حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل گلس ۲ با چیپستی مشتق شده از اسنپدراگون ۷۱۰ دیده شد

یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم گوگل گلس ۲ سال ۲۰۱۹ از راه می رسد. امروز شایعه جدیدی درباره آن منتشر شده که در آن گوگل گلس ۲ با چیپستی مشتق شده از اسنپدراگون ۷۱۰ دیده شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوگل گلس ۲

گوگل گلس ۲

همانطور که در توییت بالا از یکی از منابع نزدیک تر به اطلاعات سخت افزاری چیپست ها می بینید، گفته می شود گوگل گلس ۲ یا به عبارت صحیح تر، گوگل گلس اینترپرایز ادیشن ۲ با نسخه مشتق شده از اسنپدراگون ۷۱۰ دیده شده است. پیش از این شنیده بودیم که کوالکام در حال توسعه چیپست جدید به صورت اختصاصی برای مصارف AR و VR یا همان واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است.

از دلایل شکست نسل اول گوگل گلس می توان به نگرانی های پیرامون حریم خصوصی و البته قیمت بالا در کنار فناوری شکل نگرفته عینک های واقعیت افزوده اشاره کرد. به نظر می رسد که سال ۲۰۲۰ به بعد باید شاهد تلاش های موفق تر و جدی تر در این زمینه باشیم، همانطور که قبلا در ترنجی گفتیم طبق پیش بینی موسسه IDC امسال ۰.۲ میلیون و سال ۲۰۲۲ حدود ۲۲ میلیون (دقیقا ۲۱.۵۶ میلیون) به فروش برسد.

درباره نسل سوم عینک واقعیت افزوده گوگل یعنی گوگل گلس ۲ (Google Glass 2) خبر می رسد که سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. از جمله پیشرفت ها می توان به پیشرفت در زمینه باتری و دوربین اشاره کرد. در زمینه ارتباط مخابراتی متاسفانه خبری از اضافه شدن ارتباط 4G نیست و احتمالا باید به همان وای فای و بلوتوث اکتفا کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل گلس ۲ می تواند یک عینک واقعیت افزوده موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عینک واقعیت افزوده هم فقط اپل، بزار بیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)