حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قشم، جزیره ای که باید از نو شناخت

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

جزیره قشم از جمله ظرفیت‌های مهم گردشگری در ایران است. موقعیت جغرافیایی در خلیج فارس و مناظر طبیعی این جزیره و همین طور مشمولیت آن در قانون مناطق آزاد، قشم را در شرایط ایده‌آلی قرار داده است. بزرگترین جزیره خلیج فارس با توجه به سوابق تاریخی خود رنگ و بویی از فرهنگ‌های مختلف، ایرانی و عربی دارد. بنابراین اگر قصد سفر به جنوب ایران را دارید، قشم را حتما در لیست خود بیاورید. البته این سفر نیازمند شناخت درست شما از این جزیره و شرایط آن است.

تغییر چهره قشم طی 2 دهه

بزرگترین جزیره خلیج فارس طی 2 دهه گذشته، سیر تحولی ویژه را پشت سر گذاشته است. منطقه‌ای که زمانی در سایه اسم همتایان خود پنهان شده بود و صرفا برای خرید و فروش لباس مورد توجه گردشگران بود، امروز توانسته است قطب مهم گردشگری منطقه جنوبی ایران باشد. احداث پارک‌ دلفین‌ها و  کروکدیل‌ها و وجود ژئوپارک‌ و …  و احداث مراکز خرید، خیلی زود چهره قشم را نسبت به سال‌های گذشته تغییر داد.

خیلی دور، خیلی نزدیک

یکی از امتیازات ویژه قشم فاصله آن تا دریاست. فاصله‌ای که به گردشگران اقامت در کنار دریا را هدیه می‌دهد، بنابراین شما خیلی راحت می‌توانید در تردد بین خشکی و جزیره باشید و در انتخاب اقامت و سکونت، خودتان را محدود نکنید. همچنانکه بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که در سفر به قشم حتی خودروی خود را هم همراه داشته باشند و کمتر از یک روز به هرمزگان برگردند.

بهشتی در زمستان

شرایط آب و هوایی قشم یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا این منطقه همواره مورد توجه گردشگران باشد. آب و هوای گرم و معتدل این جزیره بهترین روزها را برای گردشگران در ایام زمستان رقم می‌زند. بنابراین اگر از حالا قشم را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کردید، دی‌ماه و بهمن‌ماه بهترین روزهایی است که می‌توانید از سرمای زمستان به بادهای خلیج فارس پناه ببرید.

جزیره‌هایی که باید دید

هرمز، هنگام و لارک و جزایر ناز از جمله جزایری منحصر به فردی هستند که جز مهمترین جاذبه‌های گردشگری قشم محسوب می‌شوند. ارتفاعات، نوع پوشش گیاهی و حتی جزر و مد آب دریا زیبایی خاصی به این جزایر بخشیده است . به ویژه آنکه حیات جانوری بکر این جزایر از جمله جزیره هنگام باعث شده،  یکی از مهمترین و محوری‌‍‌ترین برنامه‌های تورهای گردشگری بازدید از همین جزایر باشد.

اینجا، خبری از 5 ستاره‌ها نیست

اگر اهل سفرهای لوکس هستید، از این مساله آگاه باشید که قشم هتل 5 ستاره ندارد. البته اگر برای شما اسکان و اقامت در هتل 5 ستاره یک اولویت است ، می‌توانید از هتل‌های بندرعباس استفاده کنید. هتل ساحل طلایی قشم ،  هتل ژئوپارک قشم و هتل بوتیک ایرمان قشم پرطرفدارترین هتل‌های جزیره هستند که شروع قیمت‌های اقامتی آنها از پایه430 هزارتومان است؛ البته این‌ها تنها گزینه‌های پیشنهادی برای اقامات در قشم نیستند.

 خوشبختانه جزیره قشم با مساحت کمتر از 2 کیلومتر مربع و بهره‌مندی از مناطق بکر طبیعی مانند جزایر ناز و هرمز و دره ستارگان و گنبد نمکی و قلعه پرتغالی‌ها مناظر فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران در شب‌های خلیج فارس دارد. مهمتر آنکه اکثر هتل‌های این جزیره به این مناظر تسلط داشته و از این حیث گزینه‌های پیشنهادی زیادی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. بنابراین در قشم نیازی نیست شما به دنبال لوکس‌ترین ها باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)