حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قاب نوکیا ۹ بار دیگر دوربین پنج گانه این دستگاه را تایید کرد

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | شایعات، نوکیا

دیروز بود که نمایشگر نوکیا ۹ بدون ناچ در تصاویری دیده شد و همان تصوری را که از این پرچمدار ۲۰۱۹ نوکیا داشتیم را ارایه کرد. امروز اما قاب نوکیا ۹ بار دیگر دوربین پنج گانه این دستگاه را تایید کرده که در ادامه با هم آن را مرور خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

نوکیا ۹

نوکیا ۹

این قاب جدیدی است که برای نوکیا ۹ لو رفته است و به نظر می رسد این شایعات می خواهند برای ما ظاهر هفت تیر طور (!) دوربین پنچ گانه و متعلقات Nokia 9 را طبیعی تر کنند. هر چند که این دایره بسیار بزرگ است و نمی دانم بازخورد دوستانتان در صورت در دست داشتن چنین موبایلی چه باشد اما امیدواریم که نوکیا و زایس یک ایده محشر پشت این دوربین پنج گانه داشته باشند، دوربین پنج گانه ای که تولید دشوار آن، مدام تاریخ عرضه رسمی این دستگاه را عقب می اندازد.

تاریخ معرفی رسمی نوکیا ۹ هنوز مشخص نیست و دیگر آنقدر عقب افتاده که احتمالا سال ۲۰۱۹ ارایه شود و با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ کمی کار سختی برای متقاعد کردن کاربر به خرید آن به عنوان یک موبایل پرچمدار سال ۲۰۱۹ دارد.

قاب نوکیا ۹

قاب نوکیا ۹

فعلا هیچ اطلاعاتی در مکانیسم دوربین اصلی پنج گانه نوکیا ۹ وجود ندارد اما می دانیم که احتمالا نوکیا ۹ (Nokia 9) با دوربین پنج گانه، اسنپدراگون ۸۴۵ و بدون جک ۳.۵ میلی متری صدا و ناچ ارایه می شود. همانطور که در تصویر بالا از نمای پایین نوکیا ۹ می بینید، اینجا هم خبری از جک ۳.۵ میلی متری صدا نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید HMD می تواند پس از دو سال فعالیت بالاخره یک پرچمدار دندان‌گیر ارایه کند؟ من هنوز مرددم.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ashiba

شکرش که مشکلی نداره ولی باید حد اقل جلوش تمام صفحه باشه فقط نهایتا دوربین سلفی باشه و زوم عکس حد اقل 10x و کیفیت صفحه نمایش عالی باشه و استفاده از آخرین پردازنده …..تو این سال اینقد میانرده بهتر از پرچمدار هواوی داده بیرون که من فقط منتظر گوشی های تاشو با پردازنده های در حد دسکتاپ مثل آیپد پرو و صفحه نمایش های سامسونگ و دوربین نوکیا(با وجود زایس فکر نکنم کسی توانایی رقابت باهاش رو داشته باشه)هستم و حس میکنم بازار این موبایل دست هواوی و مایکروسافت میفته

علی شیخ زاده

اینم که تا بخواد معرفی بشه دوربین موبایلها از ۱۰ گانه گذشته یادمه زمانی که پی ۲۰ پرو معرفی شد شایعات نوکیا ۹ اغاز شد ولی هیچ خبری از معرفی نیست

نیما عرفانی

دیرتر بیاد بهتر از اینه که زودبیاد ولی با کلی عیب و نقص و امتیاز پایین در DXO .

mostafa3

دو ساله قرارهای بیاد نوکیا هرچی حق پنت بود داد مایکروسافت بعد نوکیا رو نابود کرد
با این سیستم‌عامل مسخره ویندوز فون که اونم به فنا رفت خدارو شکر

نیما عرفانی

من درباره ی مایکروسافت و ویندوز فون صحبت نکردم .
کلی محقق و کارشناس و طراح در شرکتی مثل نوکیا و کارل زایس هستن که اونا بهتر از من و شما میدونن چرا اینقدر طول کشیده که این گوشی معرفی و عرضه بشه . اولا نوکیا میخواد با معرفی یه محصول تاپ برگرده به دوران خوبش که لازمه ی چنین موفقیتی بی نقص بودن در راستای رفع نیازهای کاربران هستش . و دلیل دوم اینه که تاالان هیچ شرکتی نتونسته بیشتر از دوربین 3 گانه در سطح پرچمدار ارائه کنه ، هواوی و سامسونگ دارن رو 4 دوربین کار میکنن ، نوکیا از 2-3 سال پیش داره رو 5 دوربین کار میکنه که برای پیاده سازی در بهترین حالت مشکلات خاص خودشو داره . برا همین میگم دیرتر بیاد بدون ایراد و مشکل بهتر از اینه که زود بیاد ولی با آبرو ریزی و نقدهای متعدد. اگه در طی این 2-3 ماه این گوشی معرفی بشه بازم به خاطر فناوری هایی که در دوربینش به کار رفته با فاصله نسبت به رقبا پیش تازه.

ehsan1102000

بنظرم یه دایره ای اون پایین سمت راست کاور هست…تصویر آخری

نیما عرفانی

طراحیش که در این عکس قشنگه و اون 7 حفره برای دوربین و فلش و فوکوس لیزری اصالت نوکیا رو تداعی میکنه اما چنین دوربینی بیشتر از فلش LED ، فلش “زنون” میطلبه . اگه نوکیا همون فناوری Pureview سابق رو ارتقاء بده و رو این گوشی به بهترین نحو پیاده سازی کنه با فناوری های جداگانه ی شرکت زایس با قاطعیت میشه گفت توانایی قلب “بهترین دوربین در دنیای موبایل” رو به خودش اختصاص میده و بالاتر از هواوی- لایکا قرار میگیره. البته رسیدن به این رتبه ی قابل توجه معیارهای مهمی هم نیاز داره از جمله داشتن پردازش تصویر قوی ، استفاده از آخرین پردازنده ی کوالکام ( اسنپدراگون 855) ، زوم اپتیکال حداقل 5 برابری و داشتن یه لنز جداگانه برای شرایط نوری ضعیف با مشخصات مرتبط با این شرایط( سنسور بزرگتر از موارد موجود در بازار، اندازه ی پیکسل های بالاتر از 1.6 ، دیافراگم بازتر از f1.5 ، لرزشگیر اپتیکال 6 محوره ، فوکوس سریع تر از دوال پیکسل و موارد دیگه). یادش بخیر در سال های نه چندان دور نوکیا N8 در زمان خودش با طراحی جذاب و دوربین دارای فلش زنون بهترین بود. تصور من از این 5 دوربین ، یه لنز رنگیه با زاویه باز ، یه لنز رنگی با زاویه اولترا واید ( فوق عریض) ، یه لنز سیاه-سفید، یه لنز با مشخصاتی که گفتم مختص به شرایط نوری ضعیف و یک لنز تله فوتو برای تصاویر پرتره و زوم اپتیکال. البته امکان داره برای کاربردهای خاص مثل زوم اپتیکال بالاتر از 5 برابر از ترکیب همزمان دو لنز یا بیشتر استفاده کنه . باید منتظر موند تا روز معرفی دید شرکت زایس چه کاربردها و فناوری هایی براش در در نظر گرفته .

ahmad

۵تا دوربین میخواد چیکار اخه

CAPCOM

واقعا ناامید شدم چرا چیپست جدید نمیذاره یعنی امکان داره بیشتر قسمتها قبلا تولید شده باشه و فقط منتظره دوربینن ها بودند

abolfazlbt

جمع کنید بابا مگه ابکشه یه گوشی با ۷ تا سوراخ تو پشتش

علی شیخ زاده

اما من فکر میکنم این زیبا ترین طراحی ممکن برای یه دوربین ۵ گانه هست

Alireza1995

خدایی این دیگ چیه
نوکیا هم دیگ شورش در آورده

ی گوشی درست بزن بره
یا مثل هواوی باش که و چینش دوربین ها قشنگ باشه…

این دایره چیه پشت گوشی

نوبرش آورده

نیما عرفانی

لازم شد اینم اضافه کنم به صحبت هام . از اون جایی كه دوربین های TOF, “time of fight” كه دیگه کم کم داره همه گیر میشه و گسترش پیدا می‌کنه و شرکت های صاحب نامی از این فناوری در محصولاتشون استفاده کردن پس اضافه شدن چنین قابلیتی در نوکیا ۹ هم محتمله . یک یا دو لنز رو اختصاص میده برای این موضوع . دوربین های TOF کاربردهایی همچون تخمین دقیق فاصله ها ، اسکن ۳ بعدی اجسام و تشخیص عمق تصاویر و همچنین در واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR کاربرد دارن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)