حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ رسما معرفی شد، قدرت معادل چیپست Core i5 اینتل

اگر به یاد داشته باشید ۱۵ خرداد بود که اسنپدراگون 850 برای استفاده در لپتاپ و تبلت های ویندوزی رسما معرفی شد. این اولین حرکت جدی کوالکام برای ورود به بازار کامپیوترهای شخصی و‌ قلمرو اینتل بود که در نتیجه آن دستگاه های جالبی هم مانند تبلت ویندوزی گلکسی بوک ۲ (Galaxy Book 2) تولید شدند. امروز و‌ در آخرین روز کنفرانس کوالکام در جزایر هاوایی، چیپست اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ رسما معرفی شد که قدرت معادل چیپست Core i5 اینتل دارد و دو برابر قدرتر نسبت کوالکام اسنپدراگون ۸۵۰ است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اسنپدراگون 8cx

اسنپدراگون 8cx

چیپست اسنپدراگون 8cx اولین پلتفرم ۷ نانومتری برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی است و این کمک می کند تا علاوه بر قدرت بالاتر مصرف انرژی کمتری را نیز داشته باشد. ابتدا اجازه بدهید بگوییم این نام عجیب اسنپدراگون 8cx به چه معناست؟ خب باید بگویم CX مخفف Computer Xtreme بوده و به مخصوص کامپیوتر بودن آن اشاره دارد.

CX مخفف Computer Xtreme

اسنپدراگون 8cx

اسنپدراگون 8cx

این آن چیزی است که در SoC اسنپدراگون 8cx وجود دارد. از پردازشگر مرکزی (CPU) با هسته های ویژه Kyro 496 تا پردازشگر گرافیکی (GPU) با نام Adreno 680 و البته مودم کوالکام X24 که برای کامپیوترهایی با شعار «همیشه روشن همیشه متصل» واقعا نیاز است.

پردازنده گرافیکی Adreno 680 در کوالکام اسنپدراگون 8cx توانایی پشتیبانی از دو نمایشگر 4K HDR به صورت همزمان را دارد و توانایی پخش ویدیو 4K به نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می شود.

 

 

نسل سوم PCI-E و نسل دوم USB 3.1 و‌ پشتیبانی از NVMe SSD ها برای حافظه داخلی دسترس بدون محدودیتی به تمام حافظه ها را می دهد. همچنین پردازشگر سیگنال های دیجیتال (DSP) مدل Hexagon 685 روی اسنپدراگون 8cx به پردازش سریع تر دستیارهای هوش مصنوعی مثل الکسا و کورتانا کمک می کند. همچنین نسل چهارم هوش مصنوعی کوالکام نیز با آن ارایه می شود.

اسنپدراگون 8cx

اسنپدراگون 8cx

ارتباطات بلوتوث نسل ۵ و فناوری شارژ سریع ۴ پلاس نیز در اسنپدراگون 8cx وجود دارند. در نهایت اینکه Snapdragon 8cx اولین چیپست کوالکام است که تاییدیه ویندوز ۱۰ اینترپرایز را دریافت کرده است.

شما چطور فکر می کنید؟ کوالکام می تواند بازیگر خطرناکی برای اینتل در قلمرو خود اینتل باشد؟ فعلا که اینتل نتوانسته در قلمرو کوالکام خیلی پیشرفت کند هر چند که دستش از پیروزی خالی نیست.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

روزی میرسه که بهترین چیپست رو با گرافیک داخلی تولید کنه

BeFair

هممم عمر باتری خوبی باید داشته باشه

نیما عرفانی

بسیار عالی
هرچی میگذره رقابت جذابی بین اینتل و AMD و کوالکام به وجود میاد، در اینکه پردازنده های کوالکام برای پلتفرم موبایل غول به تمام معنا هستن شکی نیست الخصوص اسنپدراگون ۸۵۵ ولی باید در عمل دید این پردازنده در پلتفرم رایانه ها چجوری عمل میکنه. البته اینجا بحث ساخت سی پی یو برای دستگاه های دسکتاپ و لپ تاپ هستش اما لازم به ذکره در گرافیک های مجزا ، Nvidia با اختلاف بهترینه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)