حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت وان پلاس 6T مک لارن با ۱۰ گیگابایت حافظه رم در کنار آیفون Xs مکس

یک هفته پیش بود که وان پلاس 6T مک لارن با ۱۰ گیگابایت حافظه رم و شارژر ۳۰ وات معرفی شد. با توجه به ۱۰ گیگابایت حافظه رم و اینکه یک ماه پیش در تست سرعت وان پلاس 6T با آیفون Xs مکس دیدیم وان پلاس 6T نتوانست از آیفون Xs مکس بهتر عمل کند، اجازه بدهید ببینیم آیا وان پلاس 6T با ۱۰ گیگابایت حافظه رم می تواند حریف آیفون Xs مکس شود؟

همانطور که در این تست سرعت وان پلاس 6T مک لارن با ۱۰ گیگابایت حافظه رم در کنار آیفون Xs مکس می بینید، وان پلاس 6T مک لارن عملکرد بسیار خوبی را در مقابل آیفون Xs مکس نشان داد اما همچنان با اختلاف تنها ۱ ثانیه در مجموع تمام موارد، آیفون Xs مکس سریع تر از وان پلاس 6T مک لارن است.

این لزوما ارتباطی به حافظه رم ندارد، بخش مهمی به سیستم عامل و بهینه بودن نرم افزارهای مربوط می شود. از طرفی قیمت ۷۰۰ دلاری وان پلاس 6T مک لارن را با قیمت ۱۲۵۰ دلار آیفون Xs مکس (هر دو دستگاه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت) مقایسه کنید و در نظر داشته باشید که سرعت شارژر Warp Charge وان پلاس 6T مک لارن که درون جعبه دستگاه ارایه می شود، چندین برابر شارژر درون جعبه آیفون Xs مکس است، پس شاید این یک ثانیه خیلی از تلاش های وان پلاس 6T مک لارن کم نکند.

در حقیقت اپل و سیستم عامل بهینه iOS در مقابل گوگل و اندروید پیروز شدند، گوگلی که حتی پرچمدارهای ۲۰۱۸ خودش چنین عملکردی ندارند. البته از یاد نبرید که قیمت گران تر آیفون ها نیز مربوط به مواردی است که وان پلاس ندارد و بی دلیل نیست.

نظر شما چیست؟ کدام یک انتخاب شماست و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
47 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

الان یه بنده خدایی میاد می‌گه گفته بودم چیپست اپل بهترین چیپسته.
بعد بیا باهاش هزار ساعت بحث کن، همین فرمایش آقای عطایی که می‌گه به سیستم‌عامل مربوطه، بهش بگو.
اگه قبول کرد

Amin

آقای عطا‌یی من نگفتم چیپست بی‌تاثیره.
بله! بخوای اینطوری حساب کنی رم هم موثره! موبایل یک مجموعه‌س! حافظه هم موثره!
من عرضم اینه که سرعت وا کردن بیشتر، دلیل بر برتری چیپست یک گوشی بر چیپست یک گوشی دیگر نیست.
حالا اگر اشتباه می‌گم بفرمائید اشتباه من رو

Amin

مثال برای اثبات حرفم؛
چند تا گوشی که به طور مثال همه از چیپست اسنپ ۸۴۵ استفاده می‌کنن، همه توی اسپید تست‌ها یک نتیجه نمی‌گیرن.
پس نتیجه بگیریم که اسنپ ۸۴۵ از اسنپ ۸۴۵ برتره؟ (یعنی ایکس از ایکس برتره؟!) مگه داریم؟ عین این می‌مونه بگیم ۲ از ۲ بیشتره!!!

Amin

الان یه بنده خدایی میاد می‌گه گفته بودم چیپست اپل بهترین چیپسته.
بعد بیا باهاش هزار ساعت بحث کن، همین فرمایش آقای عطا‌یی که می‌گه به سیستم‌عامل مربوطه، بهش بگو.
اگه قبول کرد…

CAPCOM

اگه مدیریت رم ۱۰ گیگ نبود وانپلاس بیشتر از یک ثانیه عقب می افتاد
سیستم عامل اندروی بخاطره سنگین بودن نسبت به ios نیاز به رم بالا داره
Random Access Memory

CAPCOM

انتخاب ما همیشه اندرویده

علی شیخ زاده

انتخاب من بستگی به پولی داره که میخوام هزینه کنم.
دوتا گوشی در دو رده و سیستم عامل متفاوت که هردوتا در رده قیمتی خودشون یکی از بهترین ها هستن.
جالبه بعضی از دوستان یه جوری میگن برتری آیفون بخاطر iOS هست که انگار اپل iOS رو از یه شرکت دیگه قرض گرفته و این برتری ربطی به اپل نداره.

ahmad

ای ول

Amin

جالبه بعضی دوستان متوجه نمی‌شن که ما گفتیم سرعت باز کردن اپ بیشتر ربطی به برتری چیپست نداره.
نگفتیم iOS مال غضنفر آقاست و اپل از اون قرض گرفته.
شما مثل یه آدم منطقی بگو ربطی به برتری چیپست نداره.
نه اینکه بگی بارها گفتم چیپست اپل بهترینه.
بعد دلیلش چیه؟
اینکه چند تا اپ رو ۱ ثانیه زودتر باز کرده.
که اونم به سیستم‌عامل مربوطه نه چیپست!

نیما عرفانی

به نسبت اختلاف قیمتی که این دو گوشی دارن ، تنها صفتی که میشه در خصوص عملکرد وان پلاس به کار برد ، عالی و فوق العادست.
اما در خصوص اینکه در اکثر مقایسه های سرعت پرچمداران اندرویدی با آیفون ها شاهد هستیم که آیفون پیروز میشه، چون این قضیه برمیگرده به یکپارچگی نرم افزار با سخت افزار. هیچ شرکتی در این زمینه مثل اپل موفق نبوده . سیستم عامل iOS و نرم افزارهایی که برای این سیستم عامل عرضه میشن بهینست و اپل از ورژن اولش تا به الان رو این سیستم عامل خیلی کار کرده و از طرفی ، طراحی معماری پردازنده های اپل رو خودش برعهده داره . این برتری ها در چنین مقایسه هایی بی دلیل نیست و دقت در موارد و مقیاس های مختلف در سازگاری و کانفیگ درست نرم افزار و سخت افزار دخیل بوده و اپل سرمایه گذاری های بسیار زیادی رو فقط در همین خصوص اختصاص داره . برندی که اولین شرکت یک تریلیون دلاری میشه و محصولاتش از فروش و محبوبیت بالایی برخورداره ، اتفاقی نیست و عوامل مختلفی دست به دست هم دادن تا چنین موفقیت هایی رخ بده. در اینکه سیستم عامل اندروید محبوب ترین سیستم عامل موبایلی به حساب میاد شکی نیست اما لازمه ی عملکرد مناسب به ویژه در حالت مالتی تسکینگ در اندروید، داشتن ظرفیت رم بالاست چون اندروید سیستم عامل سنگینی هستش( حتی با ورژن های جدیدتر گوگل نتونسته این مورد رو برطرف کنه) که این مورد با قابلیت های شخصی سازی و اُپِن سورس بودن این سیستم عامل در جهت همکاری با توسعه دهنده ها و سازنده های مختلف ارتباط مستقیم داره . در مقابل سیستم عامل iOS صرفا مختص به اپله و جدای از اینکه دارای محدودیت های ارتباطی هست که در اندروید وجود نداره اما در مقابل ios سرعت و امنیت بالاتر درکنار آپدیت دهی های مرتب رو شامل میشه. این دو سیستم عامل ، ۲ دنیای متفاوت در بحث نرم افزار و پلتفرم موبایل و تبلت هستند.

کهکشان

خیر دوست عزیز ، اتفاقا اندروید خیلی سریعتر از ios هست تنها دلیل لود سریعتر اونم فقط در بازی ها اینه که ios مجبور نیست برنامه هارو دوبار کامپایل کنه درحالی که اندروید مجبوره چون زبانش جاواست ، حالا فکرشو بکن اگه اندروید یکبار کامپایل میکرد دقیقا هر اپی رو دوبرابر سریعتر از ios لود میکرد
و اینکه فرمودین اپل خیلی رو سیستم عاملش کار کرده واقعا خندیدم
خیلی کار کرده که باگ های خنده دارش تمومی نداره؟

نیما عرفانی

اول اینکه من در صحبت هام از چگونگی لود و اجرای برنامه ها و یا نوع کد نویسی اندروید صحبت نکردم دوست عزیز وگرنه اندروید بر پایه ی لینوکسه و سیستم عامل باز نام داره، توسعه دهنده ها راحت میتونن براش برنامه و نرم افزار بنویسن مقابلش آی او إس شبه یونیکس و بر پایه ی داروینه و سیستم عامل بسته نام داره و توسعه دهنده ها تنها با اجازه و مجوز از سوی اپل میتونن براش نرم افزار بسازن. که اگه بخوام راجع به این موضوع صحبت کنم باید اندازه یه مقاله توضیح بدم و اینجا جاش نیست.
درباره اینکه گفتی اندروید دوبار برنامه هارو کامپایل می‌کنه، اینم برمیگرده به ساختار سیستم عامل و متن باز بودنش . چند ساله که گوگل نتونسته این داستانو برطرف کنه؟؟؟ به خاطر همین گفتم اندروید در مدیریت برنامه های در حال اجرا نیاز داره ظرفیت رم بالاتری داشته باشه در حالی که آی او إس با نصف همون ظرفیت رم اندروید ، مشکل در مدیریت رم نداره( آیفون ۱۰ استثنا بود که اپل در آیفون ۱۰ إس کاملا مشکلو رفع کرد در حالی که پیکسل ۳ گوگل با ۴ گیگ رم و هم ظرفیت بودن با رم آیفون ۱۰ إس ، مشکل مدیریت رم داره) .
در خصوص جمله ی آخر شما که حرف بنده رو به سخره گرفتی ، نیازی نمی بینم که بخوام این موضوع رو اثبات کنم که اپل رو سیستم عاملش خیلی کار کرده چون این قضیه ثابت شدست. ( یه نمونشو مثال میزنم ، طراحی آیکون ها و انیمیشن های رابط کاربری و نوار نوتیفیکشن و ناوبری آی او إس قبل از اومدن آیفون ۱۰ که به خاطر طراحیش مجبور شد دکمه ی هوم رو حذف کنه و ناوبری جدید بذاره، چندساله که تغییر نکرده؟؟؟ اکثر برندهای اندرویدی دارن رو رابط کاربریشون کار میکنن که حداقل در بحث طراحی آیکون ها و نوار اعلانات و ناوبری شباهت داشته باشن به آی او إس) و این قضیه سامسونگ و گوگل و فلان برند چینی نمی‌شناسه .
مجدداً بازگو میکنم ، مقایسه ی این دو سیستم عامل و سخت افزارشون منطقی نیست چون هر کدوم دنیای متفاوتی دارن و سخت افزارشون متناسب با سیستم عامل خودشون بهینه شده ، برای مثال ما هیچ وقت نمی‌تونیم اندروید رو روی پردازنده های اپل اجرا کنیم یا بالعکس آی او إس رو روی پردازنده های کایرین ، کوالکام و اگزینوس اجرا کنیم چون معماری و ساختار هر کدوم متفاوته و با سیستم عامل دیگه سازگار نیست .
پی نوشت : برتر دونستن فلان سخت افزار و فلان سیستم عامل بحث سلیقه ای هستش و هر برندی طرفداران خاص خودش رو داره . اندروید و آی او إس معایب و مزایای خودشون رو دارن و در برخی موارد برای بهتر شدن ، از همدیگه الگو گرفتن ولی اینکه بیایم بگیم کدوم سریع تر و برتره و اثباتش کنیم، گفت و گوهای جامع تری رو میطلبه که از حوصله خارج هست در حالی که تاکنون مقایسه های متعددی در همین زمینه صورت گرفته و اکثر نتایج به یک طرف سنگینی میکرده.
جمع بندی :هر سیستم عامل و هر دیوایسی طیف متفاوت و گسترده ای از کاربران رو شامل میشه اما موضوعی که هیچ جوره نمیشه منکره این قضیه شد اینه که اندروید داره رفته رفته شباهت پیدا می‌کنه به آی او إس و این گفتمان در ورژن اندروید ۹ به بالا بیشتر نمود پیدا می‌کنه.

Amin

کدوم آیکون سامسونگ شبیه ای‌او‌اس طراحی شده؟!?
فکر کنم منظورت اکثر شرکت‌های چینی باشه.
چون حتی وان‌پلاس آیکون‌هاش شباهت به ای‌او‌اس نداره!
همینطور الجی.

نیما عرفانی

بله ،اکثر برندهای چینی طراحی آیکون ها و انیمیشن های رابط کاربریشون شباهت قابل توجهی با آی او إس دارن
و جایی هم که گفتم سامسونگ و گوگل و فلان برند چینی نمی‌شناسه یعنی وان پلاس ، در خصوص نوار اعلانات ( نوتیفیکیشن ها) ، ناوبری ( ژست های حرکتی ) الگو گرفته از آی او إسه و این شباهت در نسخه های ۹ و بالاتر اندروید که در آینده ارائه میشه بیشتر به چشم میاد .

نیما عرفانی

الگوبرداری دیگه ای که از قلم افتاد ، مربوط به رابط کاربری و برخی إلمان های اپلیکیشن دوربین اکثر برندهای اندرویدی میشه که بازم بی شباهت به رابط کاربری دوربین آیفون نیست.
و این مواردی که گفته شد همگی نشون میده که رفته رفته اندروید شباهتش در تعامل با کاربر و شکل و شمایل UX , UI به سمت آی او إس پیش میره.

Amin

خب برادر سامسونگ رو نگفتی کجاش.
طراحی آیکون گفتی.
وگرنه خودم می‌دونم طراحی رابط دوربینش کاملا شبیه iOS شده

Amin

وان پلاس هم تا امروز شخصا چیزی ندیدم

Sajad

دوست عزیز در مورد درست و غلط بودن تمام مطلبی که نوشتی نظری نمیدم چون واقعا خارج از وقت و حوصله اس و وارد مباحث تخصصی تر میشه. ولی در خصوص جمله آخر حرفت باید بگم که الگو گرفتن اندروید از iOS درسته که در بخش طراحی ظاهری غیر قابل انکاره. اما باید پذیرفت که iOS هم توی این چند سال در زمینه ارائه قابلیت های جدید خیلی از اندروید الگو گرفته. و همینطور تجربه کاربری بهتر آیفون ها علاوه بر طراحی

نیما عرفانی

بله آقا سجاد شما هم درست میگی اما پیشنهاد میکنم کامنت بنده رو با دقت بیشتری بخونی . من هم در بخشی از صحبت هام به این مورد اشاره کردم .
ایناش => اندروید و آی او إس معایب و مزایای خودشون رو دارن و در برخی موارد برای بهتر شدن ، از همدیگه الگو گرفتن.
گفتم از همدیگه الگو گرفتن ، نگفتم فقط اندروید از آی او إس الگو گرفته.
موفق باشید

Sajad

دوست عزیز در مورد درست و غلط بودن تمام مطلبی که نوشتی نظری نمیدم چون واقعا خارج از وقت و حوصله اس و وارد مباحث تخصصی تر میشه. ولی در خصوص جمله آخر حرفت باید بگم که الگو گرفتن اندروید از iOS درسته که در بخش طراحی ظاهری غیر قابل انکاره. اما باید پذیرفت که iOS هم توی این چند سال در زمینه ارائه قابلیت های جدید خیلی از اندروید الگو گرفته. و همینطور تجربه کاربری بهتر آیفون ها خارج از درست و غلط بودن بحث طراحی بهتر سخت افزار و نرم افزار به تجربه یکپارچه تری که ارائه میدن برمیگرده. که لازمه این کار داشتن مدیریت کامل بر هر دو بخش سخت افزار و نرم افزاره. چیزی که تو دنیای اندروید واسه شرکت های پرفروش مثل سامسونگ وجود نداره. از طرفی ما هیچوقت از اپل یه گوشی میانرده ندیدیم که بخواد تجربه بد یا نه چندان خوبی تو ذهنمون بجا بذاره در صورتی که شرکت های اندرویدی گوشی های ارزون هم میسازن که قطعا به همون نسبت هم تجربه ضعیفتری ارائه میدن. و این چیزیه که باعث میشه همیشه اندروید در نظر ما ناپخته جلوه کنه. در صورتی که تفاوت اندروید بین یه گوشی ۵۰۰ دلاری و ۱۰۰۰ دلاری هم چندان کم نیست.

نیما عرفانی

بله درسته باید این معیارها هم در نظر گرفته بشه. جسارتاً ببخشید منظورتون رو از جمله ی آخر متوجه نشدم که گفتین: تفاوت اندروید بین یه گوشی ۵۰۰ دلاری و ۱۰۰۰ دلاری هم چندان کم نیست. اگه ملاک فقط سیستم عامل اندروید باشه که تفاوت چندانی میان پرچمدار و میان رده وجود نداره مگر در ورژن جدیدتر پرچمدار ولی اگه ملاک مقایسه فقط دیوایسه اندرویدی باشه خب بله گوشی 500 دلاری با 1000 دلاری در کیفیت ساخت و قابلیت های دوربین و صفحه نمایش و سایر امکانات تفاوت دارن.

MohammadFarhaadi

اندروید از آی او اس سریعتره؟!!!آخر تعصب بیجا که میگن شما رو میگن.برا بچه که صحبت نمیکنی عزیز.عشق سامی هم حدی داره.دیگه قرار نیست واقعیت رو تحریف کنید!

Amin

آره واقعا یک ترلیون‌دلاری شدن اپل الکی نیست.
کند کردن عمدی آیفون‌ها برای ترغیب مشتری به خریدن محصولات جدید
فروش جداگانه‌ی شارژ سریع
فروش جداگانه‌ی دانگل
حذف جک هدفون به بهانه‌ی ضدآب کردن و ایجاد درگاه اختصاصی لایتنینگ برای چاپیدن مشتری

واقعا هم الکی به این جایگاه نرسیده.
فقط خدا می‌دونه اگر محبوبیت استیو جابز پشت قباله‌ی اپل نبود، امروز چه جایگاهی داشت

نیما عرفانی

نکته ی اول که باید بهش اشاره کنم ، من هرزمانی در هر سایتی کامنت گذاشتم سعی کردم بی طرف باشم و معایب و مزایای همهٔ برندهارو بگم و به تمام جوانب بپردازم اما هیچ وقت وارد جزئیات نمیشم و حدو مرزهارو درنظر میگیرم که یه وقت سوء تفاهمی پیش نیاد.همواره نظرم با موضوع مطلب هم سو بوده و خارج از بحث صحبت نکردم.من درباره ی سیاست و اعمال اپل صحبت کردم که شما بحثو کشوندی اون سمت؟؟ من فقط گفتم موفقیت های اپل بی دلیل نیست و عوامل مختلفی همچون بازاریابی و خدمات، یکپارچگی نرم افزار و سخت افزار در پلتفرم موبایل ( آی او إس ) و دسکتاپ ( مک) ، تنوع در محصولات کاربردی از جمله اپل واچ و ایربادز و اپل تی وی، آپدیت های مرتب و منظم و سایر موارد دست به دست هم دادن تا چنین نتایج درخشانی برای اپل به وجود بیاد.نمونه ی بارزش رو مثال میزنم، خیلی از شرکت های مطرح برای طراحی و توسعه ی محصولاتشون و اشتراک گذاری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از آی مک و مک بوک استفاده میکنن که خودش بیانگوی خیلی از موفقیت ها و اتفاقات هستش. الان نظر شما چه ربطی به موضوع و کامنت بنده داشت؟ چرا فقط به معایبش اشاره کردی؟؟؟ چرا برتری هاشو نگفتی؟؟؟ این مطلب درباره ی مقایسه سرعت دو موبایل با نرم افزار و سخت افزار متفاوت بود که من هم در رابطه با همین موضوع توضیحاتی رو دادم اما شما فقط خواستی مثل همیشه اینو اونو باهم مقایسه کنی و در نهایت طرف مقابلو متهم می‌دونی و جالبش اینه رفتار منطقی طرف مقابلت رو به میدون جنگ تشبیه می‌کنی و صحبت هاشو در حد غزل و اشعار عاشقانه میدونی!!! بعد میخوای این توهین هات به طرف مقابل برنخوره!
نکته ی دوم : به خاطر همین قبلا گفتم بهت که فقط طبق منافع خودت از مباحث برداشت می‌کنی و هرجارو دوست داشته باشی سوژه می‌کنی که در اون مورد بخوای ساعت ها بحث کنی و آخرش هم بحثو به حاشیه ببری . من ۱۴ خط کامنت گذاشتم ، شما فقط همون یه تیکشو درنظر گرفتی و چون فن شرکت رقیب هستی قبول کردن واقعیات برات سخته و در قبالش مقاومت می‌کنی و همیشه موضوعات رو اونجوری که خودت میخوای به اثبات میرسونی.
نمیدونم این وسط چه نفعی به من و شما میرسه که بخوایم بیهوده بحث کنیم ؟؟ سامسونگ داره راه خودشو میره ، اپل داره راه خودشو میره ، گوگل و هواوی و شرکت های دیگر هم همینطور و مطمئناً جانب داری برند خاص و بی اعتنایی و کم ارزش دونستن پیشرفت هاش باعث نمیشه فلان برند سیاستش رو تغییر بده یا موفقیت هاش کم رنگ بشه، ما صرفا از روی علاقه میایم مثل سایرین اظهار نظر میکنیم در جهت گفتن حقایق و بالابردن سطح معلومات اعضای دیگه.
در مورد این که گفتی اگه شهرت و محبوبیت مرحوم استیو جابز پشت قباله ی اپل نبود فقط خدا میدونه که الان چه جایگاهی داشت! حرفی ندارم چون طبق صحبت هام معیارهای بسیاری در موفقیت و محبوبیت یک برند نقش دارن و نمیشه این قضیه رو صرفا به شخص خاصی محدود کرد و میدونم بحث کردن در این زمینه بی فایدست. اما این حرف شما مثل این میمونه که بگیم شهرت و محبوبیت مایکروسافت فقط به خاطر بیل گیتسه و ساتیا نادلا و سایر مدیران نقشی در این مهم نداشتن.
جمع بندی:تمام صحبت هارو گفتم که برسم به اثبات یک هدف، اپل اولین شرکتی بود که ارزش سهامش رسید به یک تریلیون ( ۱۰۰۰ میلیارد ) دلار و آمازون دومین شرکت بود که تونست با بازاریابی و تنوع در محصولات و ثبت سفارش و خدمات درست و ایجاد نمایندگی در نقاط مختلف و به ویژه مدیریت به جا و دقیق جف بیزوس به این موفقیت دست پیدا کنه، مایکروسافت سومین برندی بود که سهام خودش رو به این میزان از ارزش نزدیک کرد و حتی در بازه ی زمانی یک تا دو هفته با اُفت و کاهش سهام اپل تونست ازش پیشی بگیره اما مجدداً اپل برگشت به جایگاه اول و در رتبه های چهار به بعد گوگل و فیسبوک، سیسکو و سایرین قرار دارن که همگی برندهای آمریکایی هستند. حالا شما که همیشه حوصله و وقتت رو صرف برتر دونستن برند محبوبت سامسونگ می‌کنی و در موازاتش أپل رو میکوبی، ممنون میشم به من بگی دقیقا سامسونگ در این رده بندی چه جایگاهی داره و چرا؟؟؟

Sajad

شرمنده دستم خورد و مطلب ناقص ارسال شد. تکمیل کردم و مجددا فرستادم.

Amin

جناب آقای نیما عرفانی بزرگوار؛
باز هم تکرار می‌کنم اینجا میدون جنگ نیست.
چرا باز هم می‌گم؟ چون من اینجا هم مثل اونجا با نهایت احترام با شما صحبت کردم. اما شما انگار با ما سر جنگ داری. از کدوم توهین بنده صحبت می‌کنی؟

می‌گی گیر می‌دی فقط به یه جمله از ۱۴ تا خط کامنت من. خب استاد گرامی، بزرگوار، مستر، آقا، سرور، باقی کامنتت ایرادی نداشت تا در موردش چیزی بگم. می‌خوای مثل شما ایراد بنی‌اسرائیلی بگیرم؟!
من بارها در مقابل فن‌های هوآوی، و حتی خود فن‌های سامسونگ مثل جناب دکتر آریان، و حتی روماس (هالک) و… از اپل دفاع کردم.
حتی بعضی اوقات از هوآوی در مقابل فن‌های سامسونگ دفاع کردم.
چون اصلا زاده شدم برای دفاع از حق.
این شمایی که یا واقعا ببخشید نابینایی که نمی‌بینی دفاعیات من از حقایق رو، یا خودتو به ندیدن زدی.
این حرفا رو سر بحث پتنت هم کردم اما گویا باز خودتو به کوچه علی‌چپ زدی.
اینجا هم جواب کامنتت رو دادم چون بازهم مثل اون موقع سینه‌چاکانه از اپل دفاع کردی و اومدم گفتم که نه داداش.
ایجوریام نیست.

می‌گی سامسونگ کجای این رده‌بندی جا داره؟
محض اطلاع شما سامسونگ هم‌اکنون جزو ۵ شرکت برتر جهان از نظر ارزشه.
اگر چه پایین‌تر از اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازونه. اما اگر اون چشمات یاری می‌داد، سامسونگ هم در رده‌ی پنجم می‌دیدی!
و باز، صرفا، صرفا و صرفا جهت اطلاع می‌گم. که این فقط سامسونگ الکترونیکسه. و چندین شرکت بزرگ دیگه که زیر مجموعه‌ی گروه سامسونگ هستن در این ارزش به دلیل نبود کمپانی هولدینگ گنجانده نشده.
که اگر سامسونگ هم مثل گوگل یه شرکت هولدینگ (آلفابت) داشت، الان می‌دیدی که چطور بیشترین ارزش جهان رو داشت.
گروه سامسونگ،
با ارزش‌ترین
پردرآمدترین
و پرسودترین شرکت جهانه.
سرچ کن سامسونگ چقدر بزرگ است. یه ویدیو میاد اونو ببین.
احتمالا شما نمی‌دونستی که سامسونگ بزرگترین شرکت خوشه‌ای جهانه.

در مورد اپل یه چیز دیگه هم در کامنت قبلیم یادم رفت.
اضافه کردن پسوند s به بهانه‌ی ارتقا جزئی و عدم نوآوری خاص. مثلا تغییرات آیفون ایکس اس رو با ایکس مقایسه کنید.
یک ارتقا خیلی خیلی خیلی خیلی کوچیک.
حالا هر سری جدید اس سامسونگ یا نوت سامسونگ، یا پی و میت هوآوی رو ببین که چقدر تغییرات دارن.

من برای خودم متاسفم، که در نگاه اول فکر می‌کردم شخص شما انسان منطقی‌ای هستی.
اما تا دیدی من اون سری یه مخالفت کوچیک باهات کردم (همون بحث پتنت) سر دشمنیتو با راه انداختی.
متاسفم.
موفق باشی جناب عابدی

نیما عرفانی

آقا امین محترم ، در انتهای حرفات گفتی آقای عابدی ، حتما اشتباه لپی بوده اشکالی نداره. با اینکه در صحبت هات بازم از الفاظ و واژه های عامیانه کوچه بازاری استفاده کردی ، در حالی که به کار بردن این گونه کلمات در چنین گفتگوهای علمی هیچ جایگاهی نداره و فقط از روی عصبانیت و خودخواهی و تحمت و توهین به طرف مقابله باز هم میگم مشکلی نداره و مهم نیست و شما راحت باش ولی ایکاش حداقل می‌دونستی در چنین فضاهای عمومی و سایتی که کاربران زیادی دارن این مطالب رو میخونن باید یکم بیشتر مراعات بعضی چیزارو کنی.
در خصوص جایگاه سامسونگ که گفتی سرچ کنم ، یعنی میگی من که اون حجم از حرفارو چه در این پست و چه در پست های گذشته میگفتم ، از روی اطلاعات و آگاهی نبوده؟! به هرحال دوست گرامی هنوز اینو نمیدونی که با اگر و اگر و اگر هیچ ادعایی به اثبات نرسیده, وگرنه بله اگه سامسونگ یا هر برند دیگه ای فلان ظرفیت ، فلان ویژگی ، فلان هلدینگ رو داشت میشد بهترین برند در تمام زمینه ها. در زمان حال زندگی کن و واقعیت های حال حاظر رو ببین.
در نهایت برا اینکه بحثو ببندم، اپل تا قبل از پردازنده های A11 ، هرساله دوبرابر قدرت پردازشی پردازنده رو نسبت به سال قبل ارائه میداد که نظریه پردازها و کارشناسای این حوزه گفته بودن اگه اپل همینجوری پیش بره طولی نمیکشه که قدرت پردازشی آیفون میرسه به سطح دسکتاپ و لپ تاپ ها و همین الانش هم قدرت پردازشی آیفون ۱۰ إس و بالاخص پردازنده ی A12x آیپد پرو ۲۰۱۸ با سری core i5 پردازنده های اینتل برابری می‌کنه . خب حالا شما فکر میکنی بیشتر از مدیرای شرکتی مثل أپل آگاهی داری که بخواد سال به سال ارتقاء اساسی به آیفون ها بده؟؟؟ فکر کردی براش کاری نداره چنین کاری کنه؟؟؟ اگه میخواست هرسال در تمام زمینه ها ارتقاء پیدا کنه که اساساً رقبای اندرویدی با اختلاف عقب میفتادن جناب.
صرفاً جهت اطلاع : مثلاً نوت ۹ و إس ۹ نسبت به نسل گذشته ی خودشون چه تفاوت قابل ملاحظه ای داشتن جز اینکه تو نوت ۹ ، باطری بزرگتر گذاشت که هواوی از میت ۷ چنین باطری استفاده می‌کرده ( ۴ سال پیش ) و اضافه شدن قابلیت های ریموتی قلمش بوده. آهان البته آره شما حق داری ، یه نسخه ویژه هم داره با ۸ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی که ۱۳۰۰ دلار قیمتشه! خب بالاخره این تفاوت به حساب میاد دیگه . حتی خوده هواوی هم قبل از معرفی سری میت ۲۰ ، این قضیه رو که نوت ۹ و إس ۹ نسبت به نسل قبل تفاوتی نداشتن سوژه کرده بود .
دیگه حرفی نیست دوستِ منطقیه من
فقط به همین جمله کفایت میکنم ، مرسی که هستی.

Amin

بهت پیشنهاد می‌کنم حتما اون ویدیو رو ببینی‌.
ضمنا معنی هولدینگ هم سرچ کن و بدون چون اصلا منظور منو متوجه نشدی انگار.
من نگفتم اگر فلان بشه، بهمان می‌شه.
دارم می‌گم همین الانش هس کافیه ارزش تمام شرکت‌های گروه سامسونگ رو جمع بزنی. شما داری فقط سامسونگ الکترونیکس رو حساب می‌کنی.

بعدشم خودت می‌گی تو زمان حال باش، بعد می‌گی فکر کردی اگر اپل می‌خواست نمی‌تونست؟ بعد خودت می‌ری تو توهم.
البته من نگفتم اگر می‌خواست نمی‌تونست. بله اگر بخواد می‌تونه. اما به خاطر خساست نمی‌کنه. و همین مهمه.

بعدشم خیلی خیلی خیلی ممنونم که نوت ۹ رو با اس۹ مقایسه می‌کنی.
دمت گرم.
حال کردم.
اپل ۲ سال ۲ سال یه کاری بکنه اشکال نداره. اما از سامسونگ انتظار نوآوری ویژه‌ی ۶ ماهه داری.
خیلی ممنون که تا این حد منطقی هستی.
نوت۹ رو کنار نوت۸ بذاریم یا اس۹ کنار اس۸
یا اس۸ کنار اس۷
مخصوصا اگر اس ۱۰ که قراره رونمایی بشه رو کنار اس۹ بذاریم، تفاوت‌ها خیلی مشخص می‌شه.
حالا این فاصله‌ی یک ساله رو توی محصولات اپل حساب کنید.

ما صحبتمون در مورد موبایل بود، شما می‌گی ایپد اپل؟

حالا مرسی که من هستم، یا مرسی که تو هستی؟
آره اولش هم تو رو با یه شخص گل دیگه به اسم وحید عابدی اشتباه گرفتم یه لحظه اسم ایشون اومد تو ذهنم.

#اپل_را_نپرستیم

نیما عرفانی

الان دیگه همه میدونن معنی هلدینگ چیه . منظورتو از همون اول فهمیدم ولی چون موضوع مورد بحث درباره حوزه ی موبایل و صرفا سخت افزار و نرم افزار بود من هم در همین مورد ارزش سهام برندهای مطرح روباهم قیاس کردم وگرنه من بهتر از شما ندونم کمتر هم نمیدونم که سامسونگ چندتا زیر مجموعه داره ، سامسونگ الکترونیکس که در زمینه لوازم خانگی و شرکتی فعالیت داره، سامسونگ دیسپلی که تولید نمایشگرهای بزرگ و کوچک رو برعهده داره ، سامسونگ موبایل که از اسمش مشخصه در زمینه ی موبایل و موارد مرتبط فعالیت داره که همه اینا برای الجی هم صدق میکنه . اینم میدونم که سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های پیش رو در صنعت نیمه هادی و تولید تراشه هستش که این اواخر رسما وارد صنعت خودروسازی هم شد و حتی اینم میدونم که سامسونگ سرمایه گذاری های عظیمی برای ساخت و ساز و پروژه های توریستی و تبلیغاتی میکنه از جمله در ساخت بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه که یکی از اسپانسرهای ساختش سامسونگ بود . همه رو میدونم اما صحبت های من فقط و فقط در زمینه موبایل بود .
از اون جایی که عادتت برداشت اشتباه از گفته هاست پس از این به بعد بخشی از صحبت های کامنت قبلیم رو در کامنت بعدی یادآوی میکنم!!!
( اگه اپل همینجوری پیش بره طولی نمیکشه که قدرت پردازشی آیفون میرسه به سطح دسکتاپ و لپ تاپ ها و همین الانش هم قدرت پردازشی آیفون ۱۰ إس و بالاخص پردازنده ی A12x آیپد پرو ۲۰۱۸ با سری core i5 پردازنده های اینتل برابری می‌کنه .) اینو من گفتم در جواب حرف خودت که گفتی اگه سامسونگ فلان بهمان….
و اسم آیپد رو اوردم که بگم با اینکه الان قدرت پردازشی آیفون 10 إس در سطح لپ تاپ ها هستش ولی این ادعا در خصوص آیپد 2018 بیشتر به چشم میاد .
(مثلاً نوت ۹ و إس ۹ نسبت به نسل گذشته ی خودشون چه تفاوت قابل ملاحظه ای داشتن) اینو من گفتم
( بعدشم خیلی خیلی خیلی ممنونم که نوت ۹ رو با اس۹ مقایسه می‌کنی) این حرف خودته . من نوت 9 رو با إس 9 مقایسه نکردم ، گفتم هرکدوم نسبت به نسل گذشته ی خودشون تفاوت فاحشی نداشتن که بخوایم زیاد روش مانور بدیم اما تفاوت سری میت 20 و حتی سری پی 20 نسبت به سال گذشته رو قبول دارم ، ارتقاء زیادی داشتن در بخش های مختلف . و کاملا طبیعیه که سامسونگ در سری إس 10 تفاوت های بیشتری رو داشته باشه نسبت به إس 9 چون دهمین سالگرد سری إس رو میخواد جشن بگیره و همه کاربرا انتظار دارن سامسونگ یه محصولی ارائه بده که در شأن و احترام طرفداراش باشه و بتونه با سایر برندها رقابت کنه ، همونطوری که پارسال اپل دهمین سالگرد آیفون رو با معرفی آیفون 10 جشن گرفت که در زمان خودش بهترین طراحی و نوآوری رو داشت( تشخیص چهره 3 بعدی ، حذف کامل حاشیه ی پایین و طراحی متقارن و به کار گیری استیل ضد زنگ در ساخت فریم گوشی که مورد آخر استثناء داره و اولین بار چنین جنسی در الجی وی 10 به کار رفت).
در ضمن من هیچ وقت برند خاصی رو نپرستیدم که این دومیش باشه ، همین مقداری که الان از اپل تعریف و تمجید کردم ، از سامسونگ و هواوی و سونی و الجی هم تعریف کردم و اگه دقت کرده بودی قبل از اینکه عکس خودمو بذارم رو پروفایل ، عکسی داشتم در خصوص نوکیا که در سال های نه چندان دور بدون شک پادشاه حوزه ی موبایل بود .
آقای عابدی رو بنده افتخار آشنایی با ایشون رو متأسفانه نداشتم اما هرکجا که هستن شاد و سلامت باشن . بالاخره من عادت دارم که شما اسم اشخاص دیگر رو وارد بحث کنی .

Amin

خب آقای عرفانی خوبه که اینا رو می‌دونی.
آقای عابدی هم کاربر همین سایت هستن کامنتاشونو هرزگاهی می‌تونی ببینی.

خب نه اگر منصف باشی، تغییرات اس۹ نسبت به اس۸
یا نوت۹ نسبت به نوت۸، اصلا کم نبود که می‌گی کم.
حال ندارم برات لیست کنم واقعا.
نمی‌گم تغییراتش خیلی زیاد بود.
ولی کم هم نبود.

من به اینجوری اغراق در مورد اپل طی این بحث و بحث سابقمون می‌گم پرستیدن. یه چیزی مثل اغراق‌های چالتون (که فکر کنم بشناسیش)
این اغراق و بزرگ‌نمایی رو هر کسی در هر جهتی انجام بده محکومه.
حالا اگر شما همینقدر سینه‌چاکانه از سامسونگ هم دفاع کردی قبلا (که البته من ندیدم)، باز شما رو محکوم می‌کنم و با شما همینقدر بحث می‌کنم بلکه متوجه‌ی اشتباهتون بشید.

باز هم می‌گم، از اون زمان که با شما سر سیاست ثبت پتنت بحث کردم، با من به لج افتادی.
لج نکن، اینجا میدون جنگ نیست.
موفق باشی آقا نیما

نیما عرفانی

(خب نه اگر منصف باشی، تغییرات اس۹ نسبت به اس۸
یا نوت۹ نسبت به نوت۸، اصلا کم نبود که می‌گی کم.
حال ندارم برات لیست کنم واقعا.
نمی‌گم تغییراتش خیلی زیاد بود.
ولی کم هم نبود.)
“اینو حتما بعدا بهم بگو که چه تفاوت هایی داشتن “.
اینم ممنون میشم بهم بگی که سوراخ نمایشگر به جز محل قرارگیری و کوچک ترشدن 1 الی 2 میلی متری از پیکسل های اطراف دوربین ، دقیقا چه تفاوت و ویژگی نسبت به ناچ قطره ای داره؟؟؟ جدای از بحث اینکه نرم افزارا با ناچ بهینه شدن ولی هنوز سوراخ نمایشگر اول راهه. واقعا ذهنمو درگیر کرده و دونستنش خالی از لطف نیست.
امین جان فقط مونده بود منو با چالتون مقایسه کنی !?? البته با این روالی که پیش گرفتی قابل پیش بینی بود که اسم ایشون هم بیاد وسط! اما هیچ کجای دنیا گفتن حقایق اسمش اغراق نیست کما اینکه در این باره ضرب المثل داریم : آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. در مورد تعریف هایی که از سامسونگ کردم و گفتی که تا به حال ندیدی اینم انتظارشو داشتم که بگی اما یادآوری میکنم در برخی پست ها ، سامسونگ رو در زمینه های نمایشگر ، شارژر ، طراحی و امکان آپارچر متغیر دوربین نوت 9 و إس 9 پلاس و همینطور قابلیت های قلم سری نوت ستایش و تمجید کردم .
شما هم موفق باشی در پناه حق

Amin

تقدیر و ستایش بابت یه کار مهم، خوبه.
ولی اگر اغراق بشه خوب نیست.

سوراخ نمایشگر تفاوت خاصی با ناچ قطره‌ای نداره خب. ولی سامسونگ برای اینکه بگه من یه ترند بنا گذاشتم، اینکارو کرد به هر حال.
صحبت شما در مورد سازگاری هم درسته.

نوت۹ رو نسبت به نوت۸ می‌گم:
سیستم خنک‌کننده آب – کربن
دیافراگم دوگانه
دکس با کابل
بهبوددهنده‌ی صحنه عکاسی با هوش مصنوعی
سوپراسلوموشن ۹۶۰ فریم اچ‌دی، و ۴۸۰ فریم فول اچ دی.
تغییر چیپست به معنی افزایش چند صد مگابیتی سرعت دانلود و آپلود و البته ضبط ویدیوی ۴کی ۶۰ فریم (هرچند اکسینوس ۹۸۱۰ از ۴کی ۱۲۰ فریم هم پشتیبانی می‌کنه)
در نهایت قلم بلوتوثی

واقعا اینا کمن؟

نیما عرفانی

سیستم خنک کننده رو اوکی درسته اما اگه بخوام خیلی دقیق بهش نگاه کنم چیزه جدیدی نیست و اولین بار سونی در زد 5 خنک کننده گذاشت رو موبایل چون اون موقع اسنپدراگون 810 به شدت گرما تولید میکرد، که از اون موقع انواع مختلفی از سیستم های خنک کننده باب شد .
دیافراگم دوگانه رو خودم هم بهش اشاره کردم . ایناهاش => امکان آپارچر متغیر دوربین نوت 9 و إس 9 پلاس
و همینطور قابلیت های ریموتی قلم => اضافه شدن قابلیت های ریموتی قلمش بوده.
(دکس با کابل
بهبوددهنده‌ی صحنه عکاسی با هوش مصنوعی)
اینا هم اول هواوی به کار برد و در میت 20 حتی نیاز به کابل هم نداره ، بیسیم به مانیتور وصل میشه که اینو سامسونگ میخواد در إس 10 اضافه کنه .
فیلم برداری سوپر اسلوموشن 960فریم هم اول سونی به دنیای موبایل اورد اونم با کیفیت فول اچ دی نه اچ دی و کاره سونی بیشتر از بقیه قابل ستایش و تحسینه.
اما در خصوص فیلم برداری 480 فریم که البته 480 رو اچ دی میگیره بدون محدودیت زمانی و 240 فریم رو فول اچ دی میگیره اینم بدون محدودیت زمانی و 4 کی 60 فریم بله حق با شماست .
(تغییر چیپست به معنی افزایش چند صد مگابیتی سرعت دانلود و آپلود) اینم که هواوی در سری میت 20 فراتر رفته و از جی پی إس 2 گانه استفاده کرده که حتی در مکان هایی مثل زیرگذر و تونل و نقاط کور بهتر و دقیق تر عمل میکنه ، برای تقویت سرعت آپلود و دانلود هم رو چیپست کایرین 980 چنین قابلیتی فکر کنم باشه اما فعلا حضور ذهن ندارم که دقیقا چیکار میکنه.

Amin

خب دیگه ببین بازم اذیت کردی.
من گفتم تغییرات.
نگفتم اولین‌ها!

ضمنا، گفتم خنک‌کننده‌ی آب کربن.
نگفتم فقط خنک‌کننده.
اینو اولین بار همین نوت۹ داره.

ضمنا، دکس با یک کابل رو اولین بار مایکروسافت آورد.

نیما عرفانی

خب درسته که بحث تفاوته ولی اولین ها هم باید گفت.
دکس رو اولین بار مایکروسافت اورد؟؟؟! دکس برای اندرویده و سیستم عامل اندروید رو شبیه سازی می‌کنه به سیستم عامل دسکتاپ کروم . در حالی که مایکروسافت سال ۲۰۱۵ با معرفی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس إل قابلیت کوانتینیوم رو اورد به ویندوز فون برای شبیه سازی ویندوز ۱۰ دسکتاپ و اجرای برنامه های یونیورسال ، بعدش واسه مایکروسافت فقط با یه کابل نبود ، داک جداگانه نیاز داشت . من هواوی رو گفتم در دنیای اندروید اولین بار چنین کاری رو فقط با یه کابل انجام داد الانم به صورت بی‌سیم وصل میشه به مانیتور. بعدش سامسونگ رو دکس به صورت کابل پیاده کرد.
در مورد خنک کننده کربن نوت ۹ هم پیشنهاد میکنم دوباره این لینکو ببینی ، ترنجی پوشش داده بود .
https://toranji.ir/2018/08/22/کالبدشکافی-گلکسی-نوت-9-وجود-سیستم-خنک-کن/
سیستم خنک کنندش تفاوت چندانی با مدلای قبلی نداشته ، بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داشته.

Amin

برادر من، صحبت از اولین‌ها بود که می‌گی باید گفت؟
صحبت از تغییرات بود فقط.
همین.

حالا روی کلمه‌ی دکس حساسیت به خرج نده. بخوام مثل خودت حساس بشم دکس فقط برای سامسونگه.
اسم تجربه‌ی دسک‌تاپ هوآوی دکس نیست.
منظورم تجربه‌ی دسک‌تاپ بود.
آره الان که دیدم اونم داک نیاز داشت.
این حله.

اما سیستم آب کربن با خنک‌کننده‌ی عادی که اولین بار سونی گذاشت فرق داره.
نمی‌دونم چرا اصرار داری بی‌اهمیت جلوه‌ش بدی.
بعد از این پستی که فرستادی، سامسونگ خودش به صورت شماتیک و اینفوگرافیک توضیح داد چطوری کار می‌کنه. و دروغ نیست.
حتی ترنجی هم پوشش داد.

نیما عرفانی

حله

Amin

موفق باشید

نیما عرفانی

ممنونم ، سلامت باشی
بازم تغییرات نوت ۹ که دربارش صحبت کردیم و یه مورد رو فراموش کردیم ، اضافه شدن اسپیکر استریو ، قابل توجیه و قانع کنندست نسبت به نوت ۸ اما خدایی دیگه انصافاً تغییرات إس ۹ نسبت به إس ۸ و إس ۹ پلاس نسبت به إس ۸ پلاس اصلا قابل چشم پوشی نیست . إس ۹ تغییراتش اضافه شدن قابلیت دیافراگم متغیر دوربین بود و اسپیکر استریو . إس ۹ پلاس هم همینا به علاوه دوربین دوگانه .

Amin

آره اسپیکر استریو یادم رفت.

اس۹ نسبت به اس۸
در برابر نوت۹ نسبت به نوت۸
تغییراتش کمتره، آره‌.
ولی بازم کم نیست. زیاد هم نیست.
تغییرات آیفون ایکس اس نسبت به آیفون ایکس، فقط نمی‌دونم فکر کنم گوریلا گلس ۶ گذاشت، یا یه ضد ضربه‌ی قدرتمند، یکی هم اینکه بعد از سال‌ها IP68 گرفت.
(آپدیت OS و چیپست هم چیز خیلی بدیهی و ساده‌ایه)

باز اس۹، استریو کرد، دیافراگم دوگانه آورد، AR Emoji آورد، سوپراسلوموشن ۹۶۰ فریم آورد.
ریزبین تر هم بشیم، پد دکس هم آورد.
تغییراتش بیشتر از آیفون ایکس اس بود.

Amin

همچنین دالبی اتموس هم یادم رفت

نیما عرفانی

بله درسته این تغییرات هم داشت اما بارزترینش رو نام بردیم، intelligent scan هم شاملش میشه! ولی دربرابر تشخیص چهره ۳ بعدی حرفی برای گفتن نداره و این واقعیته.
? راجع به تغییرات آیفون که در کامنت های بالا مفصل صحبت کردیم ، الان بحث مقایسه تغییرات گوشی های سامسونگ و هواوی هستش . من از اول این بحثو پیش کشیدم که بگم پرچمدارای سال ۲۰۱۸ سامسونگ نسبت به هواوی کمتر ارتقاء داشته و امیدوارم در سری إس ۱۰ تغییرات مفید و قابل توجهی لحاظ کنه که قطعاً برای دهمین سالگردش و حفظ آبرو در برابر رقبا همین کارو می‌کنه چون به شخصه یکی از اولویت های خریدم ، پرچمدار بعدی سامسونگه.

Amin

من پیشرفت‌های هوآوی رو تحسین می‌کنم.
تغییراتش هم واقعا خوب بوده.
مثلا همین میت ۲۰ نسبت به میت ۱۰
اما فکر می‌کنم یکم بی‌انصافیه اگر بگیم تغییراتی که هوآوی اعمال کرده بیشتر از سامسونگه.
در هر حال، ما نظاره‌گر این رقابتیم، ببینیم که چی می‌شه.
ممنون

نیما عرفانی

بحث جذابی بود و به خیلی از موارد پرداخته شد جدای از اینکه در برخی مواقع بحث به حاشیه کشیده میشد . به قول معروف همه چیو بردیم زیر ذره بین و ۲ نفری باعث شدیم لقب پر کامنت ترین و چالش برانگیزترین پست به این مطلب اختصاص پیدا کنه! ?
سایر دوستان هم در مطالب بعدی در گفتگوها شرکت کنن(البته بر اساس آگاهی و منطق) بحث بسیار جذاب ترهم میشه.
شاد و پیروز باشی آقا امین
آخ آخ الان توجه کردم به این موضوع ، اسمتو برعکس کن ??
اینم از وجه اشتراک من و شما!!!

Amin

?❤

CAPCOM

htc m9 رو با چسب سیلیکونی میشد خنک نگهداشت اونم چیپست اسنپدراگون ۸۱۰بود
دوست من بنظره من هر برندی در دنیای تکنولوژی تونسته ایده ها و نوآوریهای رو عرضه کنه
اینکه بگیم فلان برند اینکارو کرد اما برنده دیگه نکرده اصلا درست نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)