حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ویندوز ۱۰ از ویندوز ۷ پیش گرفت، پایان سلطنت هفت خوش شانس

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | Windows، سیستم عامل

این خبر با تمام قابل پیش بینی بودن و حتی انتظارش را کشیدن اما کمی سنگین است، نمی دانم شاید برای من. شخصا من از اولین کاربرانی بودم که مدهوش رابط کاربری و تجربه کاربری ویندوز ۸ شده بودم و از نسخه های آزمایشی آن را نصب کردم، شاید زودترین کوچ کننده از ویندوز ۷ باشم که حدودا ۸ سال است دیگر روی دستگاه شخصی خودم ویندوز ۷ را تجربه نکرده ام. جالب که کائنات همین امروز صبح من را به دانلود ویندوز ۷ رساند و حالا قرار است تا ساعاتی دیگر پس از آماده کردن چند پست و زمان بندی آن ها برای شما در ترنجی، به دنیای ۷ خوش شانس بازگردم! امروز می شنویم که سهم ویندوز ۱۰ از ویندوز ۷ پیش گرفت و پایان سلطنت هفت خوش شانس را شاهد هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سهم سیستم عامل های دسکتاپ بر اساس نسخه

سهم سیستم عامل های دسکتاپ بر اساس نسخه

این اصلی ترین نمودار مطلب است، اینجا می بینیم که سهم ویندوز ۱۰ با افزایش و سهم ویندوز ۷ با کاهش سبب می شود که این دو نسخه ویندوز جایگاه دوم و اول را با هم عوض کنند. در این نمودار می بینیم که ویندوز ۸.۱ و مک ۱۰.۱۳ بسیار کم است. جالب است که تغییرات سهم سیستم عامل دسکتاپ بسیار کند بوده و شاید همین دلیل این است که مایکروسافت سال ۲۰۱۸ را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان به پایان برد.

سهم سیستم عامل ها به صورت کلی

سهم سیستم عامل ها به صورت کلی

در این نمودار اقتدار ویندوز را در سهم در بین سیستم عامل های دسکتاپ به ما نشان می دهد و دیگر رقبا با فاصله فاحش قرار می گیرند. جالب تر همانکه در مدت یک سال تقریبا سهم اکثر سیستم عامل ها ثابت بوده است و این علاقه به سکون در کاربران دسکتاپ را نشان می دهد.

سهم مرورگر های دسکتاپ اما کمی تغییر بیشتر را نشان می دهد. جالب اینکه سافاری سهم ویژه ای در این جا ندارد. سهم بسیار پایین اج در مقابل اینترنت اکسپلورر به ما دلیل اصلی این خبر را که می گفت، مرورگر جدید مایکروسافت با نام Anaheim بر پایه کرومیوم توسعه داده خواهد شد و جایگزین اج (Edge) می شود، را نشان می دهد.

سهم مرورگر

سهم مرورگر

نظر شما درباره این آمار چیست؟ به نظر می رسد گویا سال‌های سال در بازار دسکتاپ نام مایکروسافت با اختلاف فراوان، خواهد درخشید، نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

آقای عطایی چرا کائنات شمارو به دانلود ویندوز ۱۰ سوق ندادن؟
آخه چرا ۷ ؟ خیلی از نرم افزارای جدید حتی رداستون های قدیمی ویندوز ده هم ساپورت نمیکنن چه برسه به ۷

کهکشان

خخخ

HM-Royal

وقتی مادربوردها و پردازنده های جدید به خواسته ماکروسافت اجازه نصب ویندوز 7 رو نمیدهد کاربر مجبوره ویندوز 10 نصب کنه نه بخاطر محبویت ویندوز 10 ! ویندوزی که نه رابط کاربری زیبا و کارآمدی داره نه ثبات و پایداری ویندوز 7 رو داره ! کافیه یک برنامه ساده ناسازگار رو ویندوز 10 رو نصب کنید بعدش ممکنه حتی SafeMode هم بالا نیاد یعنی هر چی داشتین و نداشتین از بین رفته اگه بکاپ با acronis نداشته باشید که همه چی بر باد میره همش هم در حال آبمیوه گیریه هی علامت loading تو قسمتهای مختلف میچرخه مخصوصا” تو سیستم های قبل از عرضه ویندوز 10 ، فرت و فرت هم نت رو میخوره به کل زندگی کاربر چه با اجازه چه بی اجازه هم دسترسی داره در کل ماکروسافت میتوانست همه این قابلیتها رو روی 7 هم پیاده کنه مثل پشتیبانی از directX 12 و… ولی فقط به فکر سود و فروش خودشه .

نیما

خداییش ویندوز 10 خیلی سریع تر و زیباتر از ویندوز 7 ـه
محبوبیت ویندوز 7 به خاطر پایداری بالاش ـه وگرنه انقدر سنگین بود که وقتی یادم چقد طول می کشید تا بیاد بالا ، تنم می لرزه 🙂

HM-Royal

ویندوز 7 کجاش سنگینه احتمالا” از HDD استفاده میکردین یا برنامه های غیر ضروری در start Up تیکش فعال بوده ویندوز 10 هم با HDD هم کنده بدتر از ویندوز 7 .در ویندوز 7 برنامه ها موقع بالا آمدن ران میشوند در ویندوز 10 اول ویندوز بالا میاد بعد برنامه ها در بکگراند ران میشوند کاربر فکر میکنه ویندوز 10 سریعتره. ظاهر و رابط کاربری ویندوز 10 خشک و بی روحه ، رنگهای ساده منو ها و گزینه های دو بعدی نه افکتی نه انیمیشنی طرح فلت macOS کجا و ویندوز 10 کجا ، ویندوز 7 هم که جای خود را دارد

نیما

زمان ویندوز 7 ssd ای در کار نبود عزیز دل !
حتی الانش هم با این قیمت کمتر کسی میتونه بخره.
من همیشه برنامه های start-up رو تنظیم میکردم و می کنم.
هر بنچمارکی بگیری ، بازده ویندوز 10 بیشتره و امتیازش بالاتره ،
ویندوز 10 با سلیقه ی من سازگار تره چون مدرن تره. و به نظر من خیلی شیک تر از ویندوز 7 ـه

نیما عرفانی

شخصاً از تمام نسخه های ویندوز استفاده کردم ، ویندوز ۷ به خاطر پایداری بیشتر و سهولت استفاده در اکثر شرکت ها و سازمان ها به کار می‌ره و حتی در مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها و مدارس از این سیستم عامل استفاده میشه . ویندوز ۸ و ۸.۱ هم برخلاف تعریف های آقا س ی ن ا ، من رضایتی ازش نداشتم به خصوص منوی استارت که کلا همیشه رو مخ بود و خود سیستم عامل هم لگ و کندی زیاد داشت . اما با قاطعیت میگم ویندوز ۱۰ بهترین ورژن این سیستم عامل هستش با اختلاف در برابر بقیه .
به خصوص در رابط کاربری و پشتیبانی از ژست های حرکتی تاچ پد لپ تاپ ، کار کردن با ویندوز ۱۰ رو لذت بخش کرده . تنها مشکلش اینه که مایکروسافت دم به دیقه آپدیت های اجباری میده که میخواد یه قسمتو درست کنه ، بعد از آپدیت جاهای دیگه مشکل پیدا می‌کنه! و اینکه بعضی نرم افزارها به خاطر عادت و سهولت کار در نسخه های قبلی ، رو ویندوز ۱۰ جواب نمی‌ده و باید حتما نسخه‌ های ۲۰۱۶ به بالا رو نصب کرد ، یه نمونش نرم افزار ویژوال استودیو که همه جا دارن از ورژن ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ش استفاده میکنن ، اما رو ویندوز ۱۰ باید نسخه ی ۲۰۱۷ رو نصب کرد( یا ویندوز رو عوض کرد به ۷) که به خاطر تغییرات در بخش هایی از رابط کاربریش استفاده ازش سخت تر شده و به زمان بیشتر نیاز داره تا آدم بهش عادت کنه.
در کل برای لپ تاپ ها و پی سی های با مادربورد و سی پی یوهای جدید، بهترین ورژن ، ویندوز ۱۰ هستش.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)