلیتی است که اگر ساعت های هوشمند می خواهند فروش داشته باشند، باید ارایه کنند و این را نمی توان تنها در یک قابلیت دید بلکه در یک دسته قابلیت دید که باید آن را “نجات دادن جان کاربر” عنوان کنیم. اپل این را به خوبی درک کرده است و باید بگویم که دوباره اپل واچ ۴ جان کاربر دیگر را نجات داده است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

دو ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ ۴ جان یک کاربر سوئدی را نجات داد. اپل واچ ۴ با دو ویژگی جذاب پایش سلامتی که نه، پایش جان کاربر ارایه شده است. یکی از این ویژگی ها تشخیص سقوط و دیگری ECG یا نوار قلب است. جالب اینکه هر دو خبر نجات دادن جان کاربر توسط اپل واچ درباره همین دو ویژگی برجسته است!

این بار ویژگی ECG اپل واچ ۴ است که ناجی جان کاربر شده است. همسر آقای Barry Maden که یکی از شهروندان شهر ناشوا در Nashua امریکا است، می‌گو‌ید که شوهرش به‌دلیل توانایی جالب اپل واچ سری ۴ در تشخیص سقوط از ارتفاع، نسبت به تهیه‌ی این ساعت هوشمند اقدام کرده است. این می تواند بدون ارتباط به خبر مهم نجات جان قبلی اپل واچ ۴ در سقوط نباشد.

قابلیت ECG اپل واچ ۴

قابلیت ECG اپل واچ ۴

او پیش از این در حادثه‌ای دچار آسیب مغزی شده بود و به‌ این دلیل اپل واچ را تهیه کرده بود که اگر تنها به‌ جایی برود و تعادلش را از دست دهد و زمین بخورد، اپل واچ با بیمارستان تماس بگیرد. با این‌حال ساعت اپل واچ سری ۴ برخلاف آنچه بری مدن انتظارش را داشت، به‌شکل دیگری کمک‌حالش شد.

وی مدتی پیش، روی نمایشگر ساعتش یک اعلانیه را در مورد مشکل احتمالی قلبش مشاهده کرد. این اعلانیه به وی اعلام کرده بود که بهتر است به دکتر متخصص مراجعه کند. به‌همین دلیل مدن به بیمارستان مراجعه کرد و در آنجا از وی نوار قلب گرفتند و متوجه شدند که به بیماری فیبریلاسیون دهلیزی یا همان ای‌فیب (AFib) مبتلا است.

آقای Maden می‌گوید که در ابتدا فکر می‌کرده که ضربان نامنظم قلبش ممکن است از اضطراب ناشی از سفر در تعطیلات کریسمس نشات گرفته باشد، اما نهایتا به‌لطف ساعت هوشمند اپل توانسته بیماری خودش را تشخیص دهد.

اپل واچ ۴ در واقع نخستین ساعت هوشمند اپل است که به توانایی ثبت نوار قلب مجهز می‌شود

اپل واچ ۴ در واقع نخستین ساعت هوشمند اپل است که به توانایی ثبت نوار قلب مجهز می‌شود. این ساعت به‌منظور ثبت نوار قلب، از یک اپلیکیشن ویژه بهره می‌گیرد و کاربر باید انگشت خود را روی چرخنده کنار ساعت قرار دهد. درست است که یک ساعت هوشمند با دارا بودن تنها یک لید نمی‌تواند عملکردی در حد و اندازه‌ی دستگاه‌های پزشکی مجهز به چندین لید داشته باشد، اما همین‌که توانایی تشخیص ای‌فیب را دارد، نکته‌ی مثبتی برایش به‌شمار می‌آید. فراموش نکنید که ای‌فیب یکی از رایج‌ترین شکل‌های آریتمی قلبی به‌شمار می‌آید و هرکسی ممکن است به آن دچار باشد.

اگر به فکر خرید اپل واچ ۴ برای ویژگی ثبت ضربان قلب یا ECG هستید باید بگویم که من قاصد خوبی برای خبر بد نیستم، به آن فکر نکنید، این ویژگی نه فقط در ایران بلکه در اکثر نقاط دنیا به جر امریکا فعلا در دسترس نیست. نظر شما درباره ناجی جان کاربر بودن اپل واچ ۴ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ronin

ساعتای هوشمند میتونن اینجور مواقع مفید باشن
ولی این خبرا بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

amer

سلام اقای عطایی خبر رسیده سونی داره گوشی گیمینگ تحت نام playstationمیسازه

amer

سلام.منبع خبر: جی اس ام ارنا زده

amer

سلام اقای عطایی منبع خبرgsmarena

علی شیخ زاده

محصولات اپل همیشه متفاوت و خبرساز هستن حالا چه تبلیغاتی چ غیر تبلیغاتی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)