حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک چیپست هلیو پی ۹۰ (Helio P90) منتشر شد، در حدود اسنپدراگون ۷۱۰

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو پی ۹۰ (Helio P90) هوش مصنوعی برای میان رده ها را ارمغان می آورد. این چیپست جدید که امید مدیاتک برای گسترش سهم بازارش است امروز در بنچمارک Antutu دیده شده است. بنچمارک چیپست هلیو پی ۹۰ (Helio P90) منتشر شده و در حدود اسنپدراگون ۷۱۰ دیده می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

بنچمارک Antutu هلیو پی ۹۰

بنچمارک Antutu هلیو پی ۹۰

هفت ماه پیش بود که اسنپدراگون 710 با معماری 10 نانومتری و پشتیبانی از هوش مصنوعی (AI) برای میان رده های لوکس معرفی شد. این چیپست که ساخته کوالکام برای میان رده های لوکس است در بنچمارک Antutu امتیاز روی مرز ۱۷۰ را ثبت می کند.

چیپست ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو پی ۹۰ نیز امتیازی در همان حدود ثبت کرده است. در حقیقت امتیاز ۱۶۲ هزار برای یک چیپست میان رده انتخاب خوبی است. البته قدرت و بنچمارک تنها فاکتورهای انتخاب چیپست توسط توسعه دهنده ها نیست.

چیپست ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیوم پی ۹۰ (Helio P90) برای پردازشگر مرکزی (CPU) هشت هسته در دو کلاستر ۲ و ۶ هسته ای ارایه می کند. کلاستر قدرتمند معماری Cortex-A75 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و کلاستر متوسط معماری Cortex-A55 را با فرکانس ۲ گیگاهرتز ارایه می کند.

برای پرادزشگر گرافیکی (GPU) چیپست میان رده مدیاتک هلیوم پی ۹۰ (Helio P90) از PowerVR GM 9446 استفاده شده که تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدیاتک هلیو پی ۷۰ دارد. در بخش پردازش هوش مصنوعی شاهد پردازش چند هسته ای APU هستیم. بیشتر تمرکز این بخش روی ارایه عکاسی با کیفیت تر و پردازش تصویر سریع تر است.

چیپست مدیاتک هلیوم پی ۹۰ دوربین تکی ۴۸ مگاپیکسلی و یا دوربین دوگانه ۲۴+۱۶ مگاپیکسلی را پشتیبانی می کند و توانایی پردازش تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی تا ۴۸۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین با پردازش تصویری گوگل لنز سازگار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ شما به عنوان یک خریدار موبایل با اسنپدراگون ۷۱۰ را می پسندید یا هلیو پی ۹۰ را؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

کاملا مشخصه که اسنپ ۷۱۰ انتخاب بهتر و عقلانی تریه
اما نقطه قوت این چیپست یکی استفاده از هوش مصنوعی چندهسته‌ای ودیگری استفاده از واحد گرافیکی power vrاست

ahmad

مدیاتک خیلی در بخش پردازنده ها عقب افتاده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)