حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آثار منفی فیلترشکن را اعلام کردیم اما توجه نشد

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | اخبار داخلی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره آثار استفاده از فیلترشکن‌ها با توجه به فیلتر کردن شبکه‌های مجازی پرطرفدار تصریح کرد: از اولین روزی که موضوع فیلترینگ شبکه‌های مجازی مطرح شد، در گزارش‌ها اولین آسیب این کار را وجود فیلترشکن‌ها دانستیم و آن را اعلام کردیم، اما به این موضوع توجهی نشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ناظمی با اشاره به فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام گفت: زمان رسمیت بخشیدن به فعالیت این شبکه‌ها هنوز معلوم نیست و ما فقط مجری مصوبات هستیم. بعد از فیلترینگ تلگرام در کشور و افزایش فعالیت نسخه های فارسی این شبکه اجتماعی میان کاربران ایرانی اخبار متعددی مبنی بر به رسمیت شناختن نسخه‌های فارسی که دستاورد شرکت های دانش بنیان داخلی بودند، اعلام شد.

به دنبال این اخبار یک بار تعیین تکلیف نسخه های فارسی تلگرام به آخر آذرماه موکول شد و بار دیگر زمان تعیین وضعیت به 2 ماه آینده افزایش یافت و همچنان اخبار متعددی از فعالیت قانونی یا غیرقانونی این شبکه ها و ماجرای فیلترینگ به گوش می رسد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره فعالیت رسمی  نسخه‌های فارسی تلگرام همچون طلاگرام و هاتگرام اظهار کرد: ما صرفا مجری طرح‌ها و مصوبات هستیم و قوانین و مصوبه ها  باید توسط مجلس و شورای فضای مجازی بررسی و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اکنون طلاگرام و هاتگرام با ظاهری متفاوت از تلگرام اما با بک بن(backbone) مشابه آن فعالیت می‌کنند و می توان روی این شبکه ها امکانات خاصی بنا بر شرایط در نظر گرفت.

مراقبت VPN رایگان باشید

مراقب VPN رایگان باشید

با اجبار و فیلتر محتوای مناسب تولید نمی‌شود

ناظمی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به فیلترینگ تلگرام وزارت ارتباطات پیشنهادی برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی داشته است یا خیر، اظهار کرد: ایجاد شبکه ملی و شبکه مجازی مناسب در کشور خواسته ماست و مرتبا پیشنهاداتی برای داشتن شبکه اجتماعی مناسب داشتیم و در این میان  باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که با اجبار و فیلتر نمی‌توان به چنین دستاورد‌هایی رسید.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره آثار استفاده از فیلترشکن‌ها با توجه به فیلتر کردن شبکه‌های مجازی پرطرفدار تصریح کرد: از اولین روزی که موضوع فیلترینگ شبکه‌های مجازی مطرح شد، در گزارش‌ها اولین آسیب این کار را وجود فیلترشکن‌ها دانستیم و آن را اعلام کردیم، اما به این موضوع توجهی نشد.

شما با تلگرام خداحافظی کرده اید؟ اگر پاسخ شما منفی است، راه دسترسی شما به این پیام رسان محبوب در کشور ما، به چه شکل است؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ata

نه تنها با تلگرام خداحافظی نکردم
بلکه هیچ یک از پیام رسان های ایرانی و نصب نکردم و نخواهم کرد

lovenokia

جالب اینجاست هدف تلگرام بود که مسدود کنند .
ولی با این کار ، کاری کردند که بیشتر مردم که زیاد کارشون به هی.تر شن نمیافتاد
الان با انواع و اقسام روش های دور زدن هیلترینگ (پرا.کسی .وی پی ان و …)آشنا هستند . و علاوه بر تلگرام به همه سایت های مسدود شده نیز دسترسی پیدا کردن.

نمونش بقالی سر کوچه ما تا دیروز نمیدونست هیلترینگ چیه الان 7 نوع اپ دور زدن تحریم و هیلتر رو گوشیش نصبه یعنی پوکیدم …کم مونده دیگه خودش فایروال هم طراحی کنه . 🙂

lovenokia

بعد برام سواله که میخوام دوستان جواب بدن

به نظرتون مدیر تلگرام با این همه دانش و .. چرا نمیتونه روشی رو به صورت داخلی در تلگرام قرار بده که هیچ کشوری نتونه هیلترش کنه ؟ چیزی که دائما خودشو اپدیت کنه .

Ali.v

اخیرا یجا خوندم داره آماده میشه نسخه به اصطلاح بلاکچین داداش ظاهرا باید صبرکرد یه مدت ولی بعدش فیلتر معنی نخواهد داشت

Saeed393

چون که هدرقدر سرور باشه ایران. و روسیه به صورت هوشمند یکی یکی ip هاشو فیلتر میکنن و راهی برای ارتباط نمیمونه، باید منتظر موند فقط تا ببینیم به کجا میرسیم

REZA

فیلتر کردن و استفاده ببشتز از فیلتر شکن برای نسلای بعدی خطرناکه،واقعا باید منتظر فاجعه های بیشتر اخلاقی باشیم

HM-Royal

استفاده از V.pn هیچ مشکلی نداره کل دنیا ازش استفاده میکنن….اونها بیشتر برای ارتباط امن استفاده میکنن ما بیشتر برای social Network و عبور از sanction و سایتهای خبری و…. استفاده از v.pn یه چیز عادی و معمولیه ما کلا” فرهنگمون اشتباه و داغونه

pedram_01

قبل فیلتر تلگرام یکی فیلتر شکن داشتم برای کار های خاص بعضی وقت ها روشن میکردم بعد از فیلتر شدن و فیلتر شدن فیلتر شکن ها در اون زمان الان یه فولدر جدا توی گوشیم دارم که دقیقا شبیه عکس اول این پست هست ده یا دوازده تا فیلتر شکن دارم . و همیشه هم فیلتر شکنم روشنه . حتی خبر فیلتر شدن اینستا هم می‌شنوم برام مهم نیست چون فیلتر شکن همش روشن هست

علی شیخ زاده

من از لنترن استفاده میکنم?

Amir Hossein

برای هزارمین بار
«خود کرده را تدبیر نیست»

Ali.v

اینا میخوان کیو بازی بدن و احمق حساب کنن؟ یه ملت رو؟
وزارت ارتباطات نمیتونه جلوی فیلترینگ تلگرام و جلوی وصل شدن فیلتر شکنا رو بگیره جالبه!! پس باید بگیم وزارت تماشاچی!
طلاگرتم و هاتگرام و موبوگرام هرچند که مال خودتونه واسه شنود خوبه،اما نادان ها استفاده میکنن نه امثال ما که از بعضی چیزا سر در میاریم و تن نمیدیم به این پیام رسانای شنودی!
همش بازیه والسلام.

Saeed393

همچنان با قدرت با nordvpn و express vpn که وی پی ان اول و دوم دنیان داریم ادامه میدیم
هات گرام وطلاگرامو گپ و سروشم برا خودتون نگه دارین
پول بیت المال رو فقط روش اتیش بزنین

Saeed393

جالبه اونروز رفته بودم بانک متصدی یکی از باجه ها داشت برا مشتری وی پی ان نصب میکنه

siavash-t

تنها چیزی که هست و تاریخ هم اثباتش کرده، اینه که اجبار و زور جواب نمیده و مردم هم تحملش نمی کنند. حالا می خواد فیلترینگ سایتها و شبکه های اجتماعی باشه یا هر چیز دیگه ای.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)