حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی دومین برند پرفروش موبایل سال ۲۰۱۸ تا ماه نوامبر است

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

در حالی که شخصا انتظار نداشتم سال ۲۰۱۸ شاهد عبور هوآوی از اپل باشیم و متصور بودم که نهایتا این دو شرکت به یکدیگر خیلی نزدیک خواهند شما اما به نظر می رسد که حداقل تا ماه نوامبر ۲۰۱۸ این اتفاق رخ داده و هوآوی از اپل عبور کرده است. هوآوی دومین برند پرفروش موبایل سال ۲۰۱۸ تا ماه نوامبر است و در ادامه درباره این اژدهای چینی که افسارگسیخته در حال درو نوآوری و سهم بازار است کمی گپ می زنیم، با ترنجی همراه باشید.

هوآوی تنها نیاز دارد تا نوامبر و دسامبر را هم به خوبی ۱۰ ماه اولیه سال ۲۰۱۸ بفروشد تا بتواند سال ۲۰۱۸ را با عنوان دومین برند پرفروش بازار موبایل به اتمام برساند، دو ماهی که عموما فروش اپل در آن غوغا می کند و کار ساده ای نیست که بخواهید جلوی کوپیرتینویی ها را برای حفظ آبرو و پس گرفتن عنوان دومین برند پرفروش موبایل در سال ۲۰۱۸ بگیرید. به نمودار زیر توجه کنید:

وضعیت بازار موبایل جهانی تا ماه نوامبر ۲۰۱۸

وضعیت بازار موبایل جهانی تا ماه نوامبر ۲۰۱۸

در حقیقت چینی ها توانسته اند تا چارک سوم سال ۲۰۱۸ به خوبی از موقعیت دومی خود در زمینه فروش موبایل هوشمند دفاع کنند. البته همانطور که می بینید و بالاتر نیز گفتیم عموما چارک پایانی سال میلادی برای اپل یک رکورد شکنی است و همانطور که از چارک سوم به چارک چهارم سال ۲۰۱۷ می بینید، آن ها یک فروش هیجانی بی نظیر را داشته اند و همین موضوع کار را برای حفظ مقام دومی هوآوی سخت می کند. در جدول زیر می توانید سهم برندهای مختلف بازار تا چارک سوم سال ۲۰۱۸ را ببینید:

وضعیت بازار موبایل جهانی در چارک سوم سال ۲۰۱۸

وضعیت بازار موبایل جهانی در چارک سوم سال ۲۰۱۸

همانطور که می بینید هواوی با حدود ۱.۵٪ فروش بیشتر نسبت به اپب توانسته است در رتبه دوم بایستند. رشد هوآوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳٪ است که هیچ چیز به جز تشویق ایستاده نمی تواند آن را تحسین کند. در مقابل سامسونگ را می بینیم که حدود ۱۳.۵٪ افت داشته است و اپل نیز با تلاش فراوان و ارایه آیفون های تازه نفس سهم خود را نیم درصد افزایش داده است. مقاومت اپل با وجود میانگین قیمتی بسیار بالاتر نسبت به برندهایی که در این جدول می بینید کاملا خارق العاده است.

نظر شما چیست؟ در شرط بندی برای عبور هوآوی از اپل در مجموع سال ۲۰۱۸ پول خود را روی کدام برند می گذارید؟ من؟ اپل!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اگه مسائل سیاسی سد راه هواوی نشه قطعا سامسونگ رو هم به زیر میکشه

Aria ?

خوده این تحلیل گرا با کلی مطالعه و تحقیق جرات نمیکنن از کلمه قطعا استفاده کنم بعد شما اخبار از این سایت اون سایت دنبال میکنی و نسخه می پیچی هعییییی…

ronin

۳۳٪ رشد نسبت به پارسال:/
به‌نظرم بعد از این رشد خیلی سختر میشه
در هر صورت کارشون عالی بوده

ehsan1102000

هواوی تونسته با تمرکز بر اولویت های ضروری جامعه ،قیمت گوشی هاش رو شدیدا پایین بیاره…ولی سامسونگ علاوه بر ارائه این ضروریات،به فرعیات(ضد آب،صفحه اولد،حسگر عنیبیه و…) نیز پرداخته است و باعث شده قیمت بالا بره و چون مردم این فرعیات رو لازم نمیبینن،میرن سمت هواوی

Mohammad 13759

امنیت سامسونگ یکه بخاطره سنسور عنبیه چشم و و همچنین امنیت بالا در اسکن چهره بسیار دقیق تر از هواوی بعد میگی فرعیات شرکتی که تو سیاست محرمانگی نسبت به بقیه شرکت ها مضخرف تره رو میگی بهتر و اطلاعات کاربرانش رو دودستی به دولت ظالم چین میده میگی ضروری . سامسونگ بسیار مدل ارزان قیمت داره تو چی میگی

ehsan1102000

صحیححح

نیما عرفانی

نمیشه دقیقا و با قاطعیت راجع به این موضوع و آنچه در آینده رقم میخوره اظهار نظر کرد . معیار بسیار مهمی که در تغییر این روند دخیل و تأثیر گذار هستش ، دخالت های سیاسی آمریکاست که همیشه برای برندهایی مشابه هواوی مشکل ساز شده و عملاً در بازار این کشور واردات این برند ممنوعه . از طرفی اینم باید درنظر گرفت که هرساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و تعطیلات مبنی بر این قضیه ، فروش محصولات اپل خیلی می‌ره بالا البته در بازار آمریکا بیشتر صدق می‌کنه و نقطه مقابلش در بازار چین هواوی فروشش با اختلاف بیشتره. اگه عامل اول یعنی آمریکا مشکل ساز نشه و شاهد اتفاقات غیر منتظره و پشت پرده نباشیم ، من میگم تا پایان سال ۲۰۱۸ هواوی در رتبه ی دوم خواهد ماند.

CAPCOM

قطعا سامسونگ

Naranj

به لحاظ منطقی به اپل نخواهد رسید بعد دوستان میگن دوم میمونه؟
سامسونگ بدور از رد و خورد اون دو تا پادشاهی میکنه ?

علی شیخ زاده

من فکر میکنم در مجموع امسال اپل با فاصله اندکی در رتبه دوم قرار میگیره و هواوی سوم ولی در سال ۲۰۱۹ موضوع برعکس میشه و هواوی با اختلاف زیاد اپل رو پشت سر میذاره.
همین فرمون پیش بره پایان ۲۰۱۹ به سامسونگ نزدیک میشه و ۲۰۲۰ جلو میرنه.
(همین فرمون پیش بره)
رشد هواوی تو این چند سال بی نظیر بوده و تو بازاری منفی بالای ۳۰ درصد رشد داشته

atlan

نطر شما مهم نیست شما فقط بنویس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)