حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام می گوید قطع دسترسی این دو کلاینت تلگرام توسط تلگرام، نقض حقوق شهروندی است

دیشب بود که در ترنجی دیدیم تلگرام درباره امنیت تلگرام طلایی و هاتگرام هشدار می دهد. این هشدار جدی که خیلی از کاربران را به تکاپو واداشته است بازخورد مستقیم مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام را به دنبال داشته و اظهار نظرهای جالبی از ایشان را شاهد هستیم! به عقیده وی مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام می گوید قطع دسترسی این دو کلاینت تلگرام توسط تلگرام، نقض حقوق شهروندی است (! به توان دو) در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

بستن تلگرام طلایی و هاتگرام نقض حقوق شهروندی است

سید محمد مدنی خوانساری یکی از مدیران تلگرام طلایی در گفت وگو با «فرهیختگان» با اشاره به متنی که دوروف در پلتفرم تلگرام برای تمامی کاربرانی که از این پیام رسان (چه نسخه اصلی و چه کلاینت های غیر رسمی) استفاده می کنند، آورده، گفت: «اطلاعیه ای که در تلگرام ارسال شد، شبیه اطلاعیه مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. تفاوتی در محتوای این اظهارات وجود ندارد و درنهایت مردم انتخاب می کنند که از کدام پیام رسان و چه اپلیکیشن هایی برای کار خود استفاده کنند.» وی افزود: «درباره بودن یا نبودن تلگرام طلایی و هاتگرام تنها جمهوری اسلامی تصمیم می گیرد و هیچ فرد دیگری در جایگاهی نیست که بتواند درباره ادامه فعالیت این دو اپلیکیشن اظهارنظر کند.»

تلگرام طلایی و هاتگرام

تلگرام طلایی و هاتگرام

تا به اینجا ما در ترنجی باید اضافه کنیم که آن بخش از صحبت که می گوید این پیام برای کاربرانی که “چه نسخه اصلی و چه کلاینت های غیر رسمی” است کاملا اشتباه بوده و در تحقیقات ما در ترنجی فعلا کاربران کلاینت های تلگرام طلایی و هاتگرام چنین هشداری دریافت کرده اند و مثلا کاربران کلایت دیگری چون پلاس مسنجر چنین پیامی را دریافت نکرده اند.

همچنین در بخشی از صحبت آمده که: “اطلاعیه ای که در تلگرام ارسال شد، شبیه اطلاعیه مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.” این هم یک عوام فریبی مشخص است. اینجا مشخصا تلگرام به کاربران دو کلاینت هشدار داده است و ارتباطی به اطلاعیه های مرکز ماهر ندارد.

شایان ذکر است که تلگرام درباره قطع دسترسی دو کلاینت فارسی تلگرام طلایی و هاتگرام اظهار نظری نکرده است و دسترسی این دو همچنان برقرار است.

در ادامه این مصاحبه گفته می شود:

مدنی خوانساری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر دوروف (موسس و مدیر تلگرام) بخواهد می تواند نه تنها این دو اپلیکیشن بلکه تمامی نسخه های غیر رسمی تلگرام را ببندد، گفت: «اگر دوروف بخواهد تلگرام طلایی و هاتگرام یا هر کلاینت غیررسمی دیگری را که از اپن سورس های تلگرام استفاده می کنند ببندد، نقض حقوق شهروندی کرده؛ حقوق شهروندی ای که خود بارها اعلام کرده است به آن احترام می گذارد و قوانینش را نقض نمی کند.» وی ادامه داد: «شاید درج این اطلاعیه پاسخ به نگرانی های دوروف در قالب جداشدن این دو کلاینت است.»

به هر صورت شاید از نظر ایشان فیلترشدن خود تلگرام در داخل نقض حقوق شهروندی نیست اما کوتاه کردن دست آن ها از سرویس فیلترشده، نقض حقوق شهروندی است. به نقل از ایسنا ما در ترنجی خواندیم که:

پیش نویس طرح ساماندهی پیام رسان ها نقض کننده حقوق شهروندی است

اصول قانون اساسی که در این پیش نویش طرح ساماندهی پیام رسان ها نقض می شوند به نقل از آقای کامبیز نوروزی، حقوقدان، به قرار زیر است:

اصل ۳ قانون اساسی بند های ۶ و ۷

اصل ۲۳ قانون اساسی

اصل ۲۴ قانون اساسی

اصل ۵۶ قانون اساسی

نظر شما درباره این اظهار نظرها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AhmadHB

چرا بعضیا با وجود هشدار تلگرام بازم ازین دوتا استفاده میکنن؟

Pouya

یا نمیدونن یا یه عده رو من دیدم خیلی باخالن و اصلا درکشون نمیکنم?میگن میدونم خودم اینارو وبی مگه من چه چیز خاصی دارم ک نخوام کسی ببینه?

Pouya

باحالن*
ولی*

mostafa67

فیلتر تلگرام نقض حقوق شهروندی نیست اما بستن هاتگرام و تلگرام طلایی توسط تلگرام نقض حقوق شهروندیه نمیدونم بخندم گریه کنم…..حرفی ندارمم ….

baran

برام سواله چرا با این وجود مردم از این دوتا استفاده میکنن؟
تلگرام های ضدفیلتر زیادی تو گوگل پلی هست

Farcry

دیگه حکومتی و ولایی بودن این دوتا معلوم شده.فکر کنم سروش و گپ نسبت به اینا مستقل تر بودن.

Amir Hossein

تفاوتی در محتوای این اظهارات وجود ندارد و درنهایت مردم انتخاب می کنند که از کدام پیام رسان و چه اپلیکیشن هایی برای کار خود استفاده کنند.
مردم انتخاب میکنن؟؟؟
اینا که حق انتخابو دارن میگیرن
وقتی ساخت کانال بدون مجوز رو جرم میدونن این کجاش انتخاب مردمه؟
نصب اجباری پیام رسان های داخلی کجاش انتخاب مردمه؟ بازم بگم…
حق انتخاب رو باید کسی بگه ک بدونه انتخاب رو با ت مینویسن یا با ط!
و اما نقض حقوق شهروندی…
جمع کردن اطلاعت مردم و دسترسی کامل به گوشی طرف توسط این دو پیام رسان داخلی نقض حقوق شهروندی نیست؟!(مورد داریم)
جلوگیری از ادد شدن یا جوین شدن در کانال یا گروه نقض حقوق شهروندی نیست؟!بازم بگم…

look87

جالبه که جاسوسی و فیلتر کردن و مثل زالو از یه پلتفرم رایگان سو استفاده کردن .نقض حقوق شهروندی نیست.ولی اگه یه قرون به ضررشون بشه صداشون میره اسمون.

نیما عرفانی

کدوم نقض حقوق شهروندی ؟ اصلا حقوق شهروندی تعریفش چیه؟
اینا شب میخوابن صبح بلند میشن یه قانون جدید وضع میکنن بعد که میبینن اون قانون جواب نداده شروع میکنن به اظهار نظر در جهت توجیه کردن خودشون ( دست پیشو میگیرن که پس نیفتن به عبارت دیگه با دست پس میزنن با پا پیش میکشن). آقا حقوق شهروندی زمانی نقض شد که پارسال دستور دادن تلگرام فیلتر بشه در حالی که تغییری در وضعیت و شرایط ایجاد نشد و مردم تنها با نصب یه فیلتر شکن راحت دسترسی پیدا میکنن به این سرویس دهنده غافل از اینکه بدونن همین فیلتر شکن چه معایب و خطراتی میتونه برای کودکان و نوجوانان به همراه داشته باشه و الان هم دارن رو فیلتر کردن اینستاگرام کار میکن. اگه فضای مجازی در رأسشون این دو پیام رسان ( تلگرام و اینستاگرام ) باعث فساد جوانان و نوجوانان میشه پس چرا مسئولین کشور خودشون در این پیام رسان ها فعالن ؟؟؟اگه باعث به خطر افتادن امنیت اطلاعات کاربرا میشن پس چرا از چند سال پیش اقدام نکردن به فیلتر کردنش؟؟؟ مدیرای هاتگرام و تلگرام طلایی هم دلشون به حال مردم نسوخته ، به بهونه ی نقض حقوق شهروندی میان جلو اظهار نظر میکنن در نهایت نفعش به کام خودشونه. فیلتر کردن تلگرام نقض حقوق شهروندی نیست؟؟؟ قطع دسترسی به سرور های تلگرام و ممنوع کردن سرویس های هاتگرام و طلاگرام میشه نقض حقوق شهروندی؟؟؟
یه بار میان میگن از پیام رسان های داخلی باید حمایت بشه در نقطه مقابلش میان درباره سرویس گرفتن این دو پیام رسان قانون تصویب میکنن . همه کاراشون همینطور ضد و نقیضه . هر وقت تونستن امنیت سرورهای تلگرام و سرویس هایی که میده رو در پیام رسان های داخلی تضمین کنن اون وقت بیان اینجوری با ادعا و خودخواهی راجع به این موضوع نظر بدن. 3-4 ساله که بعد از وایبر و لاین و وی چت مردم رفتن سمت تلگرام و خیلیا دارن از همین راه امرار معاش میکنن ، تا پارسال که روسیه با مدیر عامل تلگرام به مشکل خورد و تلگرامو فیلتر کرد ، اینا هم جو گیر شدن گفتن چون روسیه فیلتر کرده ماهم باید فیلتر کنیم. دیگه بیشتر از این نمیشه از مسئولین انتظار داشت ، تواناییشون برای خدمت به مردم در همین حده ولی در بقیه زمینه ها توانایی های فرا زمینی و نجومی دارن. ?
منتظر اظهار نظر و دفاع دوستمون چالتون و امثال ایشون از مسئولین هستم با گفتن جملاتی همچون خدا سایه ی مسئولین رو بالاسرمون حفظ کنه!

Ali.v

عجب !!!!!!!
کی حقوق بشری و‌ شهروندی رو‌ نقض میکنه،شما آقایان که جز‌ فیلتر کردن کاری بلد نیستید و‌ تلگرامو فیلتر کردید برا ملت خودتون یا پاول دوروف؟
پاول دوروف در حدی نیست؟؟؟اگه پاول دوروف نبود الان هاتگرام شما هم نبود!
سواد هم‌ خوب چیزیه.
فقط زوره دیگه?

Milad7

تلگرام باید هرچه سریع تر دسترسی این دوتا رو قطع کنه

علی شیخ زاده

میترسم دوباره درمورد تلگر.ام کامنت بذارم مثل دفعه قبل حذف بشه با اینکه کوچک تربن بی احترامی تو کامنتم نبوده و نیست ?

CAPCOM

بنظره من همش گوه خوریه این حرامزاده های تازی پرست اگر می انستند حقوق شهروندی چیست که مردم را از تلگرام محروم نمیکردند

MR.CAMPER

ناز نفست?????

amoosaeed

حقوق شهروندی رو خیلی خوب اومدن :)))

pouya

شما به حریم خصوصی احترام بزارید نقض حقوق شهروندی پیشکشتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)