حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از ۸۲ درصد ثبت نام کارت سوخت با سامانه دولت همراه انجام شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی

ثبت نام کارت سوخت یک اتفاق عمومی بود که اگر قرار می‌شد کاملا به صورت حضوری انجام شود شاهد یک بی نظمی شدید و هدر رفت شدید وقت، سرمایه و انرژی می بودیم. خوشخبتانه سامانه دولت همراه به خوبی توانست در این مهم نقش ایفا کند و با مشخص شدن آمار ثبت نام کارت سوخت می بینیم که بیش از ۸۲ درصد ثبت نام کارت سوخت با سامانه دولت همراه انجام شده است. به عنوان یک علاقه مند به دنیای فناوری از این بابت احساس غرور می کنم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

زیبا اسماعیلی با اشاره به ثبت نام ۳ میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام ۵۰۹ هزار نفر نیز از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ بوده است. این یعنی ۸۲.۵ درصد تمام افراد متقاضی کارت سوخت و کارت سوخت المثنی با سامانه دولت همراه اقدام کرده اند، حال چه از طریق وب سایت، چه اپلیکیشن و چه سامانه آفلاین USSD تخصیص داده شده به این موضوع.

وی همچنین با تاکید بر این‌که هم‌اکنون پالایش اطلاعات ثبت‌نامی افراد آغاز شده است، گفت: اطلاعات دریافتی دسته‌بندی، پالایش و فیلتر می‌شود و آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان به صورت مشخص به‌زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش پیگیری صدور کارت سوخت از سایت شرکت پست

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: بازتوزیع بیش از ۲۶۰ هزار کارت سوخت متعلق به خودروهایی که از سال ۹۳ به بعد شماره‌گذاری شده و در دفاتر پست معطل مانده بود، آغاز شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: همچنان امکان ویرایش اطلاعات و حذف درخواست برای ثبت‌نام کنندگان کارت سوخت وجود دارد.

وی همچنین از ابطال بیش از ۳۷ هزار کارت سوخت غیرقانونی مهاجر خبر داد و افزود: این کارت‌های سوخت‌ متعلق به کسانی بوده است که در سامانه ثبت‌نام کرده و به صورت غیرقانونی کارت سوخت خود را به فروش رسانده‌اند و در استان سیستان و بلوچستان از طریق این کارت‌ها سوخت‌گیری انجام شده است. بر اساس این گزارش، ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت المثنی از روز شنبه (سوم آذرماه) آغاز شد و تا روز شنبه هفته گذشته (یکم دی‌ماه) ادامه داشت.

اینکه خدمات غیرحضوری حال چه اینترنتی یا چه بر اساس USSD برای موارد همگانی بزرگ این چنینی انجام می شود، خود بسیار جای تقدیر دارد و به شکل باورنکردنی در وقت و هزینه کاربر و دولت صرفه جویی می شود. نظر شما درباره این آمار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

این برنامه خیلی امکانات خاصی نداره و فقط برای ثبتنام کارت سوخت خوبه البته امکانات تامین اجتماعی خوبی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)