حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855) با پشتیبانی از 5G و NPU اختصاصی و ویژگی مخصوص بازی امروز رسما معرفی می شود

یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست اسنپدارگون ۸۱۵۰ تاریخ ۱۳ آذرماه رسما معرفی می شود. امروز ۱۳ آذرماه است و الان در حقیقت بامداد ۱۳ آذرماه (!) و هر چند به ساعت معرفی رسمی مراسم کوالکام در جزایر هاوایی نرسیدیم اما به دلیل اختلاف ساعت دفتر وب سایت تک‌کرانچ با جزایر هاوایی اشتباه کوچکی رخ داده و بخشی از اطلاعات مربوط به چیپست پرچمدار بعدی کوالکام لو رفته است، چیپستی که فکر می کردیم اسنپدراگون ۸۱۵۰ باشد ولی حالا نام اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855) طبق روال نام گذاری قدیم کوالکام برای آن انتخاب شده است. گفته می شود اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855) با پشتیبانی از شبکه 5G و NPU اختصاصی و ویژگی مخصوص بازی امروز رسما معرفی می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اسنپدراگون ۸۵۵

اسنپدراگون ۸۵۵

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ را به عنوان «اولین پلتفرم تجاری برای موبایل های با پشتیبانی از شبکه 5G چندگیگابیتی» معرفی خواهد کرد. همچنین واحد پردازش عصبی یا NPU که برای پردازش های هوش مصنوعی بهتر ارایه می شود در این SoC پرچمدار کوالکام نیز حضور خواهد داشت. این سه برابر عملکرد بهتر در زمینه پردازش هوش مصنوعی را ارایه خواهد کرد. پیش از این نیز در ترنجی دیدیم که بنچمارک هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ (اسنپدراگون ۸۵۵) و مدیاتک هلیو پی ۸۰ بسیار بهتر از کایرین ۹۸۰ است.

ویژگی مخصوص بازی اسنپدراگون ۸۵۵ با نام Snapdragon Elite Gaming

پیش از این در چیپست های کوالکام ویژگی مخصوص بازی وجود نداشت اما این بار ویژگی تحت عنوان Snapdragon Elite Gaming برای اسنپدراگون ۸۵۵ به گوش می رسد. همچنین واحد پردازش گرافیکی این چیپست برای بازی های واقعیت افزوده بهینه شده است.

همچنین پردازش ویژه ای به نام computational photography وجود دارد تا بتواند ویژگی عکاسی شبیه Night Side پیکسل روی موبایل های بیشتری قرار بگیرد.

قبلا مشخصات چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855) لو رفته که ۳ کلاستر ۱+۳+۴ هسته ای را تایید کرده بود و حالا به نظر می رسد که آن شایعه صحیح است.

مشخصات هسته های چیپست اسنپدراگون ۸۱۵۰ (اسنپدراگون ۸۵۵) در بخش پردازش مرکزی یا همان CPU عنوان شده است. ابتدا یک هسته ای فوق قوی با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز و حافظه کش L2 به مقدار ۵۱۲ کیلوبایت را با نام Kyro Gold Prime شاهد هستیم. این هسته قدرتمندتر به اسنپدراگون ۸۱۵۰ کمک می‌کند تا در بنچمارک ها عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین در استفاده روزمره بتواند هفته اول که اکثر کارها را انجام می دهد قدرت بیشتری ارایه کند.

پس از آن سه هسته ای با فرکانس ۲.۴۱۹ گیگاهرتز و حافظه کش L2 به مقدار ۲۵۶ کیلوبایت با نام Kyro Gold وجود خواهند داشت و در نهایت یک چهار هسته ای Kyro Silver با فرکانس ۱.۷۶۶ با حافظه کش ۱۲۸ کیلوبایت دیده می شود.

اسنپدراگون ۸۵۵ با معماری ۷ نانومتری TSMC

همانطور که انتظار داشتیم، اسنپدراگون ۸۵۵ با معماری ۷ نانومتری TSMC ارایه خواهد شد. پشتیبانی از شبکه 5G در این چیپست پرچمدار ۲۰۱۹ کوالکام با مودم اسنپدراگون X50 صورت می پذیرد که البته در حالت پیش فرض مودم اسنپدراگون X24 با آن ارایه می شود.

انتظار داریم تا ساعاتی دیگر اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855) با سر و صدای بیشتری رونمایی شود. نظر شما درباره چیپست پرچمدار ۲۰۱۹ کوالکام که در قلب خیلی از پرچمدارهای ۲۰۱۹ اندرویدی خواهد تپید، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

یک غول امروز معرفی میشه
مخصوصا از نظر گرافیک

Amin

خب ببینیم حالا که سام براش تولید نمی‌کنه، آیا سامسونگ اسنپ رو میذاره کنار یا نه?

CAPCOM

همیشه خوب بوده وهست تنها رقیبش A12X است
Excellent

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)