حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در چارک دوم سال 2018 هوآوی بیشتر از اپل موبایل فروخته است

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، هواوی

چندی پیش طبق گزارش های IDC شنیدیم که هوآوی از اپل عبور کرده و این آمار بر اساس فروش به بازار بوده است. اگر می پرسید مگر فروش به غیر بازار هم داریم باید بگویم منظور این است که این میزان دستگاه به بازار عرضه شده اما لزوما به دست کاربر نهایی نرسیده است. حالا طبق گزارش های Gartner که تعداد موبایل های فروخته شده به کاربر نهایی را بررسی کرده است، باز هم در چارک دوم سال 2018 هوآوی بیشتر از اپل موبایل فروخته است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در جدول بالا می بینید، هوآوی با فروش نزدیک به 50 میلیون دستگاه موبایل در چارک دوم سال 2018 توانسته است 13.3 درصد از بازار را داشته باشد و 4.5٪ افزایش سهم نسبت به سال گذشته داشته باشد. در حقیقت هوآوی نسبت به سال گذشته 38.6 درصد رشد داشته و از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است.

در همین چارک سامسونگ با بیش از 10 میلیون دستگاه افت در فروش به 19.3٪ از سهم بازار رسیده است. اپل با افت حدود 0.4 میلیون دستگاه فروش کاملا رفتار طبیعی دارد چون در آستانه معرفی آیفون های 2018 هستیم. همچنین شیائومی و اوپو نیز رشد خوبی را تجربه کرده اند.

بازار موبایل به صورت کلی نیز رشد داشته و از 366 میلیون دستگاه فروش در سال گذشته به 374 میلیون دستگاه رسیده است. اما سهم سیستم عامل ها چطور است؟

در بحث سیستم عامل نیز همان افت جزئی iOS دیده می شود و بقیه همه در اکوسیستم اندروید هستند! 88٪ از تمام موبایل های فروخته شده با سیستم عامل اندروید هستند که این واقعا عدد بزرگی است. جالب است که دیگر سیستم عامل ها در این سه ماه تنها 112 دستگاه موبایل فروخته اند که می شود کمتر از روزی یک عدد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید علاوه بر تحولات در اکوسیستم اندروید و حمله همه جانبه چینی ها به سامسونگ، آیا اپل همچنان می توان سهم خود را از بازار حفظ کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

تنها برندی که هرساله رشد ثابتی داره هواویه اونم بدون بازار امریکا
به نظرم اگه میتونست تو امریکا فعالیت کنه خیلی راحت به سامسونگ هم میرسید
هرچند هنوز هم رسیدن ب رتبه اول دست نیافتنی نیست

کهکشان

کاش علت اینکه نمیذارن تو آمریکا فروش بره رو هم در نظر بگیری !

علی شیخ زاده

یه علت پوچ و بیخوده واضحه ک بخاطر جنگ تجاری امریکا و چین و همچنین حمایت از اپل دارن این کارو میکنن الان رو اکثر برندای چینی یا مالیات بالا کشیدن یا ممنوع کردن

Genesis

رنگ موبایل تو عکس چیه؟
خیلی قشنگه

Pouya

توایلایت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)