حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بریدگی نمایشگر های بیشتری از سامسونگ در حق اختراع این شرکت دیده شد

نوشته

5 سال قبل | 30 دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

یک ماه پیش بود حق اختراع سامسونگ برای موبایل با بریدگی نمایشگر قطره ای و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را دیدیم. همچنین دیدیم که نمایشگر Infinity O سامسونگ در ۱۲ طرح مختلف ثبت شده است. امروز اما می بینیم که بریدگی نمایشگر های بیشتری از سامسونگ در حق اختراع این شرکت دیده شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشد تا درباره آن صحبت کنیم.

حق اختراع سوراخ نمایشگر سامسونگ

حق اختراع سوراخ نمایشگر سامسونگ

در این حق اختراع حالت های مختلفی درباره قرار گرفتن سوراخ نمایشگر در موبایل های سامسونگ را شاهد هستیم. در حقیقت همه این حالت ها برای قرار گرفتن سوراخ نمایشگر در بالای دستگاه است و دوربین سلفی درون آن قرار می گیرد.

این شش حالت مختلف از حالت قرار گرفتن بلندگوی مکالمه بالای سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی در نظر گرفتن حالت های دیگر را متصور می شود.

یک هفته پیش در ترنجی خواندیم که گلس گلکسی ام ۲۰ (Galaxy M20) بریدگی نمایشگر قطره طور آن را نشان می دهد. این پتنت ها نشان می دهد که سامسونگ می خواهد دستگاه های متفاوتی را با این ویژگی ارایه کند. نظر شما درباره این حق اختراع های سامسونگ چیست؟ فکر می کنید کدام یک عملی شود؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

با این سیاست سامسونگ مخالفم ، در فواصل زمانی کوتاه همش ثبت پتنت می‌کنه اونم برای مواردی که در زمان حال راه حل های مشابه و حتی بهتری براشون وجود داره. الان مثلا این حالت های مختلف چه تفاوتی با ناچ قطره ای دارن؟ نهایتاً اندازه ی حفرش ۱ تا ۲ میلی متر کوچیکتره که فکر نکنم برای هیچ کاربری اون چند پیکسل کوچیک بالای حفره قابل استفاده باشه و تفاوت قابل توجهی به حساب بیاد. سامسونگ به جای اینکه پشت سرهم ثبت پتنت کنه باید بیشتر روی قابلیت های مهم تر و کاربردی تر متمرکز بشه ، قابلیتی که باعث ایجاد یک تحول انقلابی در گوشی های هوشمند بشه مثل بردن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش نیمه شفاف و شفاف بدون ایجاد هیچ گونه بریدگی و حفره . البته اگر این حفره ها صرفا برای دوربین سلفی نباشه و کاربردهای دیگری همچون تشخیص چهره یا عنبیه چشم داشته باشن رضایت بخش تره که بازم سؤال پیش میاد در این صورت سنسور های دیگه رو کجا میخواد قرار بده ، طبیعتاً چندین سنسور رو نمیشه در یک حفره قرار داد. به شخصه با جایگزینی حسگر اثر انگشت خازنی یا اولتراسونیک با کیفیت بالا زیر صفحه نمایش که حداقل ۳۰ درصد ( طبق شایعات گلکسی اس ۱۰) از پنل رو شامل میشه به جای تشخیص چهره ۳ بعدی موافقم .

Naranj

پنل شفاف هنوز خیلی کار داره و زمانی هم که کامل بشه تا چند سال فقط روی پرچمدارها میاد، الان برای میانرده به اینها نیاز هست

نیما عرفانی

عزیزم کامنت رو با دقت بیشتری بخون. گفتم این حالت هایی که برای حفره در نظر گرفته چیزه عجیبی نیست که سامسونگ براش بوق و کرنا راه بندازه به اسم پتنت ثبت کنه . الان این حفره ها با ناچ قطره ای که روی خیلی از گوشی ها به کار رفته تفاوت چندانی نداره. در بحث صفحه نمایش شفاف که گفتی خیلی کار داره و چند سال طول داره اجرائی بشه ، نه اشتباه نکن , شرکتهای بزرگ علم و تکنولوژی چند سال آینده رو الآنم دارن وگرنه دلیلی نداره اون همه هزینه‌ی بالایی رو صرف تحقیق و توسعه کنن اما به خاطر سیاستی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی حاکمه ، هیچ وقت نمیان یه قابلیت انقلابی رو الان استفاده کنن ، تا بوده همین بوده , نسل به نسل گوشی هارو قطره چکونی ارتقاء میدن که مثلا بگن الان علم و تکنولوژی لازم برای آوردن یه قابلیت انقلابی رو ندارن در حالی که واقعیت پشت پرده اسرار دیگه ای داره . به نظرم آخرین دیوایس انقلابی که معرفی شده آیفون ۱۰ بوده ، با طراحی جدید بدون حاشیه و متقارن به علاوه حذف کامل حاشیه ی پایین و تشخیص چهره ۳ بعدی با امنیت بالاتر از اثر انگشت که بعد از اون برندهای اندرویدی برای الگو گرفتن( نه کپی) ازش طراحی های مشابهی زدن. البته طراحی کشویی اوپو فایند ایکس یا طراحی زد تی ای نوبیا ایکس هم میتونن به نوعی محصول انقلابی باشن اما هرکدوم معایبی دارن که باعث میشه طراحیشون ادامه دار نباشه ، مثلا طراحی خشابی اوپو فایند ایکس باعث شده گوشی مقاومتش به خصوص در همون قسمتی که مکانیزم کشویی داره به مرور زمان با رفتن گرد و غبار ضعیف بشه در کنار افزایش ضخامت و همینطور اینجور طراحی قابلیت ضد آب بودن رو فدا کرده. در مورد نوبیا ایکس هم ، به کار بردن صفحه نمایش دوم در قسمت پشتی ایده ی جالبیه اما باعث میشه مصرف باطری بیشتر بشه و شرکت نتونه باطری بزرگ به کار ببره . پس میشه اینجور نتیجه گرفت در حال حاظر تنها محصول انقلابی بازار که تونسته پایدار باشه و بشه الگوی خیلی از شرکت ها ، بدون تردید آیفون ۱۰ هستش.

نیما عرفانی

سینا جان کامنتی که در پاسخ به کاربر عزیز Naranj گفتم چرا رفت برای بررسی؟

Naranj

داشتن فناوری اینده رو قبول دارم ولی در خارج حتی کوچکترین تغییرات طراحی باعث ثبت پتنت میشه دقت کنید اینها با ناچ قطره ای تفاوت دارند

Amin

دوست عزیز همین عدم ثبت پتنت بود که باعث شد اپل بیاد و از سامسونگ شکایت کنه که چرا گوشی با گوشه‌ی گرد ساختی!!

در حالی که دقیقا قبل از معرفی آیفون، سامسونگ یه گوشی زد که بذاری کنار آیفون کاملا مشخصه طراحیش کپی از سامسونگه.

امروز فقط بخش صفحه‌نمایش سامسونگ، بیشتر از کلِ اپل پتنت ثبت می‌کنه.
باقی بخشا هم که هیچ.

اتفاقا سیاست خوبیه

نیما عرفانی

فکر کنم گلکسی آلفا منظورتون باشه ولی دقیق نمیدونم سامسونگ کدوم گوشیو قبل از اولین آیفون زد. پتنت زمانی اسمش پتنته که مفید و مؤثر باشه نه اینکه همین الان هم قابلیت های مشابهی نسبت به پتنتی که سامسونگ برای حفره ثبت کرده وجود داره که پتنت سامسونگ به جز ایجاد حفره داخل صفحه نمایش و کوچکترین ۱ و ۲ میلی متری اون قسمت هیچ تفاوت دیگه ای با ناچ قطره ای نداره . سامسونگ شب می‌خوابه صبح بیدار میشه یه پتنت ثبت می‌کنه ، این هنر نیست . از نظر شما سیاست خوبیه از نظر من خیر.

نیما عرفانی

هرچی فکر میکنم میبینم حرفت ابهام داره
منظورت از اینکه گفتی قبل از اولین آیفون ، سامسونگ یه گوشی داشت که اپل از رو اون آیفونو کپی! کرده ، گوشیه اندرویدیه یا بدون سیستم عامل ؟ چون اولین گوشی اندرویدی برا اچ تی سی بود که تقریبا همزمان با اولین آیفون اومد و بعدش سامسونگ اومد تو خط گوشی های اندرویدی. سامسونگ از وقتی گوشی اندرویدی تولید کرده ، مدلاش شامل 4 زیرمجموعه بوده ، گلکسی إس ، گلکسی نوت، گلکسی آلفا و گلکسی گرند . اینا همه بعد از آیفون اومدن . مگر اینکه منظورت سامسونگ Corbi باشه که سیستم عامل نداشت که بازم قابل قیاس با آیفون نیست چون اولین آیفون در اصل اولین گوشی هوشمند بود که سیستم عامل داشت به علاوه صفحه نمایش لمسی خازنی در حالی که Corbi یه گوشی لمسی حرارتی بود بدون سیستم عامل

Amin

دوست من بحث هنر بودن نیست. من دلیل اینکه گفتم خوبه، گفتم!
دلیلش اینه که دست رقبا رو برای ارائه‌ی محصول ببنده.
بخش اعظم پتنت‌ها اصلا عملی نمی‌شن و فقط به همین دلیلیه که گفتم.

اما بخش دوم صحبت‌هات؛
اولا، که قبل از iOS، سیستم عاملی بود به اسم سیمبین.
پس آیفون اولین گوشی با سیستم عامل نیست.
گوشی سامسونگ با سیستم‌عامل سیمبین رو گفتم. مدل F700.
بعدشم من طراحی ظاهری رو گفتم، چه ربطی به داشتن یا نداشتن سیستم‌عامل داره؟!

یک مورد دیگه.
اولین گوشی با صفحه‌نمایش لمسی خازنی هم آیفون نبود.
بلکه اولینش، LG Prada بود.

انقدر تو این سال‌ها مردم از اولین آیفون یه غول ساختن ببین تو رو خدا چقدر گنده‌ش کردن.
واقعا زشته بدون تحقیق صحبت کردن.
اون از شیخ‌زاده با غزل‌های عاشقانه‌ش در مورد اپل و هوآوی. این از شما

نیما عرفانی

خب عشقم اینو که خودم میدونم بخش اعظمی از پتنت ها عملی نمیشن ، و من هم درمورد همه ی پتنت ها صحبت نکردم ، فقط دررابطه با همین پتنت بحث کردم . ثانیا اینم میدونم سیمبین برای نوکیا بوده که شما بهش اشاره نکردی ولی دقت نکردی چی گفتم ، گفتم اولین آیفون اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل بوده نگفتم اولین گوشی با سیستم عامل. طراحی ظاهری فقط مهمه؟؟؟ یعنی اگه یه گوشی فقط ظاهرش به یه محصول دیگه شباهت داشته باشه ودر بقیه موارد( سیستم عامل ، سخت افزار و قابلیت های دیگه) کاملا متمایز باشه ، از نظر شما میشه کپی؟؟؟ خیلی سعی کردم نخندم و واقعا هم نخندیدم فقط تعجب کردم از حرفت. الجی پرادا هم شما بگردی فقط در همین مورد وجه مشترک داره با اولین آیفون . اگه بخوام طبق منطقت نظر بدم پس میشه گفت چون اول نوکیا تو گوشی هاش از صفحه نمایش Amoled استفاده کرده پس سامسونگ هم اینو از اون کپی کرده.
همیشه خواستار منطق و استدلال مبتنی بر اطلاعات و سند و مدرک بودم.همواره سعی کردم در مطالبی که اظهار نظر میکنم کامنتم مثمر ثمر واقع بشه در جهت بالابردن سطح آگاهی و معلومات عزیزان دیگه. من هیچ وقت از یک بعد به تکنولوژی نگاه نکردم و هیچ وقت جانبداریِ یک برند خاص رو نکردم و این حرفم رو میتونید با رُجوع به نظراتی که در طی این مدت گفتم متوجه بشین. همیشه مزایا و برتری و معایب و ضعف تمام برندهارو گفتم. هرجا نیاز بوده تمجید کردم و هرجا نیاز بوده نقد کردم . و برای اینکه صحبت هامو در مورد این پست به اتمام برسونم نیازه که توضیحی بدم در این باره. اولین شرکتی که از ترند ناچ استفاده کرد برای قراردادن دوربین سلفی و کم کردن حاشیه ی بالا ، اسنشیال فون بود که بعدش شرکت های دیگری همچون شارپ و اپل و برندهای چینی اومدن ناچ مخصوص به خودشون رو به کار بردن(فقط ابعادش متفاوته وگرنه ناچ همون ناچه!(
و سامسونگ اصلی ترین شرکتی بود که در مقابل این طراحی مقاومت کرد و در برخی موارد توییت هایی منتشر میکرد درمورد موضع گیری و تمسخر سایر برندها.اما در نهایت خودش مجبور شد تسلیم همین ترند بشه و برای اینکه مثلا از شدت نقد ها و کامنت های منفی نسبت به خودش کم کنه اومد گفت ما چندتا پتنت ثبت کردیم که با ناچ فرق داره و داخل صفحه حفره زدیم! خب الان اون حفره ای که بهش میگی اینفینیتی O,V,U دقیقا چه تفاوتی با ناچ قطره ای داره؟؟؟ جز اینکه اومدی فقط ابعادشو یکی دو میلی متر کمترش کردی که اصلا برای یه کاربر با عقل سلیم در تجدید نظرش نسبت به این تغییر تأثیری نداره.دوستانی که فن سامسونگ هستن لطفا واقع بین باشن. دیگه در این مورد توضیحی نمیدم،گفتنی هارو گفتم

Amin

داداش در فاز اول اینجا رو با میدون جنگ اشتباه گرفتی.

اولا اینکه میگی اولین گوشی هوشمند چه تفاوتی داره با اولین گوشی با سیستم‌عامل هوشمند؟ می‌شه توضیح بدی؟

ثانیا من نگفتم آیفون کپی از سامسونگه.
طراحی ظاهریشو فقط گفتم!
چون بحث سر پتنت و اون شکایت معروف شد.

من اصلا صحبتی از کپی کردن اپل از الجی هم نزدم فقط شما گفتی اولین، من گفتم اولین نبود.
شما گفتی اولین گوشی هوشمند با سیستم‌عامل، عرض کردم خیر اینطور نبوده.
گفتی اولین گوشی با لمس خازنی، عرض کردم خیر اینطور نبوده.

من هر چی سرچ کردم و تحقیق کردم، تنها انقلاب آیفون رو در این دیدم که کیبورد رو نرم‌افزاری کرد.
حالا شما هی ده‌ها انقلاب سامسونگ و نوکیا رو نبینید و هی به آیفون بگید انقلاب اندر انقلاب.

در رابطه با پتنت هم اگر می‌دونستی که اینا عملی نمی‌شن، گیر الکی نمی‌دادی که این چه سیاستیه. چون دلیلشو گفتم که چرا اینکارو می‌کنن. نه فقط سامسونگ. تمام شرکت‌ها.

بعدشم اگر از دید شما دیواری به طول ۱۰ متر با دیواری به طول ۲ متر فرقی نداره، من که دیگه حرفی ندارم!!!!!!! منظورم ناچه.
سامسونگ از اولش ناچ دراز رو مسخره کرد و ناچ اپل‌طور رو. نه ناچ قطره‌ای! که برندهای چینی زدن.
بعدشم کجای حفره با ناچ یکیه؟

ادعای دونستن آسمونو جر می‌ده اینم نحوه‌ی منطقته. همین که ناچ قطره‌ای رو با ناچ دراز اپل که اکثر کاربرای فناوری از فن‌های تمام برند‌ها بهش معترض شدن مقایسه می‌کنی، من دیگه واقعا نمی‌تونم چیزی بگم!

بعدشم جای عجقم و عجیجم گفتن صحبت کردن یاد بگیر سر جنگ نداشته باش من با تو جنگی صحبت نکردم. داشتم محترمانه بحث می‌کردم.

نیما عرفانی

من کی و کجا بی احترامی کردم که تشبیه میکنی به میدون جنگ ؟؟
نقد در مورد برند مورد علاقت میشه میدون جنگ ؟
این رفتارت فقط مختص به این بحث نیست ، در بیشتر پست ها میای در جواب سایرین کنایه میزنی بعد دست پیشو میگیری که پس نیفتی . فکر میکنی علامه ای ، قبلا میگفتی آدم باید از خودش شروع کنه تا به اصلاح جامعه برسیم ، خودت حرفاتو با این رفتارت نقض کردی .
سیاست خوبیو پیش گرفتی ، با همین ترفند به اون دوستمون آقای علی شیخ زاده هم تهمت و بهتان و افترا زدی و همیشه جوری وانمود میکنی که بقیه مشکل دارن و تو پسر پیغمبری .
چرا در پست هایی که در خصوص برندهای دیگه هستش نمیای اظهار نظر کنی ؟؟
اخرین بار گفتی میخوای بارو بندیل ببندی از ترنجی بری ، چیشد یهو از اون موقع از این رو به اون رو شدی؟
ناچ اپل حتی اگه از نظر شما 10 متر باشه توجیه داره ، دلیلش اینه که سیستم تشخیص چهره 3 بعدی به کار برده. من از اول صحبتام گفتم برای دوربین سلفی همون ناچ قطره ای مگه چش بود که سامسونگ اومد حفره گذاشت؟ مثلا خواست خاص باشه!
(اولا اینکه میگی اولین گوشی هوشمند چه تفاوتی داره با اولین گوشی با سیستم‌عامل هوشمند؟ می‌شه توضیح بدی؟) حرفه خودت
واقعا نمیدونم چه هدفی داری از اینکه همیشه حرفای دیگران رو در جهت منافع خودت برداشت میکنی. وقتی فرق بین گوشی با سیستم عامل وگوشی هوشمند با سیستم عامل رو نمیدونی دیگه بیشتر از این نمیشه ازت انتظار داشت ، ( گوشیه 8-9 سال پیشه نوکیا و سامسونگ با سیستم عامل سیمبین میتونه کارای یه گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید یا آی او اس رو انجام بده ؟؟؟ گوشی با سیستم عامل سیمبین هوشمنده ؟؟؟ مثل این میمونه بخوام دستیار صوتی s voice چند سال پیشه سامسونگ رو با گوگل اسیستنت مقایسه کنم و بگم ماله سامسونگ هوشمنده و برا گوگل هوشمند نیست!)بالاخره تو هم تواناییت محدوده و بهت حق میدم از هر راهی وارد بشی برای برتر نشون دادن خودت.
برتری های نوکیا رو من تاحالا نشده بگم؟؟؟ دیگه کم کم دارم به سلامت چشمات هم شک میکنم ، عکس پروفایل قبلیه من یادته چی بود؟؟؟
فقط خلق شدی با اینو اون بحث کنی . به خاطر حوصلت ستایشت میکنم
ادامه بده ادامه بده ببینم به کجا میرسی
من و امثال من بد و بی سواد، شما و امثال شما استاد تمام علوم

Amin

عزیزم من خودم بارها و بارها و بارها سامسونگ رو نقد کردم.
من با حرف اشتباه مقابله می‌کنم فرقیم نمی‌کنه کی گفته باشه.
من نمی‌گم من بی‌اشتباه هستم و همه مشکل دارن.
ولی به جرئت می‌گم هر چی کامنت چه اینجا چه سایت همسایه دیدم، ۹۹ درصد مشکل منطقی دارن و شر و وری بیش نیستن!
اومدی میگی سامسونگ چرا پتنت ثبت می‌کنه. دلیلشو بهت میگم.
ربطش می‌دی به اولین‌های اپل در حالی که متعلق بهش نیست.
بعد جوابتو می‌دم، میای میگی عشقم فلان و بهمان.

چرا نمیام در مورد بقیه نظر بدم؟
دلیلش اینه که مثل امثال شما نیستم ایراد الکی بگیرم.
دقیقا ۹۹ درصد کامنت‌های من دفاعیه‌س برای حرف ناحق.

اپل می‌تونست ناچ نذاره، فیس‌آی‌دی بذاره. چرا الکی بهونه میاری؟

آره سامسونگ خواست خاص باشه با حفره، الان مشکلت چیه؟

در مورد اولین گوشی هوشمند؛
من نگفتم iOS فرقی با سیمبین نداشت‌.
اتفاقا گفتم اینکه مبتتی بر لمس شد و کیبرورد رو نرم‌افزاری کرد و سخت افزاریش رو از بین برد انقلاب اپل بود.
ولی چرا از خودت کلمه تولید می‌کنی؟
اولین گوشی با سیستم عامل،
اولین گوشی هوشمند با سیستم‌عامل؛
فرقی با هم ندارن!
چرا از خودت کلمه تولید می‌کنی؟
چرا تولید علم می‌کنی؟
حتما تحت یه مقاله ISI چاپش کن خیلی جامعه‌ی علمی استقبال می‌کنه ازش.

من به شیخ‌زاده هم هیچ تهمتی نزدم.
ایشون بارها در مورد اپل و هوآوی اغراق کرده و هر دفعه من و دکتر آریان باهاش بحث کردیم قبول نکرد اشتباهشو.
باز هم می‌گم ۹۹ درصد بحث‌هام با ایشون حق با من بود سر اون یک درصدی هم که حق با من نبود عذرخواهی کردم. کامنت‌های حاوی معذرت‌خواهیم موجوده.
ولی دریغ از اینکه یه کلمه‌ی ببخشید اشتباه کردم از دهن شیخ‌زاده بیاد بیرون سر حرف اشتباش.
مگه میاد؟
نمی‌دونم این کلمه‌ی ببخشید چقدر از غرور شما و شیخ‌زاده و امثال شما کم می‌کنه که براتون سنگینه پذیرش خطا و اقرار به اشتباه!!
سر همین بحث اشتباهت سر نقد سیاست پتنت‌ثبت کردن رو قبول نکردی و ببین به کجا کشوندی.

آره واقعا برای حوصلم ستایشم کن.
چون واقعا خریته بحث کردن با امثال تو.

چقدر گلزار خوب گفت تو برنامه‌ش گفت با هیچ کسی بحث نکنید چون بی‌فایده‌س.

امثال تو، شیخ‌زاده و چالتون.
سرخوش باشید در عالم تخیلی‌تون.
ما هر چی سعی کردیم بهتون بفهمونیم واقعیت چیه، گوش ندادید.
شب خوش

نیما عرفانی

میگم که همیشه بر اساس منافع خودت از صحبت های طرف برداشت میکنی . کسی که باید عذر خواهی کنه شمایی نه بنده چون تا قبل از اینکه بحثو به حاشیه ببری من به کسی توهین نکردم . اگه طرف مقابلت دکتر مهندسم که باشه بازم از سر تکبر و تعصب کاذبت روی برندت یه مشت فرضیه به هم میبافی که فقط خودت میتونی از روی تفکرات منفیت اثباتش کنی
فقط یه چیزی میگم و بس
با این رفتارات سایتو بردی تو حاشیه، تو به فکر درست کردن خودت باش ، اصلاح جامعه پیش کش.تو از اون دست آدما هستی که هرطرف منافعشون اونجا باشه رنگ عوض میکنن.یه رفتار و گویش ثابت و یکنواخت نداری ، انگار عصبی هستی و از عالمو آدم طلبکاری. ترجیح میدم دیگه با سکوت به بحثم خاتمه بدم تا اینکه بخوام آرامش روحیمو با بحث کردن با تو از بین ببرم.من برای خودم و سایرین شخصیت قائلم و دیگه دلیلی نمیبینم بخوام فهم و شعور خودمو خدشه دار کنم و در سطح تو بیارم پایین .دیگه از این بیشتر وقتمو صرف جرو بحث کردن در خصوص مسائل بیهوده نمیکنم.
در ضمن در اثبات دیگه ای از حرفام : همون آقای گلزار حرفای بیشتری هم گفته که شما فقط همین تیکشو یادت مونده چون منافعت درست همینجاست. ایشون اینم گفتن که با افراد حسود و متکبر و خودخواه بحث نکنید و نیازی نیست برتریتون رو بهش ثابت کنید چون طرف اینقدر کوچیکه، که نمیتونه بزرگیه شما و پیشرفتتون رو ببینه ، بحث کردن با چنین افرادی خیانت به خودته و تورو از هدفت دور میکنه.
اینقدر در دنیای مجازی زندگی کردی که داخل زندان ذهنیت و تفکراتت حبس شدی. هرکی میاد طرفت اول میبینی سودی برات داره یا نه ، اگه برات سود داشت میشی دوست موقتی ( دوستی خاله خرسه) اگرم برات سود و منفعتی نداشته باشه گازش میگیری.
خوش باشی

Amin

خوش باش حاجی
خوش باش

Amin

راستی عکس پروفایلتو عوض کرده بودی اصلا نشناختم.
الان به جا آوردم.

Amin

راستی در مورد اینکه گفتی دوستی خاله خرسه؛
من دوستیم با شما دوستی خاله خرسه نبود.
من دوست می‌شم اما عیب‌های دوستمو بهش می‌گم.

از نظر شما دوست خوب اونیه که همش تایید و تمجید کنه؟
خیر!
دوست خوب اونیه که عیبای دوستشو جهت اصلاح دوستش بگه.
برای همین یه حدیث خیلی خوب داریم که میگه دوست من اونیه که عیب‌هامو بهم میگه و هدیه می‌کنه.
گفتن عیب دوست واقعا هدیه‌س.

نیما عرفانی

گفتن عیب؟ دوستی؟
بحثو از کجا به کجا و در آخر به کجا کشوندی؟
در پستی که حدودا یک هفته پیش در خصوص هواوی پی ۳۰ پرو بود ، در اونجا بین من و آقا مصیب بحثی شد که در نهایت منطقی و دوستانه به اتمام رسید ، حتی شما هم اومدی و در اون بحث سهیم شدی و نظرات خودتو گفتی و باز من به شما هم بی احترامی نکردم و اونجا بحث به خوبی و خوشی جمع بندی شد و خاتمه یافت .
امشب در خصوص این پست شما از همون اول در پذیرش حقایق با گارد بسته اومدی جلو . معنیه اسمتو میدونی که چیه؟
اگه نقد کردن در خصوص اینجور موارد و برند شما ، عیب من به حساب میاد، که دیگه حرفی نمیمونه ، اما شما که دَم از دوستی و عیب گویی میزنی ، باید یادآوری کنم اگه لطف کنی کامنتارو از اول بخونی مشخص میشه چه کسی بحثو کشید به حاشیه . من بودم که شمارو با بقیه مقایسه کردم ؟ من بودم که اسم شخص خاصی رو بردم؟ من بودم که شمارو متهم کردم به بی مطالعه بودن؟ یک شخصی مثل بنده که چندین ساله در این زمینه فعالیت داره و چندین ساله که مرتبط با همین رشته تحصیل کردم، میشم بی سواد و بی مطالعه؟؟؟! در فرهنگ شما ، به کار بردن الفاظ ناشایست و تخریب شخصیتی و کوچک کردن یک فرد ، میشه گفتن معایب اون شخص در جهت اثبات دوستی؟ من هیچ وقت نگفتم دوست خوب یعنی اینکه همش باید تعریف و تمجیدت کنه اما محکم و قاطعانه دوباره تکرار میکنم و بازگو میکنم من هرجا که نیاز بوده تعریف و تمجید کردم و برتری های هربرند رو گفتم ، نقطه مقابلش هم هر جا نیاز بوده نقد کردم و نواقص و معایب همون برند هم گفتم . حالا اینکه شما این قضیه رو بسطش میدی به عیب شخصیه یک فرد، ترجیح میدم سکوت کنم .
مهم نیست با عکس قبلی یا جدید، بنده رو به جا بیاری .اینم مهم نیست که حتی این حرفتم با طعنه و کنایه گفته باشی ، دیگه کاریه که شده و بحثیه که سرگرفت و تموم شد و من هم تمایلی به إدامش ندارم .

Amin

آخه بعد از حرفم که گفتم اولینا یه چیز دیگه‌س، لحنت بد شد مثلا اومدی با تمسخر گفتی خیلی سعی کردم نخندم (یعنی حرف من اونقدر مسخره بود که خواستی بخندی نشد؟)
برای همین گفتم چرا سر جنگ داری؟!

منظور منم اصلا متوجه نشدی وقتی گفتم طراحی ظاهریش شباهت زیادی داره، یا گفتم اولین صفحه‌ی لمسی خازنی نیست، اون تیکه رو انداختی گفتی کجاش کپیه؟ خیلی سعی کردم نخندم!

منم در مورد سامسونگ گاردی ندارم بارها تو این سایت از برندهای دیگه دفاع کردم بارها با خود فن‌های سامسونگ از جمله همین هالک و حتی دکتر آریان بحثم شده!
چالتون هم که اصلا هیچ. تو باغه.
نمی‌دونم چرا اینطور در موردم فکر می‌کنی ولی فکر کنم به اندازه کافی اثبات کردم که توی دفاع‌هام از تمام برندها دفاع می‌کنم و هیچ وقت هم هیج اغراقی در مورد هیچ برندی نکردم.
الان هم گفتی چرا پتنت با فاصله‌ی زمانی کوتاه ثبت می‌کنه اومدم جواب رو بهت گفتم، می‌گی چرا گارد می‌گیری؟
در حالی که این سیاست، سیاست همه‌ی شرکت‌هاست.
حتی اگرم شرکتی نتونه، قطعا خواسته و نتونسته چون پتنت بیشتر برای هر شرکتی بهتره.
از همه لحاظ

اگر از دست ما ناراحت شدی من عذرخواهی می‌کنم ولی به نظرم اشتباه رو شما مرتکب شدی.
در پناه خدا موفق باشی آقای عرفانی

mostafa3

فردا دوربین می‌بره وسط نمایشگر یه دایره میزنه میشه حق اختراع :/

MR.CAMPER

اون ساعتی که روی نمایشگر نشون میده چقدر شبیه لاک اسکرین گوشیای سونیه
کاش یکم خلاقیت نشون میداد ی مدل دیگ طراحی میکرد

Amin

ارسلان جان این فقط یه طرحه که اونم سایت letsgo digital برای درک بهتر پتنت ساخته.
چه ربطی به سامسونگ داره؟
فکر کنم اگرم صحبت از خلاقیت رابط کاربری وسط بیاد نمی‌شه اندروید خام سونی رو با رابط وان‌یو‌آی سامسونگ قیاس کرد.
اینطور نیست برادر؟

MR.CAMPER

فرمایشت صحیحه عزیزوم
اگ پای زیبایی بیاد وسط ui سامسونگ
اگ پای سرعت بیاد وسط ui سونی
هرکدوم ی ویژگی داره ک سلیقه اس
سلیقه شما رابط زیبا و امکانات فراوون میطلبه
سلیقه من رابط سبک و پرسرعت
شما میری سمت سامسونگ من میرم سمت سونی
من راضی
شما راضی
گور پدر ادم ترول و متعصب ناراضی???

کهکشان

ببخشید آقا ارسلان که سونی در تبلیغات گوشی خمیدش کاملا از شات های سامسونگ استفاده کرده بود حتی آیکون هاش
تو همین ترنجی هست سرچ کن پبداش میکنی
امیدوارم اونجام یه کامنت با همین مضمون در مورد سونی ازت ببینم تا نگم متعصبی

Amin

آقا روماس من امشب دیگه جدی جدی کامنت‌نویسیمو تعطیل می‌کنم.
شما هم اگر واقعا اینجا کامنت می‌نویسی برای سرگرمی، به خدا سرگرمی‌های بهتری هست?
اگر می‌خوای بعضیا رو متوجه کنی، نمی‌شن. خودتو خسته نکن?

داداش فقط محض اطلاعات،
منطقی‌باشیم من بودم.
یه مدت هم اسمم فقط …. بود. (چند تا نقطه)

اما اگر همچنان کامنت نوشتی، یه وقت دکتر آریان اومد، سلام منو بهش برسون.

خداحافظ روماس

کهکشان

امین جان تو دیگه چرا دادا ؟ ای بابا چرا همتون یهو رفتین رفقا ؟ لااقل یه آیدی چیزی میذاشتی ما تو تل یه گروه از بچه های فن سامسونگ داریم اونجا ادامه میدادیم ! حالم گرفته شد !

Amin

@AAP2000

قربونت لطف داری

MR.CAMPER

عزیزوم من منظوری نداشتم گفتم بهتر بود ی طرحدیگ انتخاب میکرد مثلا ساعت انالوگ میذاشت چون هرکی عکس تیتر رو ببینه ذهنش میره سمت سونی
اره اون عکس تیتر رو هم دیدم البته این عکسهارو شرکتها منتشر نمیکنن طرحهای مفهومی کار هوادارن و کسایی هست که بر اساس شایعات و اخبار میان ی چیزی میچسبونن کنار هم

CAPCOM

این ایده بسیار عالی و پرطرفداره که اولین بار در گوشیه اسشنال فون شاهد آن بودیم حالا سامسونگ با کمی تغییر اونو ارایه داده
بنظره من اگه بجای سوراخ نمایشگر از این پتنت استفاده خیلی بهتره بود
حتما استفاده خواهد کرد

کهکشان

همین که سامسونگ در حال تست حالت های مختلف چالش سلفی و صفحه نمایشه معلومه خیلی به فکره دمش گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)