حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممکن است هوآوی به دلایل نگرانی از جاسوسی در اروپا دچار مشکل شود

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | هواوی

حتما توجه کرده اید که تقریبا تمام مراسم های پراهمیت هوآوی در اروپا برگزار می شود. این برند سخت‌کوش چینی توانسته تا با کوتاه کردن دست سامسونگ از بازار پرجمعیت کشور خود و نفوذ بالا در اروپا، خاورمیانه، افریقا و بدون داشتن سهم اساسی از بزار بزرگ و فربه امریکا به رتبه دوم پرفروش ترین برند تلفن همراه برسد که این عملکرد بسیار خوب آن ها را نشان می دهد. حالا مهم ترین بازار خارجی هوآوی یعنی اروپا در معرض خطر است و گفته می شود که ممکن است هوآوی به دلایل نگرانی از جاسوسی در اروپا دچار مشکل شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

پس از به مشکل خوردن قرارداد بزرگ ورایزن با هوآوی در آغاز سال جاری که به دلیل نگرانی از بابت حریم خصوصی در امریکا بود، به نظر می رسد که اروپا نیز نگرانی مشترکی دارد. مسولان دولتی انگلیس، آلمان و فرانسه نگرانی رو به رشدی درباره هوآوی دارند و این حتی پیش از موضوع دستگیری مامور مالی اصلی هوآوی بوده است.

به نظر می رسد ترس های طولانی مدت آمریکا که هوآوی می تواند جاسوسی چین را کند، در میان کشورهای دیگر فراگیر شده است. در اوایل سال جاری، استرالیا و نیوزیلند نیز هوآوی را از ارائه زیرساخت شبکه های نسل بعدی تلفن های همراه ممنوع کرد و به نظر می رسد که اتحادیه اروپا می خواهد همین تصمیم را بگیرد.

هوآوی علاقه مند به توسعه فن آوری ها و زیرساخت های 5G است و اروپا بزرگترین بازار این شرکت در خارج از آسیا است. اروپا یک بازار خوب است که 5G در سال آینده آنجا ارایه خواهد شد، اما ممکن است غول مخابراتی چین مجاز به ارائه تجهیزات برای شبکه های جدید و فوق العاده سریع نباشد.

آقای Ben Wood مدیر تحقیقات در موسسه پایش فناوری CCS Insight می گوید: “شرکت ها تصمیم خود را در مورد تکنولوژی شبکه اصلی خود می گیرند. این تصمیماتی است که برای یک دهه اجرا می شوند و پس از آن پایدار می شوند، بنابراین این یک تقاطع بسیار مهم برای Huawei است و این نوع حرکت ها بسیار بی بهره هستند؛ در حال حاضر همه چیز عجیب و غیر است.” وی بهدستگیری اخیر حسابرس مالی هوآوی در کانادا در رابطه با تقلب در بانک اشاره کرد.

این خطر برای هوآوی به ویژه در انگلیس است، جایی که رئیس موسسه اطلاعات خارجی MI6 از دولت خواست تا از هوآوی برای شبکه 5G استفاده نکند.

در همین حال سخنگوی هوآوی به بلومبرگ ای‌میل زده و گفته: “ما هر گونه پیشنهادی را مبنی بر اینکه ما ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی باشد، رد می کنیم. امنیت سایبری نباید سیاسی شود، و فروشندگان تجهیزات نباید با توجه به کشور مبدا متفاوت باشند.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرانجام هوآوی آن هم در ایم مقطع حساس ارایه شبکه 5G در سراسر دنیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

حتی اگه بصورت مفت و مجانی هم mate 20 pro بدن بهم ، نوکیا ۱۱۰۰ رو بهش ترجیح میدم…در این حد این برند آشغاله?

chalton

آفرین ?

Amin

اشتباه می‌کنی

chalton

به زودی بازار اروپا رو هم کم کم از دست میده،اروپا هم فهمید هواوی برند غیر قابل اعتمادی هست.

علی شیخ زاده

جنگ تجاری چین و امریکا نتنها برای این دو کشور خطرناکه بلکه برای کل کشورها هزینه های سنگینی بهمراه داره‌.

Milad7

واقعا هواوی برای دنیا یه تهدید جهانیه?

bi taasob

در واقعیت باید این حرف شما تایید شود.
مطمن باشید اگر این گوشی دستتون برشه تا ماه ها با دوربینش فقط شما کیفتون کوک هست.
صحبت های زیبا بزنید.
تنها دلیل این مسخره بازی ها در سطح جهان غول شدن هووآوی در جهان هست … پ برای کند تر کردن رشد سریع این برند موفق چینی دست به هرکاری حتی خبرهای حاشیه ساز و دروغ میپردازند.
الان یعنی گوگل و فیس بوک و . . . . . آیا جاسوسی از تماااام مردم دنیا نمی کنند؟؟!
بدونید تمام این جنگ قدرت ها برای مهار کردن کمپانی هایی هست که سیاست های اونهارو ممکنه قبول نداشته باشند. و بحث جاسوسی.
که چین با تجهیزات ماهواره ای خودش می تونه به راحتی جاسوسی بکنه نیازی به 5g جاسوسی نداره.
پس‌گول‌این مسائل رو نباید بخورید.
کمی تحلیل ۲ & ۲ تا داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)