حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر مالی هوآوی به قید وثیقه آزاد شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | هواوی

احتمالا به یاد دارید که در ترنجی درباره بازداشت مدیر هوآوی برای دور زدن تحریم ایران اخباری را خواندیم. پس از این اتفاق شاهد هشدار جدی چین درباره بازداشت مدیر مالی هوآوی در کانادا بودیم و در نهایت امروز بالاخره مدیر مالی هوآوی به قید وثیقه آزاد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

امروز مدیر مالی هوآوی که در کانادا دستگیر شده بود، سرانجام پس از سه جلسه دادگاه با وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری به صورت مشروط آزاد شده است. مدیرمالی هواوی قبول کرده تا پاسپورت خود را تحویل دهد و هزینه بادیگارد امنیتی شخصی خود در خانه‌ای در ونکوور را نیز بپردازد. او همچنین قبول کرده که یک پابند ردیاب GPS پوشیده و بین ساعات ۱۱ شب تا ۶ صبح هر روز نیز در خانه‌اش باشد.

وکیل مدافع مدیر مالی هوآوی می‌گوید او هیچ علاقه ای به فرار ندارد چرا که ۱۵ سال است در ونکوور سکونت داشته و این‌کار باعث بی‌آبرویی و تحقیر خانواده او، خودش، هوآوی و دولت چین خواهد شد. در شرایط آزادی او هم قید شده که در صورت فرار دولت می‌تواند ۲.۲ میلیون دلار آمریکا را طلب کند. دونالد ترامپ هم گفته شاید در این پرونده مداخله کرده و از این موقعیت به عنوان برگ برنده‌ای برای قرارداد معاملاتی آمریکا با چین استفاده کند.

در حال حاضر معادلات بازار کمی برای این شرکت سخت شده است. از طرفی خواندیم که ممکن است هوآوی به دلایل نگرانی از جاسوسی در اروپا دچار مشکل شود و از دیگر سو دست رد ژاپن بر سینه هوآوی و ZTE برای استفاده از تجهیزات مخابراتی سبب شده است چینی ها که این روزها خیلی خوب پیشرفت کرده اند در بازار کمی روزهای سختی را سپری کنند. نظر شما درباره این شرایط چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

باید اعدامش میکردن یکم بخندیم⁦:-(⁩

zanyar

کجایند اونا که میگفتن چین نمیتونه غلطی بکنه ؟! ???

علی شیخ زاده

دونالد ترامپ هم گفته شاید در این پرونده مداخله کرده و از این موقعیت به عنوان برگ برنده‌ای برای قرارداد معاملاتی آمریکا با چین استفاده کند….

چقد قشنگ حرفام ثابت میشه?
دقیقا مثل داستان زد تی ای که چند وقت پیش تحریم شد و با ۴ میلیون دلار آزاد شد ترامپ یه چند میلیون دلار دیگه از چین میکشه بعدم موضوع رو پایان میده هدف این اتفاقات تیغ زدن چینه.
و این وسط ضربه سنگین به هواوی وارد میشه.
نکته دیگه اینکه وقتی حاضر شدن آزادش کنن یعنی از قدرت چین آگاهن و با ممنوع کردن فروش ایفون در چین عمق ماجرا رو درک کردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)