حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی دومین برند پرفروش موبایل در دنیا شد، 40٪ رشد سالانه

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

هوآوی هر روز در مسیر رسیدن به هدف خود است اما هنوز تا رسیدن به مقصد راه درازی دارد. از دیروز گزارش های آماری چارک دوم سال 2018 منتشر شده که فکر نمی کنم برای هیچ شرکتی به اندازه شرکت های چینی شیرین بوده باشد، به خصوص برای هوآوی که حالا دومین برند پرفروش موبایل در دنیا است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آمار بازار موبایل در چارک دوم سال 2018 داشته باشیم.

همانطور که در جدول بالا می بینید، سامسونگ با بیش از 10٪ افت بیشترین سهم را از دست داده است که مستقیما به فروش کمتر محصولاتش در رقابت با محصولات شرکت هایی است که در این جدول بالا 40٪ رشد را ثبت کرده اند! بله، دو برند چینی شیائومی و هوآوی به ترتیب با 48.8٪ و 40.9٪ رشد بیشترین رشد را ثبت کرده اند.

در این جدول علاوه بر سهم بازار، تعداد دستگاه موبایل فروخته شده را نیز می بینیم. فروش 31.9 میلیون دستگاه موبایل شیائومی می تواند حتی برای فروش 41.3 میلیونی اپل زنگ خطر باشد و بعید نیست در آینده نه چندان دور حتی دست اپل از جایگاه سوم هم کوتاه شود! پس شیائومی نیز اوپو است که با فروش 29.4 میلیون دستگاه در صدد جا ندادن به اپل در جایگاه چهارم است!

این مطلب متمرکز بر هوآوی تیتر زدیم اما هنوز صحبتی درباره آن نشده است. هوآوی با فروش 54.2 میلیون دستگاه موبایل در چارک دوم سال 2018 سهمی برابر 15.8٪ از بازار را دارد و این رشد بزرگی نسبت به فروش 38.5 میلیون دستگاه در مدت زمان مشابه سال گذشته است. هوآوی اپل را کنار زده و به عنوان دومین برند پرفروش موبایل در چارک دوم سال 2018 شناخته می شود.

همچنین جالب است که به صورت کلی رفتار بازار موبایل را بررسی کنیم. در مجموع فروش مجموع بازار شاهد افت 1.8٪ بوده است که از 348.2 به 342 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. نظر شما درباره این اعداد و ارقام چیست؟ روزگار دوری نبود که نام های آشناتری نسبت به این 3 نام چینی در رتبه های دوم، چهارم و پنجم قرار می گرفتند!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

واقعا گوشی هاش بینظیره هواوی من اولین بار در زندگیم هواوی گرفتم اونم با یه بدبختی از بیست چاینا p20proخریرم 35روز طول کشید بیاد ولی وقتی گرفتمش فهمیدم 35روز انتظار واضتراب ارزشش رو داشته وواقعا عاشق گوشیم هستم با ایفونxدوستم مقایسه کردیم دوربین p20proخیلی بهتر بود به طوری که دوستمم گوشی شو فروخت از بیست چاینا اونم سفارش داده ولی ماله اون هنوز نرسیده دستش.در هر صورت اگه چند سال دیگه بازم بخوام گوشی بخرم برای خودم یا خوانوادم بازم سریpهواوی می گیرم .

Naranj

سری میت از پی بهتر هست

_V_

نه پی هم نسل با میت بهتره،،،مگه از لحاظ قیافه بگید

ali.k77

به نظرم میتونه برای همه یه درس باشه
5،6 سال پیش کی فکرشو میکرد هواوی اینقدر پیشرفت کنه و نام های بزرگی مثل اچ تی سی ، سونی ،الجی ،بلک بری و… نتونن باهاش رقابت کنند . درس بزرگ خواستن توانستن است رو میشه تو رشد هواوی دید مخصوصا در کشور ما که پر از ناامیدی شده چه مردم چه مسئولین
فکر میکنم سونی تو این بازه فقط دو میلیون اکسپریا فروخته . الجی و اچ تی سی هم وضعشون به همین صورت

Persiaparsi

یعنی مزخرفترین کامنتی که میشد داد همین کامنتی بود که دادی آخه چه جوری گفتی الجی و اچ تی سی را با سونی یکی کردی و گفتی تو این 3 ماهه 2 میلیون گوشی فروخته! بذار یه توضیح کلی خدمت تو و بقیه بدم که این موسسه هایی مثل استراتژیا و idc فقط چند تا سایت تحلیلی هستند که بر اساس حدسیات یه رقمی رو اعلام می کنن

Persiaparsi

یعنی مزخرفترین کامنتی که میشد داد همین کامنتی بود که دادی آخه چه جوری گفتی الجی و اچ تی سی را با سونی یکی کردی و گفتی تو این 3 ماهه 2 میلیون گوشی فروخته! بذار یه توضیح کلی خدمت تو و بقیه بدم که این موسسه هایی مثل استراتژیا و idc فقط چند تا سایت تحلیلی هستند که بر اساس حدسیات یه رقمی رو اعلام می کنن مثلا همین سامسنگ تو گزارش فروش 3 ماهه دوم کل شرکتش اگه ببینی تعداد فروشش که البته بر حسب میلیون دلار تو جدول نوشته خیلی ومتز از اون میزان فروشی هستش که این سایت ها گذاشتن مثلا خود هوآوی با برند آنر که زیر مجموعه شه رو هم 135 میلیون فروختن که 80 درصد فروشش هم تو خود چینه که بزرگترین بازار فروش دنیاست نه تو هند بازاری داره تو آمریکا هم که نیستش
اینم اون لینک گزارش ماهیانه سامسنگ
https://news.samsung.com/global/samsung-electronics-announces-second-quarter-2018-results

Parham

نوکیا 782 درصد رشد داشته نسب به سال قبل و نهم شده

بالاخره اپل رو پایین کشیدن…

dele_tanha

اپل واقعا گوشی . هاش گرونه بیخودی حقشه شرکت هایی مثل اپل و… فقط فکر سود بیشتر هستن وطمع کار هستن ی پیشبینی هس که چین سال 2018 اقتصاد اول دنیا میشه و امریا رو پشت سر میزاره ومن دارم به وضوح میبینم چین چه غولی داره میشه.

Naranj

از لحاظ کل اقتصاد که هنوز خیلی عقب هست چین.برید امار رسمی رو ببینید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)